Har nu haft bilen i 3 veckor sedan jag hämtade upp den från SGS Sweden efter de utfört:
Stenskottsskydd - (autoflex protect)
Tillfälligt färgbyte - Blank Svart (autoflex protect)
Chrome Delete
Keramisk Behandling cquartz professional
Keramisk behandling invändigt
Behandlig av rutor.
Foliering av mittkonsoll och Träplankan.
Toning av rutor.
Fick ett stenskott på huven efter 2 dagar som lämnade ett märke på huven, 2 dagar senare så är märket helt borta efter ha stått i solen, samma gällde mindre repa jag på något sätt fått på förardörren, även den är helt borta nu, kul att få se den självläkande egenskapen in action!
Har tvättat bilen en gång sedan jag hämtade den då några fåglar bestämde sig för att bombardera bilen medans den stod still i 2 dagar. Fågelgåvorna sköljde av bilen hur lätt som helst och inga märken lämnades på "lacken".
Nästan så att den tvättar sig själv när man kör i regn, helt sjukt vilken skillnad det är på hur länge den ser ren ut jämfört med innan, speciellt en svart bil.
Säger ingenting om det estetiska, ni får göra egen bedömning så fort jag får upp bilder.
Hittills är jag väldigt nöjd med allt, det som återstår att se nu är hur det håller sig över tid.
Några korta ord om min upplevelse via SGS:
Hade kontakt med Jeremy som är något otroligt mån om att man ska bli så nöjd som möjligt och bollar gärna idéer för att få fram drömbilen, snabb på återkoppla, grymt trevlig och flexibel. Tog lite längre tid än önskat dock att få allt gjort, delvis pga mig då jag inte kunde va utan bilen allt för länge och de var en hel del arbete som skulle göras i samband med att de flytta in i ny stor fräsch lokal. Prismässigt ligger de väldigt bra till också enligt mig.
Lånebil finns även tillgängligt, men se till att begära det så ser han till att den finns där när du lämnar bilen.
Allt som allt kan jag inte göra annat än att rekommendera SGS.
Om ni skulle välja SGS Sweden säg att ni fick rekommendation via Tesla forumet så får ni lite rabatt.