Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Nu släpper det!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Nu släpper det!

Inläggav Teslaägare Oskobe » 15 mar 2019 16:11

Fick veta på telefon idag kl 1330 att allt var klart för leverans nu och att bilen står i Trosta. Bokade 17 på måndag. Kl 16 ringde en annan person och sa att de tyvärr inte kan leverera p g a saknad del. Detta kaos blrjar bli komiskt.
Användarvisningsbild
Oskobe
Teslaägare

Inläggav Lasse S » 15 mar 2019 17:26

Lite positiv info: Jag beställde i måndags den 11:e och på onsdagen den 13:de ringde Emma från Amsterdam och sa att det står en bil i Malmö som är din. En LR AWD, Midnight Silver, AP och Total självkörning. Den är registrerad och klar. Samma dag på kvällen ringer de från SC i Malmö och vi kommer överens om att jag kan hämta den nu på måndag den 18:de. Allt gick nästan för snabbt. Jag har väntat som alla andra i tre år.
e-Golf sedan 2015. Laddar med ström från 45 st solpaneler.
Lasse S

Inläggav Teslaägare richdub » 15 mar 2019 18:35

Tesla sa till mig att min bil är i Europa, men jag tror snarare att den guppar runt på en båt just nu. Tur att två skepp kommer lastade nu i helgen, får hoppas på framsteg efter det!
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare

Inläggav Teslaägare robsam » 15 mar 2019 19:02

Lasse S skrev:Lite positiv info: Jag beställde i måndags den 11:e och på onsdagen den 13:de ringde Emma från Amsterdam och sa att det står en bil i Malmö som är din. En LR AWD, Midnight Silver, AP och Total självkörning. Den är registrerad och klar. Samma dag på kvällen ringer de från SC i Malmö och vi kommer överens om att jag kan hämta den nu på måndag den 18:de. Allt gick nästan för snabbt. Jag har väntat som alla andra i tre år.

Fan, jag beställde en likadan fast med vit interiör i lördags 9/3 med hämtning i trosta och inte hört något sen tisdags...
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Weirdoz » 15 mar 2019 21:38

robsam skrev:
Lasse S skrev:Lite positiv info: Jag beställde i måndags den 11:e och på onsdagen den 13:de ringde Emma från Amsterdam och sa att det står en bil i Malmö som är din. En LR AWD, Midnight Silver, AP och Total självkörning. Den är registrerad och klar. Samma dag på kvällen ringer de från SC i Malmö och vi kommer överens om att jag kan hämta den nu på måndag den 18:de. Allt gick nästan för snabbt. Jag har väntat som alla andra i tre år.

Fan, jag beställde en likadan fast med vit interiör i lördags 9/3 med hämtning i trosta och inte hört något sen tisdags...

Jag beställde 5 december och väntar fortfarande ... :evil:
Model 3, svart LR AWD, 18", AP+FSD. Special "krossat tak edition"
Användarvisningsbild
Weirdoz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare anna__ » 15 mar 2019 21:47

Weirdoz skrev:
robsam skrev:

Jag beställde 5 december och väntar fortfarande ... :evil:

Vilken färg @evil?
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Referralkod: anna31080

Inläggav fredi » 15 mar 2019 21:52

Beställde du i måndags? Och hämtar nu på måndag? Sorry, men det låter lite väl provocerande.
Bokade tidigt den 31 mars 2016
Beställde 5 dec 2018 kl 20
Första Teslan
Silver, AWD, 18" Aero, EAP(=FSD), svart inredning
Inget leveransdatum, har fått VIN, inget regnr, slutfaktura betald.
Har varit Tesla-fanboy i många år, har lite tålamodet kvar.
fredi

Inläggav Teslaägare Lindstromer » 15 mar 2019 22:09

Extra provocerad blir man ju när man väntat sen evigheter på en LR AWD midnight silver, ap och tillagd fsd. Har inte hört något mer än om jag vill ha vinterdäck... :cry:
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Användarvisningsbild
Lindstromer
Teslaägare

Referralkod: olaf63923

Inläggav Teslaägare anna__ » 15 mar 2019 22:12

Hela systemet verkar rörigt, jag beställde också för några dagar sedan och fick info att VIN finns och bilen i Europa :?
Sen finns det folk som beställt lång tillbaka, förstår er frustration :oops:
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Referralkod: anna31080

Inläggav Teslaägare frippan » 15 mar 2019 22:14

Lindstromer skrev:Extra provocerad blir man ju när man väntat sen evigheter på en LR AWD midnight silver, ap och tillagd fsd. Har inte hört något mer än om jag vill ha vinterdäck... :cry:
Väntar på samma, beställde 17/12. Har fått vin. Och faktura.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Referralkod: fredrik69135

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3