Svenska shoppsidan öppen nu

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Vadskamanta
Inlägg: 23
Blev medlem: 19 mar 2019 00:24

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av Vadskamanta »

fth skrev:
Legato skrev:
Skön diskussion. Framförallt den sura gubben med påståendet om 7,2 meter :D
Ja, nu vill vi faktiskt ha klara besked en gång för alla, är sladden 7.2, 7.3152, 7.4, eller 7.5 meter? :D :D

/fth
Någon får helt enkelt gå ut och mäta kabeln!
Användarvisningsbild
Syncronauten
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 24 aug 2017 21:29
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/svante12917

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av Syncronauten »

Vadskamanta skrev:
fth skrev:
Legato skrev:
Skön diskussion. Framförallt den sura gubben med påståendet om 7,2 meter :D
Ja, nu vill vi faktiskt ha klara besked en gång för alla, är sladden 7.2, 7.3152, 7.4, eller 7.5 meter? :D :D

/fth
Någon får helt enkelt gå ut och mäta kabeln!
Skall man då mäta kabeln inkl kontakten eller ej?
Användarvisningsbild
foolip
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 28 jan 2019 11:52

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av foolip »

Är det någon som har gummimattorna till bagageutrymmet som vet om det fortfarande går öppna luckan till extrautrymmet under? Ser inte ut så på bilden...
Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 16 dec 2014 21:45

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av Simon »

Ja, om man böjer upp mattan. Öglan man öppnar golvluckan med kan sticka upp bakom mattan.
Användarvisningsbild
rosjon
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 27 mar 2019 09:43

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av rosjon »

Fick precis två kollin av tre, fram- och baksätesmattor samt frunkmattan, men trunkmattan verkar ha försvunnit någonstans mellan Eindhoven och Köln, 3 kollin fram tills dess, sedan är det tredje inte registrerat någonstans.
Tesla Model 3 LR AWD, röd, vit interiör, 19" EAP + FSD
Användarvisningsbild
AndreasA
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 28 jul 2016 12:35
Ort: Skaraborg

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av AndreasA »

rosjon skrev:
Fick precis två kollin av tre, fram- och baksätesmattor samt frunkmattan, men trunkmattan verkar ha försvunnit någonstans mellan Eindhoven och Köln, 3 kollin fram tills dess, sedan är det tredje inte registrerat någonstans.
Exakt samma för mig.
Killen från DHL som levererade de 2 första kollina frågade om det var en wallconnector, han sa att dom hade säkert 30 kollin med wallconnectors som skulle skickas ut idag.
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7262
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av fth »

AndreasA skrev:
rosjon skrev:
Fick precis två kollin av tre, fram- och baksätesmattor samt frunkmattan, men trunkmattan verkar ha försvunnit någonstans mellan Eindhoven och Köln, 3 kollin fram tills dess, sedan är det tredje inte registrerat någonstans.
Exakt samma för mig.
Killen från DHL som levererade de 2 första kollina frågade om det var en wallconnector, han sa att dom hade säkert 30 kollin med wallconnectors som skulle skickas ut idag.
Jag fick min referral-WC igår också efter ett halvårs väntan, dom verkar ha fått igång leveranserna ordentligt nu :)

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av bjelkeman »

bjelkeman skrev:
Frågan är om mattorna jag beställde kommer innan bilen. :shock:
Fick mattor idag och bilen i onsdags. Tycker de nya mattorna var bra, i första anblicken.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av Johnalm »

4 kollin på väg, har beställt mattor i bilen, fram och bak samt takräcke. Givet att övriga verkar ha 3 kollin på väg för mattor känns det som att det fjärde kan innehålla ett takräcke... :o
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av perre »

Johnalm skrev:
4 kollin på väg, har beställt mattor i bilen, fram och bak samt takräcke. Givet att övriga verkar ha 3 kollin på väg för mattor känns det som att det fjärde kan innehålla ett takräcke... :o
Om du verkligen får ett takräcke blir jag mycket förvånad då det känts som att de egentligen inte ville sälja dem eftersom de varit slut så länge. Men hoppas verkligen det är vad du får så jag törs beställa mina.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
rosjon
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 27 mar 2019 09:43

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av rosjon »

Jonas,
your order has shipped.
Your shipment will be available to track within 24-48 hours. For order details, please see a copy of your invoice attached.

Model 3 Roof Rack
None
SKU: 1128114-00-C
QTY: 1
Tesla Model 3 LR AWD, röd, vit interiör, 19" EAP + FSD
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av Johnalm »

rosjon skrev:
Jonas,
your order has shipped.
Your shipment will be available to track within 24-48 hours. For order details, please see a copy of your invoice attached.

Model 3 Roof Rack
None
SKU: 1128114-00-C
QTY: 1
Något sådant har jag inte fått, enbart fått mail från DHL med 4 st kollinummer och beräknad leveranstid på måndag.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av TeslaTissel »

bjelkeman skrev:
bjelkeman skrev:
Frågan är om mattorna jag beställde kommer innan bilen. :shock:
Fick mattor idag och bilen i onsdags. Tycker de nya mattorna var bra, i första anblicken.

Jag gillar det där, mattorna är dessutom beskrivna materialmässigt av Tesla, saknar det hos flera av den andra leverantörerna.
Det VÄRSTA jag vet är att göra misstaget beställa on-line och få hem något som luktar APA redan innan jag öppnat paketet. ;^/

Köpte en gym-boll för ett par år sedan som stank så förfärligt redan i butiken (billig så klart) att jag köpte en mycket dyrare som INTE spred CO2 eller vad nu det var som spred sådan odör omkring sig?

Så ett råd är att prova i verkligheten. ;)
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av robsam »

rosjon skrev:
Fick precis två kollin av tre, fram- och baksätesmattor samt frunkmattan, men trunkmattan verkar ha försvunnit någonstans mellan Eindhoven och Köln, 3 kollin fram tills dess, sedan är det tredje inte registrerat någonstans.
Samma här. Fick leverans idag men bara 2 kolli som innehöll mattorna för insidan av bilen och frunkmattan. Men gick in och kollade nu och såg att 1 kolli blev hanterat i Leipzig - Tyskland idag kl 23:30. Så den är väl inte helt borta, utan lite försenad av någon anledning.
Användarvisningsbild
AndreasA
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 28 jul 2016 12:35
Ort: Skaraborg

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av AndreasA »

Lite off-topic:
Den svenska shoppsidan var ju ganska tom om man jämför med den amerikanska.
Kan man köpa t-shirts, muggar etc på Teslas showroom i Mos?
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av bylund »

De hade en del sånt i Täby, men de sa till mig (för över ett år sedan) att de skulle sälja slut på det de hade, men att de inte tar in något nytt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av Melkin »

Jag har beställt trunk- och golvmattor och har två kollin på väg. Lite skumt är att det första kollit kunde jag välja att hämta på valfritt utlämningsställe medan det andra kollit har Arlanda som enda alternativ. Någon annan som stött på detta?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
default
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 05 mar 2019 19:25

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av default »

bylund skrev:
De hade en del sånt i Täby, men de sa till mig (för över ett år sedan) att de skulle sälja slut på det de hade, men att de inte tar in något nytt.
Vet någon om man kan köpa några andra saker förutom det som nu finns i webshoppen? Jag behöver nyckelkort samt en hållare till WC-kabeln. Går det att ta via en säljare?
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Svenska shoppsidan öppen nu

Inlägg av Johnalm »

IMG-20190401-WA0000.jpg
Idag dök takräcke och mattor upp vid dörren!
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Skriv svar