Oklart vad jag har rätt till i det här fallet, vad som är solklart är att jag kan avbeställa och beställa igen om någon vecka och se om jag blir tilldelad en nyare bil än 01/2019.icimasa skrev:Men hade du kunna styra om du får en gammal med HW2 eller en med HW3 och är det inte gratis uppdatering till HW3. Va jag menar kan du säga till Tesla att nej jag vill ha en nyare bil? Eller får du boka om och vänta i kö igen? Bara nyfikenMDurante skrev:Har inte betalat en krona förrän jag får bekräftat att bilen jag blivit tilldelad är felaktig. De vill ge mig en bil som är tillverkad 01/2019 med HW2, stått utomhus sedan slutet på februari och kommer vara 6 månader gammal när den levereras.
De nya HW3 bilarna har vin som startar på KF3xxxxx eller KF4xxxxx de gamla med HW2 är KF1 eller KF2xxxxx. Är reggade med 261km/h och 489hk mot 250km/h samt 483hk (performance modeller alltså), i verkligheten är bilarna identiska vad gäller prestanda och topphastighet pga software upgrade. Men ärligt, tre månader kan betyda många ändringar i produktionen på fabriken. Som vi alla vet sker uppgraderingar och förbättringar löpande och inte på planerade tidspunkter som andra bilmärken med brytpunkter.
Kanske jag som är petig.