Tittade precis på car.info och min har fått regnummer! Riktigt fult regnummerLindansaren skrev:Innebär det att du inte heller ser något registreringsnummer på tex car.info om du söker på ditt VIN?Andersr65 skrev:point1 skrev:Ringde dom idag och de hade inte fått några skyltar ännu, skulle ha hämtat min förra veckan också. Är inbokad onsdag 10.00 på Trosta. De sa att skyltarna brukar komma på eftermiddagen dock, så kanske fortfarande kan komma idag eller imorgon.peken skrev:Yes! Min har också stått där sedan 5 eller 6 dec. Hade leveranstid förra veckan men skyltarna kom inte. Jag vet att bilen registrerades av transportstyrelsen i onsdags 11/12 så jag hoppas skyltarna kommer imorgon om dom inte redan gjort det. Har en bokad leverans på onsdag 18/12 10:30. När jag blev kontaktad av tesla för att få en ny leveranstid så lovade dom att kontakta mig på måndag för attAndersr65 skrev:Min M3 LR Röd med drag står tydligen på Trosta sedan i början av december. Tesla väntar fortfarande på skyltar från Transport Styrelsen. Är det någon som skall hämta en M3 på Trosta i veckan?
meddela status. Har skyltarna kommit ska jag höra om dom kan kan klämma in mig tidigare för abstinensen är enorm'
Tydligen har Transportstyrelsen ändrat på formuläret den 8 december efter nya direktiv från EU. Detta innebär att Tesla mfl måste komplettera med fler tekniska data inför registreringen.
Fortfarande inga skyltar.
Transportstyrelsen saknar papper från Tesla men papperna skickas inte in!
Kommer inte skyltarna senast på måndag kommer inte Tesla att leverera nån bil till mig före årsskiftet. (Borta två veckor)

De ansökte om plåtar 5e December ser jag.
Vad jag inte förstår är Kw/hästkrafter
Står 431hk på LR och 462 på P (bara 31hk skillnad? )
Men på google nu så står det "estimated maximum power" 577hp på P..
Jag förstår att det är annorlunda när man mäter HK på elbilar.. Men ändå