Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Hej! Nu kanske detta är fel tråd men jag tar gärna någons referalkod om någon tar min och anger vid beställning. Min kontaktperson hos Tesla mailade att jag kan lämna en sådan via mail till honom så fixar han till det. Jag har inte fått bilen levererad än, beställde den 1.dec typ och fick info om att de jobbar på att jag ska få den innan årsskiftet.
______
M3 long range med krok.
M3 long range med krok.
Jag har beställt en model 3 men inte fått den levererad. Jag använde inte någon referalkod, kan man lägga till det i efterhand kan vi använda varandras.Larsa3000 skrev:Hej! Nu kanske detta är fel tråd men jag tar gärna någons referalkod om någon tar min och anger vid beställning. Min kontaktperson hos Tesla mailade att jag kan lämna en sådan via mail till honom så fixar han till det. Jag har inte fått bilen levererad än, beställde den 1.dec typ och fick info om att de jobbar på att jag ska få den innan årsskiftet.
Det ska gå enligt vissa genom att höra av sig till deliveryse@tesla.com. Bara plocka en valfri referral från forumet. Står undet namnet på varje post som ex.
Eddie_M3 skrev:Jag har beställt en model 3 men inte fått den levererad. Jag använde inte någon referalkod, kan man lägga till det i efterhand kan vi använda varandras.Larsa3000 skrev:Hej! Nu kanske detta är fel tråd men jag tar gärna någons referalkod om någon tar min och anger vid beställning. Min kontaktperson hos Tesla mailade att jag kan lämna en sådan via mail till honom så fixar han till det. Jag har inte fått bilen levererad än, beställde den 1.dec typ och fick info om att de jobbar på att jag ska få den innan årsskiftet.
Vit Model Y LR AWD - Beställd: 2021-08-01 - Leverans: 2021-09-10
Vit Model Y LR RWD - Beställd: 2019-12-29 - Ändrad av Tesla till AWD
Grå Model 3 LR AWD - Beställd: 2020-02-21 - Leverans: 2020-03-18 - Såld: 2021-08-15
Alla trådar är fel tråd att marknadsföra referrallänkar.Larsa3000 skrev:Hej! Nu kanske detta är fel tråd men jag tar gärna någons referalkod om någon tar min och anger vid beställning. Min kontaktperson hos Tesla mailade att jag kan lämna en sådan via mail till honom så fixar han till det. Jag har inte fått bilen levererad än, beställde den 1.dec typ och fick info om att de jobbar på att jag ska få den innan årsskiftet.

Vilken bokstav/ siffra är det i VIN numret som anger modellår? Och vilken ska det i så fall vara för att det ska vara en 2020 modell?
M3LR-21
MYLR-22
MYLR-23
MYLR-22
MYLR-23
- xanderhook
- Teslaägare
Bokstav 10 och L=2020Jonny skrev:Vilken bokstav/ siffra är det i VIN numret som anger modellår? Och vilken ska det i så fall vara för att det ska vara en 2020 modell?
https://teslatap.com/vin-decoder/
2020 Model 3 LR AWD, Midnight Silver, 18", drag
[o]Kia Niro Hybrid, Mini Cooper S, BMW 3-serie, Land Rover Discovery V8, Range Rover V8 [/o]
[o]Kia Niro Hybrid, Mini Cooper S, BMW 3-serie, Land Rover Discovery V8, Range Rover V8 [/o]
- metchristian
- Teslaägare
En till som ej får imorgon pga reg skyltstrul.
Så framflyttad 1vecka. That sucks...
Så framflyttad 1vecka. That sucks...
Nu fick jag svar från delivery.
Weeee. Jag beställde som sagt i september, med första datumet givet som okt/nov ...Hej Troed,
Tack för ert meddelande!
Tyvärr har vi brist på Model 3 Standard Range Plus ni har beställt och eftersom ni inte blivit matchade med en VIN ännu finns det en risk att det blir leverans först i nästa kvartal, men det är inget vi kan spekulera om innan alla båtar med bilarna kommit till Europa.
Beklagar att vi inte kan ge er klarare besked angående leverans, men såhär ser situatuationen ut nu och vi hoppas såklart att vi kommer få fler Standard Range Plus modeller till Sverige fortfarande under detta kvartal så ni kan ta leverans under December månad.
Jag är väldigt glad att jag avbeställde min SR+ och hoppade på en lagerbil. Sjukt trist för er som behöver vänta dock! 

troed skrev:Nu fick jag svar från delivery.
Weeee. Jag beställde som sagt i september, med första datumet givet som okt/nov ...Hej Troed,
Tack för ert meddelande!
Tyvärr har vi brist på Model 3 Standard Range Plus ni har beställt och eftersom ni inte blivit matchade med en VIN ännu finns det en risk att det blir leverans först i nästa kvartal, men det är inget vi kan spekulera om innan alla båtar med bilarna kommit till Europa.
Beklagar att vi inte kan ge er klarare besked angående leverans, men såhär ser situatuationen ut nu och vi hoppas såklart att vi kommer få fler Standard Range Plus modeller till Sverige fortfarande under detta kvartal så ni kan ta leverans under December månad.
Vit Model Y LR AWD - Beställd: 2021-08-01 - Leverans: 2021-09-10
Vit Model Y LR RWD - Beställd: 2019-12-29 - Ändrad av Tesla till AWD
Grå Model 3 LR AWD - Beställd: 2020-02-21 - Leverans: 2020-03-18 - Såld: 2021-08-15
Se det positivt ni får iaf en riktigt ny och fräsch bil.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Där fick jag besked. Leverans flyttad till nästa vecka. Registrering och skyltar inte beställda. Världsklass.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Jag har fått regnummer på min bil nu. Hämtar 28/12 men det blir nog tidigare eller senare beroende på vad Tesla återkopplar med.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
- xanderhook
- Teslaägare
Fick du reg nr från Delivery SE, eller hittade du det nån annanstans?grenhall skrev:Jag har fått regnummer på min bil nu. Hämtar 28/12 men det blir nog tidigare eller senare beroende på vad Tesla återkopplar med.
- xanderhook
- Teslaägare
Nevermind, hittade mitt nu på car.info!xanderhook skrev:Fick du reg nr från Delivery SE, eller hittade du det nån annanstans?grenhall skrev:Jag har fått regnummer på min bil nu. Hämtar 28/12 men det blir nog tidigare eller senare beroende på vad Tesla återkopplar med.
Och detta var intressant:
Max Trailer Load, B-License 1,195 kg
Högre än jag trodde.
Car.info för min del också.xanderhook skrev:Nevermind, hittade mitt nu på car.info!xanderhook skrev:Fick du reg nr från Delivery SE, eller hittade du det nån annanstans?grenhall skrev:Jag har fått regnummer på min bil nu. Hämtar 28/12 men det blir nog tidigare eller senare beroende på vad Tesla återkopplar med.
Och detta var intressant:
Högre än jag trodde.
VIN: 5YJ3E7EB5LF562368
Ingen dammsamlare när det kommer till tillverkningen. 2019-11.

Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
xanderhook skrev:Och detta var intressant:
Högre än jag trodde.
Det är nog tågvikten, så här ser min SR+ ut...
(LR väger mer)
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Rent utav pinsamt att Tesla kontaktade en kollega nu 3:e gången i rad att de inte kan leverera hans bil. Skulle fått den 30 sept men som sagt 3:e gången nu din de skjuter upp den.
Leveransen som skulle ske imorgon blev flyttade till imorgon för att de inte fått regplåtarna.
Nu skrev de inte ens anledningen.
Det är 7:e vi köper på företaget och detta skaver rätt mycket på förtroendet.
Leveransen som skulle ske imorgon blev flyttade till imorgon för att de inte fått regplåtarna.
- powerman5k
- Teslaägare
Jag har också fått regnummer på min idag 

Vit M3 LR med dragkrok Beställd 15/11 VIN 25/11. Preliminär leverans 27/12.
- metchristian
- Teslaägare
Fick du det av tesla eller såg du via car.info?Gasglad skrev:Jag har också fått regnummer idag hämtning 23/12
Det låter ju helt galet!trvmbk skrev:Rent utav pinsamt att Tesla kontaktade en kollega nu 3:e gången i rad att de inte kan leverera hans bil. Skulle fått den 30 sept men som sagt 3:e gången nu din de skjuter upp den.
Jag har inte hört ett smack mer om min SR+, så får väl konstatera att man får den i mars... Har kört elbil i fem år hittills, men lämnade tillbaka Leafen för någon vecka sedan och skaver nu runt i min mormors Opel Corsa. Var nära att köpa en tillfällig bil, men mormor "tvingade" mig att låna hennes under tiden. Men känns inte bra att låna någons bil så länge, oavsett vad mormor säger...
Tragiskt att Tesla inte har bättre koll på leveransprocesserna, plus att jag har svårt att förstå den här kvartalshetsen, vore ju slugare att försöka få till ett jämnare flöde av leveranser, än att bara sikta sig in på att leverera så många bilar sista veckan varje kvartal...

Grå Tesla Model 3 LR -22 med vit inredning och dragkrok
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
Intressant nog har jag fått tidigarelagd leverans...
Fick februari som preliminär månad vid beställning. I går kom både mejl och sms om att leverans är beräknad till strax efter jul.
VIN-numret dök samtidigt upp på mitt konto.
Vi får väl se om de håller detta, men allt före februari är bra.
/ Kiwi
Fick februari som preliminär månad vid beställning. I går kom både mejl och sms om att leverans är beräknad till strax efter jul.

VIN-numret dök samtidigt upp på mitt konto.
Vi får väl se om de håller detta, men allt före februari är bra.
/ Kiwi
Dagens hämtning framflyttad en vecka. I samma veva så försvann min VIN från mitt tesla-konto. (Finns fortfarande kvar i källkoden).
Ska man bli orolig att jag inte för någon bil?
Försökte ringa tesla flera gånger idag men inget svar... verkar ha lite att göra nu misstänker jag.
Försökte ringa tesla flera gånger idag men inget svar... verkar ha lite att göra nu misstänker jag.
- metchristian
- Teslaägare
samma för mig, men kolla i dokument, fick upp creditfaktura 2 och faktura 2 dvs som de skall ha till finansbolaget och där står vin nr.. vilket är samma vin nr.Gussun skrev:Dagens hämtning framflyttad en vecka. I samma veva så försvann min VIN från mitt tesla-konto. (Finns fortfarande kvar i källkoden).