Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Idag såg jag en väldigt stressad Teslaförare på E4an norr om Stockholm (närheten av Arlanda) Körde snabbt om och la sig sen i häcken på en stackare (som kört om mig tidigare och körde i ca 120km/h) framför som höll på att köra om andra bilar. Där låg han och försökte upplösa den andra bilen i atomer eller något innan den kunde hitta en lucka och gå in till höger.. Ingen bra ambassadör där inte.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Vilken tid? Var det runt 16-17 kan det vart jag. Bråttom till ett möte i Uppsala. Tyvärr när folkmligger och saggar i 90,i vänstra körfältet så är det svårt att inte köra om... Otroligt vad många muppar som ligger och surfar i vänstra körfältet det är ibland...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- lator
- Teslaägare
Mötte en grå (folierad?) i trakterna av Hudiksvall i eftermiddags. Roligt att se att några vågar sig norr om dalälven...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Haha.. Strongt att "träda fram".hybris skrev:Vilken tid? Var det runt 16-17 kan det vart jag. Bråttom till ett möte i Uppsala. Tyvärr när folkmligger och saggar i 90,i vänstra körfältet så är det svårt att inte köra om... Otroligt vad många muppar som ligger och surfar i vänstra körfältet det är ibland...

Om det nu var du.. för det var strax efter 17...

Teslan körde inte toksnabbt.. men snabbare än mig som låg 5km/h över..

Sen fick den en taxi i baken som höll ännu sämre avstånd.. precis vid bygget.. innan stillastående köerna började.

(Fast nu var det rätt lågt fram så det blev väldigt pixligt när jag zoomade in i dashcam-videon)
Jag körde förresten förbi det mesta av köerna genom att svänga av vid Upplands Väsby S och köra småvägar så jag kom ut igen vid nästa påfart på E4... Waze sa åt mig att svänga av för att spara några min..

Det där är inte Hybris. Fel fälgar (o färg)! Det vet alla som hängt här mer än en vecka 

Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Aah.. Ja men det vet ju jag också. Hybris lurade mig med att "erkänna"! 

Inte säker på om det var jag. Var bilen blå?
Nej nu ser jag bilden. Oskyldig! Skulle aldrig köra så där sakta... 

Så sakta så man fastnar på bild menar du? 

På en liten trip fosilbil i dag till Emmaboda fram och tillbaka(ca 50 mil) och gick på bilutställning såg jag ingen Tesla på hela vägen
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 

Haha, låter som en Conan Doyle: Mysteriet med de frånvarande Teslorna.Stefan T skrev:På en liten trip fosilbil i dag till Emmaboda fram och tillbaka(ca 50 mil) och gick på bilutställning såg jag ingen Tesla på hela vägen

Tror min bil stod på en av de trailersenjtesla skrev:Tre (3!) biltrailer på service center i Upplands Väsby idag. Många utleveranser blir det. Tyvärr fick jag ju också se hur tråkiga de ser ut efter lång transport utan inplastning
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Lördag kväll kl 19 vid Infra City. Hann ta en bild innan det kom en grå till sista lediga platsen och förstörde symmetrin. 

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Norskreg titanmetallic parkerad vid villa i Bovallstrand i förmiddags.
Snygg färg! (Har samma:))
Snygg färg! (Har samma:))
Träffade på en mycket trevlig teslaägare i ett parkeringsgarage i stockholm vid lunch idag. Satt i en vit med mörka 21" turbin.
Även hälsat på många andra teslaägare på vägarna, härligt glad man blir när alla är så trevliga när man ser varandras teslor
Även hälsat på många andra teslaägare på vägarna, härligt glad man blir när alla är så trevliga när man ser varandras teslor

- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
MC Red 85D på Folkungagatan på Söder i Stockholm på förmiddagen idag. Någon här på forumet?
Den stod precis där jag har parkerat min MC Red 85D i några veckor nu, till och med regnumret var väldigt likt, så det var nästan så att jag undrade om jag glömde min där i fredags!
Den stod precis där jag har parkerat min MC Red 85D i några veckor nu, till och med regnumret var väldigt likt, så det var nästan så att jag undrade om jag glömde min där i fredags!

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Blå Model S siktad på Nordenskiöldsgatan i Göteborg kl 12.37 idag. Någon härifrån?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com

Dessa har jag sätt under sommaren (och lyckats fota innan ni susar förbi

Förgyller verkligen dagen att få se dessa urläckra bilar till ögongodis.
Tack för att ni som kan köpa MS gör det och låter mig bli förälskad varje gång jag ser MS

PS. Skriv till mig direkt ifall ni inte vill att jag ska lägga upp bilder på era MS. Försökte täcka över regplåtarna så gott jag kunde.
Hälsningar Scerio
Model 3 resarverad 31/3/16
Har inte fotat så mycket men på tisdagen denna såg jag (Lödde-Smålandsstenar-Lödde) såg jag 5 st och igår (Lödde-Jönköping-Lödde) såg jag 6 st och totalt bara en på en SC resten på vägen.
Det börjar bli många
Det börjar bli många

Så fick jag närkontakt av en Tesla här i Kalmar som visade upp sig på Kalmarsundsveckan. Kan ha varit samma som jag såg på Södra vägen förra veckan. Han inte titta så mycket på den utan började svara på frågor från nyfikna istället som trodde det var min bil. Det var i alla fall en 85D med Executive Seats, första 4-sitsiga som jag sett live.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.