Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

Jäklar vad det verkar ha rasslat till i systemet ikväll då! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Anderssons

Inlägg av Anderssons »

Nä inte direkt...
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Äsch då, kvällen är ju inte över än ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Andersr65

Inlägg av Andersr65 »

Nu fick jag också mejl från Tesla Trosta. Hämtar den 9e december. Röd LR svart inredning 19" sommarhjul 18" vinterhjul drag.
Fick preliminärt besked för 1 månad sedan om 2-9 december, så det stämmer ju perfekt.
Användarvisningsbild
xanderhook
Teslaägare

Inlägg av xanderhook »

LasseKongo skrev:
Det verkar vara väldigt få som kommer med dragkrok...
Det är nog drag på de flesta som är på väg, men av de som blir kvar "omatchade" och dyker upp som lagerbilar verkar få ha drag. Så det stämmer säkert att de flesta beställer med drag.
2020 Model 3 LR AWD, Midnight Silver, 18", drag
[o]Kia Niro Hybrid, Mini Cooper S, BMW 3-serie, Land Rover Discovery V8, Range Rover V8 [/o]
Användarvisningsbild
powerman5k
Teslaägare

Inlägg av powerman5k »

Spännande då... Jag har inte fått besked än, men delivery sa mitten på december i mail tidigare i veckan när jag mailade och frågade.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Vit M3 LR med dragkrok Beställd 15/11 VIN 25/11. Preliminär leverans 27/12.
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare

Inlägg av peken »

powerman5k skrev:
Spännande då... Jag har inte fått besked än, men delivery sa mitten på december i mail tidigare i veckan när jag mailade och frågade.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Till mig sa dom första veckan i december när jag var i kontakt med dom förra veckan. Fick besked igår att det blir 12 december. Så första veckan i december var nog när bilen beräknades komma till dom. Sedan ska dom göra bilen leveransklar och få in mig i en ledig lucka i leveransschemat. Så lägg på en vecka på det som tesla säger till dig nu så hamnar du nog ganska rätt. Dom kör Elon-time. ;)
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
Tobberoth
Teslaägare

Inlägg av Tobberoth »

Fick också äntligen leveransbesked per SMS igår, 6:e December i Malmö. Nu är man bra taggad!

EDIT: Finns dock fortfarande inget reg nr på car.info.
Senast redigerad av Tobberoth, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla M3 LR AWD 2020, Midnight Silver, 19" Sport
Användarvisningsbild
xanderhook
Teslaägare

Inlägg av xanderhook »

Beställde LR Grå, 18", svart, drag sent på kvällen den 22/11.

Finansierar privat med avbetalning via DnB och på Tesla-kontot blev det andra siffror än säljaren i Täby gett mig, så jag mailade hen. Fick svar samma fredagkväll kl 23 (!) att hen skulle ringa mig måndag och se till så att det blev samma siffror. På måndag fm ringde hen och ordnade finansieringen direkt via telefon (fick bekräftelse via mail med DnB-avtal etc). Då fick jag besked att leverans troligen skulle ske i februari om jag inte hittade nån lagerbil innan dess. Vi kollade båda två listan och konstaterade att det inte fanns nån LR med drag. Februari var helt OK för mig, och i linje med mina förväntningar.

När vi lagt på kollade jag på listan igen för att se om jag kanske skulle göra avkall på nåt och ta en lagerbil. Då dök det upp en exakt likadan som jag beställt med VIN x0313. Jag mailade säljaren direkt och fick bekräftat att han tog den och hade matchat den mot min order.

Sen dess ser det tyvärr likadant ut på Tesla-kontot: betalningen står som inte färdigställd och inget VIN. Säljaren har dubbel- och trippelkollat och bedyrar att VIN är matchat till min order, men att bilen inte är i Europa än. På DeliverySE säger de samma sak och att de sitter nu och betar av en massa ordrar och utfärdar slutfakturor. Både säljare och DeliverySE säger att leverans i Trosta bör ske andra halvan av december.

När man får slutfakturan så ska man också få VIN på kontot.

Så från att ha varit OK med leverans i februari, kollar jag nu Tesla-kontot med VIN Finder minst en gång i timmen... Trots att jag kommer sitta med dubbla bilar och en förtidsinlösen av Kia Niro-leasing på 5 månader... Hjärnan funkar konstigt. Solcellerna monterades på taket för nån vecka sen och på onsdag installeras laddboxen. Snart är allt (direkt) fossilbränsle borta från min vardag!
[o]Kia Niro Hybrid, Mini Cooper S, BMW 3-serie, Land Rover Discovery V8, Range Rover V8 [/o]
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare

Inlägg av LasseTM »

xanderhook skrev:
Beställde LR Grå, 18", svart, drag sent på kvällen den 22/11.

Finansierar privat med avbetalning via DnB och på Tesla-kontot blev det andra siffror än säljaren i Täby gett mig, så jag mailade hen. Fick svar samma fredagkväll kl 23 (!) att hen skulle ringa mig måndag och se till så att det blev samma siffror. På måndag fm ringde hen och ordnade finansieringen direkt via telefon (fick bekräftelse via mail med DnB-avtal etc). Då fick jag besked att leverans troligen skulle ske i februari om jag inte hittade nån lagerbil innan dess. Vi kollade båda två listan och konstaterade att det inte fanns nån LR med drag. Februari var helt OK för mig, och i linje med mina förväntningar.

När vi lagt på kollade jag på listan igen för att se om jag kanske skulle göra avkall på nåt och ta en lagerbil. Då dök det upp en exakt likadan som jag beställt med VIN x0313. Jag mailade säljaren direkt och fick bekräftat att han tog den och hade matchat den mot min order.

Sen dess ser det tyvärr likadant ut på Tesla-kontot: betalningen står som inte färdigställd och inget VIN. Säljaren har dubbel- och trippelkollat och bedyrar att VIN är matchat till min order, men att bilen inte är i Europa än. På DeliverySE säger de samma sak och att de sitter nu och betar av en massa ordrar och utfärdar slutfakturor. Både säljare och DeliverySE säger att leverans i Trosta bör ske andra halvan av december.

När man får slutfakturan så ska man också få VIN på kontot.

Så från att ha varit OK med leverans i februari, kollar jag nu Tesla-kontot med VIN Finder minst en gång i timmen... Trots att jag kommer sitta med dubbla bilar och en förtidsinlösen av Kia Niro-leasing på 5 månader... Hjärnan funkar konstigt. Solcellerna monterades på taket för nån vecka sen och på onsdag installeras laddboxen. Snart är allt (direkt) fossilbränsle borta från min vardag!
Jag fick inget VIN innan allt menyn "Allmän information" förutom leverans var klar, när jag uppdaterade betalningen när jag bytt till en lagerbil så fick jag VIN på en gång.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
xanderhook
Teslaägare

Inlägg av xanderhook »

LasseTM skrev:

Jag fick inget VIN innan allt menyn "Allmän information" förutom leverans var klar, när jag uppdaterade betalningen när jag bytt till en lagerbil så fick jag VIN på en gång.
Ja, misstänker att det är så här med. Så snart de manuellt sammanlänkat betalningen med kontot hoppar nog allt på plats. Hoppas jag. :)
Användarvisningsbild
Jonas B
Teslaägare

Inlägg av Jonas B »

Beställde en P Vit fre 22/11. Har inte fått Vin i allmän info än, men däremot finns en m3 med vin under "inbyte" som slutar på 0779 som jag kan byta in. Någon annan med samma status :shock:
Senast redigerad av Jonas B, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
xanderhook
Teslaägare

Inlägg av xanderhook »

xanderhook skrev:
LasseTM skrev:

Ja, misstänker att det är så här med. Så snart de manuellt sammanlänkat betalningen med kontot hoppar nog allt på plats. Hoppas jag. :)
Ändrade till "Kontant" betalning (har fått kontraktet av DnB redan) och då hoppade VIN-numret in!
Nu hoppas jag bara att jag inte ställt till med något angående betalningen... :shock:
Användarvisningsbild
Willerud
Teslaägare

Inlägg av Willerud »

Jonas B skrev:
Beställde en P Vit fre 22/11. Har inte fått Vin i allmän info än, men däremot finns en m3 med vin under "inbyte" som slutar på 0779 som jag kan byta in. Någon annan med samma status :shock:
Jag såg något liknande på min, det VIN som syntes för inbyte var den lagerbil jag precis hade reserverat. Min orginalbokning hade inget VIN och inga bilar för inbyte.
Model X 100D - 2018
Nissan LEAF 40kWh - 2018
Model 3 Performance - 2019
Model Y Performance - 2024
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

Mitt väntande blir nog ganska kort hoppas jag. Hittade en ny lagerbil idag och fick allt på plats. Så nu väntar jag bara på leveransdatum.

Original vit LR med drag. Känns som att det kommer komma en större mängd sådana hit inom kort.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
Daniel_Rafto
Teslaägare

Inlägg av Daniel_Rafto »

grenhall skrev:
Mitt väntande blir nog ganska kort hoppas jag. Hittade en ny lagerbil idag och fick allt på plats. Så nu väntar jag bara på leveransdatum.

Original vit LR med drag. Känns som att det kommer komma en större mängd sådana hit inom kort.
Jg har beställt precis en sådan som du hittar som lagerbil. Funkar Tesla så, att de lägger ut bilar på hemsidan när de har väntande kunder i kö? De kunde ju bara matchat mig?
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

grenhall skrev:

Hört att sk lagerbilar är lev i slutet av dec/början av januari
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

Daniel_Rafto skrev:
grenhall skrev:

Jg har beställt precis en sådan som du hittar som lagerbil. Funkar Tesla så, att de lägger ut bilar på hemsidan när de har väntande kunder i kö? De kunde ju bara matchat mig?
Skulle gissa att din bil är på väg den med. Jag skulle bli förvånad om jag får min innan du får din.
metchristian skrev:
grenhall skrev:

Hört att sk lagerbilar är lev i slutet av dec/början av januari
Det stämmer säkert men jag skulle nog tippa på december snarare än januari då man vill avsluta 2019 riktigt jäkla starkt och därför är det fler containrar än någonsin på väg hit från det stora landet i väst.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

Hört att sk lagerbilar är lev i slutet av dec/början av januari[/quote]

Det stämmer säkert men jag skulle nog tippa på december snarare än januari då man vill avsluta 2019 riktigt jäkla starkt och därför är det fler containrar än någonsin på väg hit från det stora landet i väst.[/quote]

Ja men december är ju inte direkt smidigaste månaden med tanke på alla röda dagar.

Men vet folk här har lyckas se ”sina” bilar via vin på båtar etc men enda sidan jag sett är cfr.logisuite.net o där finns inget tracking gällande min bil som tesla säger skall lev 12.12.. visst det är ca 2v så den bör nog ha kommit till Nederländerna redan.. men vilka andra båtracking sidor finns det?
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

metchristian skrev:
Ja men december är ju inte direkt smidigaste månaden med tanke på alla röda dagar.

Men vet folk här har lyckas se ”sina” bilar via vin på båtar etc men enda sidan jag sett är cfr.logisuite.net o där finns inget tracking gällande min bil som tesla säger skall lev 12.12.. visst det är ca 2v så den bör nog ha kommit till Nederländerna redan.. men vilka andra båtracking sidor finns det?
Det bryr sig inte Tesla om.

Jag har VIN på min bil så den lär redan finnas. Enligt detaljsidan stod den i Malmö så den är nog på väg dit.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
JWL
Teslaägare

Inlägg av JWL »

Beställt Long range, vit och dragkrok 2/10 och inte hört någonting. Kan se VIN via addin. Ni som har pratat med delivery, hur kommer man ens i kontakt med dem?
Anderssons

Inlägg av Anderssons »

JWL skrev:
Beställt Long range, vit och dragkrok 2/10 och inte hört någonting. Kan se VIN via addin. Ni som har pratat med delivery, hur kommer man ens i kontakt med dem?
Det är en konst i sig att få kontakt.
Men jag har en hypotes ifall de inte svarar så är det nära med leverans/uppdatering BildBild
azimuth

Inlägg av azimuth »

JWL skrev:
Mejla deliverySE@tesla.com
7/10-19, Model 3 SR+, blå med dragkrok och svart-vit interiör
Användarvisningsbild
lukasf
Teslaägare

Inlägg av lukasf »

Model: Pärlvit M3 LR 18" Svart interiör, Dragkrok
Beställningsdatum: 25/11
Leveransplats: Göteborg
VIN i källkoden: Ja

Vid beställning uppskattades leverans till December, men dagen efter så uppgavs Februari. Har ingen förhoppning om att det blir en julklapp :D
M3 LR AWD 2020
mihan

Inlägg av mihan »

metchristian skrev:
Vad jag vet så finns det inget sätt att explicit se vilken båt en bil är på. Det sägs dock att man får VIN när båten är vid Panamakanalen. Kollar man då på så kan man gissa vilken båt bilen är på och se när den uppskattas anlända till Zeebrugge.
Model 3 Performance, Pearl White, Svart interiör. Uthämtad 27/12-2019
Skriv svar