SR+, någon som fått leveransdatum?
Moderator: Redaktion
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Re: SR+, någon som fått leveransdatum?
Angående däckbullret ni upplever så är jag säker på att det kommer minska mycket.
Har nu kört 300mil med 20" michelin PS4s och bilen är MYCKET tystare nu mot när jag hämtade ut den, har 2,9 bar vid 20 grader.
Har nu kört 300mil med 20" michelin PS4s och bilen är MYCKET tystare nu mot när jag hämtade ut den, har 2,9 bar vid 20 grader.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Hade leverans nu på fredag, har VIN och fick reg igår. Fick ett mail för bara några minuter sedan med en ombokad leverans.
Dock endast två dagar, ny tid 10:00 på söndag i Gbg.

Tesla Model 3 SR+
Beställt Model Y 8/11-22
Beställt Model Y 8/11-22
kl.10 på en söndag?? jeez!Raoulen skrev:Hade leverans nu på fredag, har VIN och fick reg igår. Fick ett mail för bara några minuter sedan med en ombokad leverans.![]()
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
kl.10 på en söndag?? jeez!
Jag har en dotter som garanterat vaknar klockan 07:00, denna gången kanske det till och med är jag som vaknar innan henne

Tesla Model 3 SR+
Beställt Model Y 8/11-22
Beställt Model Y 8/11-22
Ja, fortfarande kvartal 2 ända till midnatt på söndag...HelectriC skrev:kl.10 på en söndag?? jeez!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
När kvartalsslut är livet.bylund skrev:Ja, fortfarande kvartal 2 ända till midnatt på söndag...HelectriC skrev:kl.10 på en söndag?? jeez!
Ringde just till Tesla eftersom jag ska få bilen 29/6 och ännu inte fått något om att betala in första förhöjda hyran på leasing. De lovar att skicka idag. Bilen själv ska vara inne 28/6.
I förbigående frågade jag om hon kunde se om skyltarna kommit in och hon sa att problemet med sena skyltleveranser nu ska vara löst, vilket jag tyckte var intressant.
I förbigående frågade jag om hon kunde se om skyltarna kommit in och hon sa att problemet med sena skyltleveranser nu ska vara löst, vilket jag tyckte var intressant.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Vart är det ni ringer när ni kollar leverans? Ringde någon kundtjänst men fick bara alternativ om service...
Och efter 1 juli blir det semester.... förmodar att det som inte levereras i andra kvartalen kommer läggas mer i slutet augusti/september.
Kia e-niro 64kWh advanced plus MY2020
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Jag ringde numret på fakturan. Då får man olika val där de säger att man ska till webbsidan om man undrar om leverans, men då valde jag istället "försäljning". Då kommer man faktiskt till "leverans" i alla fall och i sinom tid till någon som svarar.Intakan skrev:Vart är det ni ringer när ni kollar leverans? Ringde någon kundtjänst men fick bara alternativ om service...
Alltså: 08 446 804 45
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
Inget nytt om några röda SR+ med vit inredning?
-
Hämtade ut min sr+ Idag, var orolig över att ljudet skulle vara dåligt men jag blev positivt överaskad och jag använde inte spotify utan apple music.
Någon som vet hur det blir med vinterdäcken, missade att fråga om dom när jag var där idag och har inte fått något svar när jag mailade dom.
Någon som vet hur det blir med vinterdäcken, missade att fråga om dom när jag var där idag och har inte fått något svar när jag mailade dom.
hed skrev:Inget nytt om några röda SR+ med vit inredning?
Undrar jag också!!!
(vad för fälgar har du beställt)?
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Vanliga standard 18". Fick hem det där Aero wheel cap kitet för några veckor sedan. Behöver bara bilen att montera dem på...bonath skrev:hed skrev:Inget nytt om några röda SR+ med vit inredning?
Undrar jag också!!!
hed skrev:Vanliga standard 18". Fick hem det där Aero wheel cap kitet för några veckor sedan. Behöver bara bilen att montera dem på...bonath skrev:hed skrev:Inget nytt om några röda SR+ med vit inredning?
Undrar jag också!!!
Då har vi exakt samma... Min ska hämtas i Mölndal. Undrar vem som...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
När beställde du ? Jag beställde 28 maj. Då stod det "leverans juni"..bonath skrev:hed skrev:Vanliga standard 18". Fick hem det där Aero wheel cap kitet för några veckor sedan. Behöver bara bilen att montera dem på...bonath skrev:hed skrev:Inget nytt om några röda SR+ med vit inredning?
Undrar jag också!!!

De sa att de kommer finnas hos Euromaster(?) i Kista om ett tag "så det behöver jag inte oroa mig för på några månader". Vad det nu betyderTesla_Lund skrev:Någon som vet hur det blir med vinterdäcken, missade att fråga om dom när jag var där idag och har inte fått något svar när jag mailade dom.

hed skrev:När beställde du ? Jag beställde 28 maj. Då stod det "leverans juni"..bonath skrev:hed skrev:Vanliga standard 18". Fick hem det där Aero wheel cap kitet för några veckor sedan. Behöver bara bilen att montera dem på...bonath skrev:hed skrev:Inget nytt om några röda SR+ med vit inredning?
Undrar jag också!!!
12 april. Lade till draget samma dag det kom upp...
hed skrev:Vanliga standard 18". Fick hem det där Aero wheel cap kitet för några veckor sedan. Behöver bara bilen att montera dem på...
Ok. Vad är det för centrummått på dom fyra i "mitten"?
Om ingen annan hinner före så kilar jag ut i garaget imorgon efter jobbet och mäter åt dig.bonath skrev:hed skrev:Vanliga standard 18". Fick hem det där Aero wheel cap kitet för några veckor sedan. Behöver bara bilen att montera dem på...
Ok. Vad är det för centrummått på dom fyra i "mitten"?
Ska försöka kolla upp lite med försäkring med transportstyrelsen har ingen listat effekt på min bil! Vad är det för effekt på en M3 SR+ någon som vet?
Tittade på lagerbilarna och det finns ju en del SR+ men på alla står det Premium interiör. Antar att detta bara är Teslas vanliga otydliga kommunikation och att det ska vara reducerad premium interiör. Vad står det på era order papper?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Förmodligen samma "bug" som när du beställer en ny bil. Där står det också premium interiör om du väljer svart klädsel men partial om du väljer vit.Pontus skrev:Tittade på lagerbilarna och det finns ju en del SR+ men på alla står det Premium interiör. Antar att detta bara är Teslas vanliga otydliga kommunikation och att det ska vara reducerad premium interiör. Vad står det på era order papper?
På beställningsavtalet står det faktiskt också premium men på slutfakturan står det partial och vi har nog kommit fram till att kräva något annat än partial vore ganska svårt.

Model 3 SR+, Red Multicoat, black interior, FSD. Beställd 28:e april. Levererad 10:e juli
Såg det också, men om du väljer att sortera till vänster (under Interiörfärg) så ser du att respektive bilar försvinner när man väljer reducerad eller vanlig premiuminteriör.Pontus skrev:Tittade på lagerbilarna och det finns ju en del SR+ men på alla står det Premium interiör. Antar att detta bara är Teslas vanliga otydliga kommunikation och att det ska vara reducerad premium interiör. Vad står det på era order papper?
Hur funkar det med bilarna som finns på lager, om man köper en ikväll, när får man den?
Kan man se någonstans vart exakt de befinner sig?
Kan man veta att de är precis byggda och har senaste tekniken, hw3 eller vad det heter?
Kan man se någonstans vart exakt de befinner sig?
Kan man veta att de är precis byggda och har senaste tekniken, hw3 eller vad det heter?