Fick VIN i början av november och besked i måndagstroed skrev:Ohhh. Då kanske jag med SR+ 26/9 inte behöver vänta ett helt kvartal till kan man hoppas. När fick du VIN och besked?Plumhandske skrev:Beställde 19/9Mikael_a skrev:Härligt. Grattis =)Plumhandske skrev:Äntligen får jag lämna väntrummet efter nästan 3 månaders olidlig väntan. Hämtade ut en vit SR+ med svart inredning idag.
Får man fråga när du beställde?
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
- Plumhandske
- Teslaägare
Re: Väntrum Model 3
Vit Long Range, odubbade vinterhjul, dragkrok.
Beställning lagd: 2019-12-09
Beräknad leverans: februari
Leveransort: Malmö
Slutdestination: Förort till metropolen Höör
Önskad leverans: NU!

Senast redigerad av edgein, redigerad totalt 1 gånger.
~ Vit LR, odubbade vinterhjul, dragkrok ~
Välkommen till en hemsk väntetidedgein skrev:Vit Long Range, odubbade vinterhjul, dragkrok.

Jag har leverans på onsdag. Ibland undrar jag hur jag ska stå ut till dess.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Ja jag misstänker att det kommer bli värre och värre ju närmare man kommer... själv är jag inställd på leverans 31mars(beställde i mitten av nov), så kanske man blir positivt överraskad.peken skrev:Välkommen till en hemsk väntetidedgein skrev:Vit Long Range, odubbade vinterhjul, dragkrok.
Jag har leverans på onsdag. Ibland undrar jag hur jag ska stå ut till dess.
”The key to a great day is low expectations”
Låt oss hoppas att du blir positivt överraskad!Rasmussen skrev:
Ja jag misstänker att det kommer bli värre och värre ju närmare man kommer... själv är jag inställd på leverans 31mars(beställde i mitten av nov), så kanske man blir positivt överraskad.
”The key to a great day is low expectations”

När jag lade beställning 15/3 väntade jag mig leverans under senare delen av maj månad. Hämtade bilen 13 dagar och 21 timmar senare.edgein skrev:Vit Long Range, odubbade vinterhjul, dragkrok.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Trevligt!Walker skrev:När jag lade beställning 15/3 väntade jag mig leverans under senare delen av maj månad. Hämtade bilen 13 dagar och 21 timmar senare.

Samtidigt som jag vill ha bilen nununu så har jag min Passat GTE till februari och jag kan tyvärr inte lämna tillbaka den tidigare.
Så jag hoppas den inte kommer snabbare heller så de säljer min bil till någon annan och jag måste vänta ännu längre på grund av det.
Välkommen! Våra vita kommer bli en dussinbil här nere.edgein skrev:Vit Long Range, odubbade vinterhjul, dragkrok.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Min M3 LR Röd med drag står tydligen på Trosta sedan i början av december. Tesla väntar fortfarande på skyltar från Transport Styrelsen. Är det någon som skall hämta en M3 på Trosta i veckan?
Yes! Min har också stått där sedan 5 eller 6 dec. Hade leveranstid förra veckan men skyltarna kom inte. Jag vet att bilen registrerades av transportstyrelsen i onsdags 11/12 så jag hoppas skyltarna kommer imorgon om dom inte redan gjort det. Har en bokad leverans på onsdag 18/12 10:30. När jag blev kontaktad av tesla för att få en ny leveranstid så lovade dom att kontakta mig på måndag för att meddela status. Har skyltarna kommit ska jag höra om dom kan kan klämma in mig tidigare för abstinensen är enormAndersr65 skrev:Min M3 LR Röd med drag står tydligen på Trosta sedan i början av december. Tesla väntar fortfarande på skyltar från Transport Styrelsen. Är det någon som skall hämta en M3 på Trosta i veckan?

Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
- metchristian
- Teslaägare
Ja, jag om allt går som det ska så ska jag få min på torsdag. Skulle ha hmt torsdag 12/12 men nä... så peppar peppar... då hade de inte fått regskyltar.Andersr65 skrev:Min M3 LR Röd med drag står tydligen på Trosta sedan i början av december. Tesla väntar fortfarande på skyltar från Transport Styrelsen. Är det någon som skall hämta en M3 på Trosta i veckan?
Skönt att höra att någon annan är i samma sits och att det ser ut att lösa sig föt er. Förra veckan hoppades Tesla på att jag skulle kunna hämta den 19 december. Jag har bokat tågbiljetter och hoppas att jag inte behöver ändra biljetterna en gång till.
Jag ringde också idag och inga skyltar. Tydligen har Transportstyrelsen ändrat på formuläret den 8 december efter nya direktiv från EU. Detta innebär att Tesla mfl måste komplettera med fler tekniska data inför registreringen.
Jaaa!!!! Fick just mail av tesla och mina plåter kom i morse. Så min leverans på onsdag blir av. Jag hade först en tid bokad förra veckan men plåtarna hade inte kommit då.
Tjena!
Har häromdagen beställt en vit Long Range!
Undrar lite om beställningen då vi gick igenom finansiering etc i butiken och sedan när jag fick konfirmationsmailet och klickat vidare ska jag ansöka på nytt via DNB och värde på inbytesbilen. Planen från DNB skilde väldigt mycket från vad vi sa i butiken.
Har mailat dem men inte fått svar så min fråga till er som kan är om det kommer uppdateras eller ska jag göra ansökan igen?
Undrar lite om beställningen då vi gick igenom finansiering etc i butiken och sedan när jag fick konfirmationsmailet och klickat vidare ska jag ansöka på nytt via DNB och värde på inbytesbilen. Planen från DNB skilde väldigt mycket från vad vi sa i butiken.
Har mailat dem men inte fått svar så min fråga till er som kan är om det kommer uppdateras eller ska jag göra ansökan igen?
- xanderhook
- Teslaägare
Jag gjorde samma sak och det var samma på Tesla-kontot. När man får hjälp med DNB-finansieringen i butik så synkas det inte med Tesla-kontot. De har tydligen just nu två olika system.ChrilleM3 skrev:Tjena!
Jag har dock fått besked av både säljaren i butik och DeliverySE att har man fått besked att finansieringen är godkänd av DNB så är det lugnt.
Blir lite onödigt nervigt.
2020 Model 3 LR AWD, Midnight Silver, 18", drag
[o]Kia Niro Hybrid, Mini Cooper S, BMW 3-serie, Land Rover Discovery V8, Range Rover V8 [/o]
[o]Kia Niro Hybrid, Mini Cooper S, BMW 3-serie, Land Rover Discovery V8, Range Rover V8 [/o]
Vad är skillnaden mot i butik?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
xanderhook skrev:Jag gjorde samma sak och det var samma på Tesla-kontot. När man får hjälp med DNB-finansieringen i butik så synkas det inte med Tesla-kontot. De har tydligen just nu två olika system.ChrilleM3 skrev:Tjena!
Jag har dock fått besked av både säljaren i butik och DeliverySE att har man fått besked att finansieringen är godkänd av DNB så är det lugnt.
Blir lite onödigt nervigt.
Tack! Det var vad jag misstänkte men man vill ju vara säker

Jag skulle få leverans den 23 men fick mail idag om att det är framflyttat till den 18 dvs onsdag.
En trevlig nyhet
En trevlig nyhet

Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Beställt en vit model 3 long range med vit inredning fått leverans den 28/12 kl 12,30 i Malmö hoppas tiden håller eller ännu bättre om de bli tidigare men man vet ju inte om båten kommit än
Har själv bett om att få utlämnandet av min M3LR flyttat från 18/12 till 26/12. Men Tesla säger att de ännu inte har något registreringsnummer. Kollade eftersom jag vill ordna med försäkring. Hur är det, ordnas detta fram i sista minuten? På transportstyrelsen sa de ”då är det nog bäst du ligger på”. Lite oroande kan jag tycka, reser ju liksom 50 mil enkel den där dagen 

M3LR-21
MYLR-22
MYLR-23
MYLR-22
MYLR-23
- Lindansaren
- Teslaägare
Menar du att ingen skylt blivit skickad till tesla, eller ser du inget regnummer då du tex söker på car.info?Jonny skrev:Har själv bett om att få utlämnandet av min M3LR flyttat från 18/12 till 26/12. Men Tesla säger att de ännu inte har något registreringsnummer. Kollade eftersom jag vill ordna med försäkring. Hur är det, ordnas detta fram i sista minuten? På transportstyrelsen sa de ”då är det nog bäst du ligger på”. Lite oroande kan jag tycka, reser ju liksom 50 mil enkel den där dagen
Har inte sökt på car.info då jag inte vet var jag matar in VIN numret. Jag antog bara att om varken Transportstyrelsen eller Tesla vet vad jag har för reg. nr så lär de inte ha några skyltar på plats.
M3LR-21
MYLR-22
MYLR-23
MYLR-22
MYLR-23
- powerman5k
- Teslaägare
Det är bara skriva in VIN i rutan där det står reg nr så poppar ditt eventuella reg nummer fram.
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Vit M3 LR med dragkrok Beställd 15/11 VIN 25/11. Preliminär leverans 27/12.
Du skriver in ditt VIN nummer på car.info bara. Men bara för att du inte får någon träff betyder inte det att bilen inte fått reg-nummer. Transportstyrelsen skickar ut uppdateringar ca 1 gång i veckan och senast var förra onsdagen. Min bil registrerades hos transportstyrelsen förra onsdagen och jag får inte upp något reg-nummer på car.info. Men jag fick bekräftat av transportstyrelsen förra torsdagen att bilen reggades i onsdags och jag fick veta mitt reg-nummer. Man kan alltså ringa transportstyrelsen och uppge VIN numret.Jonny skrev:Har inte sökt på car.info då jag inte vet var jag matar in VIN numret. Jag antog bara att om varken Transportstyrelsen eller Tesla vet vad jag har för reg. nr så lär de inte ha några skyltar på plats.
Idag bekräftade tesla att mina skyltar kommit till Trosta. Så det stämmer att det tar ca 3 arbetsdagar från det att bilen registreras tills dess att skyltarna kommit till tesla.