Superchargers
Moderator: Redaktion
- Olof Borjesson
- Teslaägare
Re: Superchargers
Fyra personer jobbade i dag, söndag på Superchargern i Uddevalla. När jag frågade när dom räknar med att vara färdiga svarade en elektriker att dom släpper på strömmen på onsdag och att Karlstad och Arboga var öppnade. Om det går lika fort i Falkenberg, Köge och Hamburg så är Europa inom räckhåll till industrisemestern.
- lator
- Teslaägare
På morgonen var känslan lite annorlunda men klart för laddning är det (6 av 8). Man kan liksom inte missa vad det handlar om...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Men fortfarande avspärrat? I så fall undrar jag vem och varför man skickat till supercharge.info att den är öppen. Nog för att det är ström men man måste kunna ladda också. Tas väl ändå bort senast idag, men ändå..
Rätta mig om jag har fel, men supercharge.info är väl inte en officiell Teslasida?
Laddstation har väl Tesla sagt skall öppna på Tisdag och även om den går att använda är den inte officiellt öppnad och av den anledningen är avspärrningen kvar. Kan finnas två skäl antingen är inte allt riktigt klart tekniskt eller vill inte Tesla att den skall användas förrän den officiella invigningen på tisdag.
Klart imponerad av BlueShift, som håller i teslacharge.info, att han hänger med och är så snabb med uppdateringar.
Laddstation har väl Tesla sagt skall öppna på Tisdag och även om den går att använda är den inte officiellt öppnad och av den anledningen är avspärrningen kvar. Kan finnas två skäl antingen är inte allt riktigt klart tekniskt eller vill inte Tesla att den skall användas förrän den officiella invigningen på tisdag.
Klart imponerad av BlueShift, som håller i teslacharge.info, att han hänger med och är så snabb med uppdateringar.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
- lator
- Teslaägare
Jag antar att avspärrningarna fanns kvar för att de inte var helt klara med jobbet. Det satt en tejpremsa på de sista två som någon hade skrivit "coming soon" på. Sen kunde man utan problem köra förbi avspärrningarna så om någon behöver ladda så bör det ju gå bra även om platsen inte är officiellt invigd.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Det är ju vi som skickar in!! Jag skickade att karlstad funkar innan invigning men nån annan har skickat om arboga. Kan vara olyckligt då om det är fel. Är ju inte roligt att forcera avspärrningar, de är ju där av en anledning. Så min kommentar gällde att man inte ska skicka in om det inte går att ladda. Och nej officiell är den inte. Tesla själva är tröga med uppdateringar, bara kartan i bilen som är up to date.Bod skrev:Rätta mig om jag har fel, men supercharge.info är väl inte en officiell Teslasida?
Hade faktisk ingen aning om att uppdateringar skedde på det viset. 

Enligt de finska medlemmarna på Teslas egna forum så ska det komma snabbladdare där i mitten av Q1 2015 eller under Q2 2015. Så det lär synas på supercharger-kartan senast mot slutet av året.z balata skrev:Mycket intressant. De verkar ha speedat upp utbyggnaden. Blir ett fantastiskt bra nät i Europa redan inom ett halvår. Jag noterar dock att det inte blir några SC i Östra Europa, inte i Finland heller. Ändå såg jag flera Teslor när jag var i Helsingfors härom veckan. Nästa år blir det definitivt bilsemester.
Tesla Europa (@Tesla_Europe) har twittrat att Supperchargerstationerna i Arboga och Karlstad nu officiellt är aktiverade.
https://twitter.com/Tesla_Europe/status ... 8669616128
http://www.teslamotors.com/sv_SE/supercharger
jepp på officiella kartan nu.
jepp på officiella kartan nu.
Bod skrev:Tesla Europa (@Tesla_Europe) har twittrat att Supperchargerstationerna i Arboga och Karlstad nu officiellt är aktiverade.
Det känns lite skevt att läsa om 130kw laddning när man sitter och kollar appen på ett hotell i närheten av Kolmården och Teslan laddar med 12 km i timmen.
Model X P100D
Nu är det tydligen sagt att det ska öppnas 15! SC i år i Sverige 
http://www.nwt.se/arbeteekonomi/article1595647.ece

Fast det är nog inga 15 Tesla SC utan att MAX försöker få till laddstationer med andra kopplingar för att vara med i matchen om elbilskunderna. Det gillar vivigge50 skrev:Nu är det tydligen sagt att det ska öppnas 15! SC i år i Sverige

Står just nu och laddar i Arboga med 676 km/h!!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Hur många kW som mest? Ta gärna bilder/snap shots på appen/videoNiclas skrev:Står just nu och laddar i Arboga med 676 km/h!!

367V 310A ger 114 kW
Jag hade ca 120 km range kvar när jag började, hade jag haft tomt hade jag säkert krämat ur 130kW ur laddaren.
Jag hade ca 120 km range kvar när jag började, hade jag haft tomt hade jag säkert krämat ur 130kW ur laddaren.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
- Olof Borjesson
- Teslaägare
Nu är Superchargern i Uddevalla öppen. Jag laddade där i eftermiddags. Den ligger vid Max på Torp Köpcentrum. Jag har skickat bilder till Sondell på "Tesla som familjebil".
Arbetet i Löddeköpinge går framåt och jag tror inte att det är många veckor kvar innan öppning även här.
Efter det här så kommer jag aldrig någonsin att äta några andra hamburgare än MAX. McDonalds kan slänga sig i väggen.Gorr skrev:14 minuter video från öppningen av SC Karlstad
Senaste nytt från Supercharcherbygget i Falkenberg.
Någon som kan uttyda något av detta?
[img] [/img]
Någon som kan uttyda något av detta?
[img] [/img]
Ja SC och det där brevet till alla anställda för en tid sen har totalt fått mig att vända tillbaka till Max. Hoppas bara det inte tar 20 min för att få en standard burgare i Sundsvall längrez balata skrev:Efter det här så kommer jag aldrig någonsin att äta några andra hamburgare än MAX. McDonalds kan slänga sig i väggen.Gorr skrev:14 minuter video från öppningen av SC Karlstad

Hei,
Jeg planlegger en roadtrip fra Norge, ned svenskekysten og over til København med min Tesla. Jeg venter bare på at SC Falkenberg og Løddekøping v Malmø skal bli ferdig. Takknemlig for statusoppdateringer/bilder fra disse.
Jeg planlegger en roadtrip fra Norge, ned svenskekysten og over til København med min Tesla. Jeg venter bare på at SC Falkenberg og Løddekøping v Malmø skal bli ferdig. Takknemlig for statusoppdateringer/bilder fra disse.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Hej! Senaste bilderna och info finns på tesla.sondell.bizSmurf skrev:Hei,