Skitkul system om man nyss köpt en begagnad privat,
tänker tex på han som köpte min "gamla" bil, hur fan ska han ens
kunna få kontakt med Tesla om det skulle bli något fel på bilen som inte är "akut"???
Det tar ju som bekant flera veckor att få ägarbytet klart på Tesla...
Vilket för övrigt även är ett problem med parkeringsavgift på SuC eftersom han inte kan se i appen hur laddningen går och få notiser osv...
Kan inte ringa ServiceCenter
Moderator: Redaktion
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Re: Kan inte ringa ServiceCenter
Antar att det bara är att acceptera att Tesla är ett företag som jobbar agilt över hela linjen. Ända ut i slutkundsledet. Man överanalyserar inte alla tänkbara problem som kan uppstå innan man gör en förändring, utan man kör och fixar det som funkar dåligt efteråt.
Att man gör det med interna processer och teknikutveckling är väl ok, men när det går rakt mot slutkunden, så blir kundupplevelsen rätt inkonsistent och oproffsig; Priser som svänger enormt, butiker som läggs ner, support som försvinner osv.
Det är väl å andra sidan det som gör att de kan hålla en sån enorm utvecklingstakt jämfört med konkurrenterna. Det är kanske också det som gör att företaget faktiskt fortfarande existerar?
Att man gör det med interna processer och teknikutveckling är väl ok, men när det går rakt mot slutkunden, så blir kundupplevelsen rätt inkonsistent och oproffsig; Priser som svänger enormt, butiker som läggs ner, support som försvinner osv.
Det är väl å andra sidan det som gör att de kan hålla en sån enorm utvecklingstakt jämfört med konkurrenterna. Det är kanske också det som gör att företaget faktiskt fortfarande existerar?
Model S Standard Range Raven
Fantastiskt när man har sin bil på service också. Lämnade min måndagen 17/6. Samma eftermiddag fick jag sms att dom fått bryta upp frunken och ska byta delar, får tillbaka den 24. Den 24e kl 14.38 får jag veta via sms att delar inte kommit, men att dom ska höra av sig imorgon (25e). Sedan dröjde det till torsdag (27e) 16.20 att man fått in delar och fixar den på fredag (28e).
28e får jag samtal om att det är en länkarm trasig som fixas under nästa vecka.
Under dessa två veckor har jag försökt ringa SC 3 gånger för att få veta vad som händer (tisdag onsdag och torsdag den gångna veckan). Ganska sjukt egentligen. Man får ju se till att ha en webbportal där man ser status om man inte kan ringa...
28e får jag samtal om att det är en länkarm trasig som fixas under nästa vecka.
Under dessa två veckor har jag försökt ringa SC 3 gånger för att få veta vad som händer (tisdag onsdag och torsdag den gångna veckan). Ganska sjukt egentligen. Man får ju se till att ha en webbportal där man ser status om man inte kan ringa...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- OfarligTesla
- Teslaägare
Systemet som sådant är det ju inget fel på utan det verkar effektivt och smart, men som vanligt med Tesla är ju utförandet katastrofalt dåligt. Hela idén måste ju vara att om man slipper prata i telefon med massa folk kan man hantera fler ärenden per dag och folk kommer då få svar snabbare.
Vi har inte fått ägarbytet fixat trots 3 månaders väntetid. Försökte ringa angående det plus att ena keyfob inte funkar. Men hur fan ska man kunna skicka mail via tesla konto när man inte fått något än.
//Edit testade logga in nu och det har visst blivit fixat men de hade inte skickat något bekräftelsemail om det. Jaja
//Edit testade logga in nu och det har visst blivit fixat men de hade inte skickat något bekräftelsemail om det. Jaja

Jag har problem med att ena nyckeln (key fob Model X) slutat fungera, och kan inte komma i kontakt med Tesla.
Om jag försöker skapa ett ärende i appen så accepterar den inte min address. Jag kan aldrig klicka på "next". Som någon annan skrev ovan kan jag ibland få upp något service-center i annan del av världen.
Om jag går till tesla.com/support, så hittar jag ingen funktion för support där.
Om jag försöker skapa ett ärende i appen så accepterar den inte min address. Jag kan aldrig klicka på "next". Som någon annan skrev ovan kan jag ibland få upp något service-center i annan del av världen.
Om jag går till tesla.com/support, så hittar jag ingen funktion för support där.
Nu lyckades jag! Om jag fyllde i korrekt adress, med postnummer, så fungerade det.Om jag försöker skapa ett ärende i appen så accepterar den inte min address. Jag kan aldrig klicka på "next". Som någon annan skrev ovan kan jag ibland få upp något service-center i annan del av världen.