SR+, någon som fått leveransdatum?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

dabbe
Inlägg: 8
Blev medlem: 13 jun 2019 19:34

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av dabbe »

Delpiero skrev:
Hur funkar det med bilarna som finns på lager, om man köper en ikväll, när får man den?

Kan man se någonstans vart exakt de befinner sig?

Kan man veta att de är precis byggda och har senaste tekniken, hw3 eller vad det heter?
Jag hade en grå/vit på beställning, blev uppringd och sa att det "typ inte fanns i Europa". Om jag ville ha en chans att få någonting snart så kunde jag byta till svart interiör (i.e. en av lagerbilarna), vilket jag gjorde.
Han sa att jag får den på lördag/söndag OM skyltarna kommer i morgon, annars visste han inte för då skulle jag bli unmatched med den bilen.

Ang din fråga om hw3. Nej, det går inte att se, men det spelar ingen roll, för att om du vill ha FSD (som är det enda som använder hw3) så får du en gratis hw3 update om du köper FSD.
Delpiero
Inlägg: 118
Blev medlem: 27 apr 2015 21:51

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Delpiero »

dabbe skrev:
Delpiero skrev:
Hur funkar det med bilarna som finns på lager, om man köper en ikväll, när får man den?

Kan man se någonstans vart exakt de befinner sig?

Kan man veta att de är precis byggda och har senaste tekniken, hw3 eller vad det heter?
Jag hade en grå/vit på beställning, blev uppringd och sa att det "typ inte fanns i Europa". Om jag ville ha en chans att få någonting snart så kunde jag byta till svart interiör (i.e. en av lagerbilarna), vilket jag gjorde.
Han sa att jag får den på lördag/söndag OM skyltarna kommer i morgon, annars visste han inte för då skulle jag bli unmatched med den bilen.

Ang din fråga om hw3. Nej, det går inte att se, men det spelar ingen roll, för att om du vill ha FSD (som är det enda som använder hw3) så får du en gratis hw3 update om du köper FSD.
Okej, fick du ngn uppfattning om vart lagerbilarna befann sig?

Var det tal om ngt prisavdrag i kompensation för din sena leverans?
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Surfaren »

dabbe skrev:
Han sa att jag får den på lördag/söndag OM skyltarna kommer i morgon, annars visste han inte för då skulle jag bli unmatched med den bilen.
Detta låter underligt. Jag undrar vad de tänkte ha för glädje av bilen till en annan kund fast utan skyltar.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9353
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av bylund »

Surfaren skrev:
dabbe skrev:
Han sa att jag får den på lördag/söndag OM skyltarna kommer i morgon, annars visste han inte för då skulle jag bli unmatched med den bilen.
Detta låter underligt. Jag undrar vad de tänkte ha för glädje av bilen till en annan kund fast utan skyltar.
De kanske har några skyltar liggande i Finland, sätter bilen på färjan på fredag kväll och levererar den till någon där på lördag? :?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
dabbe
Inlägg: 8
Blev medlem: 13 jun 2019 19:34

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av dabbe »

Delpiero skrev:
dabbe skrev:
Delpiero skrev:
Hur funkar det med bilarna som finns på lager, om man köper en ikväll, när får man den?

Kan man se någonstans vart exakt de befinner sig?

Kan man veta att de är precis byggda och har senaste tekniken, hw3 eller vad det heter?
Jag hade en grå/vit på beställning, blev uppringd och sa att det "typ inte fanns i Europa". Om jag ville ha en chans att få någonting snart så kunde jag byta till svart interiör (i.e. en av lagerbilarna), vilket jag gjorde.
Han sa att jag får den på lördag/söndag OM skyltarna kommer i morgon, annars visste han inte för då skulle jag bli unmatched med den bilen.

Ang din fråga om hw3. Nej, det går inte att se, men det spelar ingen roll, för att om du vill ha FSD (som är det enda som använder hw3) så får du en gratis hw3 update om du köper FSD.
Okej, fick du ngn uppfattning om vart lagerbilarna befann sig?

Var det tal om ngt prisavdrag i kompensation för din sena leverans?
Njae vettefan. Han nämnde lite snabbt att en av dem var på något lager i Malmö (bor och hämtar i Malmö).

Och nej, inget snack om prisavdrag whatsoever tyvärr. :( Hade hoppats på någon liten rabatt. Han nämnde dock att vissa LR AWD låg 40k lägre än listpris. Dock hade det inget att göra med min personliga situation, utan de låg ju ute som lagerbilar för det rabatterade priset. Den rabatterade han syftade på verkade dock ha försvunnit nu.
Surfaren skrev:
dabbe skrev:
Han sa att jag får den på lördag/söndag OM skyltarna kommer i morgon, annars visste han inte för då skulle jag bli unmatched med den bilen.
Detta låter underligt. Jag undrar vad de tänkte ha för glädje av bilen till en annan kund fast utan skyltar.
Tyckte också att det var jävligt konstigt.
Frågade honom varför jag skulle bli det - varför jag inte bara skulle kunna få bilen när skyltarna kom, varpå han svarade "Tyvärr är det så systemet fungerar, varför vet jag inte. Det är lite dumt".
Daniel11
Inlägg: 14
Blev medlem: 24 maj 2019 22:15

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Daniel11 »

Hämtade min SR+ Plus
idag


Sånt djävla skämt tesla är, lackskador osv som jag påpekar, men det skall visst va okej enligt deras sätt att se på det.
Grabbhalvan som leverarer bilen blir sur då jag visar alla felen, så kör ut bilen och ber mig sätta in stolen, visar hur det funkar sen tackar han för sig och går in, där står vi, tur man läst på lite, Hämtades Mölndal
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Surfaren »

bylund skrev:
De kanske har några skyltar liggande i Finland, sätter bilen på färjan på fredag kväll och levererar den till någon där på lördag? :?
Aha, så detta är Teslas lösning på deras upplevda problem med Transportstyrelsen då det börjar närma sig kvartalsslut. Starta upp registreringsprocessen i två länder just in case, och om det drar ut på tiden i ena landet kan man skicka bilen till andra landet och sälja den där istället omedelbums. :mrgreen:
dabbe skrev:
Tyckte också att det var jävligt konstigt.
Frågade honom varför jag skulle bli det - varför jag inte bara skulle kunna få bilen när skyltarna kom, varpå han svarade "Tyvärr är det så systemet fungerar, varför vet jag inte. Det är lite dumt".
Låter som något utländskt som inte är genomtänkt för svenska förhållanden. (Med reservation för att jag inte vet hur processen ser ut i USA, det kanske är lika konstigt där.)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
ville9
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 01 jun 2019 09:25

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av ville9 »

Daniel11 skrev:
Hämtade min SR+ Plus
idag


Sånt djävla skämt tesla är, lackskador osv som jag påpekar, men det skall visst va okej enligt deras sätt att se på det.
Grabbhalvan som leverarer bilen blir sur då jag visar alla felen, så kör ut bilen och ber mig sätta in stolen, visar hur det funkar sen tackar han för sig och går in, där står vi, tur man läst på lite, Hämtades Mölndal
Låter inte bra, ska själv hämta i Göteborg/Mölndal imorgon :(

Hur många är dom typ som levererar? Hoppas slippa samma kille som du fick.

Det fanns lackskador? Bilder? Dessa tyckte dom inte var tillräckligt stora så inger händer?
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
Användarvisningsbild
Bejje
Teslaägare
Inlägg: 303
Blev medlem: 17 nov 2018 18:35

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Bejje »

Surfaren skrev:
bylund skrev:
De kanske har några skyltar liggande i Finland, sätter bilen på färjan på fredag kväll och levererar den till någon där på lördag? :?
Aha, så detta är Teslas lösning på deras upplevda problem med Transportstyrelsen då det börjar närma sig kvartalsslut. Starta upp registreringsprocessen i två länder just in case, och om det drar ut på tiden i ena landet kan man skicka bilen till andra landet och sälja den där istället omedelbums. :mrgreen:
dabbe skrev:
Tyckte också att det var jävligt konstigt.
Frågade honom varför jag skulle bli det - varför jag inte bara skulle kunna få bilen när skyltarna kom, varpå han svarade "Tyvärr är det så systemet fungerar, varför vet jag inte. Det är lite dumt".
Låter som något utländskt som inte är genomtänkt för svenska förhållanden. (Med reservation för att jag inte vet hur processen ser ut i USA, det kanske är lika konstigt där.)
Angående att bli "ommatchad":
Tänker jag fel om jag säger att det kan slå åt båda hållen?
Varje bil är matchad till en order i x antal dagar, lämnas den inte ut matchas de vidare (och den kan inte lämnas ut utan skyltar).
Har ingen skylt kommit och "din" bil matchas vidare bör ju möjligheten finnas att din order i sin tur matchas om mot en bil som har skyltar.
Tänk rullande lagerhållning.

1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
24 Juni 2019, 15:17: Uthämtad!

26 Maj 2021, 13:47: Beställning lagd
4 Juni 2021, 14:40: Uthämtad!
Användarvisningsbild
flaco
Teslaägare
Inlägg: 188
Blev medlem: 30 sep 2015 20:31
Ort: Järfälla

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av flaco »

Bild
Bild

Nu är min folierad och fin :mrgreen:

Det blev röda detaljer invändigt också ... skitsnyggt.

Tyvärr blir det inte ”min” bil efter lunch ... om jag har tur kanske hon låter mig köra den någon gång då o då :-)
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1608
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av renes »

Så fick jag sms att leveransen blev uppskjuten med en dag till den 30/6. Transportfördröjning.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
Raoulen
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 02 jan 2019 14:52
Ort: Lerum

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Raoulen »

renes skrev:
Så fick jag sms att leveransen blev uppskjuten med en dag till den 30/6. Transportfördröjning.
Var har du upphämtning?
Tesla Model 3 SR+
Beställt Model Y 8/11-22
dabbe
Inlägg: 8
Blev medlem: 13 jun 2019 19:34

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av dabbe »

Fick leveransdatum nu för min matchning som gjordes igår (bytte från grå/vit till grå/svart). Ska hämta på söndag 09:00! HYPE!
tobiaslej
Inlägg: 284
Blev medlem: 24 apr 2019 22:32

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av tobiaslej »

Med mindre än 24h till leverans trodde jag att jag skulle slippa ombokningar, tyvärr inte. Blev nu flyttat till söndag på en 'drop-in' tid vad det nu betyder.
Model 3 SR+
Model Y Performance
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1795
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av tor-ake »

Telefonsamtal nyss. Tror kanske några av oss ses i morgon förmiddag i trosta? Jag kommer kl 09. :D 8-)
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1608
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av renes »

Raoulen skrev:
renes skrev:
Så fick jag sms att leveransen blev uppskjuten med en dag till den 30/6. Transportfördröjning.
Var har du upphämtning?
Trosta.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Bogge
Inlägg: 86
Blev medlem: 03 jul 2016 09:57

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Bogge »

tobiaslej skrev:
Med mindre än 24h till leverans trodde jag att jag skulle slippa ombokningar, tyvärr inte. Blev nu flyttat till söndag på en 'drop-in' tid vad det nu betyder.
Samma för mig, ska hämta en Mxp. Lite skeptisk till smset också, ska man stå i kö då och vänta??
Model Y Vit Perfomance -22
Model X Blå Perfomance -19
Model S Vit P100D -17
Användarvisningsbild
Raoulen
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 02 jan 2019 14:52
Ort: Lerum

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Raoulen »

Startade Tesla appen för att ta fram min referral och nu när jag startar appen så är den bara svart med en vit tesla logo och inget mer händer.... vad händer? :?:
Tesla Model 3 SR+
Beställt Model Y 8/11-22
Användarvisningsbild
ville9
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 01 jun 2019 09:25

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av ville9 »

Raoulen skrev:
Startade Tesla appen för att ta fram min referral och nu när jag startar appen så är den bara svart med en vit tesla logo och inget mer händer.... vad händer? :?:
Samma här. Någon mer?
Har inte fått min bil än.
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
Användarvisningsbild
Dr_bus
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 16 apr 2016 13:09
Ort: Örebro

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Dr_bus »

Lika i min app. Ska hämta bil i morgon.
Beställt en Model 3 SR+ ,2019-04-15, Levererad, 2019-06-22. Såld 2021-09-07.
Beställt en Model 3 LR, 2021-08-12, Levererad, 2021-09-24
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Nico »

Min app är likadan men ingen bil att hämta än :D
Model 3 Long Range AWD
Intakan
Inlägg: 9
Blev medlem: 25 jun 2019 20:41

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Intakan »

Ringde och fick reda på att jag får min bil i slutet av juli!!! Preliminärt 24/7. Har redan betalt slutfakturan! SR Vit med svart inredning 18” och drag. Beställde 14/6 och då stod det leverans i juni. Då får jag väl tänka på något annat i en månad.
Yoghurt
Inlägg: 3
Blev medlem: 17 jun 2019 21:26

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Yoghurt »

Jag hämtade min SR+ i torsdags 27 juni :D Mycket nöjd än så länge
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Zalman3 »

Yoghurt skrev:
Jag hämtade min SR+ i torsdags 27 juni :D Mycket nöjd än så länge
Grattis!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av LarsL »

Intakan skrev:
Ringde och fick reda på att jag får min bil i slutet av juli!!! Preliminärt 24/7. Har redan betalt slutfakturan! SR Vit med svart inredning 18” och drag. Beställde 14/6 och då stod det leverans i juni. Då får jag väl tänka på något annat i en månad.
:cry: du borde vi ligga i samma inom samma tidsrymd. Misstänkte att det skulle ta tid när man väl kommit över kvartalsskiftet.
Skriv svar