Jag har investerat långsiktigt så sälja är inget alternativ innan Gig1 går för full maskin och model 3 och kanske 3,5 är ute. Typ runt 2020. Min plan är att dom då säljer av biltillverkningen till Apple för en saftig peng vilket borde generera en fin utdelning.taliz skrev:Knepigt läge nu. Kan fortsätta upp men kan också bli en rekyl.
Köpte på 185 så jag har en rätt bra vinst just nu.
Funderar på att sälja av och "hoppas" på en rekyl...
Men jag köpte ju för $30 och sålde hälften på $90 vilket fortfarande grämer mig så jag är lite bränd på att kortsiktigt spekulera tsla. Är din plan inte långsiktig måste du ju gambla lite, sälja lite toppar och köpa i dippar. Så med det sagt så är min känsla att den nog kommer närma sig $400-450 innan nästa dipp, tror lite X och bra power pack nyheter kommer driva den uppåt och Q4 kommer att vara ett plus-kvartal i böckerna. Och Google kommer att annonseras som delpartner i Gig (inte apple. Eller kanske Apple. Fast jag tror google). Men sen kommer timingen där med M3 och Gig om ett år att generera nevösa traders, kanske något skakigt händer i världen och GM och dom andra kommer att trumma på att dom har sin "tesla dödare" runt hörnet och den kommer att sjunka ned till $330 i April-16, då kan du köpa igen.
Du fattar ju också att jag inte har den blekaste aning, men man bygger ju sin uppfattning lite utifrån vad andra tror och säger så jag hoppas bidra med något för att du ska fatta det rätta investeringsbeslutet för dig