Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
demo007
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av demo007 »

Idag fick jag äntligen leveransdatum, Fredag 27/12 kl 14 :D har inget reg när jag söker på VIN ännu dock. (inget mail och ingen VIN förutom i källkoden)

Hur är det med Sommarhjulen får man dom i bagaget när man hämtar eller hur funkar det?
Senast redigerad av demo007, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y Performance (2023, Pearl White) [Beställd RN11801xxxx][Lev. Bokad 22/6-23]
Model 3 Performance (2020, Pearl White) [SÅLD]
Användarvisningsbild
lukasf
Teslaägare

Inlägg av lukasf »

grenhall skrev:
lukasf skrev:
Nu har jag fått bokad leverans, men såg det endast för att jag loggade in. Det har nämligen inte kommit något mail från DeliverySE.

M3 LR AWD Vit Svart inredning Dragkrok 18 tum + vinterdäck
Beställd: 25/11
Leverans inbokad: 26/12

Någon mer som fått leverans bokad under dagen?
Var har ni fått leveranserna inbokade?
Göteborg för min del. Dock syns inte mitt VIN än, endast i källkoden.
M3 LR AWD 2020
Day

Inlägg av Day »

Beställde sr+ vit den 25 okt. Med leverans månad December. Har inte hört något ännu. Någon Annan som beställt samma tidsperiod?
kayman

Inlägg av kayman »

Day skrev:
Beställde sr+ vit den 25 okt. Med leverans månad December. Har inte hört något ännu. Någon Annan som beställt samma tidsperiod?
Beställde en sr+ den 1/11. Har inte hört något än!
Eddie_M3

Inlägg av Eddie_M3 »

Jag beställde en svart SR+ den 14/10 leveransmånad november. Jag har inte hört något än och inte fått VIN. Bara att fortsätta och vänta ☹
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

Jag tror nog att Tesla har prioritet på Performance och LR-modellerna det vill säga det som ger mest klirr i kassan nu inför årsbokslutet. Verkar vara liknande uppfattning i resten av Europa också. Med tanke på att det är skepp nummer 10 eller något som är på väg med 6000 bilar i lasten detta kvartalet så kommer det levereras bilar utav bara helvete i december och sedan lär det fortgå i januari med SR+.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
troed
Teslaägare

Inlägg av troed »

JohnE skrev:
Jag fick samtal idag och det var bara välja dag för hämtning. Beställde 10/10 en LR vit med drag. Kollegan beställde SR+ i sept. Bad de kolla hans bil och de ringde upp honom också. Vi hämtar samtidigt på fredag.
Lät på personen som att våra bilar funnits på Trosta ett tag, färdiga för leverans.
Det där låter ju ... skoj. Jag beställde oxo en SR+ i sept och det är knäpptyst från Tesla sen de ringde tidigt oktober och uppgav leverans till nov/dec. Mailade DeliverySE måndags morse förra veckan och inget svar än.
Användarvisningsbild
Jonny
Teslaägare

Inlägg av Jonny »

Hur är det, slog till på lagerbil 6/12, vit LR med drag. Har dock inte fått veta något mer men fått VIN. Har fått beviljat privatavbetalning av DNB men jag har inte accepterat det ännu då jag förhandlar med annan bank. Men måste sådant vara klart innan leveransbesked?
M3LR-21
MYLR-22
MYLR-23
Mp73

Inlägg av Mp73 »

Beställde en SR+ vit den 23/10 och har inte hört nått än. Dom lovade leverans till slutet av November eller början av December :(
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

troed skrev:
JohnE skrev:
Jag fick samtal idag och det var bara välja dag för hämtning. Beställde 10/10 en LR vit med drag. Kollegan beställde SR+ i sept. Bad de kolla hans bil och de ringde upp honom också. Vi hämtar samtidigt på fredag.
Lät på personen som att våra bilar funnits på Trosta ett tag, färdiga för leverans.
Det där låter ju ... skoj. Jag beställde oxo en SR+ i sept och det är knäpptyst från Tesla sen de ringde tidigt oktober och uppgav leverans till nov/dec. Mailade DeliverySE måndags morse förra veckan och inget svar än.
Tror att de har häcken full med leveranser etc så de hänger nog inte med att svara på alla som undrar om sina bilar.. tror inte de ”skiter” någon av oss. Känner lite igen detta fenomen.. Klassiskt växtvärk dvs personalen hinner inte me då de är överfulla med jobb och säkerligen så har inte de anställt tillräckligt mkt folk. Och jag ska va den förste att erkänna att jag har själv mailat så jag har inte heller ”underlättat” men om man skulle låta dem få jobba i fred så ska ni se att ni får era bilar, klart som tusan alla vill ha sin imorgon...men svårt när dygnet inte har så många öppna timmar.
Användarvisningsbild
spuzz
Teslaägare

Inlägg av spuzz »

Jag fick leveransbekräftelsen bara ett par timmar efter att godkänt DNBs förslag idag. Kan vara en slump dock. Jag har försökt förhandla med min bank och en annan aktör, men fick ett snabbt svar om att de inte kunde matcha erbjudandet, så jag har valt att köra privat avbetalning via DNB till slut.
Jonny skrev:
Hur är det, slog till på lagerbil 6/12, vit LR med drag. Har dock inte fått veta något mer men fått VIN. Har fått beviljat privatavbetalning av DNB men jag har inte accepterat det ännu då jag förhandlar med annan bank. Men måste sådant vara klart innan leveransbesked?
Vit Model Y LR AWD - Beställd: 2021-08-01 - Leverans: 2021-09-10
Vit Model Y LR RWD - Beställd: 2019-12-29 - Ändrad av Tesla till AWD
Grå Model 3 LR AWD - Beställd: 2020-02-21 - Leverans: 2020-03-18 - Såld: 2021-08-15
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare

Inlägg av peken »

metchristian skrev:
xanderhook skrev:
Nån av er som fått leveransdatum idag som hittar reg-nummer genom att söka på VIN på car.info?

Får ingen träff på mitt VIN.
Om jag uppfattat rätt så uppdateras biluppgifters register på fredagar dvs glapp så även om du inte får upp det där så kan bilen ändå fått regnr.. av transportstyrelsen.
Läste tidigare i denna tråden att det är fasta datum och de tre återstående datum är:
2019-12-11
2019-12-19
2019-12-28

Så på onsdag får car.info och liknande sidor uppdateringar från transportstyrelsen. Vilken tid det skickas ut vet jag dock inte. Jag har leverans på fredag och ser inget reg-nummer på car.info, dyker det inte upp under onsdagen kommer jag bli rejält orolig för leveransen.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

peken skrev:
metchristian skrev:
xanderhook skrev:
Nån av er som fått leveransdatum idag som hittar reg-nummer genom att söka på VIN på car.info?

Får ingen träff på mitt VIN.
Om jag uppfattat rätt så uppdateras biluppgifters register på fredagar dvs glapp så även om du inte får upp det där så kan bilen ändå fått regnr.. av transportstyrelsen.
Läste tidigare i denna tråden att det är fasta datum och de tre återstående datum är:
2019-12-11
2019-12-19
2019-12-28

Så på onsdag får car.info och liknande sidor uppdateringar från transportstyrelsen. Vilken tid det skickas ut vet jag dock inte. Jag har leverans på fredag och ser inget reg-nummer på car.info, dyker det inte upp under onsdagen kommer jag bli rejält orolig för leveransen.
Kanon med den uppdateringen, hade fått för mig att det va på fredagar.. då skall jag kolla på onsdag för jag ska ju få min bil på torsdag 10:00.
Andersr65

Inlägg av Andersr65 »

Skulle ha hämta min M3 LR idag på Trosta kl 9.00 men fick SMS sent i fredags att plåtarna inte hade kommit. Nu tror jag det blir på torsdag men datum har försvunnit från Tesla kontot.
Är det någon mer som har fått försenade leveranser idag?
Användarvisningsbild
EnricoTesla
Teslaägare

Inlägg av EnricoTesla »

Har de senaste 2 åren läst mycket i detta forum och snart är det dags :D

Då jag känner igen mig i känslan av att man aldrig får leveransbesked samt att man försöker lägga sitt eget pussel var bilen är med tanke på datum osv delar jag mina.

Beställde lagerbil 25/11 över telefon. (LR AWD, Vit, Vit med 19 tum)
Fick VIN direkt samt preliminärt leveransbesked "5/12" från säljaren.

Dagen efter 26/11 (då jag beslutade mig om att köpa till vinterdäck 18") fick jag "mitten av december" som besked.

Igår (9/12) fick jag sms med besked 23/12 kl 1600 i Trosta (inget mejl) samt samma datum/tid står på Hantera-sidan.

Hoppas det håller, tar hellre denna julklapp än uppesittarkväll :P
Mikael_a

Inlägg av Mikael_a »

Mp73 skrev:
Beställde en SR+ vit den 23/10 och har inte hört nått än. Dom lovade leverans till slutet av November eller början av December :(
Får nog tyvärr räkna med leverans nästa år. Februari kanske ?

Beställde en SR+ vit med drag 18/10 och har mer eller mindre fått det svaret.
Användarvisningsbild
RickS
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3 - Stänkskydd fram

Inlägg av RickS »

Fråga till er som hämtat ut nyss:
Levererar Tesla stänkskydd enligt ovan?
Om inte, är det värt besväret att t.ex. skyddstejpa det utsatta området, kanske med "lättsläppande" maskeringstejp först och sedan t.ex. gaffatejp i väntan på stänkskydden ?
2021 Modell Y LR AWD
2019 Modell 3 LR AWD (Bytt mot MY)
2017 Volvo XC70 AWD (Såld)
2007 Jaguar XJR X300 -95 (Såld)
2009 Volvo 940 -95(?) (Bortskänkt)
1999 Volvo 740 -90(?) (Skrotad)
1988 Volvo 240 -80(?) (Såld)
1977 VW 1302 -71 (Skrotad)
Användarvisningsbild
Tobberoth
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3 - Stänkskydd fram

Inlägg av Tobberoth »

RickS skrev:
Fråga till er som hämtat ut nyss:
Levererar Tesla stänkskydd enligt ovan?
Om inte, är det värt besväret att t.ex. skyddstejpa det utsatta området, kanske med "lättsläppande" maskeringstejp först och sedan t.ex. gaffatejp i väntan på stänkskydden ?
Hämtade min 6:e december. Den hade stänkskydd, så jag tror det ingår för alla.
Tesla M3 LR AWD 2020, Midnight Silver, 19" Sport
Användarvisningsbild
admin
Teslaägare

Inlägg av admin »

Mikael_a skrev:
Mp73 skrev:
Får nog tyvärr räkna med leverans nästa år. Februari kanske ?

Beställde en SR+ vit med drag 18/10 och har mer eller mindre fått det svaret.
Ja, man ska nog ha en rejäl tur om man får tilldelning 2019. :twisted: :mrgreen: :cry:
Beställt 15/10 -19, Model 3 SR+, White Pearl
Användarvisningsbild
Freelance
Teslaägare

Inlägg av Freelance »

Fick idag igen senarelagt leveranstid med ursäkten att transportstyrelsen har inte reg skyltarna redo. Beställde en vit LR AWD 18" med 18" vinterhjul den 17-de September. Nu är det tredje gången de senarelägger leveransen till 20-de december med samma ursäkt att transportstyrelsen är inte redo bla bla ...
Köper ni ursäkten?
Bör jag kolla saken med transportstyrelsen?
Det är tydligt att deras kösystem funkar inte då andra som beställt efter har fått leveranser redan. Det är en standard vit LR AWD 18" ...
Djupt besviken ...
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare

Inlägg av peken »

Freelance skrev:
Fick idag igen senarelagt leveranstid med ursäkten att transportstyrelsen har inte reg skyltarna redo. Beställde en vit LR AWD 18" med 18" vinterhjul den 17-de September. Nu är det tredje gången de senarelägger leveransen till 20-de december med samma ursäkt att transportstyrelsen är inte redo bla bla ...
Köper ni ursäkten?
Det är tydligt att deras kösystem funkar inte då andra som beställt efter har fått leveranser redan. Det är en standard vit LR AWD 18" ...
Djupt besviken ...
Tesla är hopplösa!!! Dom lär sig aldrig av sina misstag. Jag fick leverans 12/12 vilken jag själv ändrade till 13/12. Var i kontakt med tesla då och frågade om jag kunde förvänta leverans då. Jodå den ska komma till stockholm 5-6dec och dom behöver bara 2 dagar att göra bilen leveransklar.
Idag ringde jag transportstyrelsen och frågade om tesla registrerat min bil. Nej! Icke det! Får inte transportstyrelsen in registreringen från tesla idag hinner dom inte få mina plåtar. Att skylla på transportstyrelsen är så jävla lågt. Tesla borde beställa registrering i samband med att dom skickar ut leveransbesked så kommer inga plåtar bli sena.
Men dom kör nog inga retrospektiv hos tesla. Utan kör på samma anda.
Jag har tagit semester, barnen ledigt från skolan och jag har köpt flygbiljetter. Ja mitt eget fel att lite på tesla när jag pratade med dom. Jag har ganska små förhoppningar om leverans på fredag. Och för en sån jävla skitgrej.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Gussun

Inlägg av Gussun »

Tesla ringde precis och meddelade att min leverans skjuts på en vecka pga försenade regskyltar.

Den skulle ha levererats imorgon 11/12, vit lr med drag och 19”.

Så länge den kommer innan jul så!
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

Freelance skrev:
Köper ni ursäkten?
Djupt besviken ...
Var skulle du hmt bilen?
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

Gussun skrev:
Tesla ringde precis och meddelade att min leverans skjuts på en vecka pga försenade regskyltar.

Den skulle ha levererats imorgon 11/12, vit lr med drag och 19”.

Så länge den kommer innan jul så!
Var skulle du hmt bilen?
Användarvisningsbild
Freelance
Teslaägare

Inlägg av Freelance »

metchristian skrev:
Freelance skrev:
Köper ni ursäkten?
Djupt besviken ...
Var skulle du hmt bilen?
Jag skulle hämta i Göteborg
Skriv svar