SR+, någon som fått leveransdatum?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

tobiaslej
Inlägg: 284
Blev medlem: 24 apr 2019 22:32

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av tobiaslej »

kollade båtarna för nån dag sedan och då fanns inga båtar på väg till europa. det tar ju ca 3 veckor för båtarna att komma fram har jag för mig. så får jag inte min imorrn el veckan efter så tror jag inte att jag får den förrän i augusti tidigast.
Model 3 SR+
Model Y Performance
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av MarcusC »

tobiaslej skrev:
kollade båtarna för nån dag sedan och då fanns inga båtar på väg till europa. det tar ju ca 3 veckor för båtarna att komma fram har jag för mig. så får jag inte min imorrn el veckan efter så tror jag inte att jag får den förrän i augusti tidigast.
Någon här hade fått informationen om att hans MS var på en båt, men de använder kanske inte samma båtar för SX som för 3?
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
tr1
Teslaägare
Inlägg: 218
Blev medlem: 07 apr 2016 12:29

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av tr1 »

Fick sms nyss om att jag kan hämta imorgon söndag kl 17 på Trosta! Beställde 28/5.
Vit med svart inredning, 19’ och drag. Den måste ha varit på väg när jag beställde!
X 90D (levererad 26 september 2016)
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
Användarvisningsbild
Raoulen
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 02 jan 2019 14:52
Ort: Lerum

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Raoulen »

Tesla ringde precis.......mitt hjärta stannade för en stund.
Tänk om samtalet kom bara för att säga att min leverans imorgon klockan 10:00 inte blir av. :shock:

Men dem ringde bara för att berätta att min bil nu kom in till Tesla och att den skulle få en genomgång och tvättning för att vara klar inför morgondagens utlämning!! :!: :D
Tesla Model 3 SR+
Beställt Model Y 8/11-22
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Teslaspolen »

Raoulen skrev:
Tesla ringde precis.......mitt hjärta stannade för en stund.
Tänk om samtalet kom bara för att säga att min leverans imorgon klockan 10:00 inte blir av. :shock:

Men dem ringde bara för att berätta att min bil nu kom in till Tesla och att den skulle få en genomgång och tvättning för att vara klar inför morgondagens utlämning!! :!: :D
Lycka till att sova i natt. :D
Användarvisningsbild
Dr_bus
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 16 apr 2016 13:09
Ort: Örebro

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Dr_bus »

Hämtade ut en SR+ i Trosta under dagen. Leverans fungerade perfekt. Så nöjd. :D
Beställt en Model 3 SR+ ,2019-04-15, Levererad, 2019-06-22. Såld 2021-09-07.
Beställt en Model 3 LR, 2021-08-12, Levererad, 2021-09-24
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9353
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av bylund »

MarcusC skrev:
tobiaslej skrev:
kollade båtarna för nån dag sedan och då fanns inga båtar på väg till europa. det tar ju ca 3 veckor för båtarna att komma fram har jag för mig. så får jag inte min imorrn el veckan efter så tror jag inte att jag får den förrän i augusti tidigast.
Någon här hade fått informationen om att hans MS var på en båt, men de använder kanske inte samma båtar för SX som för 3?
Åtminstone tidigare gick Model X och Model S med containerfartyg, isärskruvade i tre delar så de kunde importeras som bildelar istället för bilar (lägre tull).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av MarcusC »

bylund skrev:
MarcusC skrev:
tobiaslej skrev:
kollade båtarna för nån dag sedan och då fanns inga båtar på väg till europa. det tar ju ca 3 veckor för båtarna att komma fram har jag för mig. så får jag inte min imorrn el veckan efter så tror jag inte att jag får den förrän i augusti tidigast.
Någon här hade fått informationen om att hans MS var på en båt, men de använder kanske inte samma båtar för SX som för 3?
Åtminstone tidigare gick Model X och Model S med containerfartyg, isärskruvade i tre delar så de kunde importeras som bildelar istället för bilar (lägre tull).
Ja, jag vet att det är så med S/X. Men jag blir lite nyfiken om det är så fortfarande.
Nu när det skickas tusentals Model 3 borde det vara billigare att använda samma fartyg för att skicka S/X med.
Det extra jobbet med att skicka tåg till östkusten, dela bilen i container för att sen sätta ihop och testa bilen igen bara för att spara lite skatt.
Speciellt nu när S/X inte är mycket dyrare än Model 3.
Undrar om man sparar tillräckligt mycket på det nu.

Jag tänkte mest att man skrev att man började bygga Raven 23 April, dvs för 2 månader sen. Nu är det ju folk som tom har tagit leverans av Raven och så fort har det ju annars inte gått. Bara att bygga + tåg till östkusten + båt tar nästan 2 månader och sen ska den byggas ihop igen och transporteras till Sverige/Norge.

Sorry, alla SR+ köpare att jag kapade tråden lite. Hoppas vi är vänner ;)
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
tr1
Teslaägare
Inlägg: 218
Blev medlem: 07 apr 2016 12:29

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av tr1 »

Hämtade min Sr+ kl 17 på Trosta. Gick på 10 min. Hade inte ens betalat de 20%. Kunde inte iom att jag fick sms om hämtning igår. Ingen tog upp frågan och inte jag heller. Betalningen ligger på banken och går igenom imorgon.
X 90D (levererad 26 september 2016)
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
tobiaslej
Inlägg: 284
Blev medlem: 24 apr 2019 22:32

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av tobiaslej »

Sådärja! Hämtade min idag. Fast jag har kört mode S + har kollat så mkt på youtube om 3:an var jag helt blown away! Så underbar bil.
Testade vägljudet/buller genom att köra i 140 ett tag. Tyckte inte alls det var störande. Det är ju lite av ett annat ljud när motorljudet försvinner så lite svårt att jämföra med vår merca e-klass vi hade.
Sen slog det mig när jag kom hem - hade inte ens under resan hem reflekterat över att det inte finns en display bakom ratten! Jag behöver varken display där eller HUD, det är perfekt som det är!

Nu loggar jag nog ut här ett tag....har lagt lite för mkt tid på det här forumet, nästan blivit lite knäpp av det.... och nu har jag ju the real deal...
ha det gott alla teslavänner :) ses på vägarna!
Model 3 SR+
Model Y Performance
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1608
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av renes »

Hämtade också min bil i eftermiddags på Trosta. Helt felfri, så vitt jag kan se. Laddad till 90%. Inga USB kablar eller mattor, men vem bryr sig :). Typ 2 kabeln kommer senare.

Trots att det är en SR+ blev jag mycket imponerad av draget. Jesses. Fast jag kanske är lättimponerad... Jag kan inte föreställa mig att behöva en starkare motor än den här. Väldigt glad att jag inte tog en AWD.

Stereon är lite tunn i ljudet tycker jag, men mina musikälskande barn tycker att den är mycket bra. Provade FSD en stund, men på den minuten skrämde den bara familjen. FSD försökte köra rakt fram i en rondell utan att sakta ner... får testa mer när jag är ensam...

Fick en update over-the-air utan WiFi utan problem.

Jag har satellitbild på kartorna och kan slå på trafikberoende rutter, vilket jag trodde var enbart på full premium. Kanske är en trial?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
BjornS
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 27 feb 2018 14:58

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av BjornS »

renes skrev:
Jag har satellitbild på kartorna och kan slå på trafikberoende rutter, vilket jag trodde var enbart på full premium. Kanske är en trial?
Intressant, det har inte min SR+. Kan du slå på sätesvärme i baksätet också?
2019 Model 3 SR+ 18" FSD Dragkrok
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
mrlundqvist
Inlägg: 14
Blev medlem: 26 jun 2019 23:25
Ort: Linköping

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av mrlundqvist »

Mitt första inlägg här :)

Jag hämtade min vita SR+ igår och är hittills mycket nöjd :)

Jag kan inte se satellitbilder på min navigationskarta. Dock såg jag att det låg en uppdatering av navigationsdata pendling. Kanske är den som gör det? Ska se till att få in bilen på Wifi't idag och köra uppdateringen.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av bjelkeman »

mrlundqvist skrev:
Mitt första inlägg här :)

Jag hämtade min vita SR+ igår och är hittills mycket nöjd :)

Jag kan inte se satellitbilder på min navigationskarta. Dock såg jag att det låg en uppdatering av navigationsdata pendling. Kanske är den som gör det? Ska se till att få in bilen på Wifi't idag och köra uppdateringen.
Grattis! Vet tyvärr ej varför du inte kan se satellitbilder dock.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
BjornS
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 27 feb 2018 14:58

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av BjornS »

Satellitbilder, Trafikdata i kartan, Spotify och Browsern ligger i paketet "Premium Connectivity" som inte ingår i SR+.
2019 Model 3 SR+ 18" FSD Dragkrok
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av LarsL »

Går det att köpa till separat? Eller går det att använda ett eget abonnemang, wifi?
Användarvisningsbild
Danne_S
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 14 apr 2019 11:16

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Danne_S »

mrlundqvist skrev:
Mitt första inlägg här :)

Jag hämtade min vita SR+ igår och är hittills mycket nöjd :)

Jag kan inte se satellitbilder på min navigationskarta. Dock såg jag att det låg en uppdatering av navigationsdata pendling. Kanske är den som gör det? Ska se till att få in bilen på Wifi't idag och köra uppdateringen.
En liten nybörjarfråga, vart ser man pending SW uppdateringar?

Har bilen uppkopplad på Wi-fi men får ingen uppdatering.
Tesla Model 3 LR -22, grå, drag, svart inredning
Tesla Model 3 SR+ -19, svart, svart inredning
Användarvisningsbild
Jjonas
Teslaägare
Inlägg: 318
Blev medlem: 15 sep 2018 08:21
Ort: Stockholm

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Jjonas »

Danne_S skrev:
mrlundqvist skrev:
Mitt första inlägg här :)

Jag hämtade min vita SR+ igår och är hittills mycket nöjd :)

Jag kan inte se satellitbilder på min navigationskarta. Dock såg jag att det låg en uppdatering av navigationsdata pendling. Kanske är den som gör det? Ska se till att få in bilen på Wifi't idag och köra uppdateringen.
En liten nybörjarfråga, vart ser man pending SW uppdateringar?

Har bilen uppkopplad på Wi-fi men får ingen uppdatering.
Du får en notifikation antingen i bilen eller appen när det finns uppdatering att installera. Kan ta ett tag.
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Användarvisningsbild
Jjonas
Teslaägare
Inlägg: 318
Blev medlem: 15 sep 2018 08:21
Ort: Stockholm

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Jjonas »

LarsL skrev:
Går det att köpa till separat? Eller går det att använda ett eget abonnemang, wifi?
Ingen vet än...

Samtidigt så har ingen som fick det inkluderat 1 år fått betala för att fortsätta ha det, inte ens i USA.
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1608
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av renes »

BjornS skrev:
renes skrev:
Jag har satellitbild på kartorna och kan slå på trafikberoende rutter, vilket jag trodde var enbart på full premium. Kanske är en trial?
Intressant, det har inte min SR+. Kan du slå på sätesvärme i baksätet också?
Nej.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1608
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av renes »

renes skrev:
BjornS skrev:
renes skrev:
Jag har satellitbild på kartorna och kan slå på trafikberoende rutter, vilket jag trodde var enbart på full premium. Kanske är en trial?
Intressant, det har inte min SR+. Kan du slå på sätesvärme i baksätet också?
Nej.
Gick och kollade igen och jag kan inte längre hitta satellitbilder. Så antingen har jag drömt eller så försvann det efter uppdateringen.

Däremot har jag definitivt en setting under "Navigation" som heter "Online Routing", där beskrivningen är: "Generates optimal routes and takes realtime traffic conditions into account while navigating." Och "Reroute if it saves more than ...." och sen kan man ställa in antal minuter.

Jag har hittills inte sett någon indikation på trafik i kartorna, men å andra sidan bor jag i Uppsala och det är juli...
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
BjornS
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 27 feb 2018 14:58

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av BjornS »

renes skrev:
Gick och kollade igen och jag kan inte längre hitta satellitbilder. Så antingen har jag drömt eller så försvann det efter uppdateringen.
Jag gissar på det senare.
renes skrev:
Däremot har jag definitivt en setting under "Navigation" som heter "Online Routing", där beskrivningen är: "Generates optimal routes and takes realtime traffic conditions into account while navigating." Och "Reroute if it saves more than ...." och sen kan man ställa in antal minuter.
Ja, trafikmedveten routing ingår i SR+:ens "reducerade premium". Denna sker i molnet, så bilen behöver inte ladda ner den datan. Det vi saknar är färgmarkeringarna i kartan som visar live var det är trängsel/långsamt.
2019 Model 3 SR+ 18" FSD Dragkrok
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1608
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av renes »

BjornS skrev:
Ja, trafikmedveten routing ingår i SR+:ens "reducerade premium". Denna sker i molnet, så bilen behöver inte ladda ner den datan. Det vi saknar är färgmarkeringarna i kartan som visar live var det är trängsel/långsamt.
Ah, nice. Tackar för förklaringen.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Intakan
Inlägg: 9
Blev medlem: 25 jun 2019 20:41

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Intakan »

Gick in på Car.info och kollade VIN, nu har min bil fått reg nr. Vad innebär detta? Är bilen i Sverige då? Hur lång tid brukar det ta innan den levereras efter den fått reg nr?
Användarvisningsbild
Kawapeter
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 03 jul 2019 17:16

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Kawapeter »

Har leverans datum 8juli SR+ med drag, fick sms nu att den har fel dimljus som ej är lagliga i Sverige.
Har någon mer än jag fått det beskedet. ?
Senast redigerad av Kawapeter, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar