Jag gläds åt era bilar! Och är rätt nöjd ändå. Men fler rapporter från er som fått tack!kalle_sala skrev:Man kan ju inte få allt!
Du får glädjas åt oss andra som fått våra bilar redan!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Moderator: Redaktion
Jag gläds åt era bilar! Och är rätt nöjd ändå. Men fler rapporter från er som fått tack!kalle_sala skrev:Man kan ju inte få allt!
Du får glädjas åt oss andra som fått våra bilar redan!
Har inte fått det än, men får nog ta hjälp av Er proffs när det blir dax.MarcusC skrev:GreenMachine skrev:Eftersom jag beställde min MX LR bara för några några dagar sedan, så får jag väl hoppas att den kommer till jul i alla fallkalle_sala skrev:Har hunnit avverka 180 mil sedan jag plockade ut min MX LR. Har testat att ladda på SuC i Enköping två ggr "bara för att testa på". Är helnöjd med bilen så här långt. Dock så ska jag väl i ärlighetens namn säga att en tysk premiumbil i samma prisklass håller några nivåer högre i detaljfinish och inredningsmässigt, men å andra sidan så är dessa fossilbilar inte elektriska heller så jämförelsen haltar ändå en aning. Från att ha rattat en BMW X5 i tre år (laddhybrid) så är det några saker som jag faktiskt saknar. BMWs automatiska vindrutetorkare är långt mkt bättre än Teslas, även farthållare och automatisk helljus tycker jag BMWn är bättre på.
Något negativt är faktiskt farthållare och AP i mitt tycke, dels så fungerar inte riktigt skyltläsningen (över GPS?) som jag önskar. Den missar väldigt många växlande 70/90 sträckor och ibland så följer farthållaren med skyltarna och ibland inte, ibland så kan jag manuellt gasa upp den till korrekt hastighet, och ibland så är den låst till vad den tror är aktuell hastighet, kanske jag som gör fel när jag aktiverar farthållare och AP.
Har kört både inspirerat och normal familjekörning, senaste trippen fram och tillbaka till Södertälje, ca 25-30 mil så låg snittet på 200Wh per km vilket jag tycker känns förvånansvärt lite för att vara en MX LR, kör man lugnt och följer hastigheterna på sträckor med max 90 väg så har jag kommit ner till 188 Wh/km.
Rent spontant så tror jag att 99.9% av mitt körmönster inte kräver en LR vilket nog var min egna räckviddsångest som kickade in vid beställning. Önskar att jag inte valde en P så här i efterhand då jag ägt både M5 och M3:or tidigare och gillar att gasa på väl valda sträckor, men å andra sidan där man förlorar vid rödljusen vinner man ju på skattsedeln när man har tjänstebil, dock handen på hjärtat så vinner man ändå de flesta rödljusracen ändå!
Inga uppenbara fel som har visat sig på bilen och den verkar fungera som det ska. Ska även kontakta Tesla och höra lite angående 0.49% ränta och fri SuC då det erbjudande kom dagen före jag hämtade ut bilen, ska man vara riktigt sniken och bråka lite så tror jag nog att det kanske finns en minimal chans till något av dom.
Imorgon blir det riktiga elddopet då jag drar iväg på en Norrlandstripp, först upp och göra ett snabbjobb i Umeå, sedan vidare till Luleå på ett annat jobb med sovning på Scandic och sedan hem åter på torsdag.
Väl mött ute på vägarna!
Ps. Hoppas du får din bil snart MarcusC!men kul att höra för det var rätt nära hur jag själv resonerade.
Rolig berättelse kalle_sala.
Jag har för mig att hastigheten går via GPS när man kör AP. Det är något dumt patent från MobileEye som gör att Tesla inte kan använda kamerorna i AP 2 och uppåt.
Jag tar leverans nu på Fredag så snart så...
GreenMachine jag vill så klart inte sätta höga förhoppningar hos dig, men det är mindre än två månader till nästa kvartals-hets och Tesla vill ju kränga så många bilar som de bara kan.
Så du har kanske tur att de har byggt en sån bil du vill ha och hinner leverera den innan slutet av September.
Du vet hur du kollar VIN i källkoden, va? För det kommer hjälpa dig lite i letandet efter var din bil är i världen.
Ja, det har ju bara gått några dagar sen du beställda, va?GreenMachine skrev:Har inte fått det än, men får nog ta hjälp av Er proffs när det blir dax.MarcusC skrev:GreenMachine skrev:Eftersom jag beställde min MX LR bara för några några dagar sedan, så får jag väl hoppas att den kommer till jul i alla fallkalle_sala skrev:Har hunnit avverka 180 mil sedan jag plockade ut min MX LR. Har testat att ladda på SuC i Enköping två ggr "bara för att testa på". Är helnöjd med bilen så här långt. Dock så ska jag väl i ärlighetens namn säga att en tysk premiumbil i samma prisklass håller några nivåer högre i detaljfinish och inredningsmässigt, men å andra sidan så är dessa fossilbilar inte elektriska heller så jämförelsen haltar ändå en aning. Från att ha rattat en BMW X5 i tre år (laddhybrid) så är det några saker som jag faktiskt saknar. BMWs automatiska vindrutetorkare är långt mkt bättre än Teslas, även farthållare och automatisk helljus tycker jag BMWn är bättre på.
Något negativt är faktiskt farthållare och AP i mitt tycke, dels så fungerar inte riktigt skyltläsningen (över GPS?) som jag önskar. Den missar väldigt många växlande 70/90 sträckor och ibland så följer farthållaren med skyltarna och ibland inte, ibland så kan jag manuellt gasa upp den till korrekt hastighet, och ibland så är den låst till vad den tror är aktuell hastighet, kanske jag som gör fel när jag aktiverar farthållare och AP.
Har kört både inspirerat och normal familjekörning, senaste trippen fram och tillbaka till Södertälje, ca 25-30 mil så låg snittet på 200Wh per km vilket jag tycker känns förvånansvärt lite för att vara en MX LR, kör man lugnt och följer hastigheterna på sträckor med max 90 väg så har jag kommit ner till 188 Wh/km.
Rent spontant så tror jag att 99.9% av mitt körmönster inte kräver en LR vilket nog var min egna räckviddsångest som kickade in vid beställning. Önskar att jag inte valde en P så här i efterhand då jag ägt både M5 och M3:or tidigare och gillar att gasa på väl valda sträckor, men å andra sidan där man förlorar vid rödljusen vinner man ju på skattsedeln när man har tjänstebil, dock handen på hjärtat så vinner man ändå de flesta rödljusracen ändå!
Inga uppenbara fel som har visat sig på bilen och den verkar fungera som det ska. Ska även kontakta Tesla och höra lite angående 0.49% ränta och fri SuC då det erbjudande kom dagen före jag hämtade ut bilen, ska man vara riktigt sniken och bråka lite så tror jag nog att det kanske finns en minimal chans till något av dom.
Imorgon blir det riktiga elddopet då jag drar iväg på en Norrlandstripp, först upp och göra ett snabbjobb i Umeå, sedan vidare till Luleå på ett annat jobb med sovning på Scandic och sedan hem åter på torsdag.
Väl mött ute på vägarna!
Ps. Hoppas du får din bil snart MarcusC!men kul att höra för det var rätt nära hur jag själv resonerade.
Rolig berättelse kalle_sala.
Jag har för mig att hastigheten går via GPS när man kör AP. Det är något dumt patent från MobileEye som gör att Tesla inte kan använda kamerorna i AP 2 och uppåt.
Jag tar leverans nu på Fredag så snart så...
GreenMachine jag vill så klart inte sätta höga förhoppningar hos dig, men det är mindre än två månader till nästa kvartals-hets och Tesla vill ju kränga så många bilar som de bara kan.
Så du har kanske tur att de har byggt en sån bil du vill ha och hinner leverera den innan slutet av September.
Du vet hur du kollar VIN i källkoden, va? För det kommer hjälpa dig lite i letandet efter var din bil är i världen.
Ja det är ganska fantastiskt att bilen blivit bättre redan innan man fått denDavid D skrev:Du och jag. Jag har sedan mars fått: Raven, sänkt pris minst en gång, 0,49% ränta, fri supercharging. Det enda som saknas är bilen...
Härligt efter allt väntande!MarcusC skrev:Nu har jag flyttat min lev-tid till 13 istället för 9 på fredags-morgon.
Blir lite lättare att ta mig till Gbg vid den tiden.
Det var heller inga problem för de har bara två leveranser på hela eftermiddagen.
Ändå lär det bli en express-leverans sa han![]()
Nåja, jag vill ju egentligen bara kolla så bilen ser bra ut och sen 'hit the road'
Haha, ja leveransexpert är jag nog och snart är jag fullblodig Tesla-experthelix skrev:Härligt efter allt väntande!MarcusC skrev:Nu har jag flyttat min lev-tid till 13 istället för 9 på fredags-morgon.
Blir lite lättare att ta mig till Gbg vid den tiden.
Det var heller inga problem för de har bara två leveranser på hela eftermiddagen.
Ändå lär det bli en express-leverans sa han![]()
Nåja, jag vill ju egentligen bara kolla så bilen ser bra ut och sen 'hit the road'
Kanske dags att byta namn på tråden också för att döma av det som du skrivit här så är du allt utom "ute och cyklar". Snarare Raven leveransexpert med bättre koll än Tesla själva
Stort GrattisAndreasF skrev:Under dagen hämtade jag ut min MS hos Tesla i Mölndal. Har hunnit köra 35mil än så länge och kan bara instämma med vad som tidigare sagts, det är en fantastisk bil!
Jämför med den MS 85D -2015 som jag hyrt under sommaren är det trots de yttre likheterna en helt annan bil!
Fjädringen är enormt mycket fastare och följdsam och inte alls samma "åka båt" känsla som tidigare. Prestandan skall vi inte prata om, kommer nog aldrig att tröttna på att gasa!
Det finns ju en del att vänja sig vid, är inte helt imponerad av Navigate by Autopilot men det blir väl bättre vad det lider.
Min garageuppfart har aldrig varit så tjusig!
Stort grattis - mäktig uppfartAndreasF skrev:Under dagen hämtade jag ut min MS hos Tesla i Mölndal. Har hunnit köra 35mil än så länge och kan bara instämma med vad som tidigare sagts, det är en fantastisk bil!
Jämför med den MS 85D -2015 som jag hyrt under sommaren är det trots de yttre likheterna en helt annan bil!
Fjädringen är enormt mycket fastare och följdsam och inte alls samma "åka båt" känsla som tidigare. Prestandan skall vi inte prata om, kommer nog aldrig att tröttna på att gasa!
Det finns ju en del att vänja sig vid, är inte helt imponerad av Navigate by Autopilot men det blir väl bättre vad det lider.
Min garageuppfart har aldrig varit så tjusig!
Coolt!AndreasF skrev:Under dagen hämtade jag ut min MS hos Tesla i Mölndal. Har hunnit köra 35mil än så länge och kan bara instämma med vad som tidigare sagts, det är en fantastisk bil!
Jämför med den MS 85D -2015 som jag hyrt under sommaren är det trots de yttre likheterna en helt annan bil!
Fjädringen är enormt mycket fastare och följdsam och inte alls samma "åka båt" känsla som tidigare. Prestandan skall vi inte prata om, kommer nog aldrig att tröttna på att gasa!
Det finns ju en del att vänja sig vid, är inte helt imponerad av Navigate by Autopilot men det blir väl bättre vad det lider.
Min garageuppfart har aldrig varit så tjusig!
Nej, fasiken vad surtTechNerd skrev:För en timme sen hörde leverans från Malmö av sig och sa att jag kanske får räkna med att bilen blir försenad och jag inte får den på måndag. Ser ut som att den står kvar i Holland fortfarande.
Fick det 31/7.MarcusC skrev:När fick du att du kunde hämta nu på måndag?
Man tycker ju att de borde veta om det i Tilburg och prioritera därefter
Jävla trist!TechNerd skrev:För en timme sen hörde leverans från Malmö av sig och sa att jag kanske får räkna med att bilen blir försenad och jag inte får den på måndag. Ser ut som att den står kvar i Holland fortfarande.
Såg nog din bil i onsdags när jag var på plats och plockade ut min MS - blå gjorde sig fin i solljuset!AndreasF skrev:Under dagen hämtade jag ut min MS hos Tesla i Mölndal.
Kollade i och för sig på jobbet nu med Chrome, hemma har jag hittat VIN med Safari på en Mac. Kan det göra skillnad?McMagnus skrev:Jag har kvar mitt VIN. Dubbelkolla sökningen?