Fortfarande en uppmaning till att färdigställa något på leveransdidan, men jag hittar inget att göra där.
Moderator: Redaktion
När beställde du?LarsL skrev:Fått preliminärt leveransdatum til 18-25 Augusti.
Fortfarande en uppmaning till att färdigställa något på leveransdidan, men jag hittar inget att göra där.
15 Juni.Trooper317 skrev:När beställde du?LarsL skrev:Fått preliminärt leveransdatum til 18-25 Augusti.
Model 3 byggs i USA och skeppas färdig. Matchning sker när bilen kommer till Europa.Stolpskott skrev:Eftersom jag är en otålig person när det kommer till leksaker så har jag en undrar som kanske ingen vet till 100% men ändå har hört teorier om. När skapas egentligen VIN-numret, är det innan M3'an skeppas till Europa eller skulle det tekniskt sätt komma en massa dela till Europa, sen byggs bilen ihop "lokalt" i Europa och sedan får man VIN-numret. Det jag mest tänker på att om en båt har skickats från USA hit och jag än så länge inte fått ett VIN-nummer, finns det chans att min bil fortfarande kan finnas på båten?
Spännande! Jag hittar ett VIN när jag gör "view source". Det besked jag har fått är att jag skall få bilen i "mitten av augusti" enligt ett samtal från leverans. Så jag trodde att "min" bil fortfarande var på en båt någonstans.Jjonas skrev:Model 3 byggs i USA och skeppas färdig. Matchning sker när bilen kommer till Europa.
Enligt Karin på Tesla så får dom vin på båten. Alla på Triumph Ace är numren ute på.LarsL skrev:Jag misstänker att de börjar tilldela beställare VIN när Model 3 är på båten. I mitt fall misstänker jag Triumph Ace som just nu är mitt ute på Atlanten.
Mitten på Augusti är på Tesla språk innan September eller möjligen början av September.
hed skrev:Nu har även jag fått VIN.
bonath skrev:hed skrev:Nu har även jag fått VIN.
Hahahaha... Kan det bli samma dag??
Jag antar också att det är det de frågar efter och att det är en standard text som bara hänger kvar. Jag har gjort allt jag kan göra på sidan och får samma uppmaning.jak skrev:Jag fick ett SMS för några minuter sedan, med besked om schemalagd leverans den 15/8, Trosta Park.
Sedan står det att jag skall "färdigställa din leveransprofil" så snart som möjligt, men när jag går in på kontot är enda ändringen att tidpunkten syns - i övrigt står det bara att dom håller på att upprätta fakturan.
Jag antar att "leveransprofilen" var det jag besvarade för ett bra tag sedan, och det bara är ett standard-SMS dom skickar ut.