I-Pace har ju vunnit varenda pris som går att vinna. World Car of THE year, Green car of the year, car of the Year Europe etc. Bilen är ändå löjligt bra trots de saker som de fortfarande måste jobba med. Den är bäst helt enkelt.
Bäst?...
I m o kommer den inte i närheten av min M3 - på långa vägar. (Då har jag kört I-Pace ganska ordentligt)
Men tycke och smak är olika.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
I-Pace har ju vunnit varenda pris som går att vinna. World Car of THE year, Green car of the year, car of the Year Europe etc. Bilen är ändå löjligt bra trots de saker som de fortfarande måste jobba med. Den är bäst helt enkelt.
Bäst?...
I m o kommer den inte i närheten av min M3 - på långa vägar. (Då har jag kört I-Pace ganska ordentligt)
Men tycke och smak är olika.
Så är det. Bäst är ju ett relativt begrepp. Alla har ju olika behov. Att den är ett par nivåer över TM3 är ju själlvklart, men sen kostar den ju lite mer också. Därmed inte sagt att TM3 inte är en bra bil. Att I-Pace vinner allt är inte en stor konspiration.
I-Pace har ju vunnit varenda pris som går att vinna. World Car of THE year, Green car of the year, car of the Year Europe etc. Bilen är ändå löjligt bra trots de saker som de fortfarande måste jobba med. Den är bäst helt enkelt.
Bäst?...
I m o kommer den inte i närheten av min M3 - på långa vägar. (Då har jag kört I-Pace ganska ordentligt)
Men tycke och smak är olika.
Så är det. Bäst är ju ett relativt begrepp. Alla har ju olika behov. Att den är ett par nivåer över TM3 är ju själlvklart, men sen kostar den ju lite mer också. Därmed inte sagt att TM3 inte är en bra bil. Att I-Pace vinner allt är inte en stor konspiration.
Min (högst subjektiva) bedömning är att 3’an är flera nivåer över Jaggan. Vet faktiskt inte något som var bättre på I-pacen. ...skulle vara HUDen då. ...och kanske buller i motorvägsfart.
3’an känns rymligare, mer lätthanterlig, bättre materialval, rappare... mm.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
I-Pace har ju vunnit varenda pris som går att vinna. World Car of THE year, Green car of the year, car of the Year Europe etc. Bilen är ändå löjligt bra trots de saker som de fortfarande måste jobba med. Den är bäst helt enkelt.
Bäst?...
I m o kommer den inte i närheten av min M3 - på långa vägar. (Då har jag kört I-Pace ganska ordentligt)
Men tycke och smak är olika.
Så är det. Bäst är ju ett relativt begrepp. Alla har ju olika behov. Att den är ett par nivåer över TM3 är ju själlvklart, men sen kostar den ju lite mer också. Därmed inte sagt att TM3 inte är en bra bil. Att I-Pace vinner allt är inte en stor konspiration.
Du har inte spenderat så mycket tid med Ipace infotainmentsystem märker jag låt oss bara säga att det definitivt INTE är bäst!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Alla tycker kanske inte heller att infotainment-systemet är så himla viktigt i en bil. Jag till exempel skiter ganska så fullständigt i det. Mitt bilval skulle aldrig påverkas av infotainment-systemets kvalitet. Bättre att ha ett bra ljudsystem hemma i så fall.
Men vi är ju olika.
Jag har läst ganska många gånger att det som sitter i i-Pace är extremt dåligt. Vad är det som är så dåligt och framförallt i jämförelse med det som sitter i Teslas bilar? Är det ljudet som är kasst?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Alla tycker kanske inte heller att infotainment-systemet är så himla viktigt i en bil. Jag till exempel skiter ganska så fullständigt i det. Mitt bilval skulle aldrig påverkas av infotainment-systemets kvalitet. Bättre att ha ett bra ljudsystem hemma i så fall.
Men vi är ju olika.
Jag har läst ganska många gånger att det som sitter i i-Pace är extremt dåligt. Vad är det som är så dåligt och framförallt i jämförelse med det som sitter i Teslas bilar? Är det ljudet som är kasst?
Min enda kritik är att det i vissa lägen inte är jätteresponsivt. Har adrig påverkat min helhetsupplevelse dock. I övrigt är det väldigt smakfullt, enkelt att navigera och med stora möjligheter att skräddarsy som man vill ha det på de 4 skärmar som finns. Ljudet i stereon kan man inte klaga på. Apple Car Play funkar också bra och integration med röststyrningen.
Du har inte spenderat så mycket tid med Ipace infotainmentsystem märker jag låt oss bara säga att det definitivt INTE är bäst!
Nej kanske inte så mycket tid. Jag refererade bara till alla utmärkelser. Alla kan ju inte ha fel. Infotainmensystemet är riktigt bra för övrigt.[/
Jasså, är det? Konstigt för jag ägde en Ipace i 2 månader och kan bestämt hävda motsatsen. När man vet hur ett infotainmentsystem kan fungera (då menar jag Tesla, som jag kört sen 2014), så blir det ganska tydligt att Ipace system är allt annat än riktigt bra, DET kan jag försäkra dig om!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Alla tycker kanske inte heller att infotainment-systemet är så himla viktigt i en bil. Jag till exempel skiter ganska så fullständigt i det. Mitt bilval skulle aldrig påverkas av infotainment-systemets kvalitet. Bättre att ha ett bra ljudsystem hemma i så fall.
Men vi är ju olika.
Jag har läst ganska många gånger att det som sitter i i-Pace är extremt dåligt. Vad är det som är så dåligt och framförallt i jämförelse med det som sitter i Teslas bilar? Är det ljudet som är kasst?
Ljudet/stereon är det inget fel på! Den är mycket bättre än Teslas i mina öron. Vad jag menar är skärmarna, responsen, väntetid på menyer, storlek på skärmar. Allt är sämre hos Ipace, dessutom är menyerna inte logiska alls. Efter två månader hade jag fortfarande problem med att hitta vissa funktioner och satt och kliade mig i huvudet när jag skulle ändra något som jag gjort bara dagar tidigare. Telefonkopplingen med jaguars variant av mobilspegling funkar ungefär 25% av tiden, man kastas ut, det kopplar inte upp alls osv.
Men kommer man från en bil som inte alls har denna ”moderna” typ av infotainmentsystem,t ex en äldre bil, så kan jag förstå om man tycker Ipace har ett tufft och bra system. Nu är det ju dock så att det finns så mycket bättreoch DÅ blir Ipace system ingen höjdare i jämförelse.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Alla tycker kanske inte heller att infotainment-systemet är så himla viktigt i en bil. Jag till exempel skiter ganska så fullständigt i det. Mitt bilval skulle aldrig påverkas av infotainment-systemets kvalitet. Bättre att ha ett bra ljudsystem hemma i så fall.
Men vi är ju olika.
Jag har läst ganska många gånger att det som sitter i i-Pace är extremt dåligt. Vad är det som är så dåligt och framförallt i jämförelse med det som sitter i Teslas bilar? Är det ljudet som är kasst?
Ljudet/stereon är det inget fel på! Den är mycket bättre än Teslas i mina öron. Vad jag menar är skärmarna, responsen, väntetid på menyer, storlek på skärmar. Allt är sämre hos Ipace, dessutom är menyerna inte logiska alls. Efter två månader hade jag fortfarande problem med att hitta vissa funktioner och satt och kliade mig i huvudet när jag skulle ändra något som jag gjort bara dagar tidigare. Telefonkopplingen med jaguars variant av mobilspegling funkar ungefär 25% av tiden, man kastas ut, det kopplar inte upp alls osv.
Men kommer man från en bil som inte alls har denna ”moderna” typ av infotainmentsystem,t ex en äldre bil, så kan jag förstå om man tycker Ipace har ett tufft och bra system. Nu är det ju dock så att det finns så mycket bättreoch DÅ blir Ipace system ingen höjdare i jämförelse.
Exakt så. Stereon är bra och det är ett snyggt system men lämnar i övrigt en hel del att önska. Huvudskärmen skulle vara högre och ha bättre respons, en total omarbetad mjukvara skulle också behövas.
Alla tycker kanske inte heller att infotainment-systemet är så himla viktigt i en bil. Jag till exempel skiter ganska så fullständigt i det. Mitt bilval skulle aldrig påverkas av infotainment-systemets kvalitet. Bättre att ha ett bra ljudsystem hemma i så fall.
Men vi är ju olika.
Jag har läst ganska många gånger att det som sitter i i-Pace är extremt dåligt. Vad är det som är så dåligt och framförallt i jämförelse med det som sitter i Teslas bilar? Är det ljudet som är kasst?
Ljudet/stereon är det inget fel på! Den är mycket bättre än Teslas i mina öron. Vad jag menar är skärmarna, responsen, väntetid på menyer, storlek på skärmar. Allt är sämre hos Ipace, dessutom är menyerna inte logiska alls. Efter två månader hade jag fortfarande problem med att hitta vissa funktioner och satt och kliade mig i huvudet när jag skulle ändra något som jag gjort bara dagar tidigare. Telefonkopplingen med jaguars variant av mobilspegling funkar ungefär 25% av tiden, man kastas ut, det kopplar inte upp alls osv.
Men kommer man från en bil som inte alls har denna ”moderna” typ av infotainmentsystem,t ex en äldre bil, så kan jag förstå om man tycker Ipace har ett tufft och bra system. Nu är det ju dock så att det finns så mycket bättreoch DÅ blir Ipace system ingen höjdare i jämförelse.
Om du efter två månader har sådana problem så säger det nog mer om dig än om infotainmensystemet. Jag har kört Tesla ungefär lika mycket som kört I-Pace. Helt ok men inte en optimal förarmiljö. Föredrar BMW och I-Pace men det är ett individuellt val givetvis. Bägge funkar. Hur är det Apple CarPlay i Tesla? Och integration av alla laddpunkter med tillgänglighetsstatus?
I-Pace har ju vunnit varenda pris som går att vinna. World Car of THE year, Green car of the year, car of the Year Europe etc. Bilen är ändå löjligt bra trots de saker som de fortfarande måste jobba med. Den är bäst helt enkelt.
Bäst?...
I m o kommer den inte i närheten av min M3 - på långa vägar. (Då har jag kört I-Pace ganska ordentligt)
Men tycke och smak är olika.
Så är det. Bäst är ju ett relativt begrepp. Alla har ju olika behov. Att den är ett par nivåer över TM3 är ju själlvklart, men sen kostar den ju lite mer också. Därmed inte sagt att TM3 inte är en bra bil. Att I-Pace vinner allt är inte en stor konspiration.
Ingen konspiration kanske, men däremot har den ju inte tävlat med Model 3 i alla tester eftersom Model 3 inte såldes i Europa 2018.
Personligen tycker jag i-pace är snygg och körglad. Trean är ju dock ännu körgladare... Så fördelen med utseendet står sig ganska slätt jämfört med:
Autopilot.
Mycket lägre förbrukning.
Mycket bättre räckvidd.
Snabbare laddning.
Eget laddnätverk.
Bra infotainment.
Lägre pris.
"Knappar och vred" - fri inredning.
Jag ägde en F-Type med ett infotainment som är snarlikt i-pacens. I mitt tycke var det tom nivåer sämre än BMWs. Hopplöst långsamt, ologiskt och fult.
Dessutom hade jag en "skön" bugg som gav mig typ grekiska i vissa submenyer
Man får väl tycka som man vill. Inget fel att gilla Audi, Jaguar, VW, Skoda, Volvo... eller någon annan bil.
Men om jag inte är felunderrättad är detta ett TESLA-forum.
Är det då så konstigt att man här ventilerar frågor som har med just DET märket att göra? Om man nu inte tycker att just Tesla är ett märke för ”mig” - vad i hela världen har man då här att göra??
Det finns säkert ett forum att hänga på för de som älskar andra märken. När jag körde Skoda var jag på skodaegetforum. Nu går jag inte in där och förtalar det märket bara för att jag bytt bil.
Skaffa er ett liv istället - det är mycket roligare.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Man får väl tycka som man vill. Inget fel att gilla Audi, Jaguar, VW, Skoda, Volvo... eller någon annan bil.
Men om jag inte är felunderrättad är detta ett TESLA-forum.
Är det då så konstigt att man här ventilerar frågor som har med just DET märket att göra? Om man nu inte tycker att just Tesla är ett märke för ”mig” - vad i hela världen har man då här att göra??
Det finns säkert ett forum att hänga på för de som älskar andra märken. När jag körde Skoda var jag på skodaegetforum. Nu går jag inte in där och förtalar det märket bara för att jag bytt bil.
Skaffa er ett liv istället - det är mycket roligare.
Var inte det här en I-Pace tråd i denna vidsynta grupp. Innebär det bara att man ska vara negativ om denna bil och andra elbilar i detta forum?
Alla tycker kanske inte heller att infotainment-systemet är så himla viktigt i en bil. Jag till exempel skiter ganska så fullständigt i det. Mitt bilval skulle aldrig påverkas av infotainment-systemets kvalitet. Bättre att ha ett bra ljudsystem hemma i så fall.
Men vi är ju olika.
Jag har läst ganska många gånger att det som sitter i i-Pace är extremt dåligt. Vad är det som är så dåligt och framförallt i jämförelse med det som sitter i Teslas bilar? Är det ljudet som är kasst?
Ljudet/stereon är det inget fel på! Den är mycket bättre än Teslas i mina öron. Vad jag menar är skärmarna, responsen, väntetid på menyer, storlek på skärmar. Allt är sämre hos Ipace, dessutom är menyerna inte logiska alls. Efter två månader hade jag fortfarande problem med att hitta vissa funktioner och satt och kliade mig i huvudet när jag skulle ändra något som jag gjort bara dagar tidigare. Telefonkopplingen med jaguars variant av mobilspegling funkar ungefär 25% av tiden, man kastas ut, det kopplar inte upp alls osv.
Men kommer man från en bil som inte alls har denna ”moderna” typ av infotainmentsystem,t ex en äldre bil, så kan jag förstå om man tycker Ipace har ett tufft och bra system. Nu är det ju dock så att det finns så mycket bättreoch DÅ blir Ipace system ingen höjdare i jämförelse.
Om du efter två månader har sådana problem så säger det nog mer om dig än om infotainmensystemet. Jag har kört Tesla ungefär lika mycket som kört I-Pace. Helt ok men inte en optimal förarmiljö. Föredrar BMW och I-Pace men det är ett individuellt val givetvis. Bägge funkar. Hur är det Apple CarPlay i Tesla? Och integration av alla laddpunkter med tillgänglighetsstatus?
Ja, det räcker kanske inte att vara under 40, civilingenjör och tekniskt intresserad för att forcera jaguars system
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Öser han på som vanligt på Facebook? Är väl ett år sen jag blockade honom nu tror jag
Inte så farligt. Så länge inte nån skriver nåt positivt om Tesla eller negativt om I-Pace iaf.
Jag blev blockad från iPace Facebook forum av honom efter att ha skrivit ett inlägg som var positivt om Model X och varför jag valde den framför i Pace... för övrigt ett mycket sakligt inlägg där jag berömde i Pace för sina styrkor i designen (självklart personligt) och körglädje. Men jag klagade också på infotainment som jag verkligen inte gillar. Det är överarbetat och har för dåliga menyer. Dessutom är det ett problem för mig med destinationsladdning med 1-fas.
Min personliga åsikt är att den vinner många priser för att den är en elbil från en traditionell tillverkare och INTE från Tesla.
Öser han på som vanligt på Facebook? Är väl ett år sen jag blockade honom nu tror jag
Inte så farligt. Så länge inte nån skriver nåt positivt om Tesla eller negativt om I-Pace iaf.
Jag blev blockad från iPace Facebook forum av honom efter att ha skrivit ett inlägg som var positivt om Model X och varför jag valde den framför i Pace... för övrigt ett mycket sakligt inlägg där jag berömde i Pace för sina styrkor i designen (självklart personligt) och körglädje. Men jag klagade också på infotainment som jag verkligen inte gillar. Det är överarbetat och har för dåliga menyer. Dessutom är det ett problem för mig med destinationsladdning med 1-fas.
Min personliga åsikt är att den vinner många priser för att den är en elbil från en traditionell tillverkare och INTE från Tesla.
Dock är det väldigt positivt att en elbil vann huvudkategorin, bara det är ett steg framåt tycker jag! Tesla Model 3 var inte nominerad pga att den inte uppfyllde kriteriet att säljas i fem länder när nomineringarna gjordes. Vi får se om Model 3 blir nominerad nästa år eller om den då anses för gammal, både S och X har ju tidigare varit nominerade och vunnit priser i delmoment så som world green car of the year.
Inte första gången elbilar vinner årets bil i Europa. Nissan Leaf vann ex 2011. Opel Ampera 2012 (laddhybrid). Som bilar sett kanske inte något speciellt , men det handlar förstås en hel del om politik.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Öser han på som vanligt på Facebook? Är väl ett år sen jag blockade honom nu tror jag
Inte så farligt. Så länge inte nån skriver nåt positivt om Tesla eller negativt om I-Pace iaf.
Jag blev blockad från iPace Facebook forum av honom efter att ha skrivit ett inlägg som var positivt om Model X och varför jag valde den framför i Pace... för övrigt ett mycket sakligt inlägg där jag berömde i Pace för sina styrkor i designen (självklart personligt) och körglädje. Men jag klagade också på infotainment som jag verkligen inte gillar. Det är överarbetat och har för dåliga menyer. Dessutom är det ett problem för mig med destinationsladdning med 1-fas.
Min personliga åsikt är att den vinner många priser för att den är en elbil från en traditionell tillverkare och INTE från Tesla.
Dock är det väldigt positivt att en elbil vann huvudkategorin, bara det är ett steg framåt tycker jag! Tesla Model 3 var inte nominerad pga att den inte uppfyllde kriteriet att säljas i fem länder när nomineringarna gjordes. Vi får se om Model 3 blir nominerad nästa år eller om den då anses för gammal, både S och X har ju tidigare varit nominerade och vunnit priser i delmoment så som world green car of the year.
"Don't argue with success", heter det. Det går att rösta fram världens bästa sprinter men vad hjälper det om Usain Bolt är med och springer. Han tar ändå priset.
Förklaring: Jaguar kan vinna hur många röster som helst men det är dock köparna som bestämmer vad de vill ha. Då är det verklighet. Det säljs/efterfrågas (?) betydligt fler M3 än Jaguar eller....
Inte första gången elbilar vinner årets bil i Europa. Nissan Leaf vann ex 2011. Opel Ampera 2012 (laddhybrid). Som bilar sett kanske inte något speciellt , men det handlar förstås en hel del om politik.
Nu var det ju inte årets bil i Europa I-pace precis vann, utan årets bil i världen (den har iofs vunnit i Europa också).
Foluke skrev:
"Don't argue with success", heter det. Det går att rösta fram världens bästa sprinter men vad hjälper det om Usain Bolt är med och springer. Han tar ändå priset.
Förklaring: Jaguar kan vinna hur många röster som helst men det är dock köparna som bestämmer vad de vill ha. Då är det verklighet. Det säljs/efterfrågas (?) betydligt fler M3 än Jaguar eller....
Ja? Jag har inte påstått något annat, det är en bedömningstävling så det faller ju sig ganska naturligt att det är just bedömningar som avgör vinnaren. Konstaterade bara att Model 3 inte blev nominerad den här gången pga att den inte uppfyllde kriterierna. Sen är det ju inte förväntad försäljningsvolym man går på när man utser en vinnare, allt från billiga småbilar till större premiumbilar har ju vunnit genom åren.
Jaguar No-Pace.
Såg att försäljningen droppade med 50% i januari, och att de bara fick ut 7000 bilar på hela 2018?
Har intresset för den dött?
De medelålders/äldre som vill ha en "traditionell" bil köper etron istället?