Moderator: Redaktion
Jag saknar alternativet: - Priset är rätt men förbättringen skulle varit störreTiborBlomhall skrev:Kostar 19,200 kronor. Enkla frågan är: ska du köpa den?Accelerations-boost finns nu tillgängligt för ägare av Model 3 Long Range All Wheel Drive.
Öka accelerationen i din bil ytterligare genom att gå från Standard till Sport och förbättra accelerationstiden 0-100km/h från 4,6 sekunder till 4,1 sekunder.
Då måste skillnaden på Model 3 vara väsentligt mindre än på S/X, där är skillnaden allt annat än subtil.Elof skrev:Själv känner jag bara en subtil skillnad mellan AWD och P, så det är nog inte för mig.
Brorsan har en P, jag en AWDfth skrev:Då måste skillnaden på Model 3 vara väsentligt mindre än på S/X, där är skillnaden allt annat än subtil.Elof skrev:Själv känner jag bara en subtil skillnad mellan AWD och P, så det är nog inte för mig.
Mer brutal än subtil faktiskt![]()
![]()
/fth
Jag har inte kört M3P, dock flera olika Model S P/P+/PL etc, och en mer brutal accelerations upplevelse tror jag faktiskt inte existerar, inte i en ”vanlig” bil iaf.Elof skrev:Njaä, jag hade kanske för höga förväntningar på en mycket brutalare accelerationsupplevelse. Det var inte vad jag upplevde, men det är tydligen individuellt.
Min upplevelse är att M3P är klart mindre brutal ä SPxx/xDL. I en SD Performance smäller det bara till. M3P är klart mildate i starten, men absolut inte långsam.fth skrev:Jag har inte kört M3P, dock flera olika Model S P/P+/PL etc, och en mer brutal accelerations upplevelse tror jag faktiskt inte existerar, inte i en ”vanlig” bil iaf.Elof skrev:Njaä, jag hade kanske för höga förväntningar på en mycket brutalare accelerationsupplevelse. Det var inte vad jag upplevde, men det är tydligen individuellt.
/fth
Allt som man betalar för är väll alltid en frågan "tycker jag det är värt detta", och det är olika från person till person. Din uppfattning är att det inte är det, men inte alla andra tycker det säkert.metchristian skrev:Ska detta motsvara Ludicrous Mode som hos model s o x? Är detta värt 19200kr för 0,5sek? Alltså för 19200 vill man ju ha något mer än 0,5sek...
Nej inte 19000 men hade tagit 5000 då kanske man hade slagit till men nä prestandan är fullt tillräckligt.ChristerSjo skrev:Allt som man betalar för är väll alltid en frågan "tycker jag det är värt detta", och det är olika från person till person. Din uppfattning är att det inte är det, men inte alla andra tycker det säkert.metchristian skrev:Ska detta motsvara Ludicrous Mode som hos model s o x? Är detta värt 19200kr för 0,5sek? Alltså för 19200 vill man ju ha något mer än 0,5sek...
Personligen så tycker jag det inte är värt det, det jag har idag räcker för mig.
Tesla försöker hitta nya sätt att tjäna pengar.
3,9 i verkligheten. Så det är körtChristerSjo skrev:Jo exakt, vi har alla olika preferenser.
Men det är tur att det bara ger 4,1 sek på 0-100 för hur skulle det annars gå för Magnus Uggla om vi gick under 4 sekunder.
Alternativ sälja bilen och köpa en P tillverkad 2020? Förmånsvärdet går ner 1600:-/mån...Johnalm skrev:Hade bestämt mig för att inte köpa uppgraderingen, men efter att ha läst tråden känner jag lite likadant som Legato, att få nästintill P-prestanda utan det höga förmånsvärdet lockar mer och mer... Lutar åt uppgradering efter nyår som en sen (h)julklapp till mig själv och till bilen
Om det nu finns kvar efter nyår...Johnalm skrev:Hade bestämt mig för att inte köpa uppgraderingen, men efter att ha läst tråden känner jag lite likadant som Legato, att få nästintill P-prestanda utan det höga förmånsvärdet lockar mer och mer... Lutar åt uppgradering efter nyår som en sen (h)julklapp till mig själv och till bilen
Finns det någon indikation på att förmånsvärdet går ner nästa år för performance?[/quote]jpwin skrev:Alternativ sälja bilen och köpa en P tillverkad 2020? Förmånsvärdet går ner 1600:-/mån...