Jeg solgte min Boxster da IMS frygten tog over og - helt unødigt - ødelagde oplevelsen, men bilen fejlede aldrig noget - det var bare mig der var et skvat ... 928'eren havde jeg i 6 år, kørte 18000mil i den (den havde 36000 mil på klokken da jeg solgte den - original motor, kørte som en drøm). Hvis der er noget bilsalg jeg *virkelig* fortryder så er det den (måske til dels fordi den er 5 gange mere værd idag ).Legato skrev:Har haft en Boxster som var ruskigt kul att köra, men ett återkommande elfel som Porsche tog 6 försök på sig att lösa förstörde upplevelsen... Min pappa kör 928 (90) och älskar den!
Nostalgi... Favoritbil "pre" elektrifiering?
Moderator: Redaktion
Re: Nostalgi... Favoritbil "pre" elektrifiering?
Incoming: Midnight Silver LR AWD +FSD
Re: Nostalgi... Favoritbil "pre" elektrifiering?
Inte den roligaste bilen jag ägt,(det var min Corvette), men den absolut vackraste bilen och en av få jag ångrat jag sålt.
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Re: Nostalgi... Favoritbil "pre" elektrifiering?
Pojkrummet hade posters med Samantha Fox och Lamborghini Countach. Den mest ultimata Lamborghinin vore prototyp #1 tillverkad 1971 med chromelister. Då var Countach ren i linjerna. Det var innan alla fula plast-kjolar kom på 80-talet. Tyvärr förstördes den i en krocktest så enda chansen att äga en vore att bygga en replika.
Model S P85DL+
- Syncronauten
- Teslaägare
- Inlägg: 203
- Blev medlem: 24 aug 2017 21:29
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/svante12917
Re: Nostalgi... Favoritbil "pre" elektrifiering?
Har sett en del av det men borde se merWilson skrev:Kul! Du har koll på det här projetet va?Syncronauten skrev:Slö men fin komfort, man sitter riktigt bra och grym sikt. Fint med frambyggt när man åker i skogen. Har ett vrak i garaget som vill ha dieselsnurran utbytt till elmotor. Någon som har en krockad zoe som kan donera lite drivlina?
Vore kul med en svensk motsvarighet
Re: Nostalgi... Favoritbil "pre" elektrifiering?
Min första röda bil. En 1968 Ford Mercury Cougar XR7 390 GT med alla options. Direktimporterad från Kalifornien i mitten på 70-talet. En ”lyxmusse” med likadan big block spis som Steve McQueen’s Mustang i filmen Bullitt. Original navkapslar lurade många att utmana denna pärla vid rödljusen...
Installerat 13,2 kWp solceller
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
- Inlägg: 1062
- Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
- Ort: Solna
Re: Nostalgi... Favoritbil "pre" elektrifiering?
Samma drömbilar som flera här: Tesrarossa och Coutach. Uppväxt på landsbygden - såg aldrig röken av några andra bilar än Volvo, Saab och en och annan Ford.
En gång bilade vi till Italien och stannade i Monaco och där stod den plötsligt - en Countach! Minns det än i dag som en andlig upplevelse.
En gång bilade vi till Italien och stannade i Monaco och där stod den plötsligt - en Countach! Minns det än i dag som en andlig upplevelse.
Model S Standard Range Raven
Re: Nostalgi... Favoritbil "pre" elektrifiering?
Tuff! Jag hade en Camaro av samma generation.Xmag skrev:En -82 Pontiac Firebird Trans-Am. Knight Rider-bilen. KIT. Drömbilen på 80-talet (förutom Lamborghini Countach som var lite dyr). Snygg bil med V8, targatak, knirkande inredning och folksamling när man parkerade. Importerade den från USA när dollarn låg under 6 kr...Tyvärr sålde jag den för nästan 25 år sedan...
Den hade tre fördelar:
1. Tufft utseende! Hade Dolph Lundgren varit en bil hade den sett ut precis så. (Ej min på bilden)
2. Tufft avgasljud på tomgång.
3. Härligt tung mekanisk känsla i den manuella växellådan.
Fyra fördelar kanske, reservdelar var billiga också.
Re: Nostalgi... Favoritbil "pre" elektrifiering?
Jensen FF 1966
Fyrhjulsdrift, ABS och 6.3l V8.
Fyrhjulsdrift, ABS och 6.3l V8.
TM3 LR 2019, Kona Electric 64kWh 2020 (med batteriknaset tydligen)
Re: Nostalgi... Favoritbil "pre" elektrifiering?
Jag hade en 1988 Corvette ett tag, som jag verkligen tyckte om. Bra touringbil, kul umph med 5.7 liters V8, som också lät ordentligt. Speciellt bra vridmoment på låga varv.
Jag bodde i London då. Inte så praktisk med vänstertrafik. Men det fanns fler Ferrari och annat kul i mitt grannskap, än det fanns Corvetter, och turister, ofta Japanar, stannade ofta och fotade min bil.
Den hade röd läderinredning. Den va cool!
Den var väldigt ”digital” för sin tid med ett lite annorlunda instrumentkluster. Faktiskt inte så praktisk. Så de gick tillbaka till mer traditionella grejer senare.
Den klarade tre-fyra varv på Castle Combe banan, drygt 3km lång, innan bromsarna var slut. Så inte så långt från en Model S. Jag suktade alltid efter en ZR-1 från den tiden med 375 hästar. Nu skulle en sådan vara riktigt billig jämför med Teslorna jag haft.
Jag bodde i London då. Inte så praktisk med vänstertrafik. Men det fanns fler Ferrari och annat kul i mitt grannskap, än det fanns Corvetter, och turister, ofta Japanar, stannade ofta och fotade min bil.
Den hade röd läderinredning. Den va cool!
Den var väldigt ”digital” för sin tid med ett lite annorlunda instrumentkluster. Faktiskt inte så praktisk. Så de gick tillbaka till mer traditionella grejer senare.
Den klarade tre-fyra varv på Castle Combe banan, drygt 3km lång, innan bromsarna var slut. Så inte så långt från en Model S. Jag suktade alltid efter en ZR-1 från den tiden med 375 hästar. Nu skulle en sådan vara riktigt billig jämför med Teslorna jag haft.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.