Idag stod jag på sucen i Sollentuna och det var fullt som vanligt men bilen laddade på ändå, jag har min bil inställd på 90% laddning men den stoppades vid 80% och sa att laddning var klart, någon som vet varför?
PS varför bygger inte ut Sollentuna? Måste väl vara den mest besökta suc i Sverige eller har jag fel?
Rullade dom inte ut nån uppdatering som skulle göra att bilarna laddade default till 80% om det var högt tryck på stationen, för att minska kötiderna? Eller var det bara nått förslag? Minns inte detaljerna, men vill minnas att det var något sådant.
Rullade dom inte ut nån uppdatering som skulle göra att bilarna laddade default till 80% om det var högt tryck på stationen, för att minska kötiderna? Eller var det bara nått förslag? Minns inte detaljerna, men vill minnas att det var något sådant.
Okej. Där ser man
Kommer aldrig laddas mer än 80% i Sollentuna då med andra ord
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Fast, om det nu är det som har införts så länkar ju artikeln till en annan artikel där det står hur man "overridar" systemet. Det gör man väldigt lätt. Så då kan man ladda till 100% om man vill.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok. Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Som svar på din PS. Denna SuC var ett misstag från början. Den används extremt lite för långfärder vilket ju är syfter med SuC. Finns mängder av trådar här som diskuterar detta. Att tesla valt att inte uppgradera den till CCS säger rätt mycket om deras ambitioner.
Märkte också detta med 80% igår när jag laddade i Enköping. Fick upp ett varningsmeddelande i displayen på bilen att laddnnigen var begränsad till 80% på grund av hög belastning.
Dock så stod jag helt själv i Enköping så ganska missvisande må jag säga.
bilen ville bara ladda till 98% imorse. Varför tror ni den stannade vid 98? På grund av kylan? Kom hem från en resa igår och tänkte kalkylera och få se räckvidden vid 100 för första gången. Siffrorna vid 98% blev iaf