Model S på Nürburg ring
Moderator: Redaktion
Re: Model S på Nürburg ring
Längesen jag spådde att Tesla kommer stjäla rampljuset från Porsche strax efter Taycan lanseras.
Nu är det gjort.
Tror många fick kalla fötter oavsett pga priset, men nu lär ännu fler ha tappat intresset för Taycan.
Mission accomplished.
Nu är det gjort.
Tror många fick kalla fötter oavsett pga priset, men nu lär ännu fler ha tappat intresset för Taycan.
Mission accomplished.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Kommer säkert en Taycan Capacitor i stället för Turbo 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Är det inte lite tidigt att ropa hej?taliz skrev:Längesen jag spådde att Tesla kommer stjäla rampljuset från Porsche strax efter Taycan lanseras.
Nu är det gjort.
Mission accomplished.
JoVerdi skrev:Är det inte lite tidigt att ropa hej?taliz skrev:Längesen jag spådde att Tesla kommer stjäla rampljuset från Porsche strax efter Taycan lanseras.
Nu är det gjort.
Mission accomplished.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model S på Nürburg ring
Nope. Den info som finns nu räcker för att döda intresset för Taycan(inte helt givetvis, men det var aldrig målet). Bara ryktet om att en ny Model S nästa år är snabbare än Taycan är alltså tillräckligt.Verdi skrev:Är det inte lite tidigt att ropa hej?taliz skrev:Längesen jag spådde att Tesla kommer stjäla rampljuset från Porsche strax efter Taycan lanseras.
Nu är det gjort.
Mission accomplished.
Jag är ganska övertygad om att ett fungerande servicenätverk (köra bana sliter på bilen även om den inte har en förbränningsmotor) och banförsäkring väger tyngre än en tid på ringen där ute i verkligheten.
Priset tror jag däremot är en avgörande faktor.
Ska bli kul att se en head2head om något år.
Priset tror jag däremot är en avgörande faktor.
Ska bli kul att se en head2head om något år.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
-
Det bästa av allt. Den tappade inte speed mot slutet utan lyckas hålla batteriet i rätt temperatur på en så tuff bana. Sett lopp på ringen med M3P där den är snabb halva loppet fö att sen mattas av mot slutet.
Tesla roadster kanske kan komma under 7 minuter.
På M3P är det bromsarna som ger upp, inget annat.vibrationsfri skrev:Det bästa av allt. Den tappade inte speed mot slutet utan lyckas hålla batteriet i rätt temperatur på en så tuff bana. Sett lopp på ringen med M3P där den är snabb halva loppet fö att sen mattas av mot slutet.
-
Aha ok my bad.taliz skrev:På M3P är det bromsarna som ger upp, inget annat.vibrationsfri skrev:Det bästa av allt. Den tappade inte speed mot slutet utan lyckas hålla batteriet i rätt temperatur på en så tuff bana. Sett lopp på ringen med M3P där den är snabb halva loppet fö att sen mattas av mot slutet.
Inte enligt de reportage jag läst.taliz skrev:På M3P är det bromsarna som ger upp, inget annat.vibrationsfri skrev:Det bästa av allt. Den tappade inte speed mot slutet utan lyckas hålla batteriet i rätt temperatur på en så tuff bana. Sett lopp på ringen med M3P där den är snabb halva loppet fö att sen mattas av mot slutet.
Vilka är det?Verdi skrev:Inte enligt de reportage jag läst.taliz skrev:På M3P är det bromsarna som ger upp, inget annat.vibrationsfri skrev:Det bästa av allt. Den tappade inte speed mot slutet utan lyckas hålla batteriet i rätt temperatur på en så tuff bana. Sett lopp på ringen med M3P där den är snabb halva loppet fö att sen mattas av mot slutet.
taliz skrev:Vilka är det?Verdi skrev:Inte enligt de reportage jag läst.taliz skrev:På M3P är det bromsarna som ger upp, inget annat.vibrationsfri skrev:Det bästa av allt. Den tappade inte speed mot slutet utan lyckas hålla batteriet i rätt temperatur på en så tuff bana. Sett lopp på ringen med M3P där den är snabb halva loppet fö att sen mattas av mot slutet.
T ex Road & Track. https://www.roadandtrack.com/new-cars/r ... rack-test/
Heat buildup is inevitable. After three or four laps at absolute tire-torturing full speed, the car begins to reduce power output. It's a balanced, gradual event.
I den artikeln nämner de att maxprestanda sjönk med några få procent men att den planade ut där och bilen blev aldrig mer överhettad än så trots att man fortsatte att köra hårt. De nämnde även flera bilar med förbränningsmotor som fick mycket större problem pga överhettning än Model 3.Verdi skrev:T ex Road & Track. https://www.roadandtrack.com/new-cars/r ... rack-test/
Heat buildup is inevitable. After three or four laps at absolute tire-torturing full speed, the car begins to reduce power output. It's a balanced, gradual event.
Ja? Den tappade ett par sekunder på en ganska kort bana. Det är ändå märkbart. Men det är ju väldigt mycket bättre än Model S.Jordad skrev:I den artikeln nämner de att maxprestanda sjönk med några få procent men att den planade ut där och bilen blev aldrig mer överhettad än så trots att man fortsatte att köra hårt. De nämnde även flera bilar med förbränningsmotor som fick mycket större problem pga överhettning än Model 3.Verdi skrev:T ex Road & Track. https://www.roadandtrack.com/new-cars/r ... rack-test/
Är det ingen som reagerar över att Musk säger "Model S Plaid variant"?
Kombi på g?
Kombi på g?
Plaid är nya drivlinan.p1457 skrev:Är det ingen som reagerar över att Musk säger "Model S Plaid variant"?
Kombi på g?
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Verdi skrev:Plaid är nya drivlinan.p1457 skrev:Är det ingen som reagerar över att Musk säger "Model S Plaid variant"?
Kombi på g?

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Jo det har jag fattat. Men variant är volkswagiska för kombi.Verdi skrev:Plaid är nya drivlinan.p1457 skrev:Är det ingen som reagerar över att Musk säger "Model S Plaid variant"?
Kombi på g?
Jag tänker att den kanske får 7 framåtriktade säten
Oj den var långsökt.p1457 skrev:Jo det har jag fattat. Men variant är volkswagiska för kombi.Verdi skrev:Plaid är nya drivlinan.p1457 skrev:Är det ingen som reagerar över att Musk säger "Model S Plaid variant"?
Kombi på g?

Variant ska nog tolkas bokstavligt.
Musk har redan Twittrat att det blir bakåtvända. Dock tydligen lite mer benutrymme än den tidigare 7-sitsiga.p1457 skrev:Jo det har jag fattat. Men variant är volkswagiska för kombi.Verdi skrev:Plaid är nya drivlinan.p1457 skrev:Är det ingen som reagerar över att Musk säger "Model S Plaid variant"?
Kombi på g?
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Är det bara jag... men en bil som först kommer i produktion om ett år (eller Elon ”soon”) och samtidigt extremt modifierad tycker jag inte är att klå Porsche eller whatever i nutid. Tiden om den håller är imponerande och bra för Tesla, men hade förväntat mig nånting lite närmre i tid. Porschens omgång var trots allt ganska nära in till den officiella lansering.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
...men en prototyp trots allt.Credde skrev:Är det bara jag... men en bil som först kommer i produktion om ett år (eller Elon ”soon”) och samtidigt extremt modifierad tycker jag inte är att klå Porsche eller whatever i nutid. Tiden om den håller är imponerande och bra för Tesla, men hade förväntat mig nånting lite närmre i tid. Porschens omgång var trots allt ganska nära in till den officiella lansering.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Sant och utvecklingen är spännandeKilowatt skrev:...men en prototyp trots allt.Credde skrev:Är det bara jag... men en bil som först kommer i produktion om ett år (eller Elon ”soon”) och samtidigt extremt modifierad tycker jag inte är att klå Porsche eller whatever i nutid. Tiden om den håller är imponerande och bra för Tesla, men hade förväntat mig nånting lite närmre i tid. Porschens omgång var trots allt ganska nära in till den officiella lansering.

Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous