Jag har letat efter det i källkoden, men blir osäker på om man letar på rätt sätt eller inte. Visst ska VIN alltid börja med "5YJ"? Isf finns det inte något på mitt konto...
Ja, 5YJ är Teslas kod (alla tillverkare har en unik kod).
Du klickar på hantera så du kommer in på din beställnings-sida och där kollar du källkoden.
När beställde du?
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Har haft VIN i ett par veckor (beställde 7/5) men i fredags fick jag ett mail att min konfiguration uppdaterats. Färgen är ändrad från Midnight Silver till Deep Blue. Iom det så försvann VIN-numret och känns som om jag är tillbaka på noll. När jag frågade Tesla varför så fick jag svaret (via min leasingfirma) att de försöker matcha min beställning med redan byggda bilar och att det därför kan ske lite förändringar på kontot men att färgen i slutänden ska bli rätt...
Har flera gånger blivit lovad leverans i början av juli (senast i mitten av förra veckan - igen via leasingfirman) men känns lite som lotteri och jag är lätt nervös för att det VIN som nu har försvunnit gör att jag landat längst bak i kön...
Efter att ha blivit uppringd av en kille från leveransavdelningen idag fick jag reda på att det varit någon form av systemfel hos Tesla under sommaren. Det VIN som jag hade har nu blivit tilldelad någon annan och nästa möjliga leverans är tidigast i oktober.
Som kompensation blev jag erbjuden gummimattor eller en Wall Charger. Vilket skämt.
Jag frågade om möjlighet att ta en lagerbil från annat land men enligt killen jag pratade med så är det nya regler som gäller som gör att man inte kan plocka bilar som står i annat land (inte ens Nederländerna) så nu står jag i valet och kvalet om jag helt ska avbryta och hitta andra alternativ...
Sjukt besviken, och att det en rejäl utmaning att få tag på någon som har kunnat ge mig den informationen jag fick idag gör inte saken bättre när det gäller förtroendet...
Har haft VIN i ett par veckor (beställde 7/5) men i fredags fick jag ett mail att min konfiguration uppdaterats. Färgen är ändrad från Midnight Silver till Deep Blue. Iom det så försvann VIN-numret och känns som om jag är tillbaka på noll. När jag frågade Tesla varför så fick jag svaret (via min leasingfirma) att de försöker matcha min beställning med redan byggda bilar och att det därför kan ske lite förändringar på kontot men att färgen i slutänden ska bli rätt...
Har flera gånger blivit lovad leverans i början av juli (senast i mitten av förra veckan - igen via leasingfirman) men känns lite som lotteri och jag är lätt nervös för att det VIN som nu har försvunnit gör att jag landat längst bak i kön...
Efter att ha blivit uppringd av en kille från leveransavdelningen idag fick jag reda på att det varit någon form av systemfel hos Tesla under sommaren. Det VIN som jag hade har nu blivit tilldelad någon annan och nästa möjliga leverans är tidigast i oktober.
Som kompensation blev jag erbjuden gummimattor eller en Wall Charger. Vilket skämt.
Jag frågade om möjlighet att ta en lagerbil från annat land men enligt killen jag pratade med så är det nya regler som gäller som gör att man inte kan plocka bilar som står i annat land (inte ens Nederländerna) så nu står jag i valet och kvalet om jag helt ska avbryta och hitta andra alternativ...
Sjukt besviken, och att det en rejäl utmaning att få tag på någon som har kunnat ge mig den informationen jag fick idag gör inte saken bättre när det gäller förtroendet...
Förutom att man nu blir sjukt nervös att det ska hända en själv, men fy fan rent ut sagt!!!!
Lider med dig.
Det känns ju som de borde lägga dig först i kön, men det kanske blir så lång leveranstid ändå?
Men som sagt, fasiken vad det måste kännas surt nu.
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul