Vad följer det med för laddsladdar till M3? När jag fick min M3 levererad i början av mars sade leveranskillen att det saknades en sladd, som skulle levereras efteråt. Jag kommer inte ihåg vad han sade att det var för sladd. Jag gissar att han menade en sladd för trefas eller om det kan ha varit en Typ 2-Typ 2.
Det (enda) som följde med var den vanliga laddaren med adapter för Schuko (vanlig stickkontakt 230 V) och CEE16 (blå 230 V för 16 A). Är det någon som fått med något mer än denna sladd vid leverans?
Jag har frågat Tesla via webbformuläret för flera månader sedan men får inget svar alls. Jag har försökt ringa men det går inte att komma fram. Ska det vara så svårt att få svar?
Bilen i övrigt är jag väldigt nöjd med. Jag kör inte så långa sträckor dagligen så vanlig 10 A-laddning under natten funkar bra, men det är ingen säker och långsiktig lösning.
Jag beställde en WallCharger den 1 februari (innan jag fick bilen och innan Wall Charger fanns att beställa i webbutiken) och jag fick mailsvar att den skulle skickas så fort den kom in i lager igen. Den har fortfarande inte kommit och jag har mailat flera gånger utan svar. Jag gissar att det bara är för mig att beställa igen, i webbutiken denna gång, men då kan man ge sig f-n på att den första beställningen kommer också så man står där med två laddare.
Laddsladd/ar vid leverans?
Moderator: Redaktion
Re: Laddsladd/ar vid leverans?
Jag beställde min wc i maj fick den knappt en vecka senare. Den enda kabeln jag använt är den helblå. Finns även någon med stickpropp men har inte kollat så noga. Kontakta en tesla butik be om hjälp med ordern på wc.
Du ska få med dig en Typ 2 sladd (min är blå och kommer från Mennekes).
Denna har de haft problem att leverera tidigare också.
Denna sladd använder du till att koppla in dig på laddboxar (som inte har inbyggd sladd).
Du behöver den alltså för att kunna koppla in dig på laddare från EON, Fortum etc. samt destinationsladdare på t.ex. Ikea, ICA etc
Denna har de haft problem att leverera tidigare också.
Denna sladd använder du till att koppla in dig på laddboxar (som inte har inbyggd sladd).
Du behöver den alltså för att kunna koppla in dig på laddare från EON, Fortum etc. samt destinationsladdare på t.ex. Ikea, ICA etc
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
Jag fick inte heller med Typ2 kabeln med bilen i juni, men passerade ett SC i augusti och de gav mig en. Jag tror de helt enkelt väntar tills du kommer och hämtar själv.
Det gäller då förstås att du kan gå in på ett SC utan att köra 50 mil, typ.
Det gäller då förstås att du kan gå in på ett SC utan att köra 50 mil, typ.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Är du privatperson så är det bara att beställa en via webben kommer det två så kan du returnera den ena, 14-dagars ångerrätt.
Två sladdar ska ingå i köpet en blå med Typ2 i bägge ändar och en med en klump på som är adapter för vägguttag och CEE.
Två sladdar ska ingå i köpet en blå med Typ2 i bägge ändar och en med en klump på som är adapter för vägguttag och CEE.
- JockeGustafsson
- Teslaägare
Tack för alla svar. Jag åker till SC och försöker få ut en Typ 2-sladd.