Autopilot

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Calixtus

Autopilot

Inlägg av Calixtus »

Har fått rådet att avvakta med att köpa till Total självkörningsförmåga till min Tesla 3 för att få den uppgraderad. Undrar hur farthållaren fungerar i standardversionen utan uppgraderingen? Ser av en annan tråd att den endast är en "farthållare" och inte anpassar sig till framförvarande fordon och trafikrytmen.

Det innebär en massa inbromsningar och "av och på" med farthållaren i så fall. Samtidigt är tillägget 66 000 kr för uppgraderingen, som i och för sig ger en del annat på sikt också.
hulnik

Re: Autopilot

Inlägg av hulnik »

Jag har SR+ och den autopilot som ingick (ej FSD) fungerar som farthållare och anpassar sig till bilen framför.

Det ingår även ”fil hållare” så den håller sig i samma fil hela tiden.

Detta var de enda funktionerna jag var ute efter när det gäller autopilot och som vid beställningstillfället ingick (dvs Autopilot)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Den farthållare som ingår är vad andra brukar säga adaptiv dvs den håller avståndet till bilen framför eller den maxhastighet du ställt in. Den klarar dock inte att byta fil, byter du fil så stängs filhållningen av men farthållaren är fortfarande aktiverad.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Antti V
Teslaägare

Inlägg av Antti V »

Den klarar också att styra själv i viss mån..
Smidigt i köer. Dock får man vid självstyrning "rycka till" i ratten emellanåt för att bekräfta att man inte sover..
Självstyrning erhålles med "dubbelklick" på den högra rattspaken.
:D
Blå TM3 SR+ med dragkrok, 2019
Skriv svar