Installera laddbox

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 12 jul 2019 08:12

Re: Installera laddbox

Inlägg av Snap02 »

Det är olika för alla du kanske klarar dig med det du har men med en laddbox så kan du ställa ner den så ditt hus klarar av det du vill ladda. Du får dessutom bidrag att installera o jag anser att du överdriver kostnaden för installation. Har du en bra kontakt så kostar det mellan 2000 o 6000 kr i dom flesta fall.
Jag står fast vid att jag anser att en laddbox du kan välja styrkan på är klart bättre o säkrare än att hänga på en billig koppling på o i många fall kostar dom nästan som en laddbox.
Jag är förundrad över att du tycker det är så dyrt med en ordentlig säker laddning som kostar i likhet med ett färgval. Alla ha olika prioteringar men jag kör allt från 5-20 mil om dagen. Är det en kall vinternatt o du laddar 2 mil timmen o bilen står på laddning i 8 timmar så skulle jag inte ens kunna åka o jobba.

Om det överhuvud taget ska vara någon ekonomisk vinst att köra tesla så bör man köra en del. Alla tänker olika alla har olika behov. Detta är vad jag tycker o det är fritt för mig att tycka det. Om du inte håller med om det så är det ok men du behöver inte vara kaxig o dryg för det bara tröttsamt med såna personer.
Jag står fast vid att det är småpengar att få till en ordentlig laddfunktion till bilen med tanke på prislappen.
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1619
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Installera laddbox

Inlägg av pefreli »

e5m1r skrev:
Pelle skrev:
Vet inte hur det fungerar på Model 3, men jag ska se om jag kan hitta någon i närheten som vi kan prova med.
Jag antar att funkar på samma sätt med alla modellerna, att man måste "låsa upp bilen" innan det går att använda knappen. Annars skulle vem som helst kunna dra ut kabeln genom att trycka på knappen.
Bilen måste vara upplåst för att man med knappen ska avsluta laddning och plugga ut kabeln.
På S och X går det med passive entry men ibland lm man kommer till bilen bakifrån så fattar inte bilen och man måste förbi bakdörren innan handsken släpper.
För model 3 tror jag att man dessvärre måste öppna en dörr innan bilen är upplåst då det är handtags truck som triggar upplåsningen och inte själva närvaron av telefon eller kort
Precis så här var det för min del tidigare. Jag kunde inte dra ut laddsladden utan att öppna en dörr på bilen eller gå in i appen.

Men nu har det magiskt ändrats. Nu kan jag gå ut, med telefonen i fickan, och dra ut sladden.

Någon som vet om det ibland görs uppdateringar utan att man känner till dem?

Hursomhelst är det bra att det funkar nu. :)
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4998
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Installera laddbox

Inlägg av chaffis75 »

En liten annan fråga men som jag ändå tycker passar i tråden.

Vad finns de för laddboxar som har öppna apier för att styra laddströmmen?
Obs de ska vara ett api direkt mot boxen dvs ingen servrar eller cloud lösningar hos leverantören.

Min tanke är såhär, idag har jag en elmätare som som mäter varje fas individuellt. Denna info får jag in mitt hem automatisering system och tänkte att jag via detta system skulle kunna styra boxen. Detta ser jag som ganska lätt att lösa bara jag har möjlighet att skicka till boxen att nu får du max dra 6 amp och nu max 10 amp osv.

Anledningen att jag vill ha de såhär är att jag vill inte ha ytterligare en elmätare för de är redan trångt i fasad skåpet och jag vill inte heller byta denna eftersom den mäter och är integrerad med solcell systemet också.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
BjornS
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 27 feb 2018 14:58

Re: Installera laddbox

Inlägg av BjornS »

chaffis75 skrev:
Vad finns de för laddboxar som har öppna apier för att styra laddströmmen?
Obs de ska vara ett api direkt mot boxen dvs ingen servrar eller cloud lösningar hos leverantören.
Teslas Wallcharger kan styras över RS-485. Här är en forumtråd om detta: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 57&t=15367
2019 Model 3 SR+ 18" FSD Dragkrok
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4998
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Installera laddbox

Inlägg av chaffis75 »

BjornS skrev:
chaffis75 skrev:
Vad finns de för laddboxar som har öppna apier för att styra laddströmmen?
Obs de ska vara ett api direkt mot boxen dvs ingen servrar eller cloud lösningar hos leverantören.
Teslas Wallcharger kan styras över RS-485. Här är en forumtråd om detta: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 57&t=15367
Jo jag har läst om de.. De tråkiga är att de är inget öppet api, dvs tesla kan ändra på detta om de vill. Finns andra boxar som har öppet api?
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
BjornS
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 27 feb 2018 14:58

Re: Installera laddbox

Inlägg av BjornS »

chaffis75 skrev:
Jo jag har läst om de.. De tråkiga är att de är inget öppet api, dvs tesla kan ändra på detta om de vill.
Nja, det kan de inte utan din medverkan. API:et ligger i wallchargerns firmware och den kan inte uppdateras remote.

Men visst, det vore trevligare med ett publicerat API.
2019 Model 3 SR+ 18" FSD Dragkrok
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4998
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Installera laddbox

Inlägg av chaffis75 »

BjornS skrev:
chaffis75 skrev:
Jo jag har läst om de.. De tråkiga är att de är inget öppet api, dvs tesla kan ändra på detta om de vill.
Nja, det kan de inte utan din medverkan. API:et ligger i wallchargerns firmware och den kan inte uppdateras remote.

Men visst, det vore trevligare med ett publicerat API.
Läste lite mer om de.. Ganska snygg lösning numera.. Läste om de för längesedan men då var de mer ett hack, nu fanns snygga instruktioner och allt.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
uffe_74
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 aug 2019 15:20
Ort: Enköping

Re: Installera laddbox

Inlägg av uffe_74 »

Är det någon som bor i Enköping och har installerat Teslas laddbox och har tips på vettig elektriker i närområdet som gjort en eller ett par lokala installationer?
M3 LR AWD vit beställd 20/8 2019. Levererad 30/9
Användarvisningsbild
Vikingkr0n0s
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 15 jul 2019 15:05
Referralkod: ts.la/Jonas86585

Re: Installera laddbox

Inlägg av Vikingkr0n0s »

e5m1r skrev:
Pelle skrev:
Vet inte hur det fungerar på Model 3, men jag ska se om jag kan hitta någon i närheten som vi kan prova med.
Jag antar att funkar på samma sätt med alla modellerna, att man måste "låsa upp bilen" innan det går att använda knappen. Annars skulle vem som helst kunna dra ut kabeln genom att trycka på knappen.
Bilen måste vara upplåst för att man med knappen ska avsluta laddning och plugga ut kabeln.
På S och X går det med passive entry men ibland lm man kommer till bilen bakifrån så fattar inte bilen och man måste förbi bakdörren innan handsken släpper.
För model 3 tror jag att man dessvärre måste öppna en dörr innan bilen är upplåst då det är handtags truck som triggar upplåsningen och inte själva närvaron av telefon eller kort
Det stämmer inte, räcker med att ha telefonen på sig.
Kan ibland ta nån sekund innan bilen vaknar till liv dock men man märker det på att den fäller ut vingarna (backspeglarna) när man närmar sig bilen.
Sover bilen djupt så pallar man ibland inte och vänta och tar tag i handtaget för att sen trycka på knappen på handsken.
Oftast så brukar jag öppna bakluckan först (då sladden ändå ska ner där) så hinner bilen vakna.
Blå/Svart Model Y LR 2024
Vit/Vit Model 3 LR Highland 2024
Såld: Röd/Creme Tesla Model X Plaid 2023
Såld: Svart, svart Tesla Model S performance 2021
Såld: Blå, vit Tesla Model 3 LR AWD "19" m drag
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Installera laddbox

Inlägg av Jeppe_E »

Vikingkr0n0s skrev:
e5m1r skrev:
Pelle skrev:
Vet inte hur det fungerar på Model 3, men jag ska se om jag kan hitta någon i närheten som vi kan prova med.
Jag antar att funkar på samma sätt med alla modellerna, att man måste "låsa upp bilen" innan det går att använda knappen. Annars skulle vem som helst kunna dra ut kabeln genom att trycka på knappen.
Bilen måste vara upplåst för att man med knappen ska avsluta laddning och plugga ut kabeln.
På S och X går det med passive entry men ibland lm man kommer till bilen bakifrån så fattar inte bilen och man måste förbi bakdörren innan handsken släpper.
För model 3 tror jag att man dessvärre måste öppna en dörr innan bilen är upplåst då det är handtags truck som triggar upplåsningen och inte själva närvaron av telefon eller kort
Det stämmer inte, räcker med att ha telefonen på sig.
Kan ibland ta nån sekund innan bilen vaknar till liv dock men man märker det på att den fäller ut vingarna (backspeglarna) när man närmar sig bilen.
Sover bilen djupt så pallar man ibland inte och vänta och tar tag i handtaget för att sen trycka på knappen på handsken.
Oftast så brukar jag öppna bakluckan först (då sladden ändå ska ner där) så hinner bilen vakna.

Öhhh.. fäller ut backspeglarna när man närmar sig bilen? Model 3? Naäeh.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
RicCar
Inlägg: 23
Blev medlem: 01 aug 2019 18:15

Re: Installera laddbox

Inlägg av RicCar »

Varje kväll så lyser den lite retsamt och påminner mig om den långa väntan samt det stundande bytet av energikälla...men snart borde det vara dags, har lev mellan 3-10 sep :D .
wc.JPG
Beställt vit/vit LR-AWD den 31 juli 2019. Uppskattad leverans 3-10 sep. Ändrad uppskattad leverans till 16-20 sep.
Hittade reg nr via car.info den 3 sep.
Fick sms den 4 sep med lev besked till den 24/9.
Användarvisningsbild
Vikingkr0n0s
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 15 jul 2019 15:05
Referralkod: ts.la/Jonas86585

Re: Installera laddbox

Inlägg av Vikingkr0n0s »

Öhhh.. fäller ut backspeglarna när man närmar sig bilen? Model 3? Naäeh.[/quote]

Sorry, du har rätt (var tvungen att gå ut att testa).
Den gör det när jag trycker in knappen på handsken.
Bilen måste vakna, men det gör det när jag öppnar backluckan.
Så rutinen går -> Gå till bilen > öppna backluckan > tryck på handsken ("vingarna") > lossa sladd> lägg slang i bakluckan.
Telefonen i bakfickan hela tiden.
Senast redigerad av Vikingkr0n0s, redigerad totalt 1 gånger.
Blå/Svart Model Y LR 2024
Vit/Vit Model 3 LR Highland 2024
Såld: Röd/Creme Tesla Model X Plaid 2023
Såld: Svart, svart Tesla Model S performance 2021
Såld: Blå, vit Tesla Model 3 LR AWD "19" m drag
Pall
Inlägg: 96
Blev medlem: 17 jun 2019 16:41

Re: Installera laddbox

Inlägg av Pall »

RicCar skrev:
Varje kväll så lyser den lite retsamt och påminner mig om den långa väntan samt det stundande bytet av energikälla...men snart borde det vara dags, har lev mellan 3-10 sep :D .
wc.JPG
Idag har elektrikern installerat min Easeebox som kom med posten igår! Mycket liten och smidig box med appstyrning av laddtider. Nu väntar jag också på bilen som ska komma under samma tidsperiod. Hoppas jag...
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1608
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Installera laddbox

Inlägg av renes »

uffe_74 skrev:
Är det någon som bor i Enköping och har installerat Teslas laddbox och har tips på vettig elektriker i närområdet som gjort en eller ett par lokala installationer?
Idag fick jag min Tesla WC installerad av EEE_Service som finns i Enköping. Mycket snyggt och rejält utfört.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Delpiero
Inlägg: 118
Blev medlem: 27 apr 2015 21:51

Re: Installera laddbox

Inlägg av Delpiero »

Pall skrev:
RicCar skrev:
Varje kväll så lyser den lite retsamt och påminner mig om den långa väntan samt det stundande bytet av energikälla...men snart borde det vara dags, har lev mellan 3-10 sep :D .
wc.JPG
Idag har elektrikern installerat min Easeebox som kom med posten igår! Mycket liten och smidig box med appstyrning av laddtider. Nu väntar jag också på bilen som ska komma under samma tidsperiod. Hoppas jag...
Gott!

Hur lång tid tog det för elektrikern och vet du vad det kostar dig?

Beställde du även en sån där Watty som många kör till Easee?
Pall
Inlägg: 96
Blev medlem: 17 jun 2019 16:41

Re: Installera laddbox

Inlägg av Pall »

Får återkomma när jag fått fakturan! Eftersom jag inte hade trefas i garaget är det draget från huvudcentralen i huset. Men jag gjorde rördragning i marken själv så det var bara för elektrikern att dra kabeln i den, spika i garaget och installera box samt jordfelsbrytare A i skåpet. Tror han var här ca två timmar.
Jag köpte ingen Watty den inte fanns i lager. Tänker se hur det fungerar utan först. Blir också en beställning från evchargeking och deras teslasladd tror jag.
eragnms
Inlägg: 8
Blev medlem: 11 apr 2016 20:47

Re: Installera laddbox

Inlägg av eragnms »

Kan rekommendera V/H Elteknik om ni bor i de södra delarna av Stockholm och vill installera en Wall Connector. De gjorde en installation hos mig i lördags. Bilen har inte kommit ännu så den är inte testad skarpt, men boxen lyser grönt :)
1 April 2016: Reservation lagd
19 Juli 2019: Pearl White SR+ Model 3 beställd
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Installera laddbox

Inlägg av snowtroll »

Jo... kan tipsa om att denna jordfelsbrytare funkar klockrent. Fick tummen upp från elektrikern
Typ 1677kr ink frakt energibutiken.

Tänkte på er som eventuellt irriterar er på påslagen på vissa märken. Min elektriker kunde inte komma under 4500 +moms om han skulle plocka ut. Så han var bara glad att det finns trevliga alternativ, medan han muttrade ngt över att firman upphandlat så att säga obra med avseende på marginalerna.
20190823_232536.jpg
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1730
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Installera laddbox

Inlägg av Bod »

Tänkte varna för Bright Elteknik, pga av deras dålig jobb och deras attityd. En av de installatörer som finns på Teslas hemsida. Det var där jag hittade dem:

Jag anlitade dem för att sätt upp min nya Wallcharger. Tyvärr gjorde Bright Elteknik ett dåligt jobb, vilket de erkände. De lovade då att komma och fixa det.

Tyvärr var deras framförhållning väldigt kort de gav mig ett tillfälle dagen efter. Jag svarade att jag inte kunde planera att vara hemma på så kort tid och bad dem återkomma med en tid med 2-3 dagars framförhållning. De sa att de inte kunde det utan att jag skulle vara tvungen att vänta en månad.

Jag svarade att då kunde jag vänta att betala fakturan. Då kom genast ett hot om kronofogden och rättsliga åtgärder vilket gjorde att jag var tvungen att betala fakturan trots det dåliga jobbet.

En månad senare e-postar jag och frågar när de tänkte komma. Fick då ett förslag på midsommarafton! Jag påpekade det och fick ett nytt datum veckan efter. Helt ok. Jag sa till min chef att jag behövde vara ledig och hon sa ok.

Dagen kom men ingen elektriker.

Jag har efter det försökt kontakta dem men få inga svar. Jag har sagt att jag tänker be er ta bort dem från er hemsida, men får fortfarande inget svar.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 864
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Installera laddbox

Inlägg av loftux »

Bod skrev:
Tänkte varna för Bright Elteknik, pga av deras dålig jobb och deras attityd. En av de installatörer som finns på Teslas hemsida. Det var där jag hittade dem:

Jag anlitade dem för att sätt upp min nya Wallcharger. Tyvärr gjorde Bright Elteknik ett dåligt jobb, vilket de erkände. De lovade då att komma och fixa det.

Tyvärr var deras framförhållning väldigt kort de gav mig ett tillfälle dagen efter. Jag svarade att jag inte kunde planera att vara hemma på så kort tid och bad dem återkomma med en tid med 2-3 dagars framförhållning. De sa att de inte kunde det utan att jag skulle vara tvungen att vänta en månad.

Jag svarade att då kunde jag vänta att betala fakturan. Då kom genast ett hot om kronofogden och rättsliga åtgärder vilket gjorde att jag var tvungen att betala fakturan trots det dåliga jobbet.

En månad senare e-postar jag och frågar när de tänkte komma. Fick då ett förslag på midsommarafton! Jag påpekade det och fick ett nytt datum veckan efter. Helt ok. Jag sa till min chef att jag behövde vara ledig och hon sa ok.

Dagen kom men ingen elektriker.

Jag har efter det försökt kontakta dem men få inga svar. Jag har sagt att jag tänker be er ta bort dem från er hemsida, men får fortfarande inget svar.
Tråkigt att du råkat ut för detta. Du skulle inte betalt fakturan alternativt innehållit den del som du anser det skulle kostat att anlita någon annan för att slutföra jobbet. Man får ingen betalningsanmärkning så fort något hamnat hos inkasso (eller senare hos kronofogden förrän det fastställts att du eventuell faktiskt är skyldig betala), det man måste göra är att anmäla fordran tvistig. Helst skall man ha skickat ett skriftlig bestridande direkt till bolaget som utfärdat fakturan, samt host inkassoföretaget. https://www.kronofogden.se/Inkassokrav2.html https://www.konsumentiq.se/fraga-jurist ... anmarkning
Ett företag som direkt hotar/skräms med kronofogden bör man se upp med.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3645
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Installera laddbox

Inlägg av Tellus »

Bod skrev:
Tänkte varna för Bright Elteknik, pga av deras dålig jobb och deras attityd. En av de installatörer som finns på Teslas hemsida. Det var där jag hittade dem:

Jag anlitade dem för att sätt upp min nya Wallcharger. Tyvärr gjorde Bright Elteknik ett dåligt jobb, vilket de erkände. De lovade då att komma och fixa det.

Tyvärr var deras framförhållning väldigt kort de gav mig ett tillfälle dagen efter. Jag svarade att jag inte kunde planera att vara hemma på så kort tid och bad dem återkomma med en tid med 2-3 dagars framförhållning. De sa att de inte kunde det utan att jag skulle vara tvungen att vänta en månad.

Jag svarade att då kunde jag vänta att betala fakturan. Då kom genast ett hot om kronofogden och rättsliga åtgärder vilket gjorde att jag var tvungen att betala fakturan trots det dåliga jobbet.

En månad senare e-postar jag och frågar när de tänkte komma. Fick då ett förslag på midsommarafton! Jag påpekade det och fick ett nytt datum veckan efter. Helt ok. Jag sa till min chef att jag behövde vara ledig och hon sa ok.

Dagen kom men ingen elektriker.

Jag har efter det försökt kontakta dem men få inga svar. Jag har sagt att jag tänker be er ta bort dem från er hemsida, men får fortfarande inget svar.
Har också dålig erfarenhet av teslas rekommenderade installatör i mitt område. Eftersom inget hände så avbokade jag, vilket var tur, ringde en annan elektriker, verkar bli under halva priset!
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3645
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Installera laddbox

Inlägg av Tellus »

Wallcharger installerad!

Pris
Boxen 5200kr
Jordfelsbrytare B med energimätare 2665
https://www.energibutiken.se/sv/jordfel ... r-16a.html
Installationskostnad 1900kr
Tot 9765
Efter bidrag 4883kr
35D03D99-B508-4CFC-AF49-545558DF9730.jpeg
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare
Inlägg: 881
Blev medlem: 21 okt 2017 07:10

Re: Installera laddbox

Inlägg av PhR34k »

Tellus skrev:
Wallcharger installerad!

Pris
Boxen 5200kr
Jordfelsbrytare B med energimätare 2665
https://www.energibutiken.se/sv/jordfel ... r-16a.html
Installationskostnad 1900kr
Tot 9765
Efter bidrag 4883kr
Rimligt.
Ett par timmar installation med framkörning och lite kabel.
Ser prydligt utifrån iaf Bild

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare
Inlägg: 881
Blev medlem: 21 okt 2017 07:10

Re: Installera laddbox

Inlägg av PhR34k »

Bod skrev:
Tänkte varna för Bright Elteknik, pga av deras dålig jobb och deras attityd. En av de installatörer som finns på Teslas hemsida. Det var där jag hittade dem:

Jag anlitade dem för att sätt upp min nya Wallcharger. Tyvärr gjorde Bright Elteknik ett dåligt jobb, vilket de erkände. De lovade då att komma och fixa det.

Tyvärr var deras framförhållning väldigt kort de gav mig ett tillfälle dagen efter. Jag svarade att jag inte kunde planera att vara hemma på så kort tid och bad dem återkomma med en tid med 2-3 dagars framförhållning. De sa att de inte kunde det utan att jag skulle vara tvungen att vänta en månad.

Jag svarade att då kunde jag vänta att betala fakturan. Då kom genast ett hot om kronofogden och rättsliga åtgärder vilket gjorde att jag var tvungen att betala fakturan trots det dåliga jobbet.

En månad senare e-postar jag och frågar när de tänkte komma. Fick då ett förslag på midsommarafton! Jag påpekade det och fick ett nytt datum veckan efter. Helt ok. Jag sa till min chef att jag behövde vara ledig och hon sa ok.

Dagen kom men ingen elektriker.

Jag har efter det försökt kontakta dem men få inga svar. Jag har sagt att jag tänker be er ta bort dem från er hemsida, men får fortfarande inget svar.
Märkligt. En kompis till mig som äger företaget, låter inte likt dem. Har visat honom en screenshot.

Det jag undrar är hur du kom i kontakt med dem? Dom är inte rekommenderade utav Tesla?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 12 jul 2019 08:12

Re: Installera laddbox

Inlägg av Snap02 »

eragnms skrev:
Kan rekommendera V/H Elteknik om ni bor i de södra delarna av Stockholm och vill installera en Wall Connector. De gjorde en installation hos mig i lördags. Bilen har inte kommit ännu så den är inte testad skarpt, men boxen lyser grönt :)
Vad fick du betala ?
Skriv svar