Efter rostlarmet: Tesla Model 3-ägare får gratis stänkskydd
Moderator: Redaktion
Re: Efter rostlarmet: Tesla Model 3-ägare får gratis stänksk
Och jag som beställt egna. Fick dom idag. Frågan är om man ska skicka tillbaka (har inte fått bilen än). Men jag har en känsla av att det kan dröja innan vi får dessa så jag funderar på att köra på dessa ändå.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Väldigt bra att även Sverige omfattas av fria stänkskydd till M3. Blir spännande att se när dom finns att hämta upp på närmaste SC. Smartast av Tesla hade varit att montera direkt fram på bilar som ska till norden och Canada, men det kapar ju några km på räckvidden och kostar några kronor också.
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Undrar när dom kommer?
Har egna som inte monterats ännu, lika bra att sätta dit dom kanske...
Har egna som inte monterats ännu, lika bra att sätta dit dom kanske...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
De som jag beställde är precis på ingång. Jag tänker montera dem direkt. Tror inte att vi kommer att få några från Tesla under denna vinter.
- stormakten
- Teslaägare
Nya bilar levereras nu med stänkskydd har sett flertalet som har det på framhjulen nu vid leverans.
Vill man ha bak får man däremot beställa egna.
Vill man ha bak får man däremot beställa egna.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Det var väldigt små stänkskydd som Tesla sätter på vid leverans! Och dessutom bara fram:
Smidiga då man slipper göra hål där uppe. Skyddar de sidorna något mot stänk eller ska man gå på större?Jerker skrev:Det var väldigt små stänkskydd som Tesla sätter på vid leverans! Och dessutom bara fram:
Jag har köpt sådana här, skyddar mycket mer:
Glöm nu inte att sätta stenskottsfolie mellan skyddet och lacken bara.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Gillar hålet som finns kvarJerker skrev:Det var väldigt små stänkskydd som Tesla sätter på vid leverans! Och dessutom bara fram:
![]()

- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Jag hade först Hova skydden, dom var halvmjuka men skrapa i vid trottoarer.
Fick hem de klassiska kina skydden som de flesta har, dom var för hårda, tror dom skulle ta i för mycket i vinter. Blir väldigt låg markfrigång.
Tror mest på biltemas som jag har nu, för de är mjuka o böjer sig, får se hur det funkar i längden.
Bild på hovas och biltemas
Fick hem de klassiska kina skydden som de flesta har, dom var för hårda, tror dom skulle ta i för mycket i vinter. Blir väldigt låg markfrigång.
Tror mest på biltemas som jag har nu, för de är mjuka o böjer sig, får se hur det funkar i längden.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
- Syncronauten
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/svante12917
Plockade bort innerskärmen när jag skulle montera stänkskydd. Var rätt mycket sand som lagt sig på hög där bakom.TiborBlomhall skrev:Gillar hålet som finns kvarJerker skrev:Det var väldigt små stänkskydd som Tesla sätter på vid leverans! Och dessutom bara fram:
![]()
Är det Biltemas rektangulära som du klippt till?Tellus skrev:Jag hade först Hova skydden, dom var halvmjuka men skrapa i vid trottoarer.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Ja, klippte bara så härJerker skrev:Är det Biltemas rektangulära som du klippt till?Tellus skrev:Jag hade först Hova skydden, dom var halvmjuka men skrapa i vid trottoarer.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
OK, får se hur de här fungerar, annars finns ju alltid den utvägen. Påfallande ofta är den billigaste lösningen också den bästa!Tellus skrev:Ja, klippte bara så härJerker skrev:Är det Biltemas rektangulära som du klippt till?Tellus skrev:Jag hade först Hova skydden, dom var halvmjuka men skrapa i vid trottoarer.

Hur får man tag på skydden från tesla och förväntas man stå själv för monteringen?
Det är ganska tydligt att lackbehandling/skydd nästan är ett krav. Varför använder tesla så tunn lack, för att spara pengar?
-
- Referralkod: ts.la/fredrik16543
Nog snarare för de är inkompetenta och bilarna tillverkas i Kalifornien där de aldrig sett snö/is/salt. De verkar sakna en QA avdelning. Och de verkar sakna en Testavdelning också, eller så finns de bara i Kalifornien.Mickep skrev:Det är ganska tydligt att lackbehandling/skydd nästan är ett krav. Varför använder tesla så tunn lack, för att spara pengar?
Men det verkar ju som att det finns hopp nu (ironi) när de iaf leverarar...stänkskydd fram. NEj jag hatar inte Tesla jag kommer själv köpa en framöver, men man blir ledsen och frustrerad när de misslyckas så.
Fel, fel och fel igen.Mickep skrev:Det är ganska tydligt att lackbehandling/skydd nästan är ett krav. Varför använder tesla så tunn lack, för att spara pengar?
Tesla har inte tunnare lack än andra.
Att hjulen drar upp grus etc är heller inget unikt för Tesla.
Problemet är extremt överdrivet.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.