Appen har en etta

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peter15233

Appen har en etta

Inlägg av snowtroll »

Hej,
Någon fler som letat förbrilt efter nått meddelande i appen eftersom det är en "1" eller liten blå boll (Sony Xperia mobiler) på ikonen för Tesla appen?
Hade en tvåa igår morse då det kom meddelande om att det "nu går att boka service via appen" men efter det var läst blev det åter en "etta" igen.
Kan banne mig inte hitta vad som menas med denna "etta". Normalt är det ngt man inte läst.
20190706_172046.jpg
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Re: Appen har en etta

Inlägg av HelectriC »

Antagligen meddelande i appen. Kolla upp till vänster när du är inne i appen.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
2xA
Teslaägare

Inlägg av 2xA »

Gå till inställningar på telefonen, sedan till aviseringar. Slå på avisering för Tesla appen. Då kommer du få en avisering i klartext utan att öppna appen.
Model 3 LR AWD vit, BMW I3.
Steffe

Inlägg av Steffe »

Får man någon notis i appen om larmet löst ut? (Android)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Steffe skrev:
Ja.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare

Inlägg av snowtroll »

Jag är inte helt hundra men jag får bort ettan om jag slår av sk Appiconmärken. Dock löser det inte problemet vad ettan representerar.
Alla meddelanden är lästa, inget larmar, sentry mode på, gott om juice i batteri, laddning ej på.
Provat slå av och på bluetooth, flygläge...
Den där sabla ettan bug?... Intelligenstest? Hehe, jag lyckas isåfall inte så bra hehe.

Saken var den när det stod en tvåa gick jag in och fann ett oläst meddelande... ... Kanske är en bug ändå eller ?
Drar man ner, swipe down, står det "<bilens namn> Ansluten" kanske det ettan syftar på?
Användarvisningsbild
Sascha
Teslaägare

Inlägg av Sascha »

1:an i appen på hemskärmen betyder helt enkelt att du har en notifiering som visas när du drar ner notifieringarna. Du kan få bort detta om du går via inställningar-notifieringar, där du kan välja ganska mycket.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

snowtroll skrev:
Drar man ner, swipe down, står det "<bilens namn> Ansluten" kanske det ettan syftar på?
Ja, så har jag tolkat det i alla fall.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Dexlo

Inlägg av Dexlo »

snowtroll skrev:
Jag är inte helt hundra men jag får bort ettan om jag slår av sk Appiconmärken. Dock löser det inte problemet vad ettan representerar.
Alla meddelanden är lästa, inget larmar, sentry mode på, gott om juice i batteri, laddning ej på.
Den där sabla ettan bug?... Intelligenstest? Hehe, jag lyckas isåfall inte så bra hehe.

Saken var den när det stod en tvåa gick jag in och fann ett oläst meddelande... ... Kanske är en bug ändå eller ?
Det sistnämnda är anledningen. Fast det är statisk information så är det ändå en avisering/notis till dig som användare och det är lika med ett meddelande.
Steffe

Inlägg av Steffe »

bylund skrev:
Steffe skrev:
Ja.
Har bockat i avisering för larm i appen. Var ute nu och gick runt bilen och ser att skärmen
tänds upp för larm. Ingen avisering på luren
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Steffe skrev:
bylund skrev:
Steffe skrev:
Ja.
Har bockat i avisering för larm i appen. Var ute nu och gick runt bilen och ser att skärmen
Tänker du på sentry då? Eller gick verkligen larmet? Jag ifrågasätter, för det tydligaste sättet man märker att larmet går är på sirenen som ljuder :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare

Inlägg av snowtroll »

Dexlo skrev:
snowtroll skrev:

Det sistnämnda är anledningen. Fast det är statisk information så är det ändå en avisering/notis till dig som användare och det är lika med ett meddelande.
Ok... Jag nöjer mig med det svaret då länge ;)
Steffe

Inlägg av Steffe »

bylund skrev:
Steffe skrev:
bylund skrev:
Steffe skrev:
Ja.
Tänker du på sentry då? Eller gick verkligen larmet? Jag ifrågasätter, för det tydligaste sättet man märker att larmet går är på sirenen som ljuder :)
Ahh.... då förstår jag. Tack för info!
Skriv svar