Svårt att få en offert...

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
NordicX
Teslaägare

Svårt att få en offert...

Inlägg av NordicX »

Har tillbringat 2 eftermiddagar på Tesla i Malmö och klämt och känt på en röd trea, lite trängre än jag trott och lite ”enklare” än jag föreställt mig men ändå en intressant bil, så jag ville ha en offert med finans.
Väntade på den i ett dygn men det kom ingen, tillbaka dagen efter och klämde lite till, kändes bättre nu och vi gjorde en ny offert och den kom på morgonen dagen efter, dock utan finans, dvs en bil med priser på de tillval jag ville ha, precis det som står på hemsidan...

Parallellt med detta fick jag kontakt med en person på tesla i Holland och Fredrik på begförsäljningen då jag även efterlyst en offert på en beg S90D på teslas hemsida, det var i onsdags, där har det ännu inte kommit något.

Det måste vara fantastiskt att kunna bedriva ett företag på detta sätt, man har chansen att sälja en bil för 650” och struntar helt enkelt i det.
(Och nej, jag köper inte en bil med lånade pengar om jag inte har koll på villkoren innan.)

Någon som haft bättre lycka?
Model S75D Midnight Silver -16
Porsche 911 Carrera 4S -07
VW ID4 1:st -21
Nissan Leaf 40kw -20
16.6 kW solpaneler på taket
Zappi Laddbox
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Svårt att få en offert...

Inlägg av LarsL »

Köper du ny finns det ingen prutmån så där gäller det som anges på hemsidan.

Begagnat kan man begära offert på och få andra priser än det som visas utåt.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Runt kvartalsslut brukar det dyka upp liknande trådar som denna pga att Tesla försöker leverera samtliga nya bilar innan kvartalsslut och sedan så tar de anställda lite ledigt i några dagar. Därefter brukar det vara mindre problem att få tag i någon.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare

Inlägg av pefreli »

NordicX skrev:
Har tillbringat 2 eftermiddagar på Tesla i Malmö och klämt och känt på en röd trea, lite trängre än jag trott och lite ”enklare” än jag föreställt mig men ändå en intressant bil, så jag ville ha en offert med finans.
Väntade på den i ett dygn men det kom ingen, tillbaka dagen efter och klämde lite till, kändes bättre nu och vi gjorde en ny offert och den kom på morgonen dagen efter, dock utan finans, dvs en bil med priser på de tillval jag ville ha, precis det som står på hemsidan...

Parallellt med detta fick jag kontakt med en person på tesla i Holland och Fredrik på begförsäljningen då jag även efterlyst en offert på en beg S90D på teslas hemsida, det var i onsdags, där har det ännu inte kommit något.

Det måste vara fantastiskt att kunna bedriva ett företag på detta sätt, man har chansen att sälja en bil för 650” och struntar helt enkelt i det.
(Och nej, jag köper inte en bil med lånade pengar om jag inte har koll på villkoren innan.)

Haha, välkommen till Tesla!

Själv fick jag ett bra bemötande men missade min fria laddning på 150 mil då säljaren på Tesla skulle ”lägga in referralkoden i efterhand”.

Det visade sig inte fungera så det blev ingen fri laddning. Nu är ström så billigt så det spelar mindre roll men ändå... :roll:

Det är svajigt emellanåt på en del håll hos Tesla. Men det tas igen med råge när du väl fått vantarna på din bil. :P

Det är värt besväret för att få en biljett rakt in i framtiden.
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp
Verdi

Inlägg av Verdi »

NordicX skrev:

Priserna gäller och alla får samma ränta.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

pefreli skrev:
NordicX skrev:

Haha, välkommen till Tesla!

Själv fick jag ett bra bemötande men missade min fria laddning på 150 mil då säljaren på Tesla skulle ”lägga in referralkoden i efterhand”.

Det visade sig inte fungera så det blev ingen fri laddning. Nu är ström så billigt så det spelar mindre roll men ändå... :roll:

Det är svajigt emellanåt på en del håll hos Tesla. Men det tas igen med råge när du väl fått vantarna på din bil. :P

Det är värt besväret för att få en biljett rakt in i framtiden.
Då röstar jag för att någon/några använder din kod! ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Vad för typ av offert är det du väntar eller rättare sagt vilka uppgifter vill du information om?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
NordicX
Teslaägare

Inlägg av NordicX »

Ett förtydligande, jag är väl medveten om vad priset på bilen är, däremot har jag ingen aning om vilka lånevillkor jag kan få genom Tesla, därav min irritation. Det borde räcka att fråga en gång, nu har jag försökt tre gånger och fortfarande inte fått något förslag på finansiering.
Och ja, jag kan hoppas på att jag får 1,95% och kan lägga upp en kalkyl med 55% restvärde, 20% kontant , några tior i månaden för den så kallade aviavgiften och en uppläggningsavgift men det gjorde vi hos handlaren, problemet är att de inte kan maila det till mig.
Det verkar vara så att de personer som är i hallen är värdar/värdinnor, säljarna sitter på annan plats?
Model S75D Midnight Silver -16
Porsche 911 Carrera 4S -07
VW ID4 1:st -21
Nissan Leaf 40kw -20
16.6 kW solpaneler på taket
Zappi Laddbox
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Alla dessa uppgifter har du ju på hemsidan där du köper bilen?
Användarvisningsbild
canonfeed
Teslaägare

Inlägg av canonfeed »

TiborBlomhall skrev:
Alla dessa uppgifter har du ju på hemsidan där du köper bilen?
Njae, inte om man är privat person va? Eller är det jag som i vanlig ordning fattat fel Bild

// canonfeed

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
X 100D 2017
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

NordicX skrev:
Ett förtydligande, jag är väl medveten om vad priset på bilen är, däremot har jag ingen aning om vilka lånevillkor jag kan få genom Tesla, därav min irritation. Det borde räcka att fråga en gång, nu har jag försökt tre gånger och fortfarande inte fått något förslag på finansiering.
Och ja, jag kan hoppas på att jag får 1,95% och kan lägga upp en kalkyl med 55% restvärde, 20% kontant , några tior i månaden för den så kallade aviavgiften och en uppläggningsavgift men det gjorde vi hos handlaren, problemet är att de inte kan maila det till mig.
Det verkar vara så att de personer som är i hallen är värdar/värdinnor, säljarna sitter på annan plats?
1,95% gäller alla.
Om du kan lägga 55% eller 50% restvärde efter 3 år beror på körsträcka. Jag som kör 2500 mil får 50% efter 3 år.

När du gör beställningen så får du en länk till DNB med det speciella erbjudandet från Tesla. De 15000kr är helt återbetalningsbara så ingen som helst fara att testa.

Glöm inte att gå via någons när du beställer så att du får 1500km fri Supercharging.
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare

Inlägg av pefreli »

Finns fler trådar om detta. Jag tyckte också det var märkligt att få reda på villkoren EFTER beställningen... :roll:

Men jag läste på forumet om räntan (som är 1,95% även för privatpersoner).

Får man inte den finansiering man vill ha har man ju dock rätt att lämna tillbaka bilen. Så jag tyckte inte det var ett jätteproblem.
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

NordicX skrev:
Har det hänt något idag?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar