Meh så jävla fult att frestas ...............................................
Sorry fast jag tror set kommer flyttas
Pratade med SC idag och det är tydligen total kaos på transportstyrelsen med alla regskyltar... jag skall ordna med egna (autentiska klistermärken) så jag kan åka där i från så får dom skicka hem dom om dom inte finns där den 26
Meh så jävla fult att frestas ...............................................
Sorry fast jag tror set kommer flyttas
Pratade med SC idag och det är tydligen total kaos på transportstyrelsen med alla regskyltar... jag skall ordna med egna (autentiska klistermärken) så jag kan åka där i från så får dom skicka hem dom om dom inte finns där den 26
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har gjort samma resa med min eGolf. 99% säker på att det inte är TS som strular. VW skyllde också på dem... med den ”ordning” Tesla har på sina leveranser förvånar det mig icke att det är strul. Angående egna klistermärken: det är direkt olagligt (med straffpåföljd) för en firma att lämna ut en bil utan originalskyltar. Sorry...
Senast redigerad av Walker, redigerad totalt 1 gånger.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Ni som har fått leveransbekräftelse och mail, har ni fått reg nr eller bara VIN? Jag har fått VIN men inget reg nr
Jag har bara fått ett VIN, inget reg.nr, och har inte ens fått slutfakturan, men ändå besked om att den kommer till Sverige den 19 juni med leverans strax efter midsommar. De matchade bilen i realtid medan jag lyssnade i tfn. De ville hjälpa mig direkt eftersom de annars hade behövt avbryta RWD-beställningen...
Dock finns ju inget som säger att det inte kommer att strula med leveransen ändå...
Har fått betala för ett par veckor sen, men inget vin, ingen bil och nu ser det ut som man inte ens får någon bil då.
Hopplöst att de ska hålla på och krångla så här.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Ni som har fått leveransbekräftelse och mail, har ni fått reg nr eller bara VIN? Jag har fått VIN men inget reg nr
Jag har bara fått ett VIN, inget reg.nr, och har inte ens fått slutfakturan, men ändå besked om att den kommer till Sverige den 19 juni med leverans strax efter midsommar. De matchade bilen i realtid medan jag lyssnade i tfn. De ville hjälpa mig direkt eftersom de annars hade behövt avbryta RWD-beställningen...
Dock finns ju inget som säger att det inte kommer att strula med leveransen ändå...
Meh så jävla fult att frestas ...............................................
Sorry fast jag tror set kommer flyttas
Pratade med SC idag och det är tydligen total kaos på transportstyrelsen med alla regskyltar... jag skall ordna med egna (autentiska klistermärken) så jag kan åka där i från så får dom skicka hem dom om dom inte finns där den 26
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har gjort samma resa med min eGolf. 99% säker på att det inte är TS som strular. VW skyllde också på dem... med den ”ordning” Tesla har på sina leveranser förvånar det mig icke att det är strul. Angående egna klistermärken: det är direkt olagligt (med straffpåföljd) för en firma att lämna ut en bil utan originalskyltar. Sorry...
Vi får se vad som händer dom kommer försöka pusha ut så mycket som det går i detta kvartal och då tror jag att detta kommer funka i fall TS strulat till det .
VW är inte ett dugg bättre med sina lev förseningarna på deras el och hybrider berodde på typgodkännande av alla bilar där dom inte lade prio på el utan diesel och bensin ....
Meh så jävla fult att frestas ...............................................
Sorry fast jag tror set kommer flyttas
Pratade med SC idag och det är tydligen total kaos på transportstyrelsen med alla regskyltar... jag skall ordna med egna (autentiska klistermärken) så jag kan åka där i från så får dom skicka hem dom om dom inte finns där den 26
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har gjort samma resa med min eGolf. 99% säker på att det inte är TS som strular. VW skyllde också på dem... med den ”ordning” Tesla har på sina leveranser förvånar det mig icke att det är strul. Angående egna klistermärken: det är direkt olagligt (med straffpåföljd) för en firma att lämna ut en bil utan originalskyltar. Sorry...
Vi får se vad som händer dom kommer försöka pusha ut så mycket som det går i detta kvartal och då tror jag att detta kommer funka i fall TS strulat till det .
VW är inte ett dugg bättre med sina lev förseningarna på deras el och hybrider berodde på typgodkännande av alla bilar där dom inte lade prio på el utan diesel och bensin ....
Skickat från min iPhone med Tapatalk
VW har lika struligt med sina fossilbilar.
WLTP-kaos.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Angående leverans (uteblivna) av LR RWD. Pratade med "Tesla Delivery" just nu, och de inväntar centrala besked om vad som faktiskt är läget. Samt vad de får göra i form av byte till AWD med någon form av kompensation (om det ens kommer förekomma, de sa inte att så blir fallet, nämnde bara att jag var öppen för det).
Så nu blir det att vänta i limbo ytterligare ett antal dagar antar jag.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör Model 3 LR AWD 2019, PearlWhite, Vit interiör, 18" Aero, FSD Nissan Leaf Tekna 2013
Meh så jävla fult att frestas ...............................................
Sorry fast jag tror set kommer flyttas
Pratade med SC idag och det är tydligen total kaos på transportstyrelsen med alla regskyltar... jag skall ordna med egna (autentiska klistermärken) så jag kan åka där i från så får dom skicka hem dom om dom inte finns där den 26
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har gjort samma resa med min eGolf. 99% säker på att det inte är TS som strular. VW skyllde också på dem... med den ”ordning” Tesla har på sina leveranser förvånar det mig icke att det är strul. Angående egna klistermärken: det är direkt olagligt (med straffpåföljd) för en firma att lämna ut en bil utan originalskyltar. Sorry...
Vi får se vad som händer dom kommer försöka pusha ut så mycket som det går i detta kvartal och då tror jag att detta kommer funka i fall TS strulat till det .
VW är inte ett dugg bättre med sina lev förseningarna på deras el och hybrider berodde på typgodkännande av alla bilar där dom inte lade prio på el utan diesel och bensin ....
Skickat från min iPhone med Tapatalk
VW har lika struligt med sina fossilbilar.
WLTP-kaos.
De hänger ju ihop med dieselgate och att man nu måste typgodkänna varje unik bilkonfiguration. Intressant är att BMW inte har haft dessa problem utan VW Audi och MB har ju tom plockat bort elbilar från sortimentet då leveranstiderna vara extremt långa då man inväntat att få bilmodellerna typgodkända enligt WLTP..
Pratade precis med Tesla Delivery som förklarade att det ännu inte finns något officiellt uttalande om hur det ligger till med LR RWD. Hon hänvisade till siten (Nya bilar i lager) där man kan välja mellan ett fåtal LR RWD för snabb leverans, men vill man ha i princip något annat än sv/sv/aero finns idag ingen mer info.
Rätt sämst faktiskt. Har man gjort en beställning och betalat 15000kr så har man. Vägrar gå med på att köpa en AWD för befintligt pris. Tycker de ska erbjuda uppgraderingen gratis som kompensation för utebliven produkt.
Pratade precis med Tesla Delivery som förklarade att det ännu inte finns något officiellt uttalande om hur det ligger till med LR RWD. Hon hänvisade till siten (Nya bilar i lager) där man kan välja mellan ett fåtal LR RWD för snabb leverans, men vill man ha i princip något annat än sv/sv/aero finns idag ingen mer info.
Rätt sämst faktiskt. Har man gjort en beställning och betalat 15000kr så har man. Vägrar gå med på att köpa en AWD för befintligt pris. Tycker de ska erbjuda uppgraderingen gratis som kompensation för utebliven produkt.
Du vill alltså ha en gratis uppgradering till AWD? Det skiljer typ 67000kr. Påminner lite om när Opel Ampera-E släpptes i Norge och priset skruvades upp 50000kr för alla som hade reserverat bilen också, fler än Tesla som är rövar i branschen.
Pratade precis med Tesla Delivery som förklarade att det ännu inte finns något officiellt uttalande om hur det ligger till med LR RWD. Hon hänvisade till siten (Nya bilar i lager) där man kan välja mellan ett fåtal LR RWD för snabb leverans, men vill man ha i princip något annat än sv/sv/aero finns idag ingen mer info.
Rätt sämst faktiskt. Har man gjort en beställning och betalat 15000kr så har man. Vägrar gå med på att köpa en AWD för befintligt pris. Tycker de ska erbjuda uppgraderingen gratis som kompensation för utebliven produkt.
"Utebliven produkt"? Du har beställt och inte fått leverans på 2v? Oj!
Pratade precis med Tesla Delivery som förklarade att det ännu inte finns något officiellt uttalande om hur det ligger till med LR RWD. Hon hänvisade till siten (Nya bilar i lager) där man kan välja mellan ett fåtal LR RWD för snabb leverans, men vill man ha i princip något annat än sv/sv/aero finns idag ingen mer info.
Rätt sämst faktiskt. Har man gjort en beställning och betalat 15000kr så har man. Vägrar gå med på att köpa en AWD för befintligt pris. Tycker de ska erbjuda uppgraderingen gratis som kompensation för utebliven produkt.
Du vill alltså ha en gratis uppgradering till AWD? Det skiljer typ 67000kr. Påminner lite om när Opel Ampera-E släpptes i Norge och priset skruvades upp 50000kr för alla som hade reserverat bilen också, fler än Tesla som är rövar i branschen.
Jag resonerar bara som så att de enda alternativen som finns nu är antingen SR+ eller AWD. Folk som bestämt sig för LR vill inte ha SR+ pga för litet batteri samt avskalad utrustning. Därmed är det inte ett alternativ, så alternativet som återstår är AWD som kostar 67000kr vilket är för mycket pengar att ”bara gå med på” när det ändå är Tesla som satt sina kunder i denna tråkiga sits. Hade det funnits ett annat LR RWD-alternativ skulle det inte vara ett så stort problem, då hade Tesla antagligen kunnat bjuda på någon mjukvara vilket för de är billigare än hårdvara, men nu finns inte det alternativet.
67000kr är väldigt mycket pengar, men vad bör en rimlig kompensation vara?
Pratade precis med Tesla Delivery som förklarade att det ännu inte finns något officiellt uttalande om hur det ligger till med LR RWD. Hon hänvisade till siten (Nya bilar i lager) där man kan välja mellan ett fåtal LR RWD för snabb leverans, men vill man ha i princip något annat än sv/sv/aero finns idag ingen mer info.
Rätt sämst faktiskt. Har man gjort en beställning och betalat 15000kr så har man. Vägrar gå med på att köpa en AWD för befintligt pris. Tycker de ska erbjuda uppgraderingen gratis som kompensation för utebliven produkt.
"Utebliven produkt"? Du har beställt och inte fått leverans på 2v? Oj!
Typ. Folk är riktigt bortskämda, jag var hos BMW, Mercedes och Audi innan jag klubbade beställningen för P3D. BMW kunde erbjuda mig 2 års nybilsgaranti samt leverans i December 2019 plus minus 1 månad på en M4 Competition. E-tron hade mindre lagringsplats i bagaget än frugans VW Polo och drog 320wH/km på samma sträcka min gamla P85+ drar 230-240 och JA jag körde Audin i samma hastighet, samma sträcka, med dynamic mode avslaget och range mode på. Inte imponerad ...
Pratade precis med Tesla Delivery som förklarade att det ännu inte finns något officiellt uttalande om hur det ligger till med LR RWD. Hon hänvisade till siten (Nya bilar i lager) där man kan välja mellan ett fåtal LR RWD för snabb leverans, men vill man ha i princip något annat än sv/sv/aero finns idag ingen mer info.
Rätt sämst faktiskt. Har man gjort en beställning och betalat 15000kr så har man. Vägrar gå med på att köpa en AWD för befintligt pris. Tycker de ska erbjuda uppgraderingen gratis som kompensation för utebliven produkt.
Du vill alltså ha en gratis uppgradering till AWD? Det skiljer typ 67000kr. Påminner lite om när Opel Ampera-E släpptes i Norge och priset skruvades upp 50000kr för alla som hade reserverat bilen också, fler än Tesla som är rövar i branschen.
Jag resonerar bara som så att de enda alternativen som finns nu är antingen SR+ eller AWD. Folk som bestämt sig för LR vill inte ha SR+ pga för litet batteri samt avskalad utrustning. Därmed är det inte ett alternativ, så alternativet som återstår är AWD som kostar 67000kr vilket är för mycket pengar att ”bara gå med på” när det ändå är Tesla som satt sina kunder i denna tråkiga sits. Hade det funnits ett annat LR RWD-alternativ skulle det inte vara ett så stort problem, då hade Tesla antagligen kunnat bjuda på någon mjukvara vilket för de är billigare än hårdvara, men nu finns inte det alternativet.
67000kr är väldigt mycket pengar, men vad bör en rimlig kompensation vara?
67000kr är mycket pengar och ingenting man bara accepterar, agreed.
Vad säger leverans om din specifika situation? Ring och hör. Jag tror AWD är en bra roligare bil med bättre vinteregenskaper och dessutom snabbare med två olika elmotortyper som har det bästa av två olika världar dvs asynkronmotor och reluktansmotorn bak.
Problemet här är väl lite att de slutat med lr rwd lite för att de "känner för det" (för att förenkla lite). Det är inte direkt så att det är pga att en komponent inte går att få tag på lägre tex.
Då får de ju också stå sitt kast med brutna avtal och allt vad det innebär.
(Jag avvaktar med vad som händer min order)
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh