Jag har ju läst många inlägg och sett många videos om utvecklingen av AP2, och dom flesta verkar vara överens om att AP2 nu har passerat AP1 med råge.
Jag är dock inte lika övertygad...

Saker jag noterade:
+ bilen har imponerande bra koll på trafiken runt omkring, både bakom och framför bilen, så säkerheten bör ju vara betydligt bättre
+ på Centralbron och i Söderledstunneln där det är mycket smala filer kändes det helt tryggt att köra på AP2, här kan jag bli lite nervös själv med min AP1 som jag kan tycka ligger "fel" i filerna ibland
- körningen var betydligt mer "nervös" än med AP1, ryckig inbromsning/acceleration när jag hann ikapp andra bilar eller bytte fil, min dotter som var passagerare blev nästan illamående.
- vid ett tillfälle använde jag vindrutetorkare och rätt mycket spolarvätska, då tappade bilen koncepterna helt och började vingla över hela vägen, jag fick ta över för att inte krocka
- bilen gjorde flera ganska kraftiga inbromsningar av okänd anledning när det inte fanns något synligt hinder
- bilen hade nästan noll koll på hastighetsbegränsningen, jag antar att det beror på att AP2 fortfarande inte läser skyltar?
Är det någon annan som har gjort direkt jämförelse nyligen, och vad kom ni i så fall fram till?
Jag blev lite besviken faktiskt, eftersom NOA ännu inte finns i Europa så var det ju inga nya features, det kändes egentligen bara som samma sak men med sämre komfort...

Lånebilen hade 2019.8.3, min AP1 har 2018.50.6
/fth