Inte de minsta iaf..erbo73 skrev:Vad små fälgar ni har allihopa!

Moderator: Redaktion
Inte de minsta iaf..erbo73 skrev:Vad små fälgar ni har allihopa!
Flest varv vinner tänker jagerbo73 skrev:Vad små fälgar ni har allihopa!
Done.McMagnus skrev:MarcusC, du kan ta bort "beställd ..." i sig:en nu. Jag får ha den kvar 11 dar till, and counting....
Haha, även jag kör vitt men jag är kanske mer van vid dragetMarcusC skrev:Aha, hade du en P85D.Kilowatt skrev:Inte en chans, var inte orolig. Hade min P85D i över fyra år och fortsatte njuta vid varje färd! Bytte egentligen bara för att få ta del av de senaste nyheterna, facelift och livet inom garanti... Se fram emot år av härliga turerDream99 skrev:Grattis till snygga bilar!
Kul att höra att ni som hämtat era bilar är nöjda, även efter nån vecka. Jag är lite orolig att man ska bli blasé när första veckan e över...
Jag försöker njuta av min semester här på Cypern, men jag kommer inte vara ledsen när jag åker hem. Dagen efter är det leverans.
Då kommer du kanske bara spy lite nu då![]()
Själv vågar jag inte acca allt för mycket då min inredning har den här färgen
Härligt! Vi syns på Trosta!McMagnus skrev:Haha! Jag har fått ett regnummer på car.info! Hade nästan börjat tvivla på att jag sökte rätt.
10 days and counting...
Du var nog lite för euforisk när du fick mailet från Tesla, där står faktiskt:MarcusC skrev:Ni som leasar via företag, har ni fått en "ordentlig" faktura på de 20% man betalade in?
Man har ju liksom bara fått ett mail med instruktioner, men det räcker ju inte direkt för bokföringen![]()
Tesla skrev:Hej,
Snart kommer du vara stolt ägare av din nya Tesla!
I det här mejlet finner ni en bifogad PDF med betalningsinstruktioner för eran första förhöjda hyra/kontantinsats.
Redovisning för betalning:
Underlag till denna betalning kommer på DNBs första faktura.
Haha, ja euforisk var jag verkligen.TechNerd skrev:Du var nog lite för euforisk när du fick mailet från Tesla, där står faktiskt:MarcusC skrev:Ni som leasar via företag, har ni fått en "ordentlig" faktura på de 20% man betalade in?
Man har ju liksom bara fått ett mail med instruktioner, men det räcker ju inte direkt för bokföringen
Tesla skrev:Hej,
Snart kommer du vara stolt ägare av din nya Tesla!
I det här mejlet finner ni en bifogad PDF med betalningsinstruktioner för eran första förhöjda hyra/kontantinsats.
Redovisning för betalning:
Underlag till denna betalning kommer på DNBs första faktura.
Jag fick av någon obegriplig anledning 1500 mil fri SUC från början. När jag laddade så kunde jag se i Tesla-appen hur det drogs av. Det som hände när jag förhandlade mig till fri SUC var att de fria milen försvann från appen och det står helt enkelt ingenting. På mitt konto står det precis som hos dig ”betalning per användning” När jag pratade med Linn på MOS så sa hon att det kan ta flera veckor innan det ändras på kontot. När jag laddar så står kostnaden 0 kr på ”laddningssidan” i bilen så jag tror det är lugnt.MarcusC skrev:Men när jag ändå har väckt er så kör jag med nästa fråga.
När jag hämtade ut min bil så frågade jag om Fri SuC och han hade kollat själv och såg att det hade skapats ett ärende och att det nu var stängt.
Så, jag skulle ha fri SuC.
Igår laddade jag i Ulricehamn på SuC och ser nu att det dragits några av mina 7500 fria km jag skulle ha (jag fick ju det erbjudandet pga referal).
Jag antar att de räknas ner och sen blir det fortsatt fritt.
Ni andra som har fått fritt ser ni att era 1500/7500 räknas ner med?
Jag kommer inte använda alltför mycket SuC förrän nästa sommar och det känns ju så där att behöva bråka med Tesla då
För så här ser det ut på min Tesla nu:
Då jag hämtade på fredagen när det inte var officiellt om fri SuC så var jag lite nellad att få det godkänt inom 7 dagars fönstret. Pushade på via den inside sales kille jag hade kontakt med kring betalning, etc innan leverans. Han sade att alla fri SuC requests hamnar som interna case som godkänns av en avdelning nere i Amsterdam. Att det inte ”hjälper” att jaga folk i Sverige då det är inte dem som fattar beslutet. Han var juste nog att skicka ett mail till den avdelningen och fråga om de kunde kunde skynda på beslutet, i mitt fall var det ju inte klart om jag säkert skulle få fri eller ej. En timme senare fick jag ett mail om att det var klart och jag hade fått fri SuC. Ser det även online på mitt kontoMarcusC skrev:Men när jag ändå har väckt er så kör jag med nästa fråga.
När jag hämtade ut min bil så frågade jag om Fri SuC och han hade kollat själv och såg att det hade skapats ett ärende och att det nu var stängt.
Igår laddade jag i Ulricehamn på SuC och ser nu att det dragits några av mina 7500 fria km jag skulle ha (jag fick ju det erbjudandet pga referal).
Jag kommer inte använda alltför mycket SuC förrän nästa sommar och det känns ju så där att behöva bråka med Tesla då
Kära båtgranne! Härligt att du fått bilen din till slut.MarcusC skrev:Men när jag ändå har väckt er så kör jag med nästa fråga.
jseverinson skrev:Kära båtgranne! Härligt att du fått bilen din till slut.MarcusC skrev:Men när jag ändå har väckt er så kör jag med nästa fråga.
För så här ser det ut på min Tesla nu:Jag sitter i samma sits. Det drogs från mina referral-kilometrar när jag testladdade på SuC. I kontot står det just nu att jag har SuC mot betalning. Men jag tänkte vänta ett par veckor till innan jag följer upp, misstänker att det tar lite tid.
Och ha ett starkt lösenord på Teslakontot. Använd inte Teslakontot för att logga in på andra sitter eller appar, om du har gjort det byt då lösenord efteråt.jseverinson skrev:Glöm inte att aktivera pin to drive bara. Det förtar lite av känslan av att allt är automatiskt, men med Tesla-stölderna nu i veckorna så är det ett viktigt säkerhetslager.
Så grymt skönt att läsa. Det underlättar faktiskt den annars irriterande väntan.MarcusC skrev:Här kommer lite Tesla-porr (bara text dock)
Då har du ca 20-30 dagar kvar till leverans om man ska döma av excel-arket som en del har tryckt in sina datum i.Teslanorr skrev:Update för oss med bilar på G, båten med min kom till Antwerpen imorse! Tyvärr är man väl lite "in the dark" nu med processen... Så det inte finns annat är Tesla involverat... Eller hur går det med kollen på trailern..