Hej, råkade oxå ut för felmeddelande när jag skulle beställa en wallcharger, så jag testade igen samma fel. Nu har som dragit beloppet tvår ggr och jag har inte fått någon orderbekräftelse har även mailat dom utan respons?
Så frågan är kommer det några grejor eller inte?
Hur har det gått för dig gällande din beställning? För min del så är pengarna dragna men jag har fortfarande inte fått någon orderbekräftelse eller några varor nu en vecka senare. Har mailat dem fem gånger utan någon som helst respons. Sanslöst dåligt. Jag hade även tänkt beställa en WC men det känns mindre och mindre aktuellt.
Någon annan som lyckats beställa från shopen senaste veckan? Har ni i så fall fått orderbekräftelse på mailen?
KIA EV9 GT-Line-24
Fiat 500e Icon -23
Tesla Model S Long Range Plus -21 - SÅLD
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Samma här inte fått någon respons alls, skall prata med banken imorgon för att se om det går att stoppa på något sätt, annars får man väl polisanmäla antar jag?
Hej, råkade oxå ut för felmeddelande när jag skulle beställa en wallcharger, så jag testade igen samma fel. Nu har som dragit beloppet tvår ggr och jag har inte fått någon orderbekräftelse har även mailat dom utan respons?
Så frågan är kommer det några grejor eller inte?
Hur har det gått för dig gällande din beställning? För min del så är pengarna dragna men jag har fortfarande inte fått någon orderbekräftelse eller några varor nu en vecka senare. Har mailat dem fem gånger utan någon som helst respons. Sanslöst dåligt. Jag hade även tänkt beställa en WC men det känns mindre och mindre aktuellt.
Någon annan som lyckats beställa från shopen senaste veckan? Har ni i så fall fått orderbekräftelse på mailen?
Jag beställde fronkmatta i förra veckan och fick den idag med posten.
Fick du någon orderbekräftelse direkt efter beställningen?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja, bekräftelse vid order och meddelande vid skeppning.
Eftersom vi inte fått några mail så kan man nog förutsätta att vi inte heller kommer få några varor. Beställer, som de flesta idag, väldigt mycket över nätet och har aldrig varit med om något liknande. Om man inte visste bättre så skulle jag tro att det rör sig om bedrägeriförsök.
Går det att köpa en WC på annat sätt än via shopen?
KIA EV9 GT-Line-24
Fiat 500e Icon -23
Tesla Model S Long Range Plus -21 - SÅLD
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Fick du någon orderbekräftelse direkt efter beställningen?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja, bekräftelse vid order och meddelande vid skeppning.
Eftersom vi inte fått några mail så kan man nog förutsätta att vi inte heller kommer få några varor. Beställer, som de flesta idag, väldigt mycket över nätet och har aldrig varit med om något liknande. Om man inte visste bättre så skulle jag tro att det rör sig om bedrägeriförsök.
Går det att köpa en WC på annat sätt än via shopen?
Fick du någon orderbekräftelse direkt efter beställningen?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja, bekräftelse vid order och meddelande vid skeppning.
Eftersom vi inte fått några mail så kan man nog förutsätta att vi inte heller kommer få några varor. Beställer, som de flesta idag, väldigt mycket över nätet och har aldrig varit med om något liknande. Om man inte visste bättre så skulle jag tro att det rör sig om bedrägeriförsök.
Går det att köpa en WC på annat sätt än via shopen?
Jag gjorde ett ärande i appen och skrev att jag ville ha en WC
De skickade från SC via TNT
Lite kommunikation via SMS blev set också
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Beställde 2 väggladdare men efter att jag godkände betalningen med BankID så fick jag ett felmeddelande. Pengarna drogs från kontot men i övrigt har jag inte fått någonting.
Mailade i måndags utan att fått svar än.
Ni som beställt förut. Har ni fått någon orderbekräftelse?
Sista utväg blir väl att anmäla det som en felaktig betalning till banken.
Var inne på service centret igår och fråga och han var hjälpsam och chattade med någon i Nederländerna som var ansvarig för webbshoppen. Han kunde se att det fanns en order men den var konstig så dom skulle kolla hur det skulle lösas. Förhoppningsvis händer det väl någonting nu.
Ett mirakel (eller, ja kanske) har inträffat. Tesla Shop har äntligen återkommit till mig angående den felaktiga leveransen de gjorde 6/8! Nu skall jag vänta några dagar på att någon från deras team skall ta kontakt med mig angående returfraktsedlar samt en ny leverans. Tog bara typ två månader, grymt imponerande (not).
Även om detta nu skulle lösa sig så kvarstår min åsikt att man aldrig, aldrig, aldrig skall handla av Tesla Shop!
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Trots allt detta, jag måste beställa en trunk-matta och försökte nu på morgonen. Bara det att webbsidan verkar inte funka. Kommer till sista sidan där jag klickar på "Continue to payment", sidan snurrar ett tag men jag står kvar i korgen. Provat Brave, Safari och Chrome Har dom helt lagt ner verksamheten måntro?
Trots allt detta, jag måste beställa en trunk-matta och försökte nu på morgonen. Bara det att webbsidan verkar inte funka. Kommer till sista sidan där jag klickar på "Continue to payment", sidan snurrar ett tag men jag står kvar i korgen. Provat Brave, Safari och Chrome Har dom helt lagt ner verksamheten måntro?
Samma för mig nu på morgonen. Får väl försöka igen i kväll/i morgon och se om dom har någon som lagar det under helgen.
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok. Tillfälligt:VW Id.4 Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok. Nu: Model Y LR AWD.
Har i ett antal veckor försökt att returnera laddare, hittade en begagnad WC efter beställning, skrev och försökte avbeställa men den skickades så fort att de inte ens svarade på det. Fick den bara någon dag efteråt, bra service så långt. Skrev sedan till supporten och hörde inget på 10 dagar,skickade ett meddelande till och fick då iaf ett automatgenererat epost. Detta var 10/8,väntar de tills 30 dagar passerats och man inte får returnera?
Är de verkligen så överlastade på shoppen?
Något tipps,vad göra?
Mvh Harry
Returrätten ska gälla från den dag du hört av dig till dom, inte från dagen de tar emot en retur. Så lämge du hörde av dig inom ångersrätten (14 dagar enligt distansköpslagen) så sitter du lugnt till.
För ett par veckor sedan var de och hämtade returen. Nu i veckan fick jag tillbaka mina 5200:- (inte 5.200 $ som jag blev lovad i ett mail;-), inget avdrag för frakt, kanske har de dåligt samvete för sölig hantering..? Allt är nu frid och fröjd på laddfronten
Renault E-Megan Techno svart/grå med drag
M3 AWD BLÅ drag
Jag skall köpa ny vinterdäck inklusive fälg. Det är omöjligt att se vilka alternativ som finns hos Tesla i Sverige. Det går inte att få någon support. De hänvisar till att man måste boka servicetid via appeb. Så nu har jag bokat service den 2 december och tänker åka dit. Får se vad som händer.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Jag har gjort ett ordentligt misstag som jag hoppas någon här kan hjälpa mig med....
Jag beställde mattor till min MS från Teslas Webshop Det skulle jag ju inte gjort....
Beställningen las den 21 dec och det enda de har varit snabba med är att dra pengarna från mitt kort.... Trots tre påminnelsemail har jag inte hört något från dem överhuvudtaget. Inget svar, inget. Lika tyst som i VW fabrik i Tyskland om 10 år...
Har ni något tips på vad jag skall göra? I första hand få mattorna förstås, men i andra hand hur jag skall bära mig åt för att häva köpet och få tillbaka pengarna.
Jag har gjort ett ordentligt misstag som jag hoppas någon här kan hjälpa mig med....
Jag beställde mattor till min MS från Teslas Webshop Det skulle jag ju inte gjort....
Beställningen las den 21 dec och det enda de har varit snabba med är att dra pengarna från mitt kort.... Trots tre påminnelsemail har jag inte hört något från dem överhuvudtaget. Inget svar, inget. Lika tyst som i VW fabrik i Tyskland om 10 år...
Har ni något tips på vad jag skall göra? I första hand få mattorna förstås, men i andra hand hur jag skall bära mig åt för att häva köpet och få tillbaka pengarna.
Trevlig kväll!
/ Patrik
Va skumt?
Jag har gjort 3beställningar från shoppen och alla lev på 4arbetsdagar.
Fasen vad konstigt. Jag du angett rätt adress? Allt jag beställt därifrån har levererats löjligt snabbt, inklusive mattor.
Skitmärkligt..
Allt är rätt i beställningen (adress och allt) Jag har inte fått något shippingmail som de säger de skall skicka när leveransen går iväg.
Och att de inte svarar på mina mail är jättekonstigt...