VW I.D

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Från Facebook VW ID.
"Nu är det mindre än en månad till förbokning av VW ID.3 börjar den 8 maj. Tänkte sammanfatta lite för alla nya i gruppen. En del är fakta och en del är lite nypa salt och rykten.. ID.3 kommer som sagt att kunna bokas från 8 maj då i en first edition/lanserings modell som ska ha 62kwh batteri med 450km räckvidd och klara upp till 100kwh laddning. 0-100 på 7.5 sek. Bilen kommer presenteras på IAA Frankfurt mässan. Man kommer kunna välja på 4 färger. Svart, vit, grå och grön..

Man kommer kunna välja på 3 olika utrusnings nivåer. Cool, style och wow.. I höst öppnar ÅF för beställning och det ryktas om att 82kwh batteriet på 550km 0-100 på 6.2 sek och upp till 125kwh laddhastighet kommer under 2020 medans lilla batteriet på 48kwh 330km räckvidd 0-100 på 9 sek kommer först 2021..

Även ID. Crozz, SEAT el-born och Audi q4 e-tron kommer byggas under senare delen av 2020 i zwikau fabriken..

Produktion startar v45 och första bilarna lär bli press, event och demo bilar.. kundbilar enligt tysk media är i mars 2020, enligt norsk media maj-juni 2020 och enligt VW sverige från Almedalen 2018 April 2020 för sverige.."
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
HenrikC
Inlägg: 772
Blev medlem: 11 jan 2019 16:42

Re: VW I.D

Inlägg av HenrikC »

Om uppgifterna stämmer så ligger den nära Leaf+ i flera avseenden: Samma batterikapacitet (62 kWh), samma accelearation (7.5 vs 7.3 sekunder), samma laddning ("upp till" 100 kW). Största skillnaden är att Volkswagen är en i grunden nio år nyare bil. Den ska därför vara bättre på ungefär allt. Kommer bli hård prispress på Leaf, Niro och Kona om VW kan leverera.
Användarvisningsbild
juristen
Teslaägare
Inlägg: 907
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: VW I.D

Inlägg av juristen »

Allt hänger på vad priset blir och vilka volymer som VW kan leverera. Synd att den kommer tidigast april 2019. Då har model 3 funnits i Sverige i över ett år och SR och SR+ har levererats i förhoppningsvis närmare ett halvår.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

HenrikC skrev:
Om uppgifterna stämmer så ligger den nära Leaf+ i flera avseenden: Samma batterikapacitet (62 kWh), samma accelearation (7.5 vs 7.3 sekunder), samma laddning ("upp till" 100 kW). Största skillnaden är att Volkswagen är en i grunden nio år nyare bil. Den ska därför vara bättre på ungefär allt. Kommer bli hård prispress på Leaf, Niro och Kona om VW kan leverera.
VW ID är ju inte unik på nåt sätt förutom att den förhoppningsvis sätter en ny lägre prisnivå.
Kommer 62kWh batteri med en räckvidd på 450km och ett pris under 300.000kr före stöd. Då har de en kioskvältare!

Hårdare konkurrans får ju redan etablerade aktörer att sänka priset.
Exempelvis Opel Ampera sänktes ju nu med 40.000NOK nu.
Från 407.900NOK till 367.900NOK.
https://www.opel.no/personbil/ampera-e/ ... rsikt.html

Det märkliga är att tex Opel Ampera kostade 289.900NOK när den kom. Men hade ingen konkurrens, så de höjde priset raskt.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
granlundii
Inlägg: 361
Blev medlem: 10 apr 2019 08:35

Re: VW I.D

Inlägg av granlundii »

Jag tror dessvärre att 62 KWh för 300tkr är fantasisiffor. Exempelvis Sono Sions batteripris dubblerades ju jämfört med preliminära estimat rätt nyligen. Verkar vara mycket optimism hos elbilstillverkare överlag. Men kommer den för 300tkr lär det ju bli en storsäljare!
Nissan Leaf 2014
vigge50
Inlägg: 7517
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: VW I.D

Inlägg av vigge50 »

Zalman3 skrev:
HenrikC skrev:
Om uppgifterna stämmer så ligger den nära Leaf+ i flera avseenden: Samma batterikapacitet (62 kWh), samma accelearation (7.5 vs 7.3 sekunder), samma laddning ("upp till" 100 kW). Största skillnaden är att Volkswagen är en i grunden nio år nyare bil. Den ska därför vara bättre på ungefär allt. Kommer bli hård prispress på Leaf, Niro och Kona om VW kan leverera.
VW ID är ju inte unik på nåt sätt förutom att den förhoppningsvis sätter en ny lägre prisnivå.
Kommer 62kWh batteri med en räckvidd på 450km och ett pris under 300.000kr före stöd. Då har de en kioskvältare!

Hårdare konkurrans får ju redan etablerade aktörer att sänka priset.
Exempelvis Opel Ampera sänktes ju nu med 40.000NOK nu.
Från 407.900NOK till 367.900NOK.
https://www.opel.no/personbil/ampera-e/ ... rsikt.html

Det märkliga är att tex Opel Ampera kostade 289.900NOK när den kom. Men hade ingen konkurrens, så de höjde priset raskt.
Och om basversionen Model 3 kostar 300 000 kr blir det också en kioskvältare...
Vi har flera gånger diskuterat att euro priset inte kan endast multipliceras med 10 för att få svenska priset utan de lär bli högre. Volkswagen har också gått ut och sagt att ID blir dyrare än 25 000 euro då den är dyrare att producera än de trodde. Varför skulle då versionen med 62 kWh som lär vara dyrare kosta under 300 000 kr?
Headline
elbilist
Inlägg: 150
Blev medlem: 07 mar 2019 08:46
Ort: Torslanda Göteborg

Re: VW I.D

Inlägg av Headline »

granlundii skrev:
Jag tror dessvärre att 62 KWh för 300tkr är fantasisiffor. Exempelvis Sono Sions batteripris dubblerades ju jämfört med preliminära estimat rätt nyligen. Verkar vara mycket optimism hos elbilstillverkare överlag. Men kommer den för 300tkr lär det ju bli en storsäljare!
Jag tror faktiskt att de stora tillverkarna inte är lika fladdriga i sin kommunikation som Tesla. VW är ingen liten aktör och de jobbar nog inte med lika stor optimism som vi vant oss med från tesla.

Tror det inte är rätt att jämföra Sono Sion med VW I.D.

Givetvis är dessa priser basvarianter och att man tycker det är för lite innehåll i dessa. Jag tror VW håller hyffsat vad de kommunicerar. De har tex råd att sälja bilarna med förlust eftersom de tjänar pengar på annat håll.
eNiro -19
eNiro -19
Leaf -18
Förhandsbokat Polstar 2
Förhandsbokat VW ID3

Driver bolag inom elbilsleasing som ska göra det billigare att köra elbil! Vi delar på vinsten med våra kunder (till skillnad mot de stora drakarna). Elbilar åt folket!
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

VW har ju stuckigt ut hakan.

"Volkswagens prischock ska knocka konkurrenterna"
"Glöm Tesla, Mercedes och Audi – Volkswagen ska leverera den första folk-elbilen. I Dresden presenterades nya teknikplattformen MEB, och en utlovad elbilsprislapp på runt 250 000 kr. "VI ska bygga elbilar åt miljoner – inte åt miljonärer, säger Thomas Ulbrich på företaget"."
https://www.nyteknik.se/fordon/volkswag ... na-6932061

Få se om de får äta upp sina kaxiga uttalanden.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Verdi

Re: VW I.D

Inlägg av Verdi »

Zalman3 skrev:
VW har ju stuckigt ut hakan.

"Volkswagens prischock ska knocka konkurrenterna"
"Glöm Tesla, Mercedes och Audi – Volkswagen ska leverera den första folk-elbilen. I Dresden presenterades nya teknikplattformen MEB, och en utlovad elbilsprislapp på runt 250 000 kr. "VI ska bygga elbilar åt miljoner – inte åt miljonärer, säger Thomas Ulbrich på företaget"."
https://www.nyteknik.se/fordon/volkswag ... na-6932061

Få se om de får äta upp sina kaxiga uttalanden.

Det här är ju lite knivigt. Vi vill ha en större andrabil än i3:an eftersom det är lite knepigt med baksätet och ungarna. Har börjat bli åksjuk i den också. Funkar i stan men inte annars.

Så... Vi vill inte ha nåt plastigt från Asien. Leaf, Kona, Ioniq, e-niro osv går bort. Zoe är för liten. E-Golf skulle funka men då har vi det här med ID som kommer döda andrahandsvärdet nåt fruktansvärt.

Vi kommer antagligen köpa en bättre begagnad XC70 att ha som slit och släng-bil tills vidare. Kommer bara rulla ca 1000 mil per år så bränslekostnaden är försumbar.
vigge50
Inlägg: 7517
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: VW I.D

Inlägg av vigge50 »

Zalman3 skrev:
VW har ju stuckigt ut hakan.

"Volkswagens prischock ska knocka konkurrenterna"
"Glöm Tesla, Mercedes och Audi – Volkswagen ska leverera den första folk-elbilen. I Dresden presenterades nya teknikplattformen MEB, och en utlovad elbilsprislapp på runt 250 000 kr. "VI ska bygga elbilar åt miljoner – inte åt miljonärer, säger Thomas Ulbrich på företaget"."
https://www.nyteknik.se/fordon/volkswag ... na-6932061

Få se om de får äta upp sina kaxiga uttalanden.
Men läs artikeln, han säger att den ska kosta under 25 000 euro och sen väljer Nyteknik att översätta det till under 250 000 kr. Jag får be dig att än en gång gå in på Tyska vs svenska Volkswagen sidan och jämföra priset på eGolf, det är inte gånger 10.
Om vi kollar i Tyskland så blir ID Neo antagligen dyrare än eUP som i Sverige kostar runt 280 000 kr eller var det mer? Går inte att beställa längre och finns inga priser på Svenska sidan.
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: VW I.D

Inlägg av Geni87 »

vigge50 skrev:
Zalman3 skrev:
VW har ju stuckigt ut hakan.

"Volkswagens prischock ska knocka konkurrenterna"
"Glöm Tesla, Mercedes och Audi – Volkswagen ska leverera den första folk-elbilen. I Dresden presenterades nya teknikplattformen MEB, och en utlovad elbilsprislapp på runt 250 000 kr. "VI ska bygga elbilar åt miljoner – inte åt miljonärer, säger Thomas Ulbrich på företaget"."
https://www.nyteknik.se/fordon/volkswag ... na-6932061

Få se om de får äta upp sina kaxiga uttalanden.
Men läs artikeln, han säger att den ska kosta under 25 000 euro och sen väljer Nyteknik att översätta det till under 250 000 kr. Jag får be dig att än en gång gå in på Tyska vs svenska Volkswagen sidan och jämföra priset på eGolf, det är inte gånger 10.
Om vi kollar i Tyskland så blir ID Neo antagligen dyrare än eUP som i Sverige kostar runt 280 000 kr eller var det mer? Går inte att beställa längre och finns inga priser på Svenska sidan.
Det är olyckligt när journalisterna bara konverterar EUR->SEK eller USD->SEK. Det har vi sett många exempel på för TM3 och VW ID nu...
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

Tycker det är väldigt uppenbart att det är mycket snack och lite verkstad från VW.
De är en stor koncern men än så länge visar de bara koncept efter koncept. De har basunerat ut att massvis med batterier skall produceras av tredje part. Men vi har inte sett några bevis på att kapaciteten faktiskt byggs ut.
De pratar om prisnivåer men de kan inte specificera något, och ju närmare lansering de kommer desto mer återhållsamma verkar de bli.

Känslan är att de gör allt för att folk inte skall köpa Model 3 utan vänta vänta vänta på att VW ska få ut ngt.
Jag tror vi kommer bli besvikna på ID. Den kommer troligen kosta betydligt mer än många tror, åtminstone i några år framöver.

Runt 450-500 gissar jag på för 64kwh versionen som kommer närmast. Det är inte dåligt, men heller inte bättre än övriga.
Ytterligare någon hundring för den större.
Den billigare "25000 euro" kommer inte förrän om 2-3 år och lär hamna närmare 350 i Sverige.

Varför skulle man välja en ID som laddar hälften så snabbt som en Model 3 till samma pris? ID lär också vara tråkigare att köra, tristare märkesimage, tråkigare design(hatchback må vara användbart men definitivt inte inspirerande), sämre på självkörning, OTA osv osv..

Med det sagt lär de sälja bra ändå, men det känns inte spännande för fem öre tyvärr.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Mickep
Inlägg: 3683
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: VW I.D

Inlägg av Mickep »

Skall bli spännande att se vad vw id kommer att mynna ut till.
Och om prisnivån håller (det är eg deras stora selling point, som model3 var 35000$).
De som är ute efter en bil runt 250 000 kr kommer troligtvis inte hosta upp 400 000 för en model 3 ändå. (mer troligt att de håller fast och väntar på en EV med rätt kostnad).
OM VW lyckas kommer den sälja väldigt bra. men ser en stor risk att saker kommer försämras inför leverans.
i Maj får vi veta. det är ganska snart, så jag låter WV hållas till dess (tycker de som påpekar att de fuskar med avgaser är bara löjliga, de försöker jag rätt (eller är tvingad att göra rätt)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW I.D

Inlägg av taliz »

Undra om eGolf kommer finnas kvar så länge till. Antar att den kommer tyna bort när ID lanserats.
Kommer ju en ny generation Golf strax, kanske inte finns någon eGolf där?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 3026
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: VW I.D

Inlägg av Walker »

taliz skrev:
Undra om eGolf kommer finnas kvar så länge till. Antar att den kommer tyna bort när ID lanserats.
Kommer ju en ny generation Golf strax, kanske inte finns någon eGolf där?
Nej, nya Golf 8 kommer inte som e
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2453
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: VW I.D

Inlägg av mans71 »

taliz skrev:
Tycker det är väldigt uppenbart att det är mycket snack och lite verkstad från VW.
De är en stor koncern men än så länge visar de bara koncept efter koncept. De har basunerat ut att massvis med batterier skall produceras av tredje part. Men vi har inte sett några bevis på att kapaciteten faktiskt byggs ut.
De pratar om prisnivåer men de kan inte specificera något, och ju närmare lansering de kommer desto mer återhållsamma verkar de bli.

Känslan är att de gör allt för att folk inte skall köpa Model 3 utan vänta vänta vänta på att VW ska få ut ngt.
Jag tror vi kommer bli besvikna på ID. Den kommer troligen kosta betydligt mer än många tror, åtminstone i några år framöver.

Runt 450-500 gissar jag på för 64kwh versionen som kommer närmast. Det är inte dåligt, men heller inte bättre än övriga.
Ytterligare någon hundring för den större.
Den billigare "25000 euro" kommer inte förrän om 2-3 år och lär hamna närmare 350 i Sverige.

Varför skulle man välja en ID som laddar hälften så snabbt som en Model 3 till samma pris? ID lär också vara tråkigare att köra, tristare märkesimage, tråkigare design(hatchback må vara användbart men definitivt inte inspirerande), sämre på självkörning, OTA osv osv..

Med det sagt lär de sälja bra ändå, men det känns inte spännande för fem öre tyvärr.
Om den skulle sett ut som designstudien så skulle jag klickat på köp ganska omgående, trots allt dåligt man kan tycka om VW. Men du har nog helt rätt. Dom bilder som har läckt ut visar precis det. Det kommer att bli en dyr/samma-som-andra-prissatt slätstruken tråk-VW, likt alla andra bilar istället för en futuristisk häftig hatchback som deras promo-bilder visar. Synd. Hade gärna betalt 500k+ för en häftig VW el-GTI som ritar streck i asfalten, alternativt <=250k för en tråk-bil. Som det verkar nu blir det varken eller... :roll:
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4474
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: VW I.D

Inlägg av nek0 »

Geni87 skrev:
vigge50 skrev:
Zalman3 skrev:
VW har ju stuckigt ut hakan.

"Volkswagens prischock ska knocka konkurrenterna"
"Glöm Tesla, Mercedes och Audi – Volkswagen ska leverera den första folk-elbilen. I Dresden presenterades nya teknikplattformen MEB, och en utlovad elbilsprislapp på runt 250 000 kr. "VI ska bygga elbilar åt miljoner – inte åt miljonärer, säger Thomas Ulbrich på företaget"."
https://www.nyteknik.se/fordon/volkswag ... na-6932061

Få se om de får äta upp sina kaxiga uttalanden.
Men läs artikeln, han säger att den ska kosta under 25 000 euro och sen väljer Nyteknik att översätta det till under 250 000 kr. Jag får be dig att än en gång gå in på Tyska vs svenska Volkswagen sidan och jämföra priset på eGolf, det är inte gånger 10.
Om vi kollar i Tyskland så blir ID Neo antagligen dyrare än eUP som i Sverige kostar runt 280 000 kr eller var det mer? Går inte att beställa längre och finns inga priser på Svenska sidan.
Det är olyckligt när journalisterna bara konverterar EUR->SEK eller USD->SEK. Det har vi sett många exempel på för TM3 och VW ID nu...
Hur ska man tolka de här priserna ?
https://teknikensvarld.se/sa-mycket-kos ... nlanderna/
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: VW I.D

Inlägg av Geni87 »

nek0 skrev:
Geni87 skrev:
Det är olyckligt när journalisterna bara konverterar EUR->SEK eller USD->SEK. Det har vi sett många exempel på för TM3 och VW ID nu...
Hur ska man tolka de här priserna ?
https://teknikensvarld.se/sa-mycket-kos ... nlanderna/
Haha ja du, minst sagt spretigt.. men om man kollar Sverige vs Tyskland så verkar ICE-bilar vara billigare i Sverige och elbilar billigare i Tyskland, ur ett Svenskt perspektiv. Sen jämnar ju bonus malus ut skillnaden rätt rejält.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
HenrikC
Inlägg: 772
Blev medlem: 11 jan 2019 16:42

Re: VW I.D

Inlägg av HenrikC »

Walker skrev:
Nej, nya Golf 8 kommer inte som e
Finns ju ingen anledning när man tagit fram en dedikerad plattform. I teorin skulle VW kunna tillverka den nuvarande e-Golf i någon av fabrikerna runt om i världen som brukar släpa efter i modellbytena, typ Brasilien eller Mexico, men tror inte att de kommer göra det.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4474
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: VW I.D

Inlägg av nek0 »

Geni87 skrev:
nek0 skrev:
Geni87 skrev:
Det är olyckligt när journalisterna bara konverterar EUR->SEK eller USD->SEK. Det har vi sett många exempel på för TM3 och VW ID nu...
Hur ska man tolka de här priserna ?
https://teknikensvarld.se/sa-mycket-kos ... nlanderna/
Haha ja du, minst sagt spretigt.. men om man kollar Sverige vs Tyskland så verkar ICE-bilar vara billigare i Sverige och elbilar billigare i Tyskland, ur ett Svenskt perspektiv. Sen jämnar ju bonus malus ut skillnaden rätt rejält.
Bäst att inte gissa priserna
Det blir vad det blir :lol:
vigge50
Inlägg: 7517
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: VW I.D

Inlägg av vigge50 »

Geni87 skrev:
nek0 skrev:
Geni87 skrev:
Det är olyckligt när journalisterna bara konverterar EUR->SEK eller USD->SEK. Det har vi sett många exempel på för TM3 och VW ID nu...
Hur ska man tolka de här priserna ?
https://teknikensvarld.se/sa-mycket-kos ... nlanderna/
Haha ja du, minst sagt spretigt.. men om man kollar Sverige vs Tyskland så verkar ICE-bilar vara billigare i Sverige och elbilar billigare i Tyskland, ur ett Svenskt perspektiv. Sen jämnar ju bonus malus ut skillnaden rätt rejält.
I Tyskland får du väll €4000 i rabatt på elbilar så skillnaden jämnas inte ut så mycket.
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: VW I.D

Inlägg av Geni87 »

vigge50 skrev:
Geni87 skrev:
nek0 skrev:
Geni87 skrev:
Det är olyckligt när journalisterna bara konverterar EUR->SEK eller USD->SEK. Det har vi sett många exempel på för TM3 och VW ID nu...
Hur ska man tolka de här priserna ?
https://teknikensvarld.se/sa-mycket-kos ... nlanderna/
Haha ja du, minst sagt spretigt.. men om man kollar Sverige vs Tyskland så verkar ICE-bilar vara billigare i Sverige och elbilar billigare i Tyskland, ur ett Svenskt perspektiv. Sen jämnar ju bonus malus ut skillnaden rätt rejält.
I Tyskland får du väll €4000 i rabatt på elbilar så skillnaden jämnas inte ut så mycket.
Sant! Iaf så länge de kostar mindre än €60,000.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Oykkh47
Inlägg: 171
Blev medlem: 15 jul 2018 20:58

Re: VW I.D

Inlägg av Oykkh47 »

Jag är helt säker på att first edition bilarna som kommer med 62kwh batteriet och högsta utrrustnings nivån kommer hamna på mellan 400-500 tusen kr.. den billiga för 25k euro är 48kwh 33mil versionen kommer ju först 2021..
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: VW I.D

Inlägg av Henrik Torphammar »

Oykkh47 skrev:
Jag är helt säker på att first edition bilarna som kommer med 62kwh batteriet och högsta utrrustnings nivån kommer hamna på mellan 400-500 tusen kr.. den billiga för 25k euro är 48kwh 33mil versionen kommer ju först 2021..
Undra om den där 48:an kommer i 62kwh version med massa saker standard och ett högre pris? :)
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Oykkh47 skrev:
Jag är helt säker på att first edition bilarna som kommer med 62kwh batteriet och högsta utrrustnings nivån kommer hamna på mellan 400-500 tusen kr.. den billiga för 25k euro är 48kwh 33mil versionen kommer ju först 2021..
Vem kommer då att köpa en VW ID om du för nästan samma pengar kan köpa en Tesla 3?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar