Närkontakt med vajerräcke [Snodda hjul, med film]

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av dd88 »

Svenssons skrev:
dd88 skrev:
En sak är säker och det är att jag stannar bilen om det uppstår en situation som jag inte kan kontrollera, det är väl det minsta man kan förvänta sig av sina medtrafikanter.
Att stanna mitt på en enfilig väg med vajerräcke för att man tror att man inte klarar av situationen känns som rätt idiotiskt.

Det låter som du aldrig kör med barn i bilen för att du tror att du inte klarar av det? Själv har jag som tur är enbart typ missat ett antal avfarter men barn distrarherar oavsett. En del vuxna kan också distrahera ifrån uppgiften vilket vi ser exempel på här i denna tråd.
Jag tror att du själv egentligen förstår att jag inte syftar på att man ska stå på bromsen, finns gott om parkeringsplatser och avfarter på våra vägar.

Har själv ungar och enligt min livserfarenhet (verkar vara viktigt här) så finns det inget dom kan göra fastspända i baksätet som skulle få mig att orsaka en olycka.

Och skulle jag någon gång orsaka en olycka så skulle jag inte lasta mina ungar för det utan mig själv för att jag inte tog kontroll över situationen.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1797
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av tor-ake »

Så du har kört omkring i några år med gallskrikande barn i baksätet, och du stannar på varje parkeringsplats och kör inte vidare innan barnet eller barnen lugnat ner sig?

Måste vara oerhört tröttsamt att resa på det sättet.

Min fru hade innan avfärd försett vårt yngsta barn med några pekböcker som förströelse för en 1-timmesfärd, dessa började ungjäkeln kasta omkring sig, vilket distraherade mig så jag touchade ett räcke med vår Leaf (det var bara jag och illbattingen i bilen), hade jag haft en model 3 då, hade det förmodligen inte hänt.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av Svenssons »

dd88 skrev:
Svenssons skrev:
dd88 skrev:
En sak är säker och det är att jag stannar bilen om det uppstår en situation som jag inte kan kontrollera, det är väl det minsta man kan förvänta sig av sina medtrafikanter.
Att stanna mitt på en enfilig väg med vajerräcke för att man tror att man inte klarar av situationen känns som rätt idiotiskt.

Det låter som du aldrig kör med barn i bilen för att du tror att du inte klarar av det? Själv har jag som tur är enbart typ missat ett antal avfarter men barn distrarherar oavsett. En del vuxna kan också distrahera ifrån uppgiften vilket vi ser exempel på här i denna tråd.
Jag tror att du själv egentligen förstår att jag inte syftar på att man ska stå på bromsen, finns gott om parkeringsplatser och avfarter på våra vägar.

Har själv ungar och enligt min livserfarenhet (verkar vara viktigt här) så finns det inget dom kan göra fastspända i baksätet som skulle få mig att orsaka en olycka.

Och skulle jag någon gång orsaka en olycka så skulle jag inte lasta mina ungar för det utan mig själv för att jag inte tog kontroll över situationen.
Det är väl ingen som lastar ungarna här? Det är ju hur man själv reagerar på vad som händer. Det kan vara ett barn, vinden eller djur. Det finns dock situationer som man själv inte kan förutse där man reagerar så att olyckan är framme. När det väl hänt så är det för sent att köra in i parkeringsfickan för att undvika olyckan eftersom den redan hänt. Det tror jag du egentligen förstår.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av dd88 »

tor-ake skrev:
Så du har kört omkring i några år med gallskrikande barn i baksätet, och du stannar på varje parkeringsplats och kör inte vidare innan barnet eller barnen lugnat ner sig?

Måste vara oerhört tröttsamt att resa på det sättet.

Min fru hade innan avfärd försett vårt yngsta barn med några pekböcker som förströelse för en 1-timmesfärd, dessa började ungjäkeln kasta omkring sig, vilket distraherade mig så jag touchade ett räcke med vår Leaf (det var bara jag och illbattingen i bilen), hade jag haft en model 3 då, hade det förmodligen inte hänt.
Gallskrikande barn kan jag hantera, det är bara att stänga av. Gränsen går när saker börja flyga och då stannar jag till situationen har lugnat ner sig. Sen är vi iaf oftast två vuxna i bilen, en kör och en håller barnen nöjda med aktiviteter och mellanmål.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1797
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av tor-ake »

Att ha en vuxen till i bilen är ju fusk :P

Kan inte påminna mig att det under våra 11 år har uppstått någon situation av denna typ när vi varit två vuxna i bilen. Det är bara när man måste vara polis, sjukvårdare, entertainer och taxichaufför samtidigt som det blir lite trickigt. För vår familj alltså. Men andras situation är med all säkerhet annorlunda.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av dd88 »

Svenssons skrev:
dd88 skrev:
Svenssons skrev:
dd88 skrev:
En sak är säker och det är att jag stannar bilen om det uppstår en situation som jag inte kan kontrollera, det är väl det minsta man kan förvänta sig av sina medtrafikanter.
Att stanna mitt på en enfilig väg med vajerräcke för att man tror att man inte klarar av situationen känns som rätt idiotiskt.

Det låter som du aldrig kör med barn i bilen för att du tror att du inte klarar av det? Själv har jag som tur är enbart typ missat ett antal avfarter men barn distrarherar oavsett. En del vuxna kan också distrahera ifrån uppgiften vilket vi ser exempel på här i denna tråd.
Jag tror att du själv egentligen förstår att jag inte syftar på att man ska stå på bromsen, finns gott om parkeringsplatser och avfarter på våra vägar.

Har själv ungar och enligt min livserfarenhet (verkar vara viktigt här) så finns det inget dom kan göra fastspända i baksätet som skulle få mig att orsaka en olycka.

Och skulle jag någon gång orsaka en olycka så skulle jag inte lasta mina ungar för det utan mig själv för att jag inte tog kontroll över situationen.
Det är väl ingen som lastar ungarna här? Det är ju hur man själv reagerar på vad som händer. Det kan vara ett barn, vinden eller djur. Det finns dock situationer som man själv inte kan förutse där man reagerar så att olyckan är framme. När det väl hänt så är det för sent att köra in i parkeringsfickan för att undvika olyckan eftersom den redan hänt. Det tror jag du egentligen förstår.
Vinden och djur kan jag förstå, men att ungar i baksätet ska ge något frikort har jag ingen förståelse för då du som förare ansvarar för alla i bilen. Sen kan man alltid dra det till sin spets men tills jag ser ett sådant exempel så förutsätter jag att det är skrikande och bråkiga ungar som avses.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av perbjork »

dd88 skrev:
tor-ake skrev:
Så du har kört omkring i några år med gallskrikande barn i baksätet, och du stannar på varje parkeringsplats och kör inte vidare innan barnet eller barnen lugnat ner sig?

Måste vara oerhört tröttsamt att resa på det sättet.

Min fru hade innan avfärd försett vårt yngsta barn med några pekböcker som förströelse för en 1-timmesfärd, dessa började ungjäkeln kasta omkring sig, vilket distraherade mig så jag touchade ett räcke med vår Leaf (det var bara jag och illbattingen i bilen), hade jag haft en model 3 då, hade det förmodligen inte hänt.

Gallskrikande barn kan jag hantera, det är bara att stänga av. Gränsen går när saker börja flyga och då stannar jag till situationen har lugnat ner sig. Sen är vi iaf oftast två vuxna i bilen, en kör och en håller barnen nöjda med aktiviteter och mellanmål.
Det är synd att alla bilister inte är lika duktiga som du dd88 för då skulle olycksfrekvensen sjunka till 0, men vi läser dina kloka ord och tar till oss och blir förhoppningsvis också bättre bilförare om ej så bra som du men du får vara våran ”role model”
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5550
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av OfarligTesla »

dd88 skrev:
Gallskrikande barn kan jag hantera, det är bara att stänga av. Gränsen går när saker börja flyga och då stannar jag till situationen har lugnat ner sig. Sen är vi iaf oftast två vuxna i bilen, en kör och en håller barnen nöjda med aktiviteter och mellanmål.
Nu får du bestämma dig och sluta flip-floppa, antingen erkänner du att det är möjligt att distraheras eller så vidhåller du att det inte går. Om du erkänner att man kan distraheras så kan man ju lika gärna råka toucha ett räcke INNAN man hinner fram till parkeringen man kan stanna på, första saken som flyger kan ju faktiskt distrahera tillräckligt för det.

Tror inte Remuz kör vidare mil efter mil med ett halvt öga på vägen väldigt distraherad, hade han planerat att göra det dumma hade han nog iaf slagit på AP.
Verdi

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av Verdi »

Trist.

Model X verkar dock vara bra rustad för vajerräcken då hjulen tycks vara det som tar i först. :)

Varnade inte bilen för räcket? Min har gjort det några ggr i sommar. Men det var såna där tyska betongräcken som de har vid vägarbeten. Bilen har pipit till och vridit ratten åt höger. Dock var det då risk att den svängde in i bilen bredvid istället. Man fick vara beredd på att det kunde hända. Är ju inte jättebreda filer till vänster. Jag fick dock känslan att den bara varnade om man kom in brant mot räcket. T ex när vägen svängde höger eller om man påbörjade en omkörning.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av dd88 »

OfarligTesla skrev:
dd88 skrev:
Gallskrikande barn kan jag hantera, det är bara att stänga av. Gränsen går när saker börja flyga och då stannar jag till situationen har lugnat ner sig. Sen är vi iaf oftast två vuxna i bilen, en kör och en håller barnen nöjda med aktiviteter och mellanmål.
Nu får du bestämma dig och sluta flip-floppa, antingen erkänner du att det är möjligt att distraheras eller så vidhåller du att det inte går. Om du erkänner att man kan distraheras så kan man ju lika gärna råka toucha ett räcke INNAN man hinner fram till parkeringen man kan stanna på, första saken som flyger kan ju faktiskt distrahera tillräckligt för det.

Tror inte Remuz kör vidare mil efter mil med ett halvt öga på vägen väldigt distraherad, hade han planerat att göra det dumma hade han nog iaf slagit på AP.
Kan jag distraheras? Ja

Distraheras jag så pass att jag tappar kontroll över bilen? Nej, snarare en störning i mitt bilkörar-zen. För att sätta det på en skala så skulle jag säga att för att komma upp i nivå av ”tappa kontrollen över bilen” så skulle det krävas att en unga kopplade loss sig och klättrade fram för att brottas i förarsätet.

Tar jag mitt ansvar som medtrafikant och stannar bilen? Ja

Är övertygad om att Remuz hanterar situationen efter bästa förmåga.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2949
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av Walker »

dd88 skrev:
OfarligTesla skrev:
dd88 skrev:
Gallskrikande barn kan jag hantera, det är bara att stänga av. Gränsen går när saker börja flyga och då stannar jag till situationen har lugnat ner sig. Sen är vi iaf oftast två vuxna i bilen, en kör och en håller barnen nöjda med aktiviteter och mellanmål.
Nu får du bestämma dig och sluta flip-floppa, antingen erkänner du att det är möjligt att distraheras eller så vidhåller du att det inte går. Om du erkänner att man kan distraheras så kan man ju lika gärna råka toucha ett räcke INNAN man hinner fram till parkeringen man kan stanna på, första saken som flyger kan ju faktiskt distrahera tillräckligt för det.

Tror inte Remuz kör vidare mil efter mil med ett halvt öga på vägen väldigt distraherad, hade han planerat att göra det dumma hade han nog iaf slagit på AP.
Kan jag distraheras? Ja

Distraheras jag så pass att jag tappar kontroll över bilen? Nej, snarare en störning i mitt bilkörar-zen. För att sätta det på en skala så skulle jag säga att för att komma upp i nivå av ”tappa kontrollen över bilen” så skulle det krävas att en unga kopplade loss sig och klättrade fram för att brottas i förarsätet.

Tar jag mitt ansvar som medtrafikant och stannar bilen? Ja

Är övertygad om att Remuz hanterar situationen efter bästa förmåga.
Släpp det här nu dd88. Erkänn att du kackade i det blå skåpet när det gäller påhoppet på Remuz, be om ursäkt och gå vidare i livet.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av dd88 »

Walker skrev:
dd88 skrev:
OfarligTesla skrev:
dd88 skrev:
Gallskrikande barn kan jag hantera, det är bara att stänga av. Gränsen går när saker börja flyga och då stannar jag till situationen har lugnat ner sig. Sen är vi iaf oftast två vuxna i bilen, en kör och en håller barnen nöjda med aktiviteter och mellanmål.
Nu får du bestämma dig och sluta flip-floppa, antingen erkänner du att det är möjligt att distraheras eller så vidhåller du att det inte går. Om du erkänner att man kan distraheras så kan man ju lika gärna råka toucha ett räcke INNAN man hinner fram till parkeringen man kan stanna på, första saken som flyger kan ju faktiskt distrahera tillräckligt för det.

Tror inte Remuz kör vidare mil efter mil med ett halvt öga på vägen väldigt distraherad, hade han planerat att göra det dumma hade han nog iaf slagit på AP.
Kan jag distraheras? Ja

Distraheras jag så pass att jag tappar kontroll över bilen? Nej, snarare en störning i mitt bilkörar-zen. För att sätta det på en skala så skulle jag säga att för att komma upp i nivå av ”tappa kontrollen över bilen” så skulle det krävas att en unga kopplade loss sig och klättrade fram för att brottas i förarsätet.

Tar jag mitt ansvar som medtrafikant och stannar bilen? Ja

Är övertygad om att Remuz hanterar situationen efter bästa förmåga.
Släpp det här nu dd88. Erkänn att du kackade i det blå skåpet när det gäller påhoppet på Remuz, be om ursäkt och gå vidare i livet.
Jag vill givetvis inte trampa någon på tårna men samtidigt så kan jag omöjligt veta varje persons livshistoria om det inte framgår i text. Så förutsätt inte att alla har full koll på alla andra.

Nu i efterhand så vill jag givetvis be Remuz om ursäkt då jag inte har hans erfarenhet, förutsatte att han var en trött farsa som hellre gjorde annat än tog hand om sina barn.

Rätt ska vara rätt.

Edit: Såg nu att du nämnde det redan på sida 2 vilket jag missade.
Senast redigerad av dd88, redigerad totalt 1 gånger.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2547
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av iAkita »

Jag har ingen som helst lust att frontalkrocka med någon för att de inte kan hålla fokus på vägen, oavsett om det beror på att de somnat, druckit, sms:at, eller fokuserat på barnen istället för på vägen. Så till alla er som verkar tycka det både är förståeligt och försvarbart att hamna i mitträcket eller på fel sida av vägen för man har barn i bilen: Ställ bilen innan ni dödar någon! Man blir fan mörkrädd av hur många idioter det finns i trafiken…

Detta är inte riktat mot TS som tar på sig ansvaret för det som hände och inte skyller på barnen i sitt inledande inlägg. Och jag vet hur det är att köra med gallskrikande bråkande barn i baksätet, aldrig i helsike att jag skulle fortsätta köra om det distraherade mig så mycket så jag riskerade döda både mina egna och andras barn.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Verdi

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av Verdi »

iAkita skrev:
Jag har ingen som helst lust att frontalkrocka med någon för att de inte kan hålla fokus på vägen, oavsett om det beror på att de somnat, druckit, sms:at, eller fokuserat på barnen istället för på vägen. Så till alla er som verkar tycka det både är förståeligt och försvarbart att hamna i mitträcket eller på fel sida av vägen för man har barn i bilen: Ställ bilen innan ni dödar någon! Man blir fan mörkrädd av hur många idioter det finns i trafiken…

Detta är inte riktat mot TS som tar på sig ansvaret för det som hände och inte skyller på barnen i sitt inledande inlägg. Och jag vet hur det är att köra med gallskrikande bråkande barn i baksätet, aldrig i helsike att jag skulle fortsätta köra om det distraherade mig så mycket så jag riskerade döda både mina egna och andras barn.

Tråden handlar inte om det. Men visst. Hade det hänt nåt allvarligare så hade Remuz blivit dömd för vårdslöshet i trafik eller ännu värre. Men det vet han om. Dock är vi människor och gör fel ibland. Jag hamnade i fel fil på motorvägen i Danmark och gjorde en paniksväng till rätt avfart som jag nog inte borde ha gjort. Blev tutad på... Var kanske nära en krock. Eller så var han bara irriterad på svensken som inte visste vart han skulle.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4211
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av nek0 »

iAkita skrev:
Jag har ingen som helst lust att frontalkrocka med någon för att de inte kan hålla fokus på vägen, oavsett om det beror på att de somnat, druckit, sms:at, eller fokuserat på barnen istället för på vägen. Så till alla er som verkar tycka det både är förståeligt och försvarbart att hamna i mitträcket eller på fel sida av vägen för man har barn i bilen: Ställ bilen innan ni dödar någon! Man blir fan mörkrädd av hur många idioter det finns i trafiken…

Detta är inte riktat mot TS som tar på sig ansvaret för det som hände och inte skyller på barnen i sitt inledande inlägg. Och jag vet hur det är att köra med gallskrikande bråkande barn i baksätet, aldrig i helsike att jag skulle fortsätta köra om det distraherade mig så mycket så jag riskerade döda både mina egna och andras barn.
Ingen har påståt att det är förståeligt och försvarbart att hamna i mitträcket . Det vi påstår är att det kan hända . Du har väl tränat det där med skedar och gafflar och ändå tappar mat på kläderna ibland.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1797
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av tor-ake »

Transportsystemet måste vara till för en större del av befolkningen. Om det inte passar, varsågod att bilda en förening och bygg ett eget transportsystem.

I det systemet kan ni ställa krav utöver de lagar och regler som vi redan har. I vårt system finns det förbud mot att distraheras av telefoner och liknande men notera att det inte är förbjudet att transportera barn oavsett hur bråkiga de är. Man får också vara ung och gammal, man får vara sjuk och handikappad på många olika sätt. Det finns rimliga gränser för att hålla det någorlunda säkert, men om man skulle bara tillåta helt perfekta bilförare, eller t.ex. ställa samma krav som på kommersiella piloter så skulle det inte finnas några privatbilar eller ens bilvägar.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av LarsL »

Det är därför vi har mitträcken och det är därför vi har filassistans. Ett litet misstag ska inte behöva betyda döden.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5994
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av Remuz »

Jag fick tid på måndag hos werksta i Älvsjö för inspektion.

Jag skulle aldrig skylla på mina barn. Det var jag som körde, jag som gjorde fel och jag som får betala (ev TH också).

Kanske var jag distraherad av något eller så var jag bara i tankar. Oavsett var tråden inte till för att skylla på något. Jag är glad att bara bilen tog skada och ingen av oss i den. Nu får jag se hur dyr skada den tog
P85D svart/svart med gratis SuC
B99
Inlägg: 370
Blev medlem: 09 mar 2019 23:05

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av B99 »

Remuz skrev:
Jag anser såklart också att det är klantigt av mig och känner fullt ansvar oavsett om det stack ut eller inte. Jag är mest glad att vi (jag och mina två barn) kom så lindrigt undan.

För de två som fällde knäppa kommentarer kan jag låna ut min son lite så kan vi se hur länge ni klarar er, jag har klarat 9år snart...

Och återigen, oavsett om det stack ut eller inte borde jag inte kört in i det. Men min tråd handlade mer om kostnad och om det var vettigt med försäkringen vilket jag nu konstaterat att det är.
Sorry, nu fick du kanske lida för något som jag har åkt runt och förundrat mig över, särskilt denna sommar. Alla dessa nerkörda räcken på 2+1-vägar. Gissar att det är en påkörning per mil i snitt där jag färdas. Ofta är det dessutom från 1-fältsdelen, dvs inte vid omkörning.

Men vissa kan såklart förklaras av yttre omständigheter som i ditt fall.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5994
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av Remuz »

Alltså min påkörning är enkel att förklara. Antingen såg jag att något stack ut eller så var jag inte fokuserad nog att hålla bilen rakt i filen. Detta var i omkörningsfil dvs jag hade två filer på min sida...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av GreenMachine »

Remuz skrev:
Alltså min påkörning är enkel att förklara. Antingen såg jag att något stack ut eller så var jag inte fokuserad nog att hålla bilen rakt i filen. Detta var i omkörningsfil dvs jag hade två filer på min sida...
Bara för att det finns de som tror att är perfekta, aldrig gör några misstag så tycker jag faktiskt inte att du behöver be om ursäkt?
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5994
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av Remuz »

Min tråd var inte för att ursäkta mig utan för att ta reda på kostnad :)
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Gadget
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 01 feb 2017 16:01

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av Gadget »

Otroligt sorgligt med inlägg som totalt saknar empati. Skärpning. Hoppas det löser sig så smidigt som det går...
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2949
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av Walker »

Gadget skrev:
Otroligt sorgligt med inlägg som totalt saknar empati. Skärpning. Hoppas det löser sig så smidigt som det går...
Ja, ja. Alla berörda har bett om ursäkt. Vi kan väl släppa det nu. Vi behöver inte dra allt flera varv.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6522
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Närkontakt med vajerräcke

Inlägg av Tars »

Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Skriv svar