Hur är det med Sommarhjulen får man dom i bagaget när man hämtar eller hur funkar det?
Moderator: Redaktion
Göteborg för min del. Dock syns inte mitt VIN än, endast i källkoden.grenhall skrev:Var har ni fått leveranserna inbokade?lukasf skrev:Nu har jag fått bokad leverans, men såg det endast för att jag loggade in. Det har nämligen inte kommit något mail från DeliverySE.
M3 LR AWD Vit Svart inredning Dragkrok 18 tum + vinterdäck
Beställd: 25/11
Leverans inbokad: 26/12
Någon mer som fått leverans bokad under dagen?
Beställde en sr+ den 1/11. Har inte hört något än!Day skrev:Beställde sr+ vit den 25 okt. Med leverans månad December. Har inte hört något ännu. Någon Annan som beställt samma tidsperiod?
Det där låter ju ... skoj. Jag beställde oxo en SR+ i sept och det är knäpptyst från Tesla sen de ringde tidigt oktober och uppgav leverans till nov/dec. Mailade DeliverySE måndags morse förra veckan och inget svar än.JohnE skrev:Jag fick samtal idag och det var bara välja dag för hämtning. Beställde 10/10 en LR vit med drag. Kollegan beställde SR+ i sept. Bad de kolla hans bil och de ringde upp honom också. Vi hämtar samtidigt på fredag.
Lät på personen som att våra bilar funnits på Trosta ett tag, färdiga för leverans.
Tror att de har häcken full med leveranser etc så de hänger nog inte med att svara på alla som undrar om sina bilar.. tror inte de ”skiter” någon av oss. Känner lite igen detta fenomen.. Klassiskt växtvärk dvs personalen hinner inte me då de är överfulla med jobb och säkerligen så har inte de anställt tillräckligt mkt folk. Och jag ska va den förste att erkänna att jag har själv mailat så jag har inte heller ”underlättat” men om man skulle låta dem få jobba i fred så ska ni se att ni får era bilar, klart som tusan alla vill ha sin imorgon...men svårt när dygnet inte har så många öppna timmar.troed skrev:Det där låter ju ... skoj. Jag beställde oxo en SR+ i sept och det är knäpptyst från Tesla sen de ringde tidigt oktober och uppgav leverans till nov/dec. Mailade DeliverySE måndags morse förra veckan och inget svar än.JohnE skrev:Jag fick samtal idag och det var bara välja dag för hämtning. Beställde 10/10 en LR vit med drag. Kollegan beställde SR+ i sept. Bad de kolla hans bil och de ringde upp honom också. Vi hämtar samtidigt på fredag.
Lät på personen som att våra bilar funnits på Trosta ett tag, färdiga för leverans.
Jonny skrev:Hur är det, slog till på lagerbil 6/12, vit LR med drag. Har dock inte fått veta något mer men fått VIN. Har fått beviljat privatavbetalning av DNB men jag har inte accepterat det ännu då jag förhandlar med annan bank. Men måste sådant vara klart innan leveransbesked?
Läste tidigare i denna tråden att det är fasta datum och de tre återstående datum är:metchristian skrev:Om jag uppfattat rätt så uppdateras biluppgifters register på fredagar dvs glapp så även om du inte får upp det där så kan bilen ändå fått regnr.. av transportstyrelsen.xanderhook skrev:Nån av er som fått leveransdatum idag som hittar reg-nummer genom att söka på VIN på car.info?
Får ingen träff på mitt VIN.
Kanon med den uppdateringen, hade fått för mig att det va på fredagar.. då skall jag kolla på onsdag för jag ska ju få min bil på torsdag 10:00.peken skrev:Läste tidigare i denna tråden att det är fasta datum och de tre återstående datum är:metchristian skrev:Om jag uppfattat rätt så uppdateras biluppgifters register på fredagar dvs glapp så även om du inte får upp det där så kan bilen ändå fått regnr.. av transportstyrelsen.xanderhook skrev:Nån av er som fått leveransdatum idag som hittar reg-nummer genom att söka på VIN på car.info?
Får ingen träff på mitt VIN.
2019-12-11
2019-12-19
2019-12-28
Så på onsdag får car.info och liknande sidor uppdateringar från transportstyrelsen. Vilken tid det skickas ut vet jag dock inte. Jag har leverans på fredag och ser inget reg-nummer på car.info, dyker det inte upp under onsdagen kommer jag bli rejält orolig för leveransen.
Får nog tyvärr räkna med leverans nästa år. Februari kanske ?Mp73 skrev:Beställde en SR+ vit den 23/10 och har inte hört nått än. Dom lovade leverans till slutet av November eller början av December
Hämtade min 6:e december. Den hade stänkskydd, så jag tror det ingår för alla.RickS skrev:Fråga till er som hämtat ut nyss:
Levererar Tesla stänkskydd enligt ovan?
Om inte, är det värt besväret att t.ex. skyddstejpa det utsatta området, kanske med "lättsläppande" maskeringstejp först och sedan t.ex. gaffatejp i väntan på stänkskydden ?
Ja, man ska nog ha en rejäl tur om man får tilldelning 2019.Mikael_a skrev:Får nog tyvärr räkna med leverans nästa år. Februari kanske ?Mp73 skrev:Beställde en SR+ vit den 23/10 och har inte hört nått än. Dom lovade leverans till slutet av November eller början av December
Beställde en SR+ vit med drag 18/10 och har mer eller mindre fått det svaret.
Tesla är hopplösa!!! Dom lär sig aldrig av sina misstag. Jag fick leverans 12/12 vilken jag själv ändrade till 13/12. Var i kontakt med tesla då och frågade om jag kunde förvänta leverans då. Jodå den ska komma till stockholm 5-6dec och dom behöver bara 2 dagar att göra bilen leveransklar.Freelance skrev:Fick idag igen senarelagt leveranstid med ursäkten att transportstyrelsen har inte reg skyltarna redo. Beställde en vit LR AWD 18" med 18" vinterhjul den 17-de September. Nu är det tredje gången de senarelägger leveransen till 20-de december med samma ursäkt att transportstyrelsen är inte redo bla bla ...
Köper ni ursäkten?
Bör jag kolla saken med transportstyrelsen?
Det är tydligt att deras kösystem funkar inte då andra som beställt efter har fått leveranser redan. Det är en standard vit LR AWD 18" ...
Djupt besviken ...
Var skulle du hmt bilen?Freelance skrev:Fick idag igen senarelagt leveranstid med ursäkten att transportstyrelsen har inte reg skyltarna redo. Beställde en vit LR AWD 18" med 18" vinterhjul den 17-de September. Nu är det tredje gången de senarelägger leveransen till 20-de december med samma ursäkt att transportstyrelsen är inte redo bla bla ...
Köper ni ursäkten?
Det är tydligt att deras kösystem funkar inte då andra som beställt efter har fått leveranser redan. Det är en standard vit LR AWD 18" ...
Djupt besviken ...
Var skulle du hmt bilen?Gussun skrev:Tesla ringde precis och meddelade att min leverans skjuts på en vecka pga försenade regskyltar.
Den skulle ha levererats imorgon 11/12, vit lr med drag och 19”.
Så länge den kommer innan jul så!
Jag skulle hämta i Göteborgmetchristian skrev:Var skulle du hmt bilen?Freelance skrev:Fick idag igen senarelagt leveranstid med ursäkten att transportstyrelsen har inte reg skyltarna redo. Beställde en vit LR AWD 18" med 18" vinterhjul den 17-de September. Nu är det tredje gången de senarelägger leveransen till 20-de december med samma ursäkt att transportstyrelsen är inte redo bla bla ...
Köper ni ursäkten?
Djupt besviken ...