Hur lång tid tar det att få bilen reggad i appen

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
neogeo
Teslaägare

Hur lång tid tar det att få bilen reggad i appen

Inlägg av neogeo »

Köpte en MS i början av månaden. Mailade Tesla info om mitt nyskapade konto och min bils vinnr 20 Juli. Alltså för 1,5 vecka sedan, men de har fortfarande inte kopplat bilen till mitt konto. Var i kontakt med kundservice förra veckan och de kunde bekräfta att mailet var skickat till rätt adress och innehöll rätt uppgifter, men att jag stod i kö och de tar ärendena i tur och ordning.

Hur lång tid brukar det ta att lägga till bilen på kontot så man kan använda appen?
Detta moment borde ju vara det lättaste och snabbaste för bolaget kan man tycka.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Re: Hur lång tid tar det att få bilen reggad i appen

Inlägg av Kilowatt »

Hej, det tog ca 6 veckor för dem att överföra min bil som jag sålde till nya ägaren...
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Jonathanerik_77
Teslaägare

Inlägg av Jonathanerik_77 »

Vad jag har hört är handläggningstiden för dessa ärenden är över en månad.
Användarvisningsbild
neogeo
Teslaägare

Inlägg av neogeo »

Låter ju helt vettvilligt när andra bolag som tex Mercedes fixar det på direkten.
Tack för svaren, då är det bara att vänta. :)
Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare

Inlägg av TheJonas »

Tesla säger 3-7 veckor. Jag fick igenom mitt på 10 dagar efter att legat på ordentligt, ringt och skrivit på Tesla chatten. Tillslut fick jag en snabbfil och på 5min var det löst.

Lyfte att jag behövde möjlighet att bola service och tesla vägrar andra sätt än via appen, sa att jag var stort behov av att kunna handla en Wall Connector vilket man inte kunde göra utan en bil kopplad till sitt konto.
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

TheJonas skrev:
Tesla säger 3-7 veckor. Jag fick igenom mitt på 10 dagar efter att legat på ordentligt, ringt och skrivit på Tesla chatten. Tillslut fick jag en snabbfil och på 5min var det löst.

Lyfte att jag behövde möjlighet att bola service och tesla vägrar andra sätt än via appen, sa att jag var stort behov av att kunna handla en Wall Connector vilket man inte kunde göra utan en bil kopplad till sitt konto.
Tesla chatten??
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare

Inlägg av TheJonas »

Kilowatt skrev:
TheJonas skrev:

Tesla chatten??
Går du in på tesla.com och klickar support och scrollar längst ner finns det ”kontakta oss” och chat (som ibland inte är aktiverad) men där skrev jag massa med dem.
D38B1E2A-11FB-43A9-9E9C-7BFC8D129B92.jpeg
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Det var som tusan :)
Skriv svar