Dagens humor från Peder på AMS

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Dagens humor från Peder på AMS

Inlägg av danni »

För härlig läsning: http://www.automotorsport.se/bloggar/pe ... -vansinnig

Även TCS får ett hedersomnämnande!

Jag har snubblat över hans blogg ett par gånger, och det är uppenbart att han har något han försöker bevisa, men för oss som är nöjda med de centimetrar vi fått oss till mans duger en Tesla bra ;)

Reaktionerna runt Tesla påminner faktiskt mycket om hur folk reagerade Apple för tio år sen. De har gjort något som är disruptive på riktigt och det finns en stor hype och nästan en kult kring produkterna, och en del människor bara måste reagera mot sånt med ryggraden.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Re: Dagens humor från Peder på AMS

Inlägg av AGCF »

Det var ju ganska rolig läsning :) Jag tycker det lyser igenom att han vill ha en och det är nog meningen. Det står också mot slutet att man inte ska bli förvånad om han snart äger en själv
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Tibor: Har du några broschyrer som jag kan gå och dela ut när jag knackar dörr? :mrgreen:
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Svenssons skrev:
Tibor: Har du några broschyrer som jag kan gå och dela ut när jag knackar dörr? :mrgreen:
- Hej, vi kommer från Tesla Club Sweden. Har du hört talas om Elon Musk?
:)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

bylund skrev:
Svenssons skrev:
- Hej, vi kommer från Tesla Club Sweden. Har du hört talas om Elon Musk?
:)
+1
De vore ruskit roligt :D
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

"Ni är som en sekt!" -- Japp :-)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

Hehe.

Det är nog ett vanligt missförstånd att (citat från artikeln): "Men det jag försöker få fram är att det är bara en bil... Varken mer eller mindre".

Det är ju precis det som det inte är. Det är också en hel laddinfrastruktur. Och ett helt nytt sätt att handla en bil. Och ett helt nytt sätt att få sin bil uppdaterad. Och starten på en energirevolution. Och ett helt nytt sätt att tänka på service. Och ett i praktiken nytt drivmedel (om du antar att folk oftast köper en bil som kommer längre än 15 mil på en dag). Och ett nytt sätt att tillverka med mycket större vertikaltänk och robotar, och inte minst att fokus är på att tillverka mycket mer batterier som kommer att ge synergier för förnybar eltillverkning mm.

Så även om det är en ganska kul skriven artikel så nailar han nog rätt bra vad det är som gör att vi är lite sektliknande här ombord och att det också är så många som vi pratar med som inte riktigt fattar vad som är grejen, "den är väl snygg men vad handlar allt fuzz om".
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Ja, man kan ju alltid hoppas att han är ironisk...

Marknadsföring? Tesla har väl ingen marknadförning? Vad de har är en liten gubbe (marsgubbe?) med begynnande flint som åker runt och svarar på frågor och fantiserar om framtiden. Resten är bara mun-till-mun, jag lovar jag har aldrig fått en krona från Tesla tex :roll:

Tesla ska bygga världens bästa sedan (inte sportbil). Nu är det då inte så svårt när man väljer eldrift, men ingen annan verkar vilja bygga bra bilar?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

De har ingen marknadsföring i form av köpta annonser, men nog är det marknadsföring att ha hemsida, presskonferenser, ha släppevent, testkörningsevent o s v.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

Daoops skrev:
Hehe.

Det är nog ett vanligt missförstånd att (citat från artikeln): "Men det jag försöker få fram är att det är bara en bil... Varken mer eller mindre".

Det är ju precis det som det inte är. Det är också en hel laddinfrastruktur. Och ett helt nytt sätt att handla en bil. Och ett helt nytt sätt att få sin bil uppdaterad. Och starten på en energirevolution. Och ett helt nytt sätt att tänka på service. Och ett i praktiken nytt drivmedel (om du antar att folk oftast köper en bil som kommer längre än 15 mil på en dag). Och ett nytt sätt att tillverka med mycket större vertikaltänk och robotar, och inte minst att fokus är på att tillverka mycket mer batterier som kommer att ge synergier för förnybar eltillverkning mm.

Så även om det är en ganska kul skriven artikel så nailar han nog rätt bra vad det är som gör att vi är lite sektliknande här ombord och att det också är så många som vi pratar med som inte riktigt fattar vad som är grejen, "den är väl snygg men vad handlar allt fuzz om".
+1
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

bylund skrev:
De har ingen marknadsföring i form av köpta annonser, men nog är det marknadsföring att ha hemsida, presskonferenser, ha släppevent, testkörningsevent o s v.
Ja, visst är det marknadsföringen i sig själv att inte köpa några annonser utan låta allt ske av sig själv...
Användarvisningsbild
Elputte

Inlägg av Elputte »

Undrar vem som kommenterat artikeln med namnet T B och kallar sig Överstepräst :D
Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare

Inlägg av Simon »

Ska vi byta namn på TCS till Teslas vittnen nu?
Eller åtm regga teslasvittnen.se som skickar vidare till den här sidan?
:D

Det som förenar en religiös grupp är ofta att dess medlemmar var och en har gjort en Stor Och Viktig Upptäckt. Detta gäller särskilt nya religiösa grupper, som inte nått sin andra generation medlemmar än.
För den som är bekymrad över ens livsstil släpper ut många kilo CO2 om året, men samtidigt behöver en bil som går att använda på landet (eller mellan städerna), kan lasta mycket och är snygg, är en bil som Modell S en Stor Och Viktig Upptäckt. Den blir som en öppen port till ett nytt liv, där jag kan bo där jag bor, åka så mycket jag åker, men ändå inte släppa ut avgaser. Den blir frälsningen från mina miljösynder, för att prata religiösiska. (Dvs. så fort jag fått tag på den där miljonen... *oskyldigt vissel* :( Den här frälsningen sker inte av nåd.)

En religionssociolog skulle nog titta oförstående på Peder och säga "Sekt? Ja, det vet väl alla?"
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Simon skrev:
Nu handlar plötsligt alla trådar om vårt sekteristiska beteende. Det är som om Peder drog ur proppen och vi plötsligt fick en gnutta självinsikt. :D
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Simon skrev:
Ja, och vi borde alla börja åka runt och knacka dörr och berätta om Elon Musk och hans nya fina värld. Fördel med Teslan här är ju att folk inte kan höra när vi kommer smygande nerför gatan för att regla dörren...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Skriv svar