Superchargers

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Re: Superchargers

Inlägg av Bod »

Japp lite för långt mellan Middelfart och Rhüden för att det skall fungera idag.

Har skaffat mig möjlighet att åka till invigningen i Arboga 14.45 den 8 juli. Tyvärr kommer inte vår Tesla förrän nästa vecka så jag får åka MC om inte någon kan erbjuda lift fram och tillbaka i sin Tesla. Skicka gärna en e-post till ulf@holmerin.se om någon har möjlighet att ge lift. Jag är mycket flexibel när det gäller var jag kan få ansluta, har SL-kort.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
ornulf

Inlägg av ornulf »

Hei, ta en titt på http://www.teslamotors.com/sv_SE/supercharger nå - de har lagt til 46 nye SuperCharger-stasjoner i løpet av natten :D
ornulf

Inlägg av ornulf »

Jeg snakker om 46 nye SuperCharger-stasjoner under "kommer snart"-kartet, og selvsagt enda flere under "slutet av 2014" - og som da tydligvis er blitt framskyndet, ikke noe snakk om 2014/2015 lenger :P
Användarvisningsbild
sondell
Teslaägare

Inlägg av sondell »

hanty skrev:
Spännande, nu fattas det bara en SC i nordtyskland, sedan kommer vi nordbor ner till alperna. :D
Jepp. Officiella kartorna uppdaterade idag.
http://tesla.sondell.biz/?p=995
Där är Hamburg med!
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare

Inlägg av z balata »

Mycket intressant. De verkar ha speedat upp utbyggnaden. Blir ett fantastiskt bra nät i Europa redan inom ett halvår. Jag noterar dock att det inte blir några SC i Östra Europa, inte i Finland heller. Ändå såg jag flera Teslor när jag var i Helsingfors härom veckan. Nästa år blir det definitivt bilsemester. :D
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Räknade att det ska finnas 135 SC i Europa vid årsskiftet om kartorna stämmer :)
Användarvisningsbild
mickeisol
Teslaägare

Inlägg av mickeisol »

Undrar om man kan räkna med invigning av jämnt 100 laddstationer i USA den 4:e juli tro?
teslanor

Inlägg av teslanor »

SC på Solli (Sarpsorg) Åpen idag! Så velkommen til Norge!
Nissan Leaf 2012
Tesla Model S 2014
Användarvisningsbild
b232
Teslaägare

Inlägg av b232 »

Idag stannade jag till vid Max i Falkenberg (vid motorvägen) och hittade följande pågående projekt... se bild och lägg märke till den röda loggan på lådorna. :)
Träffade också på en trevlig byggledare som sa att arbetet påbörjades igår (onsdag).
Kul! nu börjar det hända grejer... nu är det dags att hem och leta i Jönköpingstrakten också :)
20140703_135539_resized.jpg
Användarvisningsbild
hasse_h
Teslaägare

Inlägg av hasse_h »

Det finns väl inget bygglov för Jönköping ännu? I deras möteskalender ser jag att Jönköpings byggnadsnämnd har möte nästa gång den 21:a augusti :(
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

hamburg är ju på g så snart kommer vi ut i europa!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hasse_h
Teslaägare

Inlägg av hasse_h »

Ser fram emot Hamburg. Vi siktar på att köra till Italien andra halvan av augusti.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

hasse_h skrev:
Ser fram emot Hamburg. Vi siktar på att köra till Italien andra halvan av augusti.
Ta småvägarna över alperna då, fantastiska vägar, med massa regen på vägen ner :)
Användarvisningsbild
sondell
Teslaägare

Inlägg av sondell »

hasse_h skrev:
Det finns väl inget bygglov för Jönköping ännu? I deras möteskalender ser jag att Jönköpings byggnadsnämnd har möte nästa gång den 21:a augusti :(
Det var ingen kännedom om detta på bygglovssidan i Jönköping den 24 juni när jag var i kontakt med dem. Det var det svaret jag fick i alla fall. Så lutar väl åt att detta börjas det med efter sommaren ja.
Bigphille

Inlägg av Bigphille »

Arbetet är definitivt påbörjat i Löddeköpinge nu.

Rondellen är uppe till höger i bilden.

Bild
Användarvisningsbild
Olof Borjesson
Teslaägare

Inlägg av Olof Borjesson »

Tack Teslanor för tipset om att Solli vid Sarpsborg är öppen fast den står som "coming soon" på Teslas sida. Jag tog en ren nöjestur från Kungshamn vid Smögen i kväll bara för att prova på att ladda med en Supercharger. Det fungerade klockrent. Högsta laddhastigheten var 470km/tim eftersom batteriet var mer än halvfullt när jag kom fram. Det är härligt att kunna nöjesköra med en muskelbil utan att släppa ut ett enda gram koldioxid. Jag tog en extrasväng förbi Uddevalla på vägen hem och såg att det hänt väldigt mycket sedan jag var där i tisdags. Stativen till laddarna är på plats liksom "strömförsörjningslådorna". Det är nog inte många dagars arbete kvar.
Senast redigerad av Olof Borjesson, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
sondell
Teslaägare

Inlägg av sondell »

Bigphille skrev:
Arbetet är definitivt påbörjat i Löddeköpinge nu.

Rondellen är uppe till höger i bilden.

Bild
Stämmer bra med planritningen det :). Och ser det välkända stora platta fundamentet! Gissar på öppning 1 augusti :).
Användarvisningsbild
Top12
Teslaägare

Inlägg av Top12 »

Men hur har dom tänkt att man skall stå ?
image.jpg
Användarvisningsbild
Top12
Teslaägare

Inlägg av Top12 »

Finns det fler SC där man har 3 rader och 5 - 6 meter mellan raderna. Ser ut som det blir svårt att använda dom stolparna i mitten?
Jag har bara sett dom på en rad så man skall backa in.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Så som jag förstår det så istället för att ha laddstolpen bakom bilen så har du den bredvid. Om jag förstår bilderna rätt så på tre av platserna ska man backa in och dem andra tre ska man köra rakt in men det är bara min tanke
Användarvisningsbild
sondell
Teslaägare

Inlägg av sondell »

vigge50 skrev:
Så som jag förstår det så istället för att ha laddstolpen bakom bilen så har du den bredvid. Om jag förstår bilderna rätt så på tre av platserna ska man backa in och dem andra tre ska man köra rakt in men det är bara min tanke
Japp. Det ska vara 3+5 platser. Där det ser ut som det står två bredvid varandra är det nog en för höger och en för vänster sida. Så som du säger backa in på ena sidan och köra rakt in på andra.
Bigphille

Inlägg av Bigphille »

De har fortsatt jobba idag lördag i Löddeköpinge. Lovande!
Användarvisningsbild
sondell
Teslaägare

Inlägg av sondell »

sondell skrev:
vigge50 skrev:
Japp. Det ska vara 3+5 platser. Där det ser ut som det står två bredvid varandra är det nog en för höger och en för vänster sida. Så som du säger backa in på ena sidan och köra rakt in på andra.
http://tesla.sondell.biz/?p=1053
Användarvisningsbild
sondell
Teslaägare

Inlägg av sondell »

Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inlägg av Delta »

Skriv svar