Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av dhanjel »

Jag har ingen vin i källkoden, så ni ligger klart bättre till :)
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Carman

Inlägg av Carman »

38 slutar mitt VIN på :D
Bejje

Inlägg av Bejje »

snowtroll skrev:
Beställde Vinterhjulsuppsättning också och TS ringde nyss om leveransinfo, och det verkar som att de kommer lite senare (efter billeverans) säg 2-3v via Euromaster. Inget problem då vintern är några månader bort.

Frågade om de blev hemskickade och om det ingick lev i köpet, men det visste han inget om utan att det är Euromaster som hanterar den biten. Någon här som har koll? Ska man ta sig en svängom och hämta dessa 300-400 km enkelresa alternativt måste man pynta för att få hem sulorna med fälg?
Varit skilda besked.
Någon fick beskedet "leverans till närmaste Euromaster" medan någon fick beskedet att han var tvungen att hämta ut dem på samma ställe/ort som bilen i efterhand. Sen vad utfallet blev i slutändan vet jag inte.

Som allt annat, lotteri typ ;)

24 Juni 2019, 15:17: Pearl White SR+ Model 3 Uthämtad
4 Juni 2021, 14:40: Ultra Red SR+ Modell 3 Uthämtad!

20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
22 Mars 2025, 16:00, ID.7 Pro Inköpt!
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av pinussen »

630!
Användarvisningsbild
Gr1pen
Teslaägare

Inlägg av Gr1pen »

Hämtade precis ut min AWD LR, som blev försenad 2 veckor pga att det fattades regplåtar. I förra veckan fick jag ett mail att de flyttat min leverans till tisdag istället för måndag och anledningen var att det var för många "automatiska bokningar". Efter att jag påtalat att det inte r ok att flytta min tid som vi kommit överens om tillsammans pga av att de släpper en massa automatbokningar emellan, så ändrades det tillbaks till måndagen.
Fick en väldigt hastig genomgång av bilen, pga "tidsbrist".
Skön känsla att äntligen fått hem den iallfall!

En skum sak som jag märkte på vägen hem var att med farthållaren påslagen och möte på en smal väg så tvärbromsade bilen när mötet passerat. Detta hände ett par gånger.
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peter15233

Inlägg av snowtroll »

Gr1pen skrev:
Hämtade preci...
Skön känsla att äntligen fått hem den iallfall!

En skum sak som jag märkte på vägen hem var att med farthållaren påslagen och möte på en smal väg så tvärbromsade bilen när mötet passerat. Detta hände ett par gånger.

fanken :shock: ... tackar för den så man e beredd ifall den får för sig nått ;) ... verkar som den har något av ett eget liv... ngn form av AI inblandad?, man kanske måste vara beredd på att prata snällt med bilen och rent av tilltala i Ni form tills "man är överrens" hehe... hm såklart måste bilen bli mer än bara bil och därmed läge för tilltalsnamn vilket verkar plötsligt väldigt passande. frågan är vilket och ... därmed namnfäst med cermoni förstås! åhh... mycket trevligheter på G nu ... sedan härligt Nationaldagsfirande med grannskapet mm med påföljande härlig Midsommar med familj vänner mm (heligaste helgen i norden) - Trestegsraket helt enkelt :P Shit nu vart man på gott humör+
... "livet är en fest även för folk och fä..." :D
.. så samla sig...

Hoppas ni som väntar får besked om leverans datum inom kort också!
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Lucian

Inlägg av Lucian »

Albin skrev:
pinussen skrev:
Intressant, hittade också en. Fast alla kanske har samma VIN i koden än så länge :D
Det är ju lätt att se, mitt VIN slutar på 99.
Min slutar på 24.
Användarvisningsbild
flows_swe
Teslaägare

Inlägg av flows_swe »

ÄNTLIGEN är lev bokad! På fredag hämtar jag min svarta AWD LR med drag!

Hoppas bara kvalitén är OK så jag slipper neka...
Model 3 LR AWD -19 HW3 dragkrok
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peter15233

Inlägg av snowtroll »

flows_swe skrev:
ÄNTLIGEN är lev bokad! På fredag hämtar jag min svarta AWD LR med drag!

Hoppas bara kvalitén är OK så jag slipper neka...
NAJS!!! :D
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Marvin

Inlägg av Marvin »

264 här, spännande! :shock:
Tesla_Lund

Inlägg av Tesla_Lund »

Mitt vin slutar på 225 eller 25
SR+
Bra tajming för imorgon får jag mina 3D MAXpider mattor från joecarstuff
icimasa

Inlägg av icimasa »

Tesla_Lund skrev:
Mitt vin slutar på 225 eller 25
SR+
Bra tajming för imorgon får jag mina 3D MAXpider mattor från joecarstuff
Har du redan fått ditt Vin av Tesla? När beställde du? Jag beställde den 14/4 SR+ men inte hört något :(
trvmbk

Inlägg av trvmbk »

Vad har jag för nytta eller rättare sagt vad kan jag få för info av min VIN? Jag har hittat den i koden men vet inte vad den ger mig mer för info.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inlägg av hed »

Har inget VIN i min page source. Var i source ligger den? Är det i denna den ska ligga? <input type="hidden" name="vin" />
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
drmonty

Inlägg av drmonty »

trvmbk skrev:
Vad har jag för nytta eller rättare sagt vad kan jag få för info av min VIN? Jag har hittat den i koden men vet inte vad den ger mig mer för info.
Du kan få information om ditt registreringsnummer via http://car.info när bilen väl har förregistrerats.

Det kommer att se ut såhär (vin i sökfält, regnummer längst ner till vänster):
Screenshot 2019-06-03 18.35.14.png
Tesla Model 3 LR AWD
Alan Vega

Inlägg av Alan Vega »

Era jobbiga jävlar... :lol: Hittade ett VIN-nr i källkoden och jublade rakt ut. Kopierade in den i sökregister och fann en Model X 2016. Verkar ha varit nåt exempel i mallen, typ... :oops:
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Referralkod: ts.la/per28997

Inlägg av slugger75 »

slugger75 skrev:
Jag beställde en Model 3 med följande konfiguration 2019-05-20:

Long Range Rear-Wheel Drive
Solid svart lack
18" Aero-fälgar
Helsvart premiuminteriör
Autopilot
18'' Nokian vinterdäck (dubbade) med Aero-fälgar
Dragkrok

Jag tog den som leasingbil (personalbil) via jobbet.

Jag kan inte se något VIN någonstans. Det är väl bara att vänta nu då antar jag.
Oj! Helt plötsligt fick jag nu sms om att bilen kommer att levereras 11 juni, Trosta Park. Det är alltså 22 dagar från beställning i så fall.

Det var snabba ryck, om det nu stämmer. Jag har inte fått något VIN.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inlägg av hed »

slugger75 skrev:
slugger75 skrev:
Jag beställde en Model 3 med följande konfiguration 2019-05-20:

Long Range Rear-Wheel Drive
Solid svart lack
18" Aero-fälgar
Helsvart premiuminteriör
Autopilot
18'' Nokian vinterdäck (dubbade) med Aero-fälgar
Dragkrok

Jag tog den som leasingbil (personalbil) via jobbet.

Jag kan inte se något VIN någonstans. Det är väl bara att vänta nu då antar jag.
Oj! Helt plötsligt fick jag nu sms om att bilen kommer att levereras 11 juni, Trosta Park. Det är alltså 22 dagar från beställning i så fall.

Det var snabba ryck, om det nu stämmer. Jag har inte fått något VIN.
Najs! Borde ta en Uppsala-träff (med omnejd) i sommar! Dra en deg på Kocken och Kallskänkan =)
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
s-o
Teslaägare

Inlägg av s-o »

Då ska vi se.
Jag väntar på en SR+, vanlig tråkstandardinredning i svart, 18” hjul, dragkrok, röd.
Beställde den 24:e maj.
Idag kom en faktura på kontantinsatsen.
Vad kan jag vänta mig som nästa steg? VIN?
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inlägg av hed »

Ja ta lite vin du. Fira att det snart är leveransdags :lol:
boaormen

Inlägg av boaormen »

Hämtar min m3 nästa vecka. Några frågor till er rutinerade, vilken försäkring är det som gäller och när bör jag teckna den? Ställs bilen på när jag hämtar den eller hur funkar allt det där? Någon som kan gå igenom själva leveransprocessen?
Användarvisningsbild
HenricL
Teslaägare

Inlägg av HenricL »

boaormen skrev:
Hämtar min m3 nästa vecka. Några frågor till er rutinerade, vilken försäkring är det som gäller och när bör jag teckna den? Ställs bilen på när jag hämtar den eller hur funkar allt det där? Någon som kan gå igenom själva leveransprocessen?
Någon timme innan du har hämtningstiden så får du ett mail med info om Trygg Hansas Insure My Tesla som du har gratis under 2 veckor med start på hämtningsdagen.
Jag kollade med flera olika bolag och för mig var det bäst att fortsätta med Teslas märkesförsäkring genom Trygg Hansa. Du får 5% rabatt om AP ingår samt sedan 25% rabatt första året. Se till så det är en halvförsäkring samt att de verkligen tar med 5% rabatten för AP (det hade de missat för mig). Bilen ställs på det datum som du hämtar den. Du behöver inte göra något, kommer brev från Transportstyrelsen efter ca 1 vecka med reg-bevis. Tänk på att du också måste betala trafikskatt inom 3 veckor. Du kan logga in på Trafikverket med Bank-ID efter bilen har registrerats.
Vid leveransen så går Teslas personal igenom några saker om bilen men väldigt rudimentärt måste jag säga. Den är också inomhus och det är svårt att se riktigt bra där. Vad du kan göra är att köra ut bilen på gårdsplanen och där (om vädret tillåter) i lugn och ro kolla igenom bilen för att se om du hittar något fel. Om du räknar med att ha svårt att koppla upp dig mot wi-fi hemma eller på jobbet med bilen så kan du alltid stanna en stund på upphämtningsdagen för att ladda ner senaste programvaran. Min bil kom med en rätt gammal version (2016.5.14.3). Nu finns version 2019.16.3... om jag sett rätt. Kommer själv åka till SC i Upplands Väsby för att få hjälpa att ladda ner den då jag inte kan koppla upp mig mot wi-fi.
Hoppas detta kan vara till nytta. Lycka till med din nya bil!
/Henric
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare

Inlägg av swegarm »

Tänkte lägga en beställning , men vill inte ha bilen förens 1 augusti.
-Om jag lägger beställning nu, visst kan ja utan kostad avbeställa enda fram till leverans ?
sen är de ju minst 14 dagar eftersom ja köper på nätet, men har förstått att ja kan ändra mig t.om. efter leverans ?
Vill gärna ha bilen just i början på augusti så vill boka upp en.
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare

Inlägg av swegarm »

Ja glöm inte trafikskatten! De gjorde jag när jag hämtade ut min X strax innan jul. Fick köra med körförbud under julen för de var så många röda dagar.
Bejje

Inlägg av Bejje »

swegarm skrev:
Ja glöm inte trafikskatten! De gjorde jag när jag hämtade ut min X strax innan jul. Fick köra med körförbud under julen för de var så många röda dagar.
Vad ligger/beräknas den på? Hade jag inte ens tänkt på :roll:

24 Juni 2019, 15:17: Pearl White SR+ Model 3 Uthämtad
4 Juni 2021, 14:40: Ultra Red SR+ Modell 3 Uthämtad!

20 Mars 2025, 15:00, Tesla såld
22 Mars 2025, 16:00, ID.7 Pro Inköpt!
Skriv svar