CHAdeMO-laddare som fungerar/inte fungerar.
Moderator: Redaktion
Re: CHAdeMO-laddare som fungerar/inte fungerar.
Chademo i Kristianstad vid stationen fungerade inte igår kväll. De mode 3 typ 2 laddare som finns där är på 32A, enfas. Vistelsen fick därför förlängas med några timmar, vid bilbyte i sommar valdes dubbelladdare bort till förmån för Chademoadapter. Fick därför endast 1,7 mil/timmen. Vågade inte chansa på att Chademon i Laholm fungerade så det blev en omväg via Löddeköpinge SC till Varberg, framme kl 01 i natt, sådär 3 timmar senare än planerat. Det ledde tom till att hustrun "hädade"; hon menade att vi borde överväga att ta fossilen ( en liten BMW diesel med dragkrok) när vi skulle på långresor till områden utanför Teslas SC infrastruktur
.

Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Fick nyss mail från Clever om nya laddstationer som öppnar typ idag.
Du får detta meddelande eftersom du vid något tillfälle kontaktat CLEVER Sveriges kundservice. Om du upplever att vi stör ber vi dig skicka ett epostmeddelande till kundservice@clever.nu eller ringa +46774433900 så att vi kan plocka bort dig från framtida utskick.
Hej,
Om några minuter skickar CLEVER Sverige ut en pressrelease där vi berättar att vi har öppnat nya laddstationer i Laholm, Halmstad, Varberg, Mölndal, Borås, Jönköping och Linköping. Samtliga dessa laddstationer är i samarbete med Statoil.
Eftersom du finns i kundservice ärendehanteringssystem vill vi på kundservice ge dig informationen lite innan.
Vänligen använd vår app (iOS & Android) för att se driftstatus på CLEVER Sveriges laddnätverk. Nya laddstationer kommer alltid först upp i appen.
Med vänliga hälsningar,
Kundservice
CLEVER Sverige AB
+46 77 44 33 900
kundservice@clever.nu
Du får detta meddelande eftersom du vid något tillfälle kontaktat CLEVER Sveriges kundservice. Om du upplever att vi stör ber vi dig skicka ett epostmeddelande till kundservice@clever.nu eller ringa +46774433900 så att vi kan plocka bort dig från framtida utskick.
Hej,
Om några minuter skickar CLEVER Sverige ut en pressrelease där vi berättar att vi har öppnat nya laddstationer i Laholm, Halmstad, Varberg, Mölndal, Borås, Jönköping och Linköping. Samtliga dessa laddstationer är i samarbete med Statoil.
Eftersom du finns i kundservice ärendehanteringssystem vill vi på kundservice ge dig informationen lite innan.
Vänligen använd vår app (iOS & Android) för att se driftstatus på CLEVER Sveriges laddnätverk. Nya laddstationer kommer alltid först upp i appen.
Med vänliga hälsningar,
Kundservice
CLEVER Sverige AB
+46 77 44 33 900
kundservice@clever.nu
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Chill. Den i Mölndal ligger ett stenkast från Tesla. Den i Borås ligger bra till längs väg 40 - om den kan leverera mer effekt än Preems i Jönköping (som enligt den här tråden bara ger 24 kW) så känns det som en kandidat för mig att ladda på när jag behöver hem från Jönköping om strömmen börjar bli låg.
Någon som vet vad för effekt man kan räkna med från Clevers laddare? Om man betalar för det så känns det som att det borde gå att ställa högre krav, och då känns inte 24 kW som mycket att hänga i julgranen. De skriver 50 kW i appen.
Någon som vet vad för effekt man kan räkna med från Clevers laddare? Om man betalar för det så känns det som att det borde gå att ställa högre krav, och då känns inte 24 kW som mycket att hänga i julgranen. De skriver 50 kW i appen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Kul att dom är igång. Om någon som laddat där? Rapportera gärna om effekten.
Vore riktigt nice om dom levererade utlovade 50kW.
Vore riktigt nice om dom levererade utlovade 50kW.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Vad kostar clevers chademo? Läste nåt på 8kr per kwh nånstans?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Man blir ju lätt irriterad efter en sväng på deras hemsida.
"CLEVER har sammanställt de vanligaste frågorna på ett och samma ställe så att du enkelt och snabbt kan få svar på sådant som rör dig som kund."
Den rimligtvis absolut vanligaste frågan verkar dock lämnas obesvarad; Vad kostar det?
"CLEVER har sammanställt de vanligaste frågorna på ett och samma ställe så att du enkelt och snabbt kan få svar på sådant som rör dig som kund."
Den rimligtvis absolut vanligaste frågan verkar dock lämnas obesvarad; Vad kostar det?
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Jag såg någonstans att dom tog 5 kr kWh.
Det är på tok för mycket, så jag kommer bara använda dom i nödfall.
MYP -22 | MIB | svart/svart
Vad Clever kostar är iofs relevant, men iallafall jag skulle ändå inte ladda där om det finns bättre alternativ.
Men skulle det gå att spara en timme eller mer genom att stanna där, skulle jag göra det.
(Jag köper buteljerat vatten på bensinmackar också...)
Höll på att svara att "det gör väl inte bensinbolagen heller...".
Men det gör iallafall Shell och för företagskunder. Inser att jag inte hade en aning om vad en liter bensin kostar
http://www.shellstationer.se/listpriser ... retagskort
Men skulle det gå att spara en timme eller mer genom att stanna där, skulle jag göra det.
(Jag köper buteljerat vatten på bensinmackar också...)
Höll på att svara att "det gör väl inte bensinbolagen heller...".
Men det gör iallafall Shell och för företagskunder. Inser att jag inte hade en aning om vad en liter bensin kostar

http://www.shellstationer.se/listpriser ... retagskort
Det är betydligt billigare än vissa minuttaxor vi sett på vissa laddare.Toja skrev:Jag såg någonstans att dom tog 5 kr kWh.
Klart det ska kosta mer än hemmaladdning, så att det finns platser lediga för de som behöver ladda.Martinen skrev:Det är betydligt billigare än vissa minuttaxor vi sett på vissa laddare.Toja skrev:Jag såg någonstans att dom tog 5 kr kWh.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Ja det är klart det ska kosta mer för snabbladdning. Dom måste ju ha nån möjlighet att tjäna en slant.bylund skrev:Klart det ska kosta mer än hemmaladdning, så att det finns platser lediga för de som behöver ladda.Martinen skrev:Det är betydligt billigare än vissa minuttaxor vi sett på vissa laddare.Toja skrev:Jag såg någonstans att dom tog 5 kr kWh.
Jag menade bara attt 5 kr per kWh långt ifrån den dyraste laddaren man sett.
Lediga platser bör lösas med fler platser inte högre taxa

Suck. 5 kr/kWh är ju hopplöst dyrt. Bra att det finns så dom stackare som inte har Tesla kan köra långt. Behövs helt klart mer konkurrens....
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Håller med.matsm skrev:Suck. 5 kr/kWh är ju hopplöst dyrt. Bra att det finns så dom stackare som inte har Tesla kan köra långt. Behövs helt klart mer konkurrens....
Det kommer lösa sig sen när det finns mer att välja mellan.
Jag hade en fundering idag.
Det skulle vara intressant att se hur mycket Teslas Superchargers kostar utslaget per kWh med dagens användningsgrad.
Byggkostnaden skulle man kanske läggs ut på 5 år. Utöver det har man underhållskostnader samt energin. Undrar vad kostnaden per kWh skulle bli.
Ganska hög kanke på dom som inte används såklart, men om man tar en station som lödde så borde det bli ganska bra pris.
Kan de inte ta ordentligt betalt kommer inte så många fler vilja gå in på marknaden. Snabbladdare är ganska dyra, och även om det är elbolagen som betalar till sig själva, så ska det ändå dras fram rätt kraftiga ledningar. Det ska går rätt många kWh genom en station innan investeringen betalat sig.
Sedan måste man ju så klart vara tillräckligt billiga för att folk ska använda dem också.
Inte lätt med prissättningen. Fast nu har vi kommit långt utanför syftet för denna tråd. Läge att bryta ut den i ytterligare en tråd som diskuterar taxor för laddning?
Sedan måste man ju så klart vara tillräckligt billiga för att folk ska använda dem också.
Inte lätt med prissättningen. Fast nu har vi kommit långt utanför syftet för denna tråd. Läge att bryta ut den i ytterligare en tråd som diskuterar taxor för laddning?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
5kr/kwh blir väl ca 10kr/mil. Det är inte så farligt... Inte mycket dyrare än med fossil-bil. Men mycket dyrare än så får det inte bli.. Då blir långresor (om man inte har Tesla) rätt dyra.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Jag har felanmält Heden (Göteborg) två gånger. Senast förra veckan. Hoppas dom lagar snart.Segelflygaren skrev:Här kan vi som har CHAdeMO-adaptern lägga in var denna fungerar/inte fungerar, samt om möjligt lägga in hur många kW man får ut. För att övriga lätt ska få koll på läget så föreslår jag att man även lägger ut informationen på Uppladdning.nu.
MaLund13 har fixat en karta där man kan se vilka laddare som CHAdeMO-adaptern fungerar/inte fungerar.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Laddare som FUNGERAR med CHAdeMO-adaptern:
Stockholm RoslagsTull 38 kW. Fortum.
Stockholm Garnisonen 36 kW. Fortum.
Stockholm Mobilitymotors i Bromma 39 kW (skylt där det står att enbart Nissanbilar får ladda).
Stockholm Kista centrum. 39kW. Vattenfall.
Malmö Rosengård Preem/Mc 20 kW.
Malmö Nobelvägen/Industrigatan EON 36-40 kW
Norrköping Mc 24 kW.
Nyköping Preem 24 kW.
Jönköping Preem 24 kW.
Skövde, Lögegatan, 42 kW.
Västerås Hälla Mc 24 kW.
Örebro Mc 24 kW.
Katrineholm Egen Els Parken 46 kW.
Västerås Aspholmens Fastigheter 44 kW.
Ludvika High Voltage Valley 38-39kW.
Uppsala Max Takpannegatan 33, 42 kW.
Göteborg. Preem Ullevi 12 mil/h
Göteborg Ringön 65A /390V
Kungälv. McDonalds. 15mil/h
Kungsbacka Mc Donalds (den vid södra infarten från E6) 24 kW.
Kristianstad C4 Energi vid stationen 40 kW.
Karlshamn Coop 45 kW
Kalmar , Verkstadsgtan 2 36kW.
Visby Statoil Söderväg 46 kW.
Kivik ca 40 kW.
Östersund Jämtkraft ??kW.
Stöde Green Highway 43 kW.
Sveg 42 kW.
Sundsvall Birsta 42 kW.
Umeå OK/Q8-Umeå Energi 46 kW.
Härnösand laddstation 40 kW.
Någon som vet?
Model S85 oktober 2014 - augusti 2017. 16.300 underbara mil.
Tesla X90D augusti 2017 ->
Tesla X90D augusti 2017 ->
Ganska säker på att CHAdeMOn på McDonalds Linköping bytts ut nyligen. Någon som provat?
Tesladrömmare från Linköping, pluggar i Göteborg
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!
Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!

Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Laddaren i Umeå fungerar fortfarande utmärkt.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Testade för någon vecka sedan. Fick inte betalning via SMS att funka, så jag kunde inte ens testa på riktigt.MaLund13 skrev:Ganska säker på att CHAdeMOn på McDonalds Linköping bytts ut nyligen. Någon som provat?
(Alla dessa knäppa betalningssystem...

Det va kö på chademo-laddaren vid Coop Karlshamn idag.
En leaf kom fram precis samtidigt som mig. Fick ladda lite på 22 kW-uttaget under medan jag väntade.
En leaf kom fram precis samtidigt som mig. Fick ladda lite på 22 kW-uttaget under medan jag väntade.
- Gustafsson
- Teslaägare
Clever har öppnat en station i Linköping. Har inte provat den, men Chademo finns. Statoil på bergsvägen nära IKEA.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Angående Clever. Stämmer det att när man kommer till Clever med tomt batteri, så måste man gå till deras site, beställa ett fysiskt "laddkort", vänta en vecka, ta taxi hem och vittja brevlådan, taxi tillbaks och sedan ladda?
Model X, Pearl White
Det låter ju som ett smidigt förfarande.Telsa skrev:Angående Clever. Stämmer det att när man kommer till Clever med tomt batteri, så måste man gå till deras site, beställa ett fysiskt "laddkort", vänta en vecka, ta taxi hem och vittja brevlådan, taxi tillbaks och sedan ladda?
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Japp, det stämmer exaktTelsa skrev:Angående Clever. Stämmer det att när man kommer till Clever med tomt batteri, så måste man gå till deras site, beställa ett fysiskt "laddkort", vänta en vecka, ta taxi hem och vittja brevlådan, taxi tillbaks och sedan ladda?

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Bensinmackarna som laddarna står vid säljer CLEVER-kort i kassan.