Det måste vara ett oslagbart "pris för prestanda", oaktat drift och bränslekostnader.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Ja, det börjar faktiskt bli svårt att motstå en P nu... För privatköpare då.
Ska bli intressant att se hur försäkringskostnaden skiljer sig mellan P och LR.
Men om försäkringskostnaden är i princip densamma vilket verkar vara något många fått indikationer på (i andra trådar) då är det ju i princip ”bara” dyrare däck för P när det kommer till driften.
Eftersom LR är såpass förmånlig som företagsbil så kommer det finnas betydligt fler LR vilket talar för att andrahandsvärdet på P kommer stå sig bättre.
Eller vad tror ni på forumet?
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Börjar nästan luta mot en p nu då om man får ihop övriga kostnader. Om man kör över 3000mil i egen firma som jag nog kan få till och bara tar ut lön upp till margiginalskatt (överskott i utdelning) så blir det väll bara 1188kr extra i skatt för mig och 1060 extra i sociala Avg för firman. Blir försäkringen någorlunda lik eftersom det är ganska lik reggae effekt så känns det ju som en P med trackmode hade varit roligt. Räknar jag rätt då?
Röd S100D -18, OZ superturismo black 21”, Chrome Delete, EAP+FSD och fri SuC.
Ja, det börjar faktiskt bli svårt att motstå en P nu... För privatköpare då.
Ska bli intressant att se hur försäkringskostnaden skiljer sig mellan P och LR.
Men om försäkringskostnaden är i princip densamma vilket verkar vara något många fått indikationer på (i andra trådar) då är det ju i princip ”bara” dyrare däck för P när det kommer till driften.
Eftersom LR är såpass förmånlig som företagsbil så kommer det finnas betydligt fler LR vilket talar för att andrahandsvärdet på P kommer stå sig bättre.
Hoppas att det går att köpa Performance-mjukvara till LR awd senare Dubbelt förmånsvärde nu är inte värt det. Då hade det blivit S Performance istället isåfall.
Börjar nästan luta mot en p nu då om man får ihop övriga kostnader. Om man kör över 3000mil i egen firma som jag nog kan få till och bara tar ut lön upp till margiginalskatt (överskott i utdelning) så blir det väll bara 1188kr extra i skatt för mig och 1060 extra i sociala Avg för firman. Blir försäkringen någorlunda lik eftersom det är ganska lik reggae effekt så känns det ju som en P med trackmode hade varit roligt. Räknar jag rätt då?
Ja kan få till de 3000 mil så är det ju en rimlig kostnad. Det blir drygt 60 mil i veckan.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Ja, det börjar faktiskt bli svårt att motstå en P nu... För privatköpare då.
Ska bli intressant att se hur försäkringskostnaden skiljer sig mellan P och LR.
Men om försäkringskostnaden är i princip densamma vilket verkar vara något många fått indikationer på (i andra trådar) då är det ju i princip ”bara” dyrare däck för P när det kommer till driften.
Eftersom LR är såpass förmånlig som företagsbil så kommer det finnas betydligt fler LR vilket talar för att andrahandsvärdet på P kommer stå sig bättre.
Eller vad tror ni på forumet?
Har du bestämt dig ännu?
Nej, jag kan sitta still i båten några månader till. Även om det kliar i fingrarna...
Skulle vilja få koll på hur försäkringskostnaden skiljer sig.
Men att ta sig från 4,7 s till 3,4 s brukar ju normalt kosta BETYDLIGT mer än ca 100 k.
700 k känns som ett klipp.
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Ja, det börjar faktiskt bli svårt att motstå en P nu... För privatköpare då.
Ska bli intressant att se hur försäkringskostnaden skiljer sig mellan P och LR.
Men om försäkringskostnaden är i princip densamma vilket verkar vara något många fått indikationer på (i andra trådar) då är det ju i princip ”bara” dyrare däck för P när det kommer till driften.
Eftersom LR är såpass förmånlig som företagsbil så kommer det finnas betydligt fler LR vilket talar för att andrahandsvärdet på P kommer stå sig bättre.
Eller vad tror ni på forumet?
Har du bestämt dig ännu?
Nej, jag kan sitta still i båten några månader till. Även om det kliar i fingrarna...
Skulle vilja få koll på hur försäkringskostnaden skiljer sig.
Men att ta sig från 4,7 s till 3,4 s brukar ju normalt kosta BETYDLIGT mer än ca 100 k.
700 k känns som ett klipp.
Jag ringde länsförsäkringar idag och fick samma prisuppgift:)
Ja, det börjar faktiskt bli svårt att motstå en P nu... För privatköpare då.
Ska bli intressant att se hur försäkringskostnaden skiljer sig mellan P och LR.
Men om försäkringskostnaden är i princip densamma vilket verkar vara något många fått indikationer på (i andra trådar) då är det ju i princip ”bara” dyrare däck för P när det kommer till driften.
Eftersom LR är såpass förmånlig som företagsbil så kommer det finnas betydligt fler LR vilket talar för att andrahandsvärdet på P kommer stå sig bättre.
Eller vad tror ni på forumet?
Har du bestämt dig ännu?
Nej, jag kan sitta still i båten några månader till. Även om det kliar i fingrarna...
Skulle vilja få koll på hur försäkringskostnaden skiljer sig.
Men att ta sig från 4,7 s till 3,4 s brukar ju normalt kosta BETYDLIGT mer än ca 100 k.
700 k känns som ett klipp.
Jag ringde länsförsäkringar idag och fick samma prisuppgift:)
Ja, det börjar faktiskt bli svårt att motstå en P nu... För privatköpare då.
Ska bli intressant att se hur försäkringskostnaden skiljer sig mellan P och LR.
Men om försäkringskostnaden är i princip densamma vilket verkar vara något många fått indikationer på (i andra trådar) då är det ju i princip ”bara” dyrare däck för P när det kommer till driften.
Eftersom LR är såpass förmånlig som företagsbil så kommer det finnas betydligt fler LR vilket talar för att andrahandsvärdet på P kommer stå sig bättre.
Eller vad tror ni på forumet?
Har du bestämt dig ännu?
Nej, jag kan sitta still i båten några månader till. Även om det kliar i fingrarna...
Skulle vilja få koll på hur försäkringskostnaden skiljer sig.
Men att ta sig från 4,7 s till 3,4 s brukar ju normalt kosta BETYDLIGT mer än ca 100 k.
700 k känns som ett klipp.
Jag ringde länsförsäkringar idag och fick samma prisuppgift:)
Fick du exakt samma pris på P och Dual?
Vilket pris fick du för halv eller hel?
Trygg-Hansa gav samma uppgifter till mig idag också ungefär. Dom hade inte hundra färdigt med performance men skulle man ha hel så skulle det max skilja 900 kr
Ja, det börjar faktiskt bli svårt att motstå en P nu... För privatköpare då.
Ska bli intressant att se hur försäkringskostnaden skiljer sig mellan P och LR.
Men om försäkringskostnaden är i princip densamma vilket verkar vara något många fått indikationer på (i andra trådar) då är det ju i princip ”bara” dyrare däck för P när det kommer till driften.
Eftersom LR är såpass förmånlig som företagsbil så kommer det finnas betydligt fler LR vilket talar för att andrahandsvärdet på P kommer stå sig bättre.
Eller vad tror ni på forumet?
Har du bestämt dig ännu?
Nej, jag kan sitta still i båten några månader till. Även om det kliar i fingrarna...
Skulle vilja få koll på hur försäkringskostnaden skiljer sig.
Men att ta sig från 4,7 s till 3,4 s brukar ju normalt kosta BETYDLIGT mer än ca 100 k.
700 k känns som ett klipp.
Jag ringde länsförsäkringar idag och fick samma prisuppgift:)
Fick du exakt samma pris på P och Dual?
Vilket pris fick du för halv eller hel?
Trygg-Hansa gav samma uppgifter till mig idag också ungefär. Dom hade inte hundra färdigt med performance men skulle man ha hel så skulle det max skilja 900 kr
Halvförsäkring runt 8800 kr 1500 mil för båda
Kollade också med trygg hansa men de var dyrare dock sa T H att den förmodligen är billigare att försäkra genom handlaren då man får 25% rabatt
Ska bli intressant att se hur försäkringskostnaden skiljer sig mellan P och LR.
Men om försäkringskostnaden är i princip densamma vilket verkar vara något många fått indikationer på (i andra trådar) då är det ju i princip ”bara” dyrare däck för P när det kommer till driften.
Eftersom LR är såpass förmånlig som företagsbil så kommer det finnas betydligt fler LR vilket talar för att andrahandsvärdet på P kommer stå sig bättre.
Eller vad tror ni på forumet?
Har du bestämt dig ännu?
Nej, jag kan sitta still i båten några månader till. Även om det kliar i fingrarna...
Skulle vilja få koll på hur försäkringskostnaden skiljer sig.
Men att ta sig från 4,7 s till 3,4 s brukar ju normalt kosta BETYDLIGT mer än ca 100 k.
700 k känns som ett klipp.
Jag ringde länsförsäkringar idag och fick samma prisuppgift:)
Fick du exakt samma pris på P och Dual?
Vilket pris fick du för halv eller hel?
Trygg-Hansa gav samma uppgifter till mig idag också ungefär. Dom hade inte hundra färdigt med performance men skulle man ha hel så skulle det max skilja 900 kr
Halvförsäkring runt 8800 kr 1500 mil för båda
Kollade också med trygg hansa men de var dyrare dock sa T H att den förmodligen är billigare att försäkra genom handlaren då man får 25% rabatt
8800? Holy smokes. Min S75D kostade 6k första året. På företag (vilket ofta är dyrare).
Performance nu 699900SEK! (709)
649000 SEK efter premie
Sr+ 39000 dollar
Lr awd 48000
Performance 55000
Sr+ 531700 (540880) -60000
Lr awd 644600 (653780) -60000
Känns som lr awd är minst prisvärd nu?
Ja, den kanske är på väg bort? Precis som i UK. Där finns bara SR+ och P nu.
Jag köpte en svart awd lagerbil för 622k för några veckor sen, dvs 32k rabbat, det kan antyda att det är så, att de ville rensa ut dem ur lagret på samma sätt som S/X med gamla motorerna utförsäljningen. Pärlvit P modell för 709k är ingen dum deal heller, hade nog kört på det ifall jag väntat tills nu.
Jag köpte en svart awd lagerbil för 622k för några veckor sen, dvs 32k rabbat
Fråga: Jag kollade på precis de bilarna med men då de inte hade Autopilot med i beskrivningen och det fanns identiska bilar som kostade normalpriset med Autopilot nämnt i beskrivningen så vart jag övertygad att de saknade Autopilot.
Fick du med autopilot i din bil för det priset?
Model Y LR AWD Midnattssilver metallic/svart 19" FSD hämtad 27:e Juni 2022.