Ledbelysning
Moderator: Redaktion
Ledbelysning
Har haft min Tesla model S i två år nu och nära 8000 mil och man tycker att man ska kunna bilen innan och ut, men idag hittade jag en slider på inställningar under belysning som heter ”ledbelysning” vad gör den?
Menyer har ändras ganska radikalt under de två åren vilket jag gillar. Härligt med uppdateringar, och det kommer nya funktioner.
Menyer har ändras ganska radikalt under de två åren vilket jag gillar. Härligt med uppdateringar, och det kommer nya funktioner.
BV
Re: Ledbelysning
är det inte för att reglera ambientljuset under armstöd i dörrar, under stolar etc?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Vafan! Jag visste inte ens att det gick att reglera

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag bytte nyligen till svenska. På engelska fanns en inställning som hette "Headlights after exit". Chansar på att det här är samma sak och alltså styr om bilen behåller lyktorna på ett tag efter att man klivit ur. Bilen ger alltså ledljus när man ska promenera vidare.
Men jag vet inte säkert, kan ha helt fel.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Haha, och jag som läste LEDljus..Alfred skrev:Jag bytte nyligen till svenska. På engelska fanns en inställning som hette "Headlights after exit". Chansar på att det här är samma sak och alltså styr om bilen behåller lyktorna på ett tag efter att man klivit ur. Bilen ger alltså ledljus när man ska promenera vidare.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Jag läste också LED men hade med mig den engelska texten så klurade ut gannska snabbt att det är ”follow me home” som avses men vilken ursel översättningKilowatt skrev:Haha, och jag som läste LEDljus..Alfred skrev:Jag bytte nyligen till svenska. På engelska fanns en inställning som hette "Headlights after exit". Chansar på att det här är samma sak och alltså styr om bilen behåller lyktorna på ett tag efter att man klivit ur. Bilen ger alltså ledljus när man ska promenera vidare.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Givet, visst är det så. Läste också det som LEDljus. Tack för infon.
Case closed!
Case closed!
BV
Ha ha jag gjorde exakt samma sak i söndags. Satt i 20 min innan jag kom på att där stod ledbelysning istället för LEDbelysningTBjorn skrev:Givet, visst är det så. Läste också det som LEDljus. Tack för infon.
Case closed!
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
”follow me home” visst var det SAAB som myntade det begreppet?
-16 Model S 85D Multi-Coat Red
-09 Think City Gul
-09 Think City Svart
-09 Think City Gul
-09 Think City Svart
Nja, jag är rätt säker på att det myntades kl 03:45 på någon av stadens nattklubbar.roder99 skrev:”follow me home” visst var det SAAB som myntade det begreppet?

Skämt åtsido, jo, jag tror SAAB länge haft det som en mer eller mindre dold feature. Vet dock inte om de var först?
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- Saab99turbo
- Teslaägare
Hehe, ja Saab har det i min gamla 9-5:a som ska pensioneras nu. Skönt att man kommer känna igen sig. 

Vit sjusitsig Model S Long range 2019 I Jämtland, med Packline fx-suv takbox och som körs ca 5000 mil per år.