Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Plumhandske
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Plumhandske »

troed skrev:
Plumhandske skrev:
Mikael_a skrev:
Plumhandske skrev:
Äntligen får jag lämna väntrummet efter nästan 3 månaders olidlig väntan. Hämtade ut en vit SR+ med svart inredning idag. :D
Härligt. Grattis =)
Får man fråga när du beställde?
Beställde 19/9
Ohhh. Då kanske jag med SR+ 26/9 inte behöver vänta ett helt kvartal till kan man hoppas. När fick du VIN och besked?
Fick VIN i början av november och besked i måndags
Användarvisningsbild
edgein
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av edgein »

Vit Long Range, odubbade vinterhjul, dragkrok.

Beställning lagd: 2019-12-09
Beräknad leverans: februari
Leveransort: Malmö
Slutdestination: Förort till metropolen Höör
Önskad leverans: NU! :mrgreen:
Senast redigerad av edgein, redigerad totalt 1 gånger.
~ Vit LR, odubbade vinterhjul, dragkrok ~
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare

Inlägg av peken »

edgein skrev:

Välkommen till en hemsk väntetid Bild
Jag har leverans på onsdag. Ibland undrar jag hur jag ska stå ut till dess.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare

Inlägg av Rasmussen »

peken skrev:
edgein skrev:

Välkommen till en hemsk väntetid Bild
Jag har leverans på onsdag. Ibland undrar jag hur jag ska stå ut till dess.
Ja jag misstänker att det kommer bli värre och värre ju närmare man kommer... själv är jag inställd på leverans 31mars(beställde i mitten av nov), så kanske man blir positivt överraskad.

”The key to a great day is low expectations”
Användarvisningsbild
edgein
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av edgein »

Rasmussen skrev:

Ja jag misstänker att det kommer bli värre och värre ju närmare man kommer... själv är jag inställd på leverans 31mars(beställde i mitten av nov), så kanske man blir positivt överraskad.

”The key to a great day is low expectations”
Låt oss hoppas att du blir positivt överraskad! :)
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Inlägg av Walker »

edgein skrev:

När jag lade beställning 15/3 väntade jag mig leverans under senare delen av maj månad. Hämtade bilen 13 dagar och 21 timmar senare.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Användarvisningsbild
edgein
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av edgein »

Walker skrev:
När jag lade beställning 15/3 väntade jag mig leverans under senare delen av maj månad. Hämtade bilen 13 dagar och 21 timmar senare.
Trevligt! :D

Samtidigt som jag vill ha bilen nununu så har jag min Passat GTE till februari och jag kan tyvärr inte lämna tillbaka den tidigare.

Så jag hoppas den inte kommer snabbare heller så de säljer min bil till någon annan och jag måste vänta ännu längre på grund av det.
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

edgein skrev:

Välkommen! Våra vita kommer bli en dussinbil här nere.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Andersr65

Inlägg av Andersr65 »

Min M3 LR Röd med drag står tydligen på Trosta sedan i början av december. Tesla väntar fortfarande på skyltar från Transport Styrelsen. Är det någon som skall hämta en M3 på Trosta i veckan?
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare

Inlägg av peken »

Andersr65 skrev:
Min M3 LR Röd med drag står tydligen på Trosta sedan i början av december. Tesla väntar fortfarande på skyltar från Transport Styrelsen. Är det någon som skall hämta en M3 på Trosta i veckan?
Yes! Min har också stått där sedan 5 eller 6 dec. Hade leveranstid förra veckan men skyltarna kom inte. Jag vet att bilen registrerades av transportstyrelsen i onsdags 11/12 så jag hoppas skyltarna kommer imorgon om dom inte redan gjort det. Har en bokad leverans på onsdag 18/12 10:30. När jag blev kontaktad av tesla för att få en ny leveranstid så lovade dom att kontakta mig på måndag för att meddela status. Har skyltarna kommit ska jag höra om dom kan kan klämma in mig tidigare för abstinensen är enorm ;)'
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

Andersr65 skrev:
Ja, jag om allt går som det ska så ska jag få min på torsdag. Skulle ha hmt torsdag 12/12 men nä... så peppar peppar... då hade de inte fått regskyltar.
Andersr65

Inlägg av Andersr65 »

Skönt att höra att någon annan är i samma sits och att det ser ut att lösa sig föt er. Förra veckan hoppades Tesla på att jag skulle kunna hämta den 19 december. Jag har bokat tågbiljetter och hoppas att jag inte behöver ändra biljetterna en gång till.
Andersr65

Inlägg av Andersr65 »

Jag ringde också idag och inga skyltar. Tydligen har Transportstyrelsen ändrat på formuläret den 8 december efter nya direktiv från EU. Detta innebär att Tesla mfl måste komplettera med fler tekniska data inför registreringen.
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare

Inlägg av peken »

Jaaa!!!! Fick just mail av tesla och mina plåter kom i morse. Så min leverans på onsdag blir av. Jag hade först en tid bokad förra veckan men plåtarna hade inte kommit då.
Användarvisningsbild
ChrilleM3
Teslaägare

Inlägg av ChrilleM3 »

Tjena!
Har häromdagen beställt en vit Long Range!

Undrar lite om beställningen då vi gick igenom finansiering etc i butiken och sedan när jag fick konfirmationsmailet och klickat vidare ska jag ansöka på nytt via DNB och värde på inbytesbilen. Planen från DNB skilde väldigt mycket från vad vi sa i butiken.

Har mailat dem men inte fått svar så min fråga till er som kan är om det kommer uppdateras eller ska jag göra ansökan igen?
Användarvisningsbild
xanderhook
Teslaägare

Inlägg av xanderhook »

ChrilleM3 skrev:
Tjena!

Undrar lite om beställningen då vi gick igenom finansiering etc i butiken och sedan när jag fick konfirmationsmailet och klickat vidare ska jag ansöka på nytt via DNB och värde på inbytesbilen. Planen från DNB skilde väldigt mycket från vad vi sa i butiken.

Har mailat dem men inte fått svar så min fråga till er som kan är om det kommer uppdateras eller ska jag göra ansökan igen?
Jag gjorde samma sak och det var samma på Tesla-kontot. När man får hjälp med DNB-finansieringen i butik så synkas det inte med Tesla-kontot. De har tydligen just nu två olika system.
Jag har dock fått besked av både säljaren i butik och DeliverySE att har man fått besked att finansieringen är godkänd av DNB så är det lugnt.

Blir lite onödigt nervigt.
2020 Model 3 LR AWD, Midnight Silver, 18", drag
[o]Kia Niro Hybrid, Mini Cooper S, BMW 3-serie, Land Rover Discovery V8, Range Rover V8 [/o]
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Vad är skillnaden mot i butik?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
ChrilleM3
Teslaägare

Inlägg av ChrilleM3 »

xanderhook skrev:
ChrilleM3 skrev:
Tjena!

Jag gjorde samma sak och det var samma på Tesla-kontot. När man får hjälp med DNB-finansieringen i butik så synkas det inte med Tesla-kontot. De har tydligen just nu två olika system.
Jag har dock fått besked av både säljaren i butik och DeliverySE att har man fått besked att finansieringen är godkänd av DNB så är det lugnt.

Blir lite onödigt nervigt.

Tack! Det var vad jag misstänkte men man vill ju vara säker ;)
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare

Inlägg av LasseTM »

Jag skulle få leverans den 23 men fick mail idag om att det är framflyttat till den 18 dvs onsdag.
En trevlig nyhet :)
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
Tedde
Teslaägare

Inlägg av Tedde »

Beställt en vit model 3 long range med vit inredning fått leverans den 28/12 kl 12,30 i Malmö hoppas tiden håller eller ännu bättre om de bli tidigare men man vet ju inte om båten kommit än
Användarvisningsbild
Jonny
Teslaägare

Inlägg av Jonny »

Har själv bett om att få utlämnandet av min M3LR flyttat från 18/12 till 26/12. Men Tesla säger att de ännu inte har något registreringsnummer. Kollade eftersom jag vill ordna med försäkring. Hur är det, ordnas detta fram i sista minuten? På transportstyrelsen sa de ”då är det nog bäst du ligger på”. Lite oroande kan jag tycka, reser ju liksom 50 mil enkel den där dagen :o
M3LR-21
MYLR-22
MYLR-23
Användarvisningsbild
Lindansaren
Teslaägare

Inlägg av Lindansaren »

Jonny skrev:
Har själv bett om att få utlämnandet av min M3LR flyttat från 18/12 till 26/12. Men Tesla säger att de ännu inte har något registreringsnummer. Kollade eftersom jag vill ordna med försäkring. Hur är det, ordnas detta fram i sista minuten? På transportstyrelsen sa de ”då är det nog bäst du ligger på”. Lite oroande kan jag tycka, reser ju liksom 50 mil enkel den där dagen :o
Menar du att ingen skylt blivit skickad till tesla, eller ser du inget regnummer då du tex söker på car.info?
Användarvisningsbild
Jonny
Teslaägare

Inlägg av Jonny »

Har inte sökt på car.info då jag inte vet var jag matar in VIN numret. Jag antog bara att om varken Transportstyrelsen eller Tesla vet vad jag har för reg. nr så lär de inte ha några skyltar på plats.
M3LR-21
MYLR-22
MYLR-23
Användarvisningsbild
powerman5k
Teslaägare

Inlägg av powerman5k »

Det är bara skriva in VIN i rutan där det står reg nr så poppar ditt eventuella reg nummer fram.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Vit M3 LR med dragkrok Beställd 15/11 VIN 25/11. Preliminär leverans 27/12.
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare

Inlägg av peken »

Jonny skrev:
Har inte sökt på car.info då jag inte vet var jag matar in VIN numret. Jag antog bara att om varken Transportstyrelsen eller Tesla vet vad jag har för reg. nr så lär de inte ha några skyltar på plats.
Du skriver in ditt VIN nummer på car.info bara. Men bara för att du inte får någon träff betyder inte det att bilen inte fått reg-nummer. Transportstyrelsen skickar ut uppdateringar ca 1 gång i veckan och senast var förra onsdagen. Min bil registrerades hos transportstyrelsen förra onsdagen och jag får inte upp något reg-nummer på car.info. Men jag fick bekräftat av transportstyrelsen förra torsdagen att bilen reggades i onsdags och jag fick veta mitt reg-nummer. Man kan alltså ringa transportstyrelsen och uppge VIN numret.
Idag bekräftade tesla att mina skyltar kommit till Trosta. Så det stämmer att det tar ca 3 arbetsdagar från det att bilen registreras tills dess att skyltarna kommit till tesla.
Skriv svar