Reser imorgon. Något att tänka på?
Moderator: Redaktion
Reser imorgon. Något att tänka på?
Vi sticker i natt till Paris. Klarar man sig med den blåa kabeln eller bör man ha med sig ytterligare kablar för att inte bli stående? Räknar med att köra efter ABRP. Är de det bästa? Utgår från Malmö.
Något annat man bör tänka på?
Något annat man bör tänka på?
Re: Reser imorgon. Något att tänka på?
Kommer att gå kalas, under mina Europaresor har jag klarat mig på enbart Superchargers. Men skönt att ha med typ2 och umc med 230v för hotelstopp då kan man ha full tank efter en natts sömn vilket är riktigt skönt men inte nödvändigt. Lycka till!
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Har ni fått boka laddplatser på hotellen längs vägen, eller räknar ni med att det finns ledigt när ni kommer fram?
Har inte varit utanför Sverige med bilen än, men skulle väl kolla vilka laddnätverk förutom Tesla som finns som backup.
Skulle också läsa på om skillnader i trafiklagar, sånt är alltid kul
Har inte varit utanför Sverige med bilen än, men skulle väl kolla vilka laddnätverk förutom Tesla som finns som backup.

Går oftast inte att förboka å andra sidan om laddare finns på hotellet så går det oftast att lösafoolip skrev:Har ni fått boka laddplatser på hotellen längs vägen, eller räknar ni med att det finns ledigt när ni kommer fram?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Andreasson
- Teslaägare
Supercharger räcker! De står tätt nere på kontinenten!
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Model X Long Range (2020)
...det är väl alla dom här miljödekalerna...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Ja, glöm inte att ha roligt ocksåtrvmbk skrev:Något annat man bör tänka på?

Vi valde att parkera bilen på CDG för att ta taxi in till boendet. Och vad nöjd jag är av valet. Behöver inga miljödekaler. Men framför allt behöver jag inte vara orolig för att få bilen påkörd.