Leverans av model 3?
Moderator: Redaktion
-
- elbilist
Leverans av model 3?
Beställde en LR dual motor i början April, leverans i Maj sa man då på hemsidan, i orderbekräftelsen har man dock valt att inte skriva någon leveranstid vilket är fegt tycker jag..
Inga leveransadress besked finns att få nu, inga VIN nummer finns, kan dessa M3 verkligen levereras i Maj?
Någon som vet något?
Inga leveransadress besked finns att få nu, inga VIN nummer finns, kan dessa M3 verkligen levereras i Maj?
Någon som vet något?
Re: Leverans av model 3?
Ingen vet. Men baserat på historik kan man anta att Tesla kommer vilja leverera innan kvartalet är slut åtminstone.
Dvs runt midsommar.
Dvs runt midsommar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Den M3lr AWD som jag beställde 18/12-10 skulle jag fått hämta för 1,5 månader sedan, första gången. De säger att de väntar på regplåtar och reservdelar!
Vad ska man göra?
Vad ska man göra?
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
Ja, du....clecab skrev:Den M3lr AWD som jag beställde 18/12-10 skulle jag fått hämta för 1,5 månader sedan, första gången. De säger att de väntar på regplåtar och reservdelar!
Vad ska man göra?
Beställde 15/3 och hämtade 29/3 -nästan på timmen 14 dagar från beställning till leverans.
Jag fattar ingenting. Men personligen är jag väldigt nöjd. Bilen är en dröm att köra. Betydligt roligare än de motorcyklar jag ägt!
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Är lite circusvarning på leveranserna varken reservations- eller beställningsordning verkar följas
Det de gör är att bygga en massa bilar i olika kombinationer, skeppar över de till Europa, sen verkar de hälla alla bokningar i en korg och drar en och matchar mot en bil :/
Är ett farryg på väg nu som kommer lägga till i Zeebrugge om ca 2veckor och ett till två veckor efter så det finns hopp att få bilar innan kvartalsslut iaf
//Christian
Det de gör är att bygga en massa bilar i olika kombinationer, skeppar över de till Europa, sen verkar de hälla alla bokningar i en korg och drar en och matchar mot en bil :/
Är ett farryg på väg nu som kommer lägga till i Zeebrugge om ca 2veckor och ett till två veckor efter så det finns hopp att få bilar innan kvartalsslut iaf
//Christian
Model 3 LR RWD FSD
Beställde en model 3 LR RWD 28/4. Idag ringde de för att berätta att bilen är "på väg".
De bekräftade även över telefon att eftersom jag beställt innan 30/4 kommer autopilot ingå utan extra kostnad.
Jag ville bara kolla om någon kan tänkas ha en aning om när man kan förvänta sig bilen levererad?
Han på Tesla vägrade gissa, inte fått ngt VIN nummer än men eftersom han sa att den är på väg så undrar man såklart, ska man räkna med 1 vecka eller 2 månader?
De bekräftade även över telefon att eftersom jag beställt innan 30/4 kommer autopilot ingå utan extra kostnad.
Jag ville bara kolla om någon kan tänkas ha en aning om när man kan förvänta sig bilen levererad?
Han på Tesla vägrade gissa, inte fått ngt VIN nummer än men eftersom han sa att den är på väg så undrar man såklart, ska man räkna med 1 vecka eller 2 månader?
Säljaren jag pratade med igår angående min LR RWD (beställd 13/4) sa nåt i stil med "2-3 månader, så Augusti-September utan att lova för mycket". Men till saken hör att han var märkbart stressad pga många som hört av sig. När jag beställde den nämnde han Juni. Det är nog helt enkelt ingen som riktigt vet säkert.y0lo skrev:Beställde en model 3 LR RWD 28/4. Idag ringde de för att berätta att bilen är "på väg".
Senast redigerad av supachrgr, redigerad totalt 1 gånger.
Jaha, okej för när jag beställde min så trodde säljaren på Tesla max 1-2 månader. Tänkte bara att man borde veta UNGEFÄR när den förväntas med tanke på att den är på väg... Ganska stor skillnad på Juni och September.. Man måste ju förbereda sig för att göra sig av med nuvarande bil osv. Någon som vet hur lång tid innan leverans man får besked iaf eller kan de bara ringa samma dag och säg att bilen finns att hämta?
I Princip. De är ringer nån dag innan, och har du tur är bilen redo, sist fick ett antal åka fram och tillbaka några gånger innan bilen faktiskt fanns på platsy0lo skrev:Jaha, okej för när jag beställde min så trodde säljaren på Tesla max 1-2 månader. Tänkte bara att man borde veta UNGEFÄR när den förväntas med tanke på att den är på väg... Ganska stor skillnad på Juni och September.. Man måste ju förbereda sig för att göra sig av med nuvarande bil osv. Någon som vet hur lång tid innan leverans man får besked iaf eller kan de bara ringa samma dag och säg att bilen finns att hämta?
Någon har gjort liknelsen med ett lotteri.
Det kommer en skeppslast med bilar och Tesla matchar beställningar gentemot det man tror/vet är på båten och sen fortsätter matchning/lottning genom leveranser, fel och åtgärder av fel, byten av bilar osv osv. Tror tyvärr det stämmer ganska väl, verkar vara väldigt rörigt överlag.
Sen späddes det nog på ännu mer förra gången när 3:orna var nya och det var strul med Transportstyrelsen/Regplåtar/certifiering..
Det kommer en skeppslast med bilar och Tesla matchar beställningar gentemot det man tror/vet är på båten och sen fortsätter matchning/lottning genom leveranser, fel och åtgärder av fel, byten av bilar osv osv. Tror tyvärr det stämmer ganska väl, verkar vara väldigt rörigt överlag.
Sen späddes det nog på ännu mer förra gången när 3:orna var nya och det var strul med Transportstyrelsen/Regplåtar/certifiering..
20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
22 Mars 2025, 16:00, ID.7 Pro Inköpt!
- AndersB_Hson
- Teslaägare
Beställde 22/3 och fick ett samtal första veckan i april om prel levdatum 19/4. När jag beställde sa hemsidan leverans i april.
Sedan läggs min slutfaktura upp på hemsidan med levdatum 19/4. 26/4 tar jag kontakt med min säljkontakt och får kontakt med Delivery-folket.
"Du får räkna med 2-3 månader från när du beställde bilen" Typ maj-juni för min del. Inte nån gång under processen hos Tesla hade jag fått den informationen till mig
Det är väl ok med 2-3 månaders leveranstid men inte på det sättet som de kommunicerar. Hemsidan o säljfolket säger en sak och Delivery-folket nåt helt annat.
Det gör ju att jag tänker, kan jag lita på 2-3 månader eller tar det längre tid?
Sålde tyvärr min gamle Passat privat under påskveckan vilket gör att jag nu står utan bil!
Sedan läggs min slutfaktura upp på hemsidan med levdatum 19/4. 26/4 tar jag kontakt med min säljkontakt och får kontakt med Delivery-folket.
"Du får räkna med 2-3 månader från när du beställde bilen" Typ maj-juni för min del. Inte nån gång under processen hos Tesla hade jag fått den informationen till mig
Det är väl ok med 2-3 månaders leveranstid men inte på det sättet som de kommunicerar. Hemsidan o säljfolket säger en sak och Delivery-folket nåt helt annat.
Det gör ju att jag tänker, kan jag lita på 2-3 månader eller tar det längre tid?
Sålde tyvärr min gamle Passat privat under påskveckan vilket gör att jag nu står utan bil!
Model 3 LR AWD Stealth grey/svart 2024
Vilken variant beställde du?AndersB_Hson skrev:Beställde 22/3 och fick ett samtal första veckan i april om prel levdatum 19/4. När jag beställde sa hemsidan leverans i april.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- AndersB_Hson
- Teslaägare
LR AWDJeppe_E skrev:Vilken variant beställde du?AndersB_Hson skrev:Beställde 22/3 och fick ett samtal första veckan i april om prel levdatum 19/4. När jag beställde sa hemsidan leverans i april.
Illa! Har du fått VIN nummer än?AndersB_Hson skrev:LR AWDJeppe_E skrev:Vilken variant beställde du?AndersB_Hson skrev:Beställde 22/3 och fick ett samtal första veckan i april om prel levdatum 19/4. När jag beställde sa hemsidan leverans i april.
- AndersB_Hson
- Teslaägare
Nej, när förväntas man få det? Nån här som har erfarenhet av när i processen man får ett VIN?Bejje skrev:Illa! Har du fått VIN nummer än?AndersB_Hson skrev:LR AWDJeppe_E skrev:Vilken variant beställde du?AndersB_Hson skrev:Beställde 22/3 och fick ett samtal första veckan i april om prel levdatum 19/4. När jag beställde sa hemsidan leverans i april.
Jag försöker själv luska ut just det, därför jag ställde frågan.AndersB_Hson skrev:Nej, när förväntas man få det? Nån här som har erfarenhet av när i processen man får ett VIN?Bejje skrev:Illa! Har du fått VIN nummer än?AndersB_Hson skrev:LR AWDJeppe_E skrev:Vilken variant beställde du?AndersB_Hson skrev:Beställde 22/3 och fick ett samtal första veckan i april om prel levdatum 19/4. När jag beställde sa hemsidan leverans i april.
Verkar variera ganska kraftigt, en del innan skeppning från USA, en del under skeppningen och en del i samband med transporten inom Europa.
Tror tom någon fått det först efter de blivit kontaktade och fått leveransdag inbokad på Trosta.
- AndersB_Hson
- Teslaägare
Illa! Har du fått VIN nummer än?
Nej, när förväntas man få det? Nån här som har erfarenhet av när i processen man får ett VIN?
Som sagt, mycket som varierar i Teslas förlovade värld. Jag har ingen bil för närvarande vilket suger då de kunde kommunicerat detta mycket bättre. Jag cyklar i o för sig mer nu, det ska tydligen vara bra för både hälsa o klimat!Jag försöker själv luska ut just det, därför jag ställde frågan.
Verkar variera ganska kraftigt, en del innan skeppning från USA, en del under skeppningen och en del i samband med transporten inom Europa.
Tror tom någon fått det först efter de blivit kontaktade och fått leveransdag inbokad på Trosta.

Den enda infon jag hade var ”Vi håller på att upprätta din slutfaktura” på mitt Tesla-konto. Så, 3 dagar innan leverans, fick jag ett telefonsamtal. ”Kan du hämta bilen på fredag?” Då fick jag reg.nr via telefonen. VIN fick jag först när jag hämtade bilen och kunde koppla min telefon till kärran.AndersB_Hson skrev:Nej, när förväntas man få det? Nån här som har erfarenhet av när i processen man får ett VIN?Bejje skrev:Illa! Har du fått VIN nummer än?AndersB_Hson skrev:LR AWDJeppe_E skrev:Vilken variant beställde du?AndersB_Hson skrev:Beställde 22/3 och fick ett samtal första veckan i april om prel levdatum 19/4. När jag beställde sa hemsidan leverans i april.
M a o - det är V Ä L D I G T varierande hur leveransprocessen ser ut.....
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Japp, ungefär: Kolla, här har vi en bil över. Har vi någon som beställt en sådan spec?Walker skrev:Den enda infon jag hade var ”Vi håller på att upprätta din slutfaktura” på mitt Tesla-konto. Så, 3 dagar innan leverans, fick jag ett telefonsamtal. ”Kan du hämta bilen på fredag?” Då fick jag reg.nr via telefonen. VIN fick jag först när jag hämtade bilen och kunde koppla min telefon till kärran.

Senast redigerad av Jeppe_E, redigerad totalt 1 gånger.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
- AndersB_Hson
- Teslaägare
Nej, när förväntas man få det? Nån här som har erfarenhet av när i processen man får ett VIN?
Hur lång tid hade du från beställning till leverans?Den enda infon jag hade var ”Vi håller på att upprätta din slutfaktura” på mitt Tesla-konto. Så, 3 dagar innan leverans, fick jag ett telefonsamtal. ”Kan du hämta bilen på fredag?” Då fick jag reg.nr via telefonen. VIN fick jag först när jag hämtade bilen och kunde koppla min telefon till kärran.
Exakt 2 veckor, minus 3 timmar.AndersB_Hson skrev:Nej, när förväntas man få det? Nån här som har erfarenhet av när i processen man får ett VIN?Hur lång tid hade du från beställning till leverans?Den enda infon jag hade var ”Vi håller på att upprätta din slutfaktura” på mitt Tesla-konto. Så, 3 dagar innan leverans, fick jag ett telefonsamtal. ”Kan du hämta bilen på fredag?” Då fick jag reg.nr via telefonen. VIN fick jag först när jag hämtade bilen och kunde koppla min telefon till kärran.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Jag gjorde min beställning online 18/4 och fick VIN från Tesla idag. Leverans i slutet av maj. Beställt en blå AWD.
Senast redigerad av Mosse, redigerad totalt 1 gånger.
Beställde M3 i april, leverans skulle varit för 4 dagar sedan, reg och allt fanns. Hade då varit 3 veckor från beställning till leverans. Kvällen innan leverans fick vi samtal att bilen ska först till service. Hmmmm... har vi fått tilldelat en trasig bil? Hoppas på leverans nästa vecka, men ingen som vet säkert. Så det gäller att sitta lugnt i båten och nära mobilen fram till sista sekunden.