Känns som de räknat fel på momsen, eller är det så illa? Erfarenheter?
Moderator: Redaktion
Det är väl inte Teslas fel att du satt ett sånt högt restvärde?fbodin skrev:Läs igen gärna, Tesla betalar 500k, men jag måste lösa avtalet för 700k, dvs casha 200k emellan![]()
![]()
Ja det förstod jag men jag förstår fortfarande inte vad du tycker är konstigt. Att tesla ger dig 500k är ju inte speciellt dåligt givet marknadsvärdet, att du valt att sätta restvärdet för högt påverkar ju inte andrahandsmarknaden. Verkar som att andrahandsmarknaden börjat justera sig lite efter prissänkningen och Tesla faktiskt börjat justera upp priserna till rimligare nivåer.fbodin skrev:Läs igen gärna, Tesla betalar 500k, men jag måste lösa avtalet för 700k, dvs casha 200k emellan![]()
![]()
Låter vettigt, verkar bli samma för mig. Är ju ändå sjukt nöjd med bilen!MattiasH skrev:Jag har liknande situation med en s75d - 17 som skall lösas nu i vår (lån med restvärde). Jag lade mer i handpenning än vad Tesla föreslagit, vilket jag är glad över nu. Vårt restvärde skulle därför "bara" bli ca 400000. Då vårt alternativ varit att antingen lösa ut bilen eller använda bilen som inbyte till en ny Tesla så har jag försökt bedöma vad bilarna ligger ute för. Har då konstaterat att jag i bästa fall kan få 600000kr för den. Då blir det i så fall privat försäljning på blocket. Dock vet jag inte vad bilarna faktiskt går för.
Har istället bestämt mig för att vara ekonomisk och behålla bilen snarare än att byta till en ny.
Att betala 200000kr och dessutom lämna tillbaka bilen hade inte känts så kul håller jag med om, bättre då att om möjligt försöka finansiera så du kan behålla bilen istället, skulle jag säga.(men man får vara glad att man haft låg månadskostnad dessa 3år iaf)
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk