Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
David D
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 19 apr 2017 09:06
Ort: Sollentuna

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av David D »

kalle_sala skrev:
Man kan ju inte få allt!

Du får glädjas åt oss andra som fått våra bilar redan! :lol:
Jag gläds åt era bilar! Och är rätt nöjd ändå. Men fler rapporter från er som fått tack! :D
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av GreenMachine »

MarcusC skrev:
GreenMachine skrev:
kalle_sala skrev:
Har hunnit avverka 180 mil sedan jag plockade ut min MX LR. Har testat att ladda på SuC i Enköping två ggr "bara för att testa på". Är helnöjd med bilen så här långt. Dock så ska jag väl i ärlighetens namn säga att en tysk premiumbil i samma prisklass håller några nivåer högre i detaljfinish och inredningsmässigt, men å andra sidan så är dessa fossilbilar inte elektriska heller så jämförelsen haltar ändå en aning. Från att ha rattat en BMW X5 i tre år (laddhybrid) så är det några saker som jag faktiskt saknar. BMWs automatiska vindrutetorkare är långt mkt bättre än Teslas, även farthållare och automatisk helljus tycker jag BMWn är bättre på.

Något negativt är faktiskt farthållare och AP i mitt tycke, dels så fungerar inte riktigt skyltläsningen (över GPS?) som jag önskar. Den missar väldigt många växlande 70/90 sträckor och ibland så följer farthållaren med skyltarna och ibland inte, ibland så kan jag manuellt gasa upp den till korrekt hastighet, och ibland så är den låst till vad den tror är aktuell hastighet, kanske jag som gör fel när jag aktiverar farthållare och AP.

Har kört både inspirerat och normal familjekörning, senaste trippen fram och tillbaka till Södertälje, ca 25-30 mil så låg snittet på 200Wh per km vilket jag tycker känns förvånansvärt lite för att vara en MX LR, kör man lugnt och följer hastigheterna på sträckor med max 90 väg så har jag kommit ner till 188 Wh/km.

Rent spontant så tror jag att 99.9% av mitt körmönster inte kräver en LR vilket nog var min egna räckviddsångest som kickade in vid beställning. Önskar att jag inte valde en P så här i efterhand då jag ägt både M5 och M3:or tidigare och gillar att gasa på väl valda sträckor, men å andra sidan där man förlorar vid rödljusen vinner man ju på skattsedeln när man har tjänstebil, dock handen på hjärtat så vinner man ändå de flesta rödljusracen ändå!

Inga uppenbara fel som har visat sig på bilen och den verkar fungera som det ska. Ska även kontakta Tesla och höra lite angående 0.49% ränta och fri SuC då det erbjudande kom dagen före jag hämtade ut bilen, ska man vara riktigt sniken och bråka lite så tror jag nog att det kanske finns en minimal chans till något av dom.

Imorgon blir det riktiga elddopet då jag drar iväg på en Norrlandstripp, först upp och göra ett snabbjobb i Umeå, sedan vidare till Luleå på ett annat jobb med sovning på Scandic och sedan hem åter på torsdag.

Väl mött ute på vägarna!

Ps. Hoppas du får din bil snart MarcusC! :D
Eftersom jag beställde min MX LR bara för några några dagar sedan, så får jag väl hoppas att den kommer till jul i alla fall :roll: men kul att höra för det var rätt nära hur jag själv resonerade.

Rolig berättelse kalle_sala.
Jag har för mig att hastigheten går via GPS när man kör AP. Det är något dumt patent från MobileEye som gör att Tesla inte kan använda kamerorna i AP 2 och uppåt.

Jag tar leverans nu på Fredag så snart så...

GreenMachine jag vill så klart inte sätta höga förhoppningar hos dig, men det är mindre än två månader till nästa kvartals-hets och Tesla vill ju kränga så många bilar som de bara kan.
Så du har kanske tur att de har byggt en sån bil du vill ha och hinner leverera den innan slutet av September.

Du vet hur du kollar VIN i källkoden, va? För det kommer hjälpa dig lite i letandet efter var din bil är i världen.
Har inte fått det än, men får nog ta hjälp av Er proffs när det blir dax.
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

GreenMachine skrev:
MarcusC skrev:
GreenMachine skrev:
kalle_sala skrev:
Har hunnit avverka 180 mil sedan jag plockade ut min MX LR. Har testat att ladda på SuC i Enköping två ggr "bara för att testa på". Är helnöjd med bilen så här långt. Dock så ska jag väl i ärlighetens namn säga att en tysk premiumbil i samma prisklass håller några nivåer högre i detaljfinish och inredningsmässigt, men å andra sidan så är dessa fossilbilar inte elektriska heller så jämförelsen haltar ändå en aning. Från att ha rattat en BMW X5 i tre år (laddhybrid) så är det några saker som jag faktiskt saknar. BMWs automatiska vindrutetorkare är långt mkt bättre än Teslas, även farthållare och automatisk helljus tycker jag BMWn är bättre på.

Något negativt är faktiskt farthållare och AP i mitt tycke, dels så fungerar inte riktigt skyltläsningen (över GPS?) som jag önskar. Den missar väldigt många växlande 70/90 sträckor och ibland så följer farthållaren med skyltarna och ibland inte, ibland så kan jag manuellt gasa upp den till korrekt hastighet, och ibland så är den låst till vad den tror är aktuell hastighet, kanske jag som gör fel när jag aktiverar farthållare och AP.

Har kört både inspirerat och normal familjekörning, senaste trippen fram och tillbaka till Södertälje, ca 25-30 mil så låg snittet på 200Wh per km vilket jag tycker känns förvånansvärt lite för att vara en MX LR, kör man lugnt och följer hastigheterna på sträckor med max 90 väg så har jag kommit ner till 188 Wh/km.

Rent spontant så tror jag att 99.9% av mitt körmönster inte kräver en LR vilket nog var min egna räckviddsångest som kickade in vid beställning. Önskar att jag inte valde en P så här i efterhand då jag ägt både M5 och M3:or tidigare och gillar att gasa på väl valda sträckor, men å andra sidan där man förlorar vid rödljusen vinner man ju på skattsedeln när man har tjänstebil, dock handen på hjärtat så vinner man ändå de flesta rödljusracen ändå!

Inga uppenbara fel som har visat sig på bilen och den verkar fungera som det ska. Ska även kontakta Tesla och höra lite angående 0.49% ränta och fri SuC då det erbjudande kom dagen före jag hämtade ut bilen, ska man vara riktigt sniken och bråka lite så tror jag nog att det kanske finns en minimal chans till något av dom.

Imorgon blir det riktiga elddopet då jag drar iväg på en Norrlandstripp, först upp och göra ett snabbjobb i Umeå, sedan vidare till Luleå på ett annat jobb med sovning på Scandic och sedan hem åter på torsdag.

Väl mött ute på vägarna!

Ps. Hoppas du får din bil snart MarcusC! :D
Eftersom jag beställde min MX LR bara för några några dagar sedan, så får jag väl hoppas att den kommer till jul i alla fall :roll: men kul att höra för det var rätt nära hur jag själv resonerade.

Rolig berättelse kalle_sala.
Jag har för mig att hastigheten går via GPS när man kör AP. Det är något dumt patent från MobileEye som gör att Tesla inte kan använda kamerorna i AP 2 och uppåt.

Jag tar leverans nu på Fredag så snart så...

GreenMachine jag vill så klart inte sätta höga förhoppningar hos dig, men det är mindre än två månader till nästa kvartals-hets och Tesla vill ju kränga så många bilar som de bara kan.
Så du har kanske tur att de har byggt en sån bil du vill ha och hinner leverera den innan slutet av September.

Du vet hur du kollar VIN i källkoden, va? För det kommer hjälpa dig lite i letandet efter var din bil är i världen.
Har inte fått det än, men får nog ta hjälp av Er proffs när det blir dax.
Ja, det har ju bara gått några dagar sen du beställda, va?

Men när du väl får ett VIN så kommer inte Tesla berätta det för dig (om du inte frågar så klart).
Utan alla vi här hittade det i källkoden.

Enklast är att man trycker på Hantera på sin bil.
När man kommer till nästa sida får man (i tex Chrome) höger-klicka på sidan och välj 'Visa sidkälla'
Sen söker man efter bokstäverna '5YJ' (utan fnuttar då).
Det är Teslas 'kod' i VIN och efter det står det en massa annat jox.

Tex så är ett komplett VIN så här (fast det här är inte mitt ifall ni undrar)
5YJSA7E27KF331435
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Kilowatt »

David D skrev:
Du och jag. Jag har sedan mars fått: Raven, sänkt pris minst en gång, 0,49% ränta, fri supercharging. Det enda som saknas är bilen...
Ja det är ganska fantastiskt att bilen blivit bättre redan innan man fått den :) Nu är det nedräkning på allvar!

Och grattis MarcusC!
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

Nu har jag flyttat min lev-tid till 13 istället för 9 på fredags-morgon.
Blir lite lättare att ta mig till Gbg vid den tiden.

Det var heller inga problem för de har bara två leveranser på hela eftermiddagen.
Ändå lär det bli en express-leverans sa han :lol:

Nåja, jag vill ju egentligen bara kolla så bilen ser bra ut och sen 'hit the road'
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av perbjork »

Dan för dan före Teslaredan. Kul Marcus. Körde fram o åter till landet idag. Bara 70-80 vägar och jag snittade på 147 wh per km. Men som sagt var ytterst lugn körning vilket ger en teoretisk range på 68 mil.
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av helix »

MarcusC skrev:
Nu har jag flyttat min lev-tid till 13 istället för 9 på fredags-morgon.
Blir lite lättare att ta mig till Gbg vid den tiden.

Det var heller inga problem för de har bara två leveranser på hela eftermiddagen.
Ändå lär det bli en express-leverans sa han :lol:

Nåja, jag vill ju egentligen bara kolla så bilen ser bra ut och sen 'hit the road'
Härligt efter allt väntande!

Kanske dags att byta namn på tråden också för att döma av det som du skrivit här så är du allt utom "ute och cyklar". Snarare Raven leveransexpert med bättre koll än Tesla själva :D
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

helix skrev:
MarcusC skrev:
Nu har jag flyttat min lev-tid till 13 istället för 9 på fredags-morgon.
Blir lite lättare att ta mig till Gbg vid den tiden.

Det var heller inga problem för de har bara två leveranser på hela eftermiddagen.
Ändå lär det bli en express-leverans sa han :lol:

Nåja, jag vill ju egentligen bara kolla så bilen ser bra ut och sen 'hit the road'
Härligt efter allt väntande!

Kanske dags att byta namn på tråden också för att döma av det som du skrivit här så är du allt utom "ute och cyklar". Snarare Raven leveransexpert med bättre koll än Tesla själva :D
Haha, ja leveransexpert är jag nog och snart är jag fullblodig Tesla-expert :lol:
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 mar 2019 19:57
Ort: Göteborg

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av AndreasF »

Under dagen hämtade jag ut min MS hos Tesla i Mölndal. Har hunnit köra 35mil än så länge och kan bara instämma med vad som tidigare sagts, det är en fantastisk bil!
Jämför med den MS 85D -2015 som jag hyrt under sommaren är det trots de yttre likheterna en helt annan bil!
Fjädringen är enormt mycket fastare och följdsam och inte alls samma "åka båt" känsla som tidigare. Prestandan skall vi inte prata om, kommer nog aldrig att tröttna på att gasa!

Det finns ju en del att vänja sig vid, är inte helt imponerad av Navigate by Autopilot men det blir väl bättre vad det lider.

Min garageuppfart har aldrig varit så tjusig!
Teslor.png
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

AndreasF skrev:
Under dagen hämtade jag ut min MS hos Tesla i Mölndal. Har hunnit köra 35mil än så länge och kan bara instämma med vad som tidigare sagts, det är en fantastisk bil!
Jämför med den MS 85D -2015 som jag hyrt under sommaren är det trots de yttre likheterna en helt annan bil!
Fjädringen är enormt mycket fastare och följdsam och inte alls samma "åka båt" känsla som tidigare. Prestandan skall vi inte prata om, kommer nog aldrig att tröttna på att gasa!

Det finns ju en del att vänja sig vid, är inte helt imponerad av Navigate by Autopilot men det blir väl bättre vad det lider.

Min garageuppfart har aldrig varit så tjusig!
Stort Grattis :D
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
RobinG
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 22 mar 2016 00:05

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av RobinG »

Grattis!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Kilowatt »

AndreasF skrev:
Under dagen hämtade jag ut min MS hos Tesla i Mölndal. Har hunnit köra 35mil än så länge och kan bara instämma med vad som tidigare sagts, det är en fantastisk bil!
Jämför med den MS 85D -2015 som jag hyrt under sommaren är det trots de yttre likheterna en helt annan bil!
Fjädringen är enormt mycket fastare och följdsam och inte alls samma "åka båt" känsla som tidigare. Prestandan skall vi inte prata om, kommer nog aldrig att tröttna på att gasa!

Det finns ju en del att vänja sig vid, är inte helt imponerad av Navigate by Autopilot men det blir väl bättre vad det lider.

Min garageuppfart har aldrig varit så tjusig!
Stort grattis - mäktig uppfart :)
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Bjelke »

AndreasF skrev:
Under dagen hämtade jag ut min MS hos Tesla i Mölndal. Har hunnit köra 35mil än så länge och kan bara instämma med vad som tidigare sagts, det är en fantastisk bil!
Jämför med den MS 85D -2015 som jag hyrt under sommaren är det trots de yttre likheterna en helt annan bil!
Fjädringen är enormt mycket fastare och följdsam och inte alls samma "åka båt" känsla som tidigare. Prestandan skall vi inte prata om, kommer nog aldrig att tröttna på att gasa!

Det finns ju en del att vänja sig vid, är inte helt imponerad av Navigate by Autopilot men det blir väl bättre vad det lider.

Min garageuppfart har aldrig varit så tjusig!
Coolt! :)
Ska du fortsätta hyra den "gamla" ? :mrgreen:
Jag har också två på gården men tyvärr inget garage :(
(jag äger inte marken framför huset...än)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 mar 2019 19:57
Ort: Göteborg

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av AndreasF »

Nope. 85D hyr jag av en trevlig TCS-medlem men är "bara" en sommarbil (något lyxig sådan). Det har ju varit en del Tesla-abstinens som denna tråd kan vittna om...
Drömmen är att ha en Tesla M3 som andrabil!
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av TechNerd »

För en timme sen hörde leverans från Malmö av sig och sa att jag kanske får räkna med att bilen blir försenad och jag inte får den på måndag. Ser ut som att den står kvar i Holland fortfarande. :(
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

TechNerd skrev:
För en timme sen hörde leverans från Malmö av sig och sa att jag kanske får räkna med att bilen blir försenad och jag inte får den på måndag. Ser ut som att den står kvar i Holland fortfarande. :(
Nej, fasiken vad surt :cry:
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

När fick du att du kunde hämta nu på måndag?
Man tycker ju att de borde veta om det i Tilburg och prioritera därefter
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av TechNerd »

MarcusC skrev:
När fick du att du kunde hämta nu på måndag?
Man tycker ju att de borde veta om det i Tilburg och prioritera därefter
Fick det 31/7.
Var inte säkert, men de hade upptäckt nu att den verkade stå kvar där nere, han skulle kolla mer i morgon och återkomma.

Här har man väntat i mer än 7 är och så håller det på så här, det är inte ok.
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
Dream99
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 maj 2019 21:29

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Dream99 »

TechNerd skrev:
För en timme sen hörde leverans från Malmö av sig och sa att jag kanske får räkna med att bilen blir försenad och jag inte får den på måndag. Ser ut som att den står kvar i Holland fortfarande. :(
Jävla trist!
Vad jag hört så är leveransmailet man får automatiskt. Så i ditt fall så har nån kollat på leveranserna och sett att det inte kommer funka?
Model X - 2019
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av perbjork »

Lycka till i morgon Marcus. Avvaktar rapport.
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
ForestC
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 17 mar 2019 16:41

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av ForestC »

AndreasF skrev:
Under dagen hämtade jag ut min MS hos Tesla i Mölndal.
Såg nog din bil i onsdags när jag var på plats och plockade ut min MS - blå gjorde sig fin i solljuset!

Sjukt nöjd med min MS Raven hittills. Vägen hem till Jönköping har aldrig varit roligare att köra :)

Leveransupplevelsen var bättre än väntat, men efter att ha läst på forumet så var ribban låg. Upptäckte några småsaker som kunde fixas direkt vid leveranstillfället. Lite passformer, ifyllnad med lackstift vid en sensor och justering av baklucka som stängdes snett. En dörrpanel beställdes dock och ska bytas senare. På väg hem upptäckte jag också att det var felsytt i klädseln på mittsätets nackkudde bak så nu blir det också byte av baksäte.

På det hela taget så glöms dock det mesta bort när man sitter bakom ratten med det där fåniga leendet alla har pratat om. ...eller - leendet kommer faktiskt bara man tänker på att köra en sväng... :)
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

Härligt :D

Jag ska försöka titta igenom den noga (jag har med min son och han kommer nog inte vara lika blind som jag är...)
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
grabben
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 jul 2019 21:14

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av grabben »

Var in och skulle dubbelkolla mitt VIN men nu har det försvunnit från källkoden!? Har ni andra kvar ert VIN eller har Tesla ”patchat” bort det?
Användarvisningsbild
McMagnus
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 27 jul 2019 11:58

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av McMagnus »

Jag har kvar mitt VIN. Dubbelkolla sökningen?
Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
Användarvisningsbild
grabben
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 jul 2019 21:14

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av grabben »

McMagnus skrev:
Jag har kvar mitt VIN. Dubbelkolla sökningen?
Kollade i och för sig på jobbet nu med Chrome, hemma har jag hittat VIN med Safari på en Mac. Kan det göra skillnad?

EDIT: sorry, my bad. Det var sökfunktionen i Chrome som funkade dåligt. :roll:
Skriv svar