20k/år för halv.Oktavos skrev:Lite nyfiken på hur mycket är"snordyr"?taliz skrev:Det skulle också sänka försäljningen för Performance om kunder visste att de kunde uppgradera LR AWD i efterhand.
Så återigen, glöm det.
Förövrigt är jag bra sugen på en M3P nu. Om bara försäkringen inte var snordyr..
Nytt lägre pris på performance
Moderator: Redaktion
Re: Nytt lägre pris på performance
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Skämtar du? Jag fick 8800kr helår för halv. 28 år gammal. Betalar idag 18500kr för P85+ hel idag, kommer spara nästan 30000kr de tre första åren.taliz skrev:20k/år för halv.Oktavos skrev:Lite nyfiken på hur mycket är"snordyr"?taliz skrev:Det skulle också sänka försäljningen för Performance om kunder visste att de kunde uppgradera LR AWD i efterhand.
Så återigen, glöm det.
Förövrigt är jag bra sugen på en M3P nu. Om bara försäkringen inte var snordyr..
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
3218kr helår halvförsäkring, performance. Trygg hansa med hyrbil, självriskrabatt, bilmärkespaket. 45år småstad utanför Örebro. Inga bilbränder här änMDurante skrev:Skämtar du? Jag fick 8800kr helår för halv. 28 år gammal. Betalar idag 18500kr för P85+ hel idag, kommer spara nästan 30000kr de tre första åren.taliz skrev:20k/år för halv.Oktavos skrev:Lite nyfiken på hur mycket är"snordyr"?taliz skrev:Det skulle också sänka försäljningen för Performance om kunder visste att de kunde uppgradera LR AWD i efterhand.
Så återigen, glöm det.

3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Oh no, en till tråd som slutar med att halva befolkningen meddelar vad de betalar i försäkring. Jag förstår inte nyttan med detta. Försäkringsbolagen har så många parametrar för att beräkna premier att knappt ens två killar födda samma år som bor på samma adress skulle få samma premie på exakt samma bil.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
De kan väl aldrig vara fel, att även de som är nya ägare till tesla kan få reda på vilka enorma skillnader det finns, om du redan vet allt om försäkringar så låt då bli att läsa om det eller kommentera det.Surfaren skrev:Oh no, en till tråd som slutar med att halva befolkningen meddelar vad de betalar i försäkring. Jag förstår inte nyttan med detta. Försäkringsbolagen har så många parametrar för att beräkna premier att knappt ens två killar födda samma år som bor på samma adress skulle få samma premie på exakt samma bil.
- NEO
- Teslaägare
Knappade in på mitt teslakonto, där kunde man ändra konfigurationen på bilen. Valde inget nytt men uppdaterade beställningen och datum 27/5 står kvar men med nya priset. Detta lär ju vara OK? Tidigare pris var 776.080kr
Jag förstår inte, låstes ut från kontot på appen nu kommer jag in igen, efter det försvann ”redigera beställning”. SkumtMDurante skrev:Knappade in på mitt teslakonto, där kunde man ändra konfigurationen på bilen. Valde inget nytt men uppdaterade beställningen och datum 27/5 står kvar men med nya priset. Detta lär ju vara OK? Tidigare pris var 776.080kr
- NEO
- Teslaägare
Den är borta för mig också nu, men på sidan mitt konto har beställningsavtalet uppdateras med nytt pris (det som ligger under dokument)Ludvig skrev:Jag förstår inte, låstes ut från kontot på appen nu kommer jag in igen, efter det försvann ”redigera beställning”. SkumtMDurante skrev:Knappade in på mitt teslakonto, där kunde man ändra konfigurationen på bilen. Valde inget nytt men uppdaterade beställningen och datum 27/5 står kvar men med nya priset. Detta lär ju vara OK? Tidigare pris var 776.080kr
Edit, där kom den tillbaka. Har du provat trycka på Hantera, din bil (fliken bredvid ditt namn)
-
Fattar inte riktigt var kan ni editera beställningen? Prt scr plsMDurante skrev:Den är borta för mig också nu, men på sidan mitt konto har beställningsavtalet uppdateras med nytt pris (det som ligger under dokument)Ludvig skrev:Jag förstår inte, låstes ut från kontot på appen nu kommer jag in igen, efter det försvann ”redigera beställning”. SkumtMDurante skrev:Knappade in på mitt teslakonto, där kunde man ändra konfigurationen på bilen. Valde inget nytt men uppdaterade beställningen och datum 27/5 står kvar men med nya priset. Detta lär ju vara OK? Tidigare pris var 776.080kr
Edit, där kom den tillbaka. Har du provat trycka på Hantera, din bil (fliken bredvid ditt namn)
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- NEO
- Teslaägare
Det är redan printscreenat. Står redigera design.Jonasteslan skrev:Fattar inte riktigt var kan ni editera beställningen? Prt scr plsMDurante skrev:Den är borta för mig också nu, men på sidan mitt konto har beställningsavtalet uppdateras med nytt pris (det som ligger under dokument)Ludvig skrev:Jag förstår inte, låstes ut från kontot på appen nu kommer jag in igen, efter det försvann ”redigera beställning”. SkumtMDurante skrev:Knappade in på mitt teslakonto, där kunde man ändra konfigurationen på bilen. Valde inget nytt men uppdaterade beställningen och datum 27/5 står kvar men med nya priset. Detta lär ju vara OK? Tidigare pris var 776.080kr
-
Är den någon som har koll på vad bilen gick på från början? Jag väntar fortf på min bil, men första fakturan låg på 776k plus 33200kr för AP (ej fsd) 809200kr totalt. AP var dock på en lr awd som jag avbeställde.
Nu ligger samma bil ink AP för 723200kr. Nu har jag alltså fått samma bil för 86000kr mindre eller räknar jag fel?
Nu ligger samma bil ink AP för 723200kr. Nu har jag alltså fått samma bil för 86000kr mindre eller räknar jag fel?
Var inte 776 inkl dest?Swingingmonkey skrev:Är den någon som har koll på vad bilen gick på från början? Jag väntar fortf på min bil, men första fakturan låg på 776k plus 33200kr för AP (ej fsd) 809200kr totalt. AP var dock på en lr awd som jag avbeställde.
723 får du lägga på 9k i dest också.
Annars stämmer det nog. Blivit betydligt mer prisvärd. Så mycket att jag själv nu lutar åt att beställa en.

- NEO
- Teslaägare
Swingingmonkey skrev:Är den någon som har koll på vad bilen gick på från början? Jag väntar fortf på min bil, men första fakturan låg på 776k plus 33200kr för AP (ej fsd) 809200kr totalt. AP var dock på en lr awd som jag avbeställde.
809.280kr måste vara med dyrare färg eller vit inredning som du glömmer lägga till. Men ja performance inkl ap kostar nu 732.380kr inkl dest.
Grundpris tidigare: 750.300kr
Grundpris inkl AP: 783.500kr
Nya grundpriset inkl ap: 723.200kr
Tillkommer på alla ovan är leverans och regavgift på 9180kr.
Skillnad: 60.300kr
Dom har sänkt minst en gång innan. Har för mig den kostade 767 + dest först när den introducerades i december, och då exkl AP.MDurante skrev:Swingingmonkey skrev:Är den någon som har koll på vad bilen gick på från början? Jag väntar fortf på min bil, men första fakturan låg på 776k plus 33200kr för AP (ej fsd) 809200kr totalt. AP var dock på en lr awd som jag avbeställde.
809.280kr måste vara med dyrare färg eller vit inredning som du glömmer lägga till. Men ja performance inkl ap kostar nu 732.380kr inkl dest.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Japp det stämmer, sedan sänktes den till 733300kr innan den höjdes till 750.taliz skrev:Dom har sänkt minst en gång innan. Har för mig den kostade 767 + dest först när den introducerades i december, och då exkl AP.MDurante skrev:Swingingmonkey skrev:Är den någon som har koll på vad bilen gick på från början? Jag väntar fortf på min bil, men första fakturan låg på 776k plus 33200kr för AP (ej fsd) 809200kr totalt. AP var dock på en lr awd som jag avbeställde.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
-
Hur gick det med detta? Fick du lägre pris?Swingingmonkey skrev:Bilen sänktes dagen efter jag beställt för en månad sen. Ringde upp tesla och de skickade en ny faktura med det nya priset. Kommer göra samma sak denna gång.
- NEO
- Teslaägare
Jag fick lägre pris men erbjuds en bil som inte har HW3 och är tillverkad 01/2019 samt stått i Sverige i fyra månader utomhus.
Tar jag leverans som de erbjudit är bilen 6 månader gammal, acceptabelt?
Känns som jag beställd en ny bil och får en lagerbil

-
Yes. Fått det senaste priset nu och betalt handpenningen.Vikan skrev:Hur gick det med detta? Fick du lägre pris?Swingingmonkey skrev:Bilen sänktes dagen efter jag beställt för en månad sen. Ringde upp tesla och de skickade en ny faktura med det nya priset. Kommer göra samma sak denna gång.
MDurante skrev:Jag fick lägre pris men erbjuds en bil som inte har HW3 och är tillverkad 01/2019 samt stått i Sverige i fyra månader utomhus.
Oj, är rädd att jag är i liknande situation, undra varför de inte levererat ut P även fast de stått på gården?
Jag har 383*** i VIN. Vad har du? Precis fått slutfaktura. Verkar som de inte levererat ut några P på ett tag om man tolkar denna tråd t.ex
- NEO
- Teslaägare
-
Jag med väntar på en P.... börjar bli ruskigt less att åka kommunalt sedan april då jag skickade iväg min förra bil.. har 384*** i VIN sin jag hittat i source coden på sidan väntar fortfarande på lev datum trots att dom skickat ut slutfakturan och den är betald sedan 2 veckor men den syns inte på kontot.. det finns en hel del att trimma till i deras leveransprocesser..Ludvig skrev:MDurante skrev:Jag fick lägre pris men erbjuds en bil som inte har HW3 och är tillverkad 01/2019 samt stått i Sverige i fyra månader utomhus.
Oj, är rädd att jag är i liknande situation, undra varför de inte levererat ut P även fast de stått på gården?
Jag har 383*** i VIN. Vad har du? Precis fått slutfaktura. Verkar som de inte levererat ut några P på ett tag om man tolkar denna tråd t.ex
-
Har idag fått avtalet med den nya prislistanJonasteslan skrev:Jag med väntar på en P.... börjar bli ruskigt less att åka kommunalt sedan april då jag skickade iväg min förra bil.. har 384*** i VIN sin jag hittat i source coden på sidan väntar fortfarande på lev datum trots att dom skickat ut slutfakturan och den är betald sedan 2 veckor men den syns inte på kontot.. det finns en hel del att trimma till i deras leveransprocesser..Ludvig skrev:MDurante skrev:Jag fick lägre pris men erbjuds en bil som inte har HW3 och är tillverkad 01/2019 samt stått i Sverige i fyra månader utomhus.
Skönt att jag ”sparat” drygt 27’

Ringde du dem och bad om det lägre priset eller blev det automatiskt?Jonasteslan skrev:Har idag fått avtalet med den nya prislistanJonasteslan skrev:Jag med väntar på en P.... börjar bli ruskigt less att åka kommunalt sedan april då jag skickade iväg min förra bil.. har 384*** i VIN sin jag hittat i source coden på sidan väntar fortfarande på lev datum trots att dom skickat ut slutfakturan och den är betald sedan 2 veckor men den syns inte på kontot.. det finns en hel del att trimma till i deras leveransprocesser..Ludvig skrev:MDurante skrev:Jag fick lägre pris men erbjuds en bil som inte har HW3 och är tillverkad 01/2019 samt stått i Sverige i fyra månader utomhus.
Skönt att jag ”sparat” drygt 27’