Du kan skicka från din bank för att visa att du betalat.
/Henric
Hur gör man det från swedbank?
Ta en print Screen på kvittot klistra in i Word spara sedan som pdf och maila till DeliverySE@tesla.com
Du får mail från Tesla att dom mottagit kvittot
Kan du vara mer specific? "Historiska betalningar och överföringar" och sen klicka in så den visar "Transaktionsdetaljer" eller?
Japp, så gjorde jag... Sedan ser mottagaren beloppet 2 bankdagar senare.
Ja förmodar att detta är ett tweak att snabbare få info om att betalning gjorts än att vänta på banken meddelar... Så att säga för att påskynda administrationen. Gissning.
Tror dessvärre att dom vill ha kvittot att transaktionen gått igenom för om du la betalordern idag så kan du avbryta tom sön kl23:59.... så vad det i mitt fall i alla fall
Ta en print Screen på kvittot klistra in i Word spara sedan som pdf och maila till DeliverySE@tesla.com
Kan du vara mer specific? "Historiska betalningar och överföringar" och sen klicka in så den visar "Transaktionsdetaljer" eller?
Ja förmodar att detta är ett tweak att snabbare få info om att betalning gjorts än att vänta på banken meddelar... Så att säga för att påskynda administrationen. Gissning.
Tror dessvärre att dom vill ha kvittot att transaktionen gått igenom för om du la betalordern idag så kan du avbryta tom sön kl23:59.... så vad det i mitt fall i alla fall
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Såg att idag har dom sänkt performance modellen med 26’ känns lite surt..
Såg att idag har dom sänkt performance modellen med 26’ känns lite surt..
Surt? Be dom justera om du beställt en sån. Annars är det ju bara returnera vid leverans.
Hmmm. Noterade också att de sänkt priset på P.
Lite sugen på att avboka och beställa om, men risken är ju att man hamnar längst bak i kön igen även om det fortfarande står lev i juni (stod lev i maj när jag beställde)...
Man vill ju ha bilen till semestern. Kommer den inte innan juli kan jag lika gärna avboka och beställa på nytt...
Vilka dagar sker leverans just nu? Mån till söndag? Verkar ju stå väldigt mycket bilar i Trosta nu och fler båtar på väg med bilar.
Tror det är hela veckorna inklusive helg, vill minnas att jag sett inlägg från folk som fått förslag på leveranstider lite hipp som happ och ibland med väldigt kort framförhållning ("Kan du om x timmar?")
Vild spekulation är att de har vissa veckor att hålla sig inom, eller löper all övrig verksamhet på Trosta på parallellt?
24 Juni 2019, 15:17: Pearl White SR+ Model 3 Uthämtad 4 Juni 2021, 14:40: Ultra Red SR+ Modell 3 Uthämtad! 20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
22 Mars 2025, 16:00, ID.7 Pro Inköpt!
Vilka dagar sker leverans just nu? Mån till söndag? Verkar ju stå väldigt mycket bilar i Trosta nu och fler båtar på väg med bilar.
Tror de gör leveranser på lördagar när det är extra högtryck/månadsslut. Ska hämta min bil imorgon och den har väntat på regplåtar ett tag (hette det...)
Har inte hängt med så mycket sedan jag tog leverans av min MS förra året. Så treorna tillverkas inte på beställning? De skeppar en massa random och så tilldelas man en som matchar ens beställning?
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber. KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Har inte hängt med så mycket sedan jag tog leverans av min MS förra året. Så treorna tillverkas inte på beställning? De skeppar en massa random och så tilldelas man en som matchar ens beställning?
Precis.
24 Juni 2019, 15:17: Pearl White SR+ Model 3 Uthämtad 4 Juni 2021, 14:40: Ultra Red SR+ Modell 3 Uthämtad! 20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
Reservation 2016-04-02
Beställd 2019-04-12
Standard Range Plus
Midnight Silver
18" Aero-fälgar
Helsvart interiör
Kundservice lovar att är leverans under juni(2019) månad.
Idag visar Vin nummer på tesla konto source code om du söker efter Vin.
Se där.. Bara att hoppas på att det inte är någon placeholder och verkligen unika VIN:s som är riktiga.
Vore ju trevligt om det var så.
Gjorde också så att jag sökte efter "vin" i koden, efter att jag läst någonstans att ibland finns den där men inte visas. Hittade ett vin, skrev gladeligen in det i car.info. Det var min egen inbytesbil!
Syns inte på sidan, men finns där. Skulle det vara så att ett vin för M3 finns där, så är det väl en anledning till att det inte visas, tex att just den bilen inte fastställts vara den man skall få.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör Model 3 LR AWD 2019, PearlWhite, Vit interiör, 18" Aero, FSD Nissan Leaf Tekna 2013
Man kan ju ringa supporten,
"Jag har hittat ett VIN inbakat i kåden på hemsidan, vad är det? Varför? Vad är status?"
Stackare, dom kan inte ha det lätt dom..
Hantera alla överstressade (mig själv inräknad) människor som följer båtar och VIN-nummer, spår i SpaceX:s avgasmål och försöker dekryptera Elons tweets till något som tyder på att det minsann finns mer info tillgänglig.
Man kan ju ringa supporten,
"Jag har hittat ett VIN inbakat i kåden på hemsidan, vad är det? Varför? Vad är status?"
Stackare, dom kan inte ha det lätt dom..
Hantera alla överstressade (mig själv inräknad) människor som följer båtar och VIN-nummer, spår i SpaceX:s avgasmål och försöker dekryptera Elons tweets till något som tyder på att det minsann finns mer info tillgänglig.
Du skriver precis vad jag tänkte
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Beställde Vinterhjulsuppsättning också och TS ringde nyss om leveransinfo, och det verkar som att de kommer lite senare (efter billeverans) säg 2-3v via Euromaster. Inget problem då vintern är några månader bort.
Frågade om de blev hemskickade och om det ingick lev i köpet, men det visste han inget om utan att det är Euromaster som hanterar den biten. Någon här som har koll? Ska man ta sig en svängom och hämta dessa 300-400 km enkelresa alternativt måste man pynta för att få hem sulorna med fälg?
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.