V10 Model 3 Biograf funkar inte
Moderator: Redaktion
-
V10 Model 3 Biograf funkar inte
Jag har fått V10, först version 32.1 och nu 32.2. Jag kan inte få fram något på Biograf sidan. Är det någon annan som har samma problem, eller kanske vet om det går att fixa själv. Inställning i någon meny?
- Ragge
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/barbro73794
Re: V10 Model 3 Biograf funkar inte
Med en fabriksåterställning får du igång Biograf.
2022-09-08:Model 3 LR
Jag hade samma. Fabriksåterställning av inställningarna löste det för mig. Dock drygt att behöva göra om allt.
På senare tid så har det även uppkommit att specialtecken/åäö i bilens namn framkallar problemet.
Jag har Ö i mitt bilnamn så det skulle kanske löst problemet för mig att byta namn på bilen.
På senare tid så har det även uppkommit att specialtecken/åäö i bilens namn framkallar problemet.
Jag har Ö i mitt bilnamn så det skulle kanske löst problemet för mig att byta namn på bilen.
Model 3 SR+ - Beställd 12/8 2019 - Levererad 18/9 2019
-
Jag testade Monty namn och då kom det igång. Lustigt, troligen inte tänkt att vara så men namnet Patsy, Lancelot osv funkar för att det ska kicka igång. Behövde inte nolla alla värden till fabriksinställningar, vilket var skönt.
Otroligt märklig buggtobiasljunggren skrev:Jag testade Monty namn och då kom det igång. Lustigt, troligen inte tänkt att vara så men namnet Patsy, Lancelot osv funkar för att det ska kicka igång. Behövde inte nolla alla värden till fabriksinställningar, vilket var skönt.

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Det ligger väl ofta i buggars natur att de är märkliga?Legato skrev:Otroligt märklig buggtobiasljunggren skrev:Jag testade Monty namn och då kom det igång. Lustigt, troligen inte tänkt att vara så men namnet Patsy, Lancelot osv funkar för att det ska kicka igång. Behövde inte nolla alla värden till fabriksinställningar, vilket var skönt.

Det finns en bug som gör att inte biografen funkar om man använder några av våra konstiga tecken i namnet på bilen. Jag menar då åäö Om ni har åäö i namnet på eran bil så får ni problem byt till annat namn och det funkar.