Kablaget urkopplat från frontglaset, vilket gör att de gick att separera.
Saker som jag iakttagit från LED-konstruktionen:
1. Att ljusdelen (halvljus, helljus och sväng/corner-ljus) inne i strålkastaren faktiskt var aktivt justerande i höjdled med motor. Skitbra ju, när man inte har luftfjädring. (tydligen lag) Det var därför som det står W/ LVL i produktnamnet.
2. Komponenterna är extremt mer komplicerade än den gamla volvon (240) som jobbades på en gång i tiden.

3. LED-lamporna för heljus och halvljus är extremt små för så pass mycket ljus.
4. Allt är bestyckat med kylflänsar - där det finns en LED, finns en kylfläns.
Ljusrampen upphängd på axel för justering:
Annars ganska "straight-forward" design.
Nu till självaste FELET:
Övre DRL (Daytime Running Light) lyser inte (som det såg ut i första bilden i tråden).
MEN, LED-lamporna lyser faktiskt fast inte alls så starkt som de bör.
Det här är nedre änden på övre DRL-lampan:
Inne i plastkoppen till höger i bild sitter 4 st LEDs. De lyser, men inte starkt nog.
Till vänster i bild ser man hur de 4 LED:arna bränt plast-ljusfördelaren som sitter instucken i den vita plastkoppen (när kretskortet och kylfläns sitter på rätt plats).
Nu börjar det intressanta;
Alla fungerande LEDs visar 10,9 V.
De som lyser endast lite och som bränt sönder plast-fördelaren, visar 24,8 V!!!
Man kan se att de fyra LED-arna är lite brända på toppen, men kan vara plast från när de kommit i kontakt med plast-ljusfördelaren.
Ungefär så här långt kom jag idag...men det är ju en dag imorgon också!
Tips från elektronik-ingenjörer specialiserade på LED, mottages extremt tacksamt.
Fortsättning följer......................